Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Tonyvdb »

Gerookt'espe schreef: Eigen stoef stinkt zeggen ze bij ons, maar Tony ...
tuurlijk is dat eigen stoef en ook bij ons stinkt die, daarom dat ik er - omdat de stoef toch een beetje trachten te camoufleren - bij zette 'wilde dat eens zeggen, nèh' :roll: :P

Wil hier voorts nog kwijt dat het ikzelf zaterdagavond vooral chauffeur, prijzenzakdrager en op de quiz zelf gaatjesvuller van dienst was : mijn bijdrages waren dingen als 'Paninaro', 'History' van Michael Jackson en 'Vino Vino' (maar die werd overruled :twisted: ) en een paar albums en originals (Jorge Ben zelf ooit nog gevraagd in Bissegem) : van Sunfreakz, Never stop the alpenpop en Marino en Sara heb ik weinig kaas gegeten : dat is Peter (aka Baaigones) zijn winkel. En dat is goed zo.
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 08 nov 2010, 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Tonyvdb »

We komen trouwens zeker terug en ook voor mijn ploegmaten mag er dan gerust een heel pak meer 'echte' Ultratop-hits in (Eurodance, tienerhelden, Vlaamse schlagers, Eurodance, Kelly Clarkson-achtige poppemiekes en misschien ook nog wat Eurodance) ...
Quizzen genoeg op de kalender waar uit het Stubru-vat getapt wordt.
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 08 nov 2010, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

peegee schreef:Ofwel begint mijn korte geheugen mij in de steek te laten, maar ikzelf herinner mij niet, dat Milk Inc er dit jaar inzit, of mis ik mij zo???

Verder heb ik geen problemen om 2 jaar achtereen eenzelfde artiest te laten weerkeren, maar dan "doe je zoveel andere artiesten tekort"...
als ik mij niet vergis in de albumronde: bij ons twijfelden we nog tussen Lasgo en Milk Inc - album Forever of zoiets - niet mijn sterkste punt.....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

Yep, het album van 2008...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

RONDE 8 – Covers: (16 fragmenten – 48 punten)


2010 The Baseballs – Umbrella => Rihanna feat. Jay Z (2007)
2009 Lady Linn - I Don't Wanna Dance => Eddy Grant (1982)
2008 Mark Ronson feat. Amy Winehouse – Valerie => the Zutons (2006)
2007 Jeroen van der Boom - Jij bent zo => David Bisbal – Silencio (2006)
2006 Sergio Mendes feat. The Black Eyed Peas - Mas que nada – Jorge Ben (1963)
2005 Artiesten voor Tsunami 12-12 - Geef een teken => Stef & Bob (1991)
2004 Feestridders - Allo! => O-Zone (2003)
2003 Jasper Steverlinck (& Kolacny Brothers) - Life on Mars => David Bowie (1971)
2002 Gigi D'Agostino - The Riddle => Nik Kershaw (1984)
2001 Solid Solution – the Logical song => supertramp (1979)
2000 Levenslijn 2000 - Wondere reis => Black (Wonderful Life) (1987)
1999 Vengaboys - We're Going to Ibiza => Typically Tropical (barbados) (1975)
1998 Tamperer feat. Maya – Feel it – Jacksons (1980)
1997 Mama's Jasje - Als de dag van toen => Reinhard Mey (wie vor jahr und tag) (1974)
1996 Take That - How Deep Is Your Love => Bee Gees (1977)
1995 Gompie - Alice, Who the X is Alice => New World (1973)

Hier waren het JPJ&SG én Universal Basterds die fragment 2006 volledig correct beantwoordden :app: :app: , en enkel Greatest Tits én Martha Wainwrong ain't right die bij 1995 wisten dat het om New World ging :app: :app:

Hoogste score in deze ronde: Lords of the ring, 46/48
Laatst gewijzigd door peegee op ma 08 nov 2010, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

