2de muziekquiz Vriendenhof Walem.

Plaats reactie
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

2de muziekquiz Vriendenhof Walem.

Bericht door Joe Roxy »

Vrijdag 19 november was het eveneens Quiz in Mechelen.
Een 19tal ploegen waren er aanwezig. Zo toch (semi) bekende ploegen als Pretty paracetamol (vorige keer aanwezig), De Floppy's en Captain Sensible en onze 2mansploeg van Joe & Margot Roxy.

Omdat we vorig jaar een goede quiz vonden , stonden we terug. De quiz was nog steeds :thumb1: Wel een andere samenstelling, niet gebruik van de jaartallen als structuur maar themarondes. Zoals 2 rondes waar een verwijzingen van een NBA basketbal ploeg in voorkwam. en waar je voor een punt extra de basketploeg moest toevoegen. Die waren er alle 30 bijgegeven, maar niet alle moest je gebruiken. Ook toegepast voor TV en Film muziekjes, maar ook 4 maal met een vewijzing van Mechelse Cafés. Allezins leuk gevonden. In totaal 16 rondes waar ofwel 8 of 12 fragmenten te horen waren.

Door deze samenstelling was er bji de meeste themaronden veel gebruik gemaakt van fragmenten uit de jaren 60 en 70 en wat jaren daarbuiten. Het recent werd dan gecompenceerd met 2 rondes met fragmenten uit 2010. Persoonlijk was het evenwicht daar wat zoek, zeker ten opzichte van vorig jaar.

Het vrijdagavondquizzen lag ons wat moeilijk, concentratie niet ten top wegens vermoeide week en lieten we toch enkele gekende oldies liggen.

Toch gingen we met een niet zo een leuk gevoel naar huis. In de hoek waar we zaten, zagen we toch enkele dingen gebeuren die toch niet zo fair waren.
Zo was een ploeg van hun tafel naar de toog verhuist. Op zich geen probleem, maar nar mate de tijd verstreek hoe meer de twee personen die voor de drank stonden deze ploeg aan het helpen was. Dus eigenlijk waren ze al met 6 aan het quizzen. Zo was er nog een tafel waar een 5de persoon was gaan aanzitten en waar dat er zoals onlangs op een andere quiz deftig opzoekwerk gebeurde via de GSM of iPhone(of wat is er tegenwoordig allemaal.)
Daar vond ik dat iets aan gedaan mocht worden. THet gevolg was daar zelfs van dat enkele ploegen een tijdje moesten wachten voor hun drank werd opgenomen, zelf na etelijke keren (5keer) afgeroepen door de presentator. Jammer


Bij deze nog de top3.
1. pretyy paracetamol :app:
2. De floppys :app:
3. Captain Sensible :app:

10. Joe Roxy & De hete hangijzers.
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 328
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: 2de muziekquiz Vriendenhof Walem.

Bericht door John Winston Lennon »

Tegen dat soort geintjes zou de jury inderdaad moeten optreden.
Allesbehalve fair.
Dakota via Liverpool
Vriendenhof
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 13:54

Re: 2de muziekquiz Vriendenhof Walem.

Bericht door Vriendenhof »

Geen enkel probleem met jullie terechte en anderzijds inhoudelijk toch wel opbouwende kritiek.
Vanuit de positie van de presentatie en jury was het moeilijk om gsm en of andere toestellen als hulpmiddel te detecteren.
Een goede tip voor de toekomst, meld dit in het vervolg op je antwoordformulier en deze opmerking zal dan met zekerheid worden omgeroepen.
Anderzijds is het resultaat van de "toogspelers" en dat moeten jullie op mijn woord geloven :-) helemaal niet beïnvloed door de medewerkers, want die kennen geen bal van muziek ( en daarmee affronteer ik ze niet hoor).
Die ploeg deed alleen mee voor de lol en ons een plezier te doen.
Beloofd, volgend jaar meer toezicht.
Guy (presentator)
bicky
Backing Vocal
Berichten: 54
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 11:17

Re: 2de muziekquiz Vriendenhof Walem.

Bericht door bicky »

Wij hebben meegedaan met floppy's. Kwis was met 4 personen, wij waren zelfs maar met 3, ikzelf, mijn mama en Evy(kwisetiers). Toch een mooie 2e plaats gehaald net achter pretty par..Ik moet hier wel bij vermelden dat Evy bijna alles alleen heeft opgelost. De reden dat wij 2e waren, is simpel...er waren weinig of geen echte quizploegen. Maar persoonlijk vond ik het een geweldige quiz, niet al te moeilijk en toch zeer veel goede muziek gehoord. Dit is echt een quiz voor gelegenheidsploegen , dus naar volgend jaar toe...inschrijven zou ik zeggen. De goeie ploegen gaan zich hier wel steendood vervelen, want voor hen is het veel te makkelijk. En het was misschien wel zeer vervelend dat één bepaalde ploeg met 8 man aan het spelen was ipv. 4 personen. Maar zoals door de organisator vermeld zal dit niet veel invloed hebben gehad op hun score...15/24 ipv. 13/24 zal niet echt het verschil maken. Wij zijn volgend jaar zeker terug op de afspraak. En hopen dat Evy terug wil meedoen met ons. Dus Evy, bij deze is de uitnodiging verstuurd...
Plaats reactie