Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

celtic601 schreef: bediening ... goed dansen naast den toog konden ze ... 3 x ons bonnetje verspelen ook !
Mijn kwis is op dergelijke uitspraken ter ziele gegaan... (en heb je zelf ook niet gezegd dat men je kwis mag aanvallen, maar niet je medewerkers :think: )
Je kan ook altijd zelf de drank gaan halen aan den toog hé...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

Uiteraard blij om deze een tweede keer gewonnen te hebben,
maar ik had het zeker ook een andere ploeg gegund... als ik er een naam op mag kleven:
Ik blijf duimen voor de verfijnde vleeswaren :thumb1:

Elke kwis z'n eigen accent; ik ben ook overtuigd dat hier veel werk ingestoken is.
Persoonlijk dacht ik ook een tijdje "oei, hoe ervaren de gelegenheidskwissers dit ?"
Vermoedelijk hoopten ze inderdaad op wat meer echt hitwerk... ?
Zeker als ze zich baseerden op 2009.
Vorig jaar was ook meer 'wat ik persoonlijk leuk vind'
Toch hoorde ik van de nummer 64 uit de rangschikking geen gemor.
Hun commentaar was: 'volgend jaar kennen we een jaartje meer en willen we 30%'

Trouwens: De samensteller heeft wat mij betreft altijd gelijk...
Het is niet zoals de legerdienst vroeger dat je MOET deelnemen.
En eerlijk gezegd denk ik niet dat het een probleem zal zijn om terug een volle zaal te trekken.
Ik ben ervan overtuigd dat 40 tot 50 ploegen blij zijn met elk gescoord punt,
in plaats van zich zorgen te maken om elk gemist punt.
En op een handvol ploegen na was dat nog altijd meer dan 50% van wat je hoorde.
Van dat handvol overgebleven groepje weet ik dus ook al van 1 ploeg zeker dat het hen ook niet zal weerhouden om volgend jaar terug te komen.
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Magic »

@ Silent dolphin, dat is nu het grote probleem se. We volgen teveel de mening van de winnaar en dat is fout. De winnaar vindt de quiz immers altijd wel goed. De 64ste ploeg waren kinderen! Ik steek mijn hand ervoor int vuur dat wij ze volgend jaar ook niet meer zullen zien op deze quiz!
Aan mijn tafel zaten 2 jonge dames 24 en 28 jaar die hun eerste quiz meespeelden. Ik vrees dat zij een heel andere mening hebben dan de winnaar of die 4 kindjes die jullie hoofdprijs kregen hoor!

@ Celtic: Mijn mening ni gelezen zeker? :)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

Magic schreef:@ Silent dolphin, dat is nu het grote probleem se. We volgen teveel de mening van de winnaar en dat is fout. De winnaar vindt de quiz immers altijd wel goed. De 64ste ploeg waren kinderen! Ik steek mijn hand ervoor int vuur dat wij ze volgend jaar ook niet meer zullen zien op deze quiz!
Aan mijn tafel zaten 2 jonge dames 24 en 28 jaar die hun eerste quiz meespeelden. Ik vrees dat zij een heel andere mening hebben dan de winnaar of die 4 kindjes die jullie hoofdprijs kregen hoor!
Voor hoeveel wil je wedden dat die kinderen er volgend jaar wel bijzijn ?
En als je goed hebt gelezen heb je gezien dat ik de kwis vorig jaar ook beter vond...
Het is alleen lullig om als winnaar te zeggen dat de kwis te moeilijk was... toch ?
Maar als 2010 helemaal anders was als 2009... dan zal 2011 wel weer helemaal anders zijn dan 2010 zeker.

En eigenlijk... als je het scorebord bekijkt liggen de punten toch redelijk mooi verspreid denk ik.
Zo leuk is het toch ook niet als de winnaar wint met 1 punt voorsprong op een peleton van 62 ploegen die 1 antwoord misten ?
De 2 andere ploegen misten er dan misschien 2 en 3 :wink:

Trouwens weet ik ook zeker van nog heel wat ploegen uit de middenmoot dat ze terugkomen,
omdat ik uit ongeveer 12 tot 14 ploegen wel hier of daar iemand ken...
En weet je wat die zeiden ?:
"Hoeveelst we waren ?... Goh da weet ik nie, ergens in 't midden denk ik... maar we hebben goe gelachen en ons geamuseerd."
Veel daarvan komen echt met totaal andere doelstellingen dan regelmatige kwissers.
Vaak is het trouwens een onderlinge competitie tussen bevriende ploegen.