RONDE 9 - Gelijkgezinden deel 2 ( 15 fragmenten – 30 punten)

1 - Elton John – Believe (1995 – 39)
2 - Jonsi – Gó do (2010 – 27)
3 – Tina Bride – Don’t give up (2001 – 29)
4 – Savage Garden (Darren Hayes) – I want you (1997 – 27)
5 - R.E.M.(Michael Stipe) – Supernatural Superserious (2008 – 17)
6 - Lady Gaga (stefani Joanne Angelina germanotta) – Just Dance (2008 – 13)
7 - Adam Lambert – If I had you (2009, 50)
8 - Westlife (Mark Feehily) – Mandy (2003, 50)
9 - The Gossip (Beth Ditto) – Heavy cross (2009 – 4)
10 - Alcazar (Andreas Lundstedt) – This is the world we live life ( 2004 – 17)
11 – D-Me – Girls and Boys (2005 – 19)
12 – Veronicas - 4ever (2006, 26)
13 – Greenday (Billy Joe Armstrong) – Know your enemy (2009 – 26)
14 – Boyzone (Stephen Gately) – I love the way you love me (1999 – 28)
15 - Sarah Bettens – Leef (2005 – 16)

Maximale score 30/30 voor Silent Dolphins én SPITS
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

RONDE 10 – Cameo’s (10 fragmenten – 30 punten)


Bob Sinclar - Kiss my eyes (2003 – 17) – Jean Claude Vandamme
Coolio – Gangsta paradise (1995 – 1) – Michelle Pfeiffer
Enrique Iglesias - Escape (2001/2002 – 5) – Anna Kournikova
Gnarls Barclay – Run (2008 – tip 6) – Justin Timberlake
Gorillaz - Stylo (2010 – 31) – Bruce Willis
Jennifer Lopez - Jenny from the block (2002 – 7) – Ben Afflick
Joe Cocker - N’oubliez jamais (1997 – 14) - Catherine Deneuve
Madonna – Music (2000 –6) - Sascha Baron Cohen
Novastar – Never back down (2004 – 28) – Frank Focketeyn
Vaya Con Dios – Stay with me (1995 – 46) – Eddy Wally

Hier ook 3 teams met de maximumscore 30/30: JPJ&SG, Lords of the ring én Joe Roxy & de hete hangijzers :thumb1:
Maar in dit laatste team smaken de hete clips toch beter, niet????

Voila, daarmee zit de analyse er al op; met dank aan Andries voor het extra werk :thumb1: :app:
Laatst gewijzigd door peegee op ma 08 nov 2010, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1433
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door beautiful freak »

peegee schreef:1995 Gompie - Alice, Who the X is Alice => New World (1973)
Je leert voortdurend bij op muziekquizzen. Ik meende dat het origineel van Smokie was, maar zij blijken er enkel de grootste hit mee gehad te hebben (althans in de jaren '70) :wink:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:
Buddy59 schreef:
kasenco schreef:Er is toch niets verkeerd aan om een artiest 2 jaar of meer na mekaar te vragen op een muziekquiz?
Volledig mee eens :agree:
Ik meen me zelfs te herinneren dat vorig jaar Milk Inc (La Vache) het eerste fragment was of toch daar ergens in de buurt en dat ze er dit jaar weer in zaten. Dan mocht Kelly Clarkson er voor mijn part ook bij zijn.... Niet dat ik ze zou herkennen, maar soit :wink:
Ook Sha Na was er voor de tweede keer bij (vorig jaar met 'De Wolgarivier' (of zoiets) en dit jaar met 'De Orgelman').
Maar wat zouden de early years van ultratop geweest zijn zonder Sha Na :headbang:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Devils answer »

peegee schreef: 2006 Sergio Mendes feat. The Black Eyed Peas - Mas que nada – Jorge Ben (1963)

Hier waren het JPJ&SG én Universal Basterds die fragment 2006 volledig correct beantwoordden :app: :app: , en enkel Greatest Tits én Martha Wainwrong ain't right die bij 1995 wisten dat het om New World ging :app: :app:

