Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door DVNO »

beautiful freak schreef:
peegee schreef: 11 – Zaz - Je veux (trompet) (2010 – 34)
Vergis ik me of hoort deze eigenlijk ook thuis in de categorie 'mondfluit' (of 'mondtrompet'), want ik heb altijd gedacht dat Zaz het geluid zelf maakt?

Je vergist je niet. Ik kende dit liedje al van deze zomer (dankzij Franse connecties) en die vertelden mij ook het verhaal dat ze het geluid zelf maakt.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1433
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door beautiful freak »

Gerookt'espe schreef: Je vergist je niet. Ik kende dit liedje al van deze zomer (dankzij Franse connecties) en die vertelden mij ook het verhaal dat ze het geluid zelf maakt.
Ah, voilà. En het feit dat ze op een quiz bij 'trompet' ingedeeld wordt, bewijst bovendien hoe goed ze het doet :wink: Ik had het ook deze zomer opgepikt (hoorde het tijdens de Tour de France een paar keer op Radio 1), leuk liedje.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door berwt »

peegee schreef: 15 - Ian Oliver feat. Eastenders – Vino vino (2008, tip 4) (dance h2)
Ik zie 'Vino vino' in het vet staan, maar snap de link niet? Ik moet zeggen dat ik ook aan Ian Oliver en Vino vino had gedacht maar ik zag de aardrijkskundige link niet. Als ik geweten had dat Eastenders daarop featuret, dan zou ik gedacht hebben dat er naar Oostende wordt verwezen..? :? :?:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door DVNO »

Vlug ook nog even mijn mening spuien over deze 2e Ultratopquiz

Persoonlijk vind ik dit één van de leukste quizzen van het volledige jaar, maar dat ligt ook vooral aan de inhoud nl Ultratop.
Al moet ik mij hier aansluiten bij een aantal van mijn medequizzers en durf ik toch te stellen dat de quiz voor mij althans niet echt weergaf waarvoor Ultratop eigenlijk staat. Ik heb enorm veel liedjes gehoord die praktisch uitsluitend op Studio Brussel gedraaid worden, een zender die zich toch niet profileert als 'Pop'-zender. Ik miste van die foute pophitjes, die typische pop-poppetjes als Kelly Clarkson, Leann Rhymes, Christina Milian..., maar hetgeen ik nog het meest van al gemist heb is het 'dance-genre'. Als je een gemiddelde Ultratoplijst van vóór 2001 bekijkt (toch een derde van de Ultratopgeschiedenis) dan bestaat die lijst al makkelijk eens uit meer dan de helft dance-liedjes. Mochten we Koen Wauters-gewijs 'aan 100 Vlamingen vragen' aan welke muziek ze denken bij de term Ultratop, zou het merendeel zich toch bij mij aansluiten (althans dat denk ik er van).

Wat de moeilijkheidsgraad betreft dan: ik vond de quiz niet makkelijker of moeilijker dan vorig jaar, dat is appelen met peren vergelijken gezien ook het verschil in opstellersteam.

Het steekt nog wel een beetje dat we niet binnen de top 3 belandden aangezien die een mooi canvas meekregen als prijs. Ik ga normaal gezien quizzen 'voor de leute', maar zaterdag was toch de eerste keer dat ik echt mijn zinnen had gezet op een prijs. Nu hangt 'ze' ergens anders te blinken ipv boven mijn bed :cry: .
Desalniettemin werd er niet getreurd en waren we best tevreden met de zakken vol lekkers die we als prijs meekregen naar huis.

Ik zou daarnaast ook nog eens mijn respect uitdrukken voor JPJ&SG. Eigen stoef stinkt zeggen ze bij ons, maar Tony heeft wel een punt dat ze verschillende soorten quizzen makkelijk aankunnen. Mijn nederige buiging daarvoor! Ook een proficiat voor de 2 op een rij van de Silent Dolphins. We zijn toch blij dat we al eens voor jullie hebben gestaan in de tussenstand :thumb1: , nu nog wat werken aan onze eindsprint naar volgend jaar toe.
Verder ook mijn respect voor alle andere ploegen natuurlijk, met een speciaal woordje van appreciatie voor de 'voltijdse' quizzers die het aandurfden om eens de hits te lijf te gaan, iets wat waarschijnlijk niet hun favoriete cup of tea is.


In ieder geval tot volgend jaar, we'll be back :twisted:


P.S. wie zichzelf eens wil bewonderen: http://www.rtv-mechelen.be/online_mechelen.html
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Spider Murphy »

peegee schreef:RONDE 7 - Albums: (15 fragmenten – 45 punten)

1996 Andrea Bocelli - Macchine da guerra - Bocelli
Dedju,wij zij hier niet verder geraakt dan Macchine. Da Guerra was er te veel aan :)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

beautiful freak schreef:
peegee schreef: 11 – Zaz - Je veux (trompet) (2010 – 34)
Vergis ik me of hoort deze eigenlijk ook thuis in de categorie 'mondfluit' (of 'mondtrompet'), want ik heb altijd gedacht dat Zaz het geluid zelf maakt?
Yep,

Toen het nummer speelde tijdens de quiz dacht ik juust hetzelfde....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