Ik vraag mij af wat de doelstelling is van ploegen die een kwis neersabelen.
De kwis volgend jaar maar gewoon schrappen ?
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op zo 07 nov 2010, 23:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BartPritt
Fan
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 17:09
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door BartPritt »

allereerst vond ik het een vrij zwakke muziekkeuze voor een "Ultratop" quiz.
Ben er van overtuigd dat er in de periode 1995-2010 toch leukere muziek is gemaakt dan het gros dat we gehoord hebben.
2 rondes holebi-toestanden was er voor mij ook over (er zijn immers zoveel mogelijkheden voor thema's)
klank trok op niets. Je kon, vanwaar wij zaten, bijna niks verstaan van hetgeen er gezongen wier, en ENORM veel galm op de muziek.
Bij de clips de laatste ronde liep het bij de organisatie ook fout (als je dit op voorhand test, is dit volgens mij te vermijden)
Bediening liep in t begin van de quiz ook helemaal mis (bestellingen niet geleverd)
Presentatie vond ik goe meevallen

Een slechte quiz vond ik het niet, maar k had het me wel anders voorgesteld, en toch wel een heel andere muziekkeuze verwacht. :(

:evil: inglorious basterds :evil:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

Misschien moeten we vanaf nu gewoon aan alle ingeschreven ploegen vragen om een lijstje op te maken van wat ze graag willen horen.
Je deelt dan het aantal fragmenten dat gevraagd zullen worden door het aantal ploegen dat deelneemt.
Uit elk ingestuurd lijstje neem je dan het aantal fragmenten dat de uitkomst was van voorgaande berekening.

En dat dan niemand meer zaagt dat de muziek nie goe was hé !
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door gkoppen »

Muziekkeuze zal weer leuker worden volgend jaar denk is als de samenstellers de regel "deze groep zat er vorig jaar in dus dit jaar niet" te laten vallen :)
Volgend jaar wordt alles vooraf dubbel gecheck zodat dat ook vlekkeloos zal verlopen...
De zaal nog een beetje aankleden en geluid en schermopstellen optimaliseren met evaluatie van dit jaar...
Maw het kan alleen maar aangenamer worden :)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

Silent Dolphin schreef:Misschien moeten we vanaf nu gewoon aan alle ingeschreven ploegen vragen om een lijstje op te maken van wat ze graag willen horen.
Je deelt dan het aantal fragmenten dat gevraagd zullen worden door het aantal ploegen dat deelneemt.
Uit elk ingestuurd lijstje neem je dan het aantal fragmenten dat de uitkomst was van voorgaande berekening.

En dat dan niemand meer zaagt dat de muziek nie goe was hé !
:app:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door gekookte espe »

Toch ook eens mijn zegje over deze quiz doen.

Uiteraard zijn we teleurgesteld in onze 4e plek, voornamelijk omdat we lange tijd vd quiz bovenaan gestaan hebben.

Maar opnieuw vond ik deze quiz weer goed. Al vond ik hem vorig jaar meer "mijn ding" dan dit jaar, vnl vanwege de op het eerste zicht minder platte hits die er dit jaar inzaten (al kon je toch ook Solid Solutions, De Orgelman van Sha-Na en Never Stop The Alpenpop horen gisteren).

Algemene conclusie is dat de quiz dit jaar wel iets moeilijker was dan vorig jaar, we moesten echt wel diep in onze archieven graven om toch maar mee te kunnen met de top. Gelukkig hadden we een werkelijk sublieme Dimi VO deze avond die ons erdoor gesleurd heeft :bow: Maar ook Fridtjof en zelfs den anderen Dimi hadden meer dan gewone inbreng, dus dat zat wel snor aan onze tafel :)
Maar als je in de uitslag ziet dat de 58e in de stand zelfs nog meer dan 50% haalt, denk ik niet dat je kunt spreken dat hij te moeilijk was. Der zullen altijd gebuisden zijn, zeker als er mensen zijn die gewoon meedoen voor de leut.