Hoogste score in deze ronde: Lords of the ring, 46/48
Ook Greatest Tits schreef Jorge Ben correct op.
Dat weet ik zeker (deze keer wel, ook al kan je met de letters van Mas que nada ook bijna Sadness vormen :wink: :roll: ) ) omdat ik nog lang twijfelde, want er kan discussie zijn tussen eerste opname en eerst uitgebrachte versie. Gelukkig kon ik me maar een van beiden herinneren... Degene die ook Arnold Rypens aanhaalt als original. (En eigenlijk ook degene die gewoonweg te onthouden is - zie die uitvoerder in rode letters verderop :mrgreen: ).

Hij schrijft het op zijn website zo:
MAS QUE NADA

(o): Jorge Ben (1963) label: Philips
Op zijn debuut-lp Samba Esquema Novo, internationaal pas uit in '69, maar in Brazilië de eerste versie die uitkwam. Eigenlijk is die van Zé Maria de oudste opname (Continental label).
(c): Zé Maria e seu Orgao (1963) [op lp Tudo Azul; zang: Jorge Ben, opname waaraan hij zijn eigen platencontract dankt]
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef:
Devil's answer schreef:Persoonlijk vond ik dit een prachtige promotie van onze hobby voor de volgende generaties. :thumb2:
Er doken ploegen in de top 10 op die we zelden in het circuit zien deelnemen, en voor de toekomst is dat hoopgevend.
Allemaal goed en wel, maar gaan deze ploegen ooit het gat van voor de Ultratopperiode kunnen dichtfietsen om zich ook thuis te voelen op het gros van de quizkalender? :amazed:
Een open vraag inderdaad, maar zonder deze uitgestoken hand raakt niemand daar echt nog bij, en dan mogen we de hoop op opvolging (op een paar witte raven na) opgeven. Ik vind dit initiatief een verdienstelijke poging, al besef ik dat de kloof groot is...

Bovendien stelde ik ook vast dat de gemiddelde leeftijd van de spelers in de top-10-ploegen aanzienlijk hoger leek te liggen dan ik had verwacht...
Thomatt
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 mar 2009, 16:18

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Thomatt »

Team: Xylofoonquartet

Eerst en vooral: alweer schitterende, professionele quiz met alles erop en eraan, etc..

Wat mij vooral opviel en ik dan ook geruststellend vind :) is dat de gemiddelde leeftijd toch best vrij hoog lag. Ik dacht dat ik ongeveer de enige was die tot het authistische toe al 15 jaar lang alle weken de Ultratop met argusogen zit te volgen, maar het is schitterend om te zien dat ook 30-ers en 40-ers en mss ook wel 50-ers of ouder daarmee bezig zijn. Ik kan echt amper geloven dat jullie ook zo een Tina Bride herkennen.

Is dit voor jullie trouwens ook allemaal parate kennis of blokken jullie echt die lijsten vanbuiten?
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

Thomatt schreef:Team: Xylofoonquartet

Eerst en vooral: alweer schitterende, professionele quiz met alles erop en eraan, etc..

Wat mij vooral opviel en ik dan ook geruststellend vind :) is dat de gemiddelde leeftijd toch best vrij hoog lag. Ik dacht dat ik ongeveer de enige was die tot het authistische toe al 15 jaar lang alle weken de Ultratop met argusogen zit te volgen, maar het is schitterend om te zien dat ook 30-ers en 40-ers en mss ook wel 50-ers of ouder daarmee bezig zijn. Ik kan echt amper geloven dat jullie ook zo een Tina Bride herkennen.