Gerookt'espe schreef: Vlug ook nog even mijn mening spuien over deze 2e Ultratopquiz
Dat woordje "spuien" klinkt nogal negatief, Gerookte !? U kennende weet ik dat het niet zo bedoeld is. Ik ben wel blij met uw analyse, een deel van de discussie hebben we trouwens dezelfde avond, vlak na de quiz, al gevoerd, is het niet?
Gerookt'espe schreef: Persoonlijk vind ik dit één van de leukste quizzen van het volledige jaar
:thumb1:
Gerookt'espe schreef: Al moet ik mij hier aansluiten bij een aantal van mijn medequizzers en durf ik toch te stellen dat de quiz voor mij althans niet echt weergaf waarvoor Ultratop eigenlijk staat.
Sam had mij gezegd, dat Ultratop niet alleen Ultratop is, maar ook "Ultratop", "Albumshitlijst" en "Dance Charts"...
Van de 141 fragmenten stonden er 130 in de Ultratop en "slechts" 10 in de Ultratop; bij sommigen was dat onvermijdelijk, dit om de themarondes goed te doen "sluiten". Eén song stond helemaal nergens, maar het album "Come away with me" van Norah Jones (bestgenoteerde van 2003 na eurosong for kids én Lotti's "pop classics in symphony", én nummer 2 aller tijden na Onderweg van Borsato) heeft geen enkel hit- of tip-single geproduceerd....
Gerookt'espe schreef: Ik miste van die foute pophitjes, die typische pop-poppetjes als Kelly Clarkson
Die zat er vorig jaar al in...
Gerookt'espe schreef: maar hetgeen ik nog het meest van al gemist heb is het 'dance-genre'.
Daar hebben jullie effectief vorig jaar een "overdosis" van gehad, om het in mijn vaktermen uit te leggen :rofl2:
Gerookt'espe schreef: Wat de moeilijkheidsgraad betreft dan: ik vond de quiz niet makkelijker of moeilijker dan vorig jaar, dat is appelen met peren vergelijken gezien ook het verschil in opstellersteam
Het samenstellersteam was dezelfde (min Bwert), maar de eindsamenstelling lag zowel vorig jaar als dit jaar in mijn handen. Mea Culpa, dus... Ik had wel voorspeld, dat hij dit jaar anders zou zijn als vorig jaar én ik kan nu al melden (als hij terug gedaan wordt onder mijn eindredactie) dat hij volgend jaar wéér anders zal zijn (geen schrik, waarschijnlijk géén coverronde meer), maar die beslissing ligt ergens anders (o.a. bij mijn vrouw, die mij niet meer zo gestresst/ gestressed wil zien als de afgelopen maanden....)
Het is nl. nooit plesant "een jaar later" naar een copie van die van vorig jaaar te gaan, niet???
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

Er is toch niets verkeerd aan om een artiest 2 jaar of meer na mekaar te vragen op een muziekquiz?
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1897
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Buddy59 »

kasenco schreef:Er is toch niets verkeerd aan om een artiest 2 jaar of meer na mekaar te vragen op een muziekquiz?
Volledig mee eens :agree:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kasenco »

Buddy59 schreef:
kasenco schreef:Er is toch niets verkeerd aan om een artiest 2 jaar of meer na mekaar te vragen op een muziekquiz?
Volledig mee eens :agree:
Ik meen me zelfs te herinneren dat vorig jaar Milk Inc (La Vache) het eerste fragment was of toch daar ergens in de buurt en dat ze er dit jaar weer in zaten. Dan mocht Kelly Clarkson er voor mijn part ook bij zijn.... Niet dat ik ze zou herkennen, maar soit :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

Ofwel begint mijn korte geheugen mij in de steek te laten, maar ikzelf herinner mij niet, dat Milk Inc er dit jaar inzit, of mis ik mij zo???

Verder heb ik geen problemen om 2 jaar achtereen eenzelfde artiest te laten weerkeren, maar dan "doe je zoveel andere artiesten tekort"...
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door kuifje »

Een paar jaar terug, dan heeft de Charlie (Radio 800) zelfs in één en dezelfde quiz tot 3x toe een fragment van Rod Stewart gevraagd :amazed: Maar van de Charlie kunnen we natuurlijk alles verwachten, niet ? :D
Gebruikersavatar
Pinkdebje
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:04
Locatie: Blaasveld

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door Pinkdebje »

Wij hebben een nieuw samengesteld groepje opgericht, Generation X.
Eindelijk een volledige Ultratop Quiz, een spek naar mijn bek!
We gingen voor Top 30. Toen na de eerste ronde al bleek dat er top 10 in zit. Zijn we er voor gegaan.

Blijkbaar hebben we chance met onze Plaats, want het geluid kwam perfect over op onze tafel. Zodoende dat mijn wederhelft en dancelover Glenn, er Sinead O'Connor kon uithalen :headbang: . Terwijl daar allen clueless zaten.

De rondes zaten sterk in elkaar en ik was blij ook es mijn songteksten te kunnen bovenhalen tijdens de klokken ronde.
Peter heeft er op zijn beurt zorgvuldig de alternatieves uitgehaald waarvoor :app:

De laatste ronde haalde wel enige frustratie boven, omdat ik al meteen naarstig J-Lo aan het noteren was terwijl dat dit niet de eerste opgave was. :doh:

Volgende jaar keren we zeker terug en gaan we voor een Top 5 plekje :rofl2:
Dan ga ik wel ijveren voor een andere groepsnaam! Lady gaga and her monsters ofzo :-)
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door gekookte espe »

peegee schreef:Ofwel begint mijn korte geheugen mij in de steek te laten, maar ikzelf herinner mij niet, dat Milk Inc er dit jaar inzit, of mis ik mij zo???

Verder heb ik geen problemen om 2 jaar achtereen eenzelfde artiest te laten weerkeren, maar dan "doe je zoveel andere artiesten tekort"...

Ze zaten erin, met het liedje The Race, afkomstig van het album Forever (en dus niet Supersized :doh: :cry: :banghead: )
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ultratop-quiz 6 november 2010, Mechelen

Bericht door peegee »

sojjy sojjy sojjy
Plaats reactie