Duuuus

de bediening was goed, we moesten nooit lang wachten op onze drank.
Geluid was goed. Toch waar wij zaten.
En de quiz zelf was gewoon weer goed. Mss iets te weinig hits naar mijn goesting, maar dat wil daarom niet zeggen dat deze quiz slecht was. Het zorgde er gewoon voor dat hij pittiger was dan vorig jaar, en er echt wel een afscheiding kwam tussen degenen die meededen voor het podium, en de deelnemers achter hen. 6 ploegen op amper 5 punten van elkaar, denk niet dat ik dat al tegen gekomen ben op een quiz :shock:

Enige minpunt vd avond vond ik de originals / cover-ronde. Vond ze iets minder thuishoren op een quiz die in principe enkel over de afgelopen 15 jaar Ultratop zou moeten gaan. De quiz zelf zat echt wel goed ineen, waarvoor mijn diepste bewondering en respect Peter :app: . Maar deze ronde kostte ons wel een podiumplaats :(

Maar soit, momenteel overheerst uiteraard de ontgoocheling van de gemiste kans maar we kunnen we enkel maar het hoofd buigen voor de indrukwekkende Dolphins en hen proficiat wensen met hun 2e overwinning. Wie weet plukken we ooit eens die scalp, maar na gisteren toch ook wel iets nuchterder geworden en beseft dat dat echt wel niet gemakkelijk zal worden. Zeker nu blijkt dat zowaar JPJ& SG ook verdomd straffe Ultratoppers zijn. Res-pect! En we met de Blue Army (wie zijn die knaspers?), de Winnaars en SPITS (feat Spider Murphy :lol: ) meer dan te duchten concurrenten hebben.






*
Ook iets die ik wel graag zou vermelden, en waar ik eerlijk gezegd redelijk gechoqueerd van was:
Tijdens de quiz stond er plots een helper aan onze tafel, die de volgende prachtige vraag aan ons stelde:
"Kunnen jullie ook winnen zonder de hulp van buitenaf?" En toen we vroegen wat hij daar precies mee bedoelde, ontweek hij het. "Tis maar een vraag hé..." Maar dan wel een redelijk giftige imo :? WTH man, tis niet omdat Danny en Peter af en toe een klapke aan onze tafel kwamen doen, of onze oplossingen aandachtig bekeken, dat we daarom moeten beschuldigd worden van valsspelen...
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

gekookte espe schreef: *
Ook iets die ik wel graag zou vermelden, en waar ik eerlijk gezegd redelijk gechoqueerd van was:
Tijdens de quiz stond er plots een helper aan onze tafel, die de volgende prachtige vraag aan ons stelde:
"Kunnen jullie ook winnen zonder de hulp van buitenaf?" En toen we vroegen wat hij daar precies mee bedoelde, ontweek hij het. "Tis maar een vraag hé..." Maar dan wel een redelijk giftige imo :? WTH man, tis niet omdat Danny en Peter af en toe een klapke aan onze tafel kwamen doen, of onze oplossingen aandachtig bekeken, dat we daarom moeten beschuldigd worden van valsspelen...
Onvoorstelbaar :shock:
Van bij ons alleszins geen greintje wantrouwen wat dit betreft...

Nie van wakker liggen

Danny en Peter keken ook regelmatig over onze schouders... we zullen dan waarschijnlijk ook wel daarom gewonnen zijn zeker :think:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door One good reason »

gekookte espe schreef: Maar soit, momenteel overheerst uiteraard de ontgoocheling van de gemiste kans maar we kunnen we enkel maar het hoofd buigen voor de indrukwekkende Dolphins en hen proficiat wensen met hun 2e overwinning.
*
WTH man, tis niet omdat Danny en Peter af en toe een klapke aan onze tafel kwamen doen, of onze oplossingen aandachtig bekeken, dat we daarom moeten beschuldigd worden van valsspelen...
Ik denk dat de meeste bevriende concurrerende ploegen stilletjes hoopten op een charcuterie-overwinning van jullie.
Maar de Dolphins zijn natuurlijk niet te onderschatten.
Danny en Peter zijn wel babbelaars (de ene wa meer dan den andere :wink: ) maar iets lossen zullen ze nooit.
Gelieve dat laatste niet als dubbelzinnig te lezen/interpreteren :rofl2:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