Is dit voor jullie trouwens ook allemaal parate kennis of blokken jullie echt die lijsten vanbuiten?
Eerst en vooral... respect voor wat jullie al twee jaar na elkaar met slechts twee man klaarspelen :app:

En dan... ik kan u verzekeren dat ik nog geen minuut op muziek geblokt heb.
Noem het een afwijking, maar bij mij blijven net die nummertjes van een Tina Bride of Taylor Swift, Kelly Clarkson, Boyzone en noem maar op hangen.
Niet dat ik ook niet van een Kings Of Leon, Coldplay of Rem kan genieten.
Zelfs dingen als The National, Band Of Horses of Stornaway vind ik schitterend.

Wel ben ik al van kind af zeer geïnteresseerd in hitlijsten. Ik vind het dan ook zeer jammer om te zien hoe onze hitlijst minder en minder een weerspiegeling is van wat echt leeft. Daarvoor is het legale aandeel van aankopen te onbelangrijk geworden... nogmaals... echt jammer.

Tenslotte maak ik ook al jaaaaaaren radio als hobby'ist. Aangezien het een 'hitformat'-radio is zijn het ook hier weer de 'hits' die ik daar vaak terughoor.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door berwt »

peegee schreef:Ik had wel voorspeld, dat hij dit jaar anders zou zijn als vorig jaar én ik kan nu al melden (als hij terug gedaan wordt onder mijn eindredactie) dat hij volgend jaar wéér anders zal zijn (geen schrik, waarschijnlijk géén coverronde meer), maar die beslissing ligt ergens anders (o.a. bij mijn vrouw, die mij niet meer zo gestresst/ gestressed wil zien als de afgelopen maanden....)
:idea: Geen paniek, jongens. Volgend jaar neem ik met plezier mijn geesteskind terug in handen. :idea: :wink:

Ik zal dan ook nog eventjes mijn visie geven hoe ik de Ultratopquiz ervoer vanuit de zaal. Zoals ik had verwacht, was het een fijne avond. Ik had gehoopt op een top20-plaats, maar na de hele quiz de de 24e, 25e, 26e te hebben bepoteld, waren we toch blij dat we nog op de 22e plaats eindigden. Beter dan ons (100% verschillend) team van vorig jaar en dus hebben we de wedstrijd in de wedstrijd alvast gewonnen.

Organisatie was zeer goed tot uitstekend. :app: aan Peter, Danny, Godfrey, Sam en Andries! Het is natuurlijk wel balen dat net in de laatste ronde alles dan toch in het honderd lijkt te lopen. Maar dat is hen vergeven.

Wat het buiten de lijntjes van de Ultratop kleuren betreft, ben ik behoorlijk open minded. Zolang het draait om nummers die in Ultratop hebben gestaan is het okee. Ultratop is effectief meer dan Ultratop singels. Voor mij mogen er zelfs albumtracks gedraaid worden, als dan maar gevraagd wordt naar een album die in de Ultratop albums heeft gestaan. Ook een original-ronde moet kunnen. Uiteindelijk had, zonder de original, de cover ook nooit in de Ultratop gestaan. Zelf had ik ook al het idee eens opgevat voor iets wat lijkt op de klokkenronde, maar die zal ik nu moeten laten varen. (Dat komt ervan, quizzen in elkaar steken, maar nooit eens een datum erop plakken…)

Bij ons was er ook geen probleem met geluid (af en toe misschien een beetje te luid), noch met bediening. Het zou grof zijn om daarover te klagen nadat onze Carl een pint heeft omgestoten over het hoopje antwoordbladen aan de inkom (aan zij die dus vonden dat hun antwoordbladen naar bier roken: sojjy sojjy sojjy) en Maarten ook nog eens aan onze tafel.

Voila, ik ben blij dat ik het eens van deze kant heb kunnen beleven. Als Ultratop het volgend jaar nog ziet zitten, dan kunnen ze in mij weer een partner vinden.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

berwt schreef:Als Ultratop het volgend jaar nog ziet zitten, dan kunnen ze in mij weer een partner vinden.
zijt ge het na 1 x al beu om nog mee te spelen??? :think: :nono:
Plaats reactie