Silent Dolphin schreef:
gekookte espe schreef: *
Ook iets die ik wel graag zou vermelden, en waar ik eerlijk gezegd redelijk gechoqueerd van was:
Tijdens de quiz stond er plots een helper aan onze tafel, die de volgende prachtige vraag aan ons stelde:
"Kunnen jullie ook winnen zonder de hulp van buitenaf?" En toen we vroegen wat hij daar precies mee bedoelde, ontweek hij het. "Tis maar een vraag hé..." Maar dan wel een redelijk giftige imo :? WTH man, tis niet omdat Danny en Peter af en toe een klapke aan onze tafel kwamen doen, of onze oplossingen aandachtig bekeken, dat we daarom moeten beschuldigd worden van valsspelen...
Onvoorstelbaar :shock:
Van bij ons alleszins geen greintje wantrouwen wat dit betreft...

Nie van wakker liggen

Danny en Peter keken ook regelmatig over onze schouders... we zullen dan waarschijnlijk ook wel daarom gewonnen zijn zeker :think:
zo is't gemakkelijk :oops:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:
Silent Dolphin schreef:
gekookte espe schreef: *
Ook iets die ik wel graag zou vermelden, en waar ik eerlijk gezegd redelijk gechoqueerd van was:
Tijdens de quiz stond er plots een helper aan onze tafel, die de volgende prachtige vraag aan ons stelde:
"Kunnen jullie ook winnen zonder de hulp van buitenaf?" En toen we vroegen wat hij daar precies mee bedoelde, ontweek hij het. "Tis maar een vraag hé..." Maar dan wel een redelijk giftige imo :? WTH man, tis niet omdat Danny en Peter af en toe een klapke aan onze tafel kwamen doen, of onze oplossingen aandachtig bekeken, dat we daarom moeten beschuldigd worden van valsspelen...
Onvoorstelbaar :shock:
Van bij ons alleszins geen greintje wantrouwen wat dit betreft...

Nie van wakker liggen

Danny en Peter keken ook regelmatig over onze schouders... we zullen dan waarschijnlijk ook wel daarom gewonnen zijn zeker :think:
zo is't gemakkelijk :oops:
Gulder had zelfs de zoon van de samensteller in de ploeg :mrgreen:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

Silent Dolphin schreef:
kasenco schreef:
Silent Dolphin schreef:
gekookte espe schreef: *
Ook iets die ik wel graag zou vermelden, en waar ik eerlijk gezegd redelijk gechoqueerd van was:
Tijdens de quiz stond er plots een helper aan onze tafel, die de volgende prachtige vraag aan ons stelde:
"Kunnen jullie ook winnen zonder de hulp van buitenaf?" En toen we vroegen wat hij daar precies mee bedoelde, ontweek hij het. "Tis maar een vraag hé..." Maar dan wel een redelijk giftige imo :? WTH man, tis niet omdat Danny en Peter af en toe een klapke aan onze tafel kwamen doen, of onze oplossingen aandachtig bekeken, dat we daarom moeten beschuldigd worden van valsspelen...
Onvoorstelbaar :shock:
Van bij ons alleszins geen greintje wantrouwen wat dit betreft...

Nie van wakker liggen

Danny en Peter keken ook regelmatig over onze schouders... we zullen dan waarschijnlijk ook wel daarom gewonnen zijn zeker :think:
zo is't gemakkelijk :oops:
Gulder had zelfs de zoon van de samensteller in de ploeg :mrgreen:
en de jongste deelnemer van heel de zaal zat er ook bij, hij is zelfs in beeld geweest op RTV deze avond
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Jorgen VG »

kasenco schreef:
en de jongste deelnemer van heel de zaal zat er ook bij, hij is zelfs in beeld geweest op RTV deze avond
Heb het ook gezien...

Iemand enig idee hoe ik dit kan opgenomen krijgen van de site van RTV ?
Plaats reactie