1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

Hierbij de anaLEEse van R4 : Around the world
ronde4.PNG
ronde4.PNG (29.28 KiB) 5442 keer bekeken
Opmerkingen :

1) Quizmastersolo voor de titel van fragment 7;
2) Slechts 2 "gelegenheidsploegen" (Gedwongen door SS & Als een meeuw in een kooi) vonden de titel bij fragment 9 :app: ;
3) Slechts 6 ploegen (Los Locos, 5cc, Testedoene, Rock Monsieur, Bruce Horny & The Rest en Sticky Fingers) wisten de titel van fragment 20.
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door aLEEce in chains »

En hup, hier is de evaluatie van de hoezenronde:
hoezen.PNG
hoezen.PNG (21.38 KiB) 5417 keer bekeken
Opvallende punten:

- Slechts vier ploegen wisten de titel Phantom of the Night bij de hoes van Kayak (Los Locos, Testedoene, JPJ&SG en FC Oelem). Bijna hadden we het antwoord van de 4 schelln Espe goedgekeurd: I've got my kruk in the hand :mrgreen:
- JPJ&SG was de enige ploeg die het maximum wist te halen. De enige ronde van de quiz waarbij het maximum werd behaald door een team: Proficiat :thumb1:
- De hoes van Michael Jackson werd door iedereen herkend, doch de titel van Moby (Play) werd mee geraden dan Thriller...
- Behoorlijk wat teams antwoorden I'm a bird now ipv The Crying light bij Anthony & The Johnsons
- Tot slot: 29 teams herkenden de hoes van Korn :amazed:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Chris M »

Het zgn geluidsprobleem had volgens mij veel te maken met het opstellen van de boxen.
FF uitleggen, als je een lange, vooral brede zaal van geluid wil voorzien zet dan 4 boxen op een rij en zorg dat het stereo-effect niet links-rechts ligt, maar haaks.
dwz : stereo op de 2 linkse boxen en op de 2 rechtse boxen,
dan hoef je enkel de links-rechts net tegenovergesteld aan te sluiten op de duo's,
zo krijg op de 2 middenste boxen ook stereo te horen.

simple as that
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door aLEEce in chains »

We gaan de tip van Chris M moeten onthouden als we volgend jaar eventueel een tweede editie organiseren...

Ziehier de evaluatie van Ronde 6 Full House (ronde 5 komt later)
ronde6.PNG
ronde6.PNG (22.78 KiB) 5302 keer bekeken
Belangrijkste vaststellingen:

- 5 ploegen vonden de titel 'The Shape of my heart' van Sting: Guys & Doll, de Stimpy's, Fab 4, 4 Schelln Espe en 5CC
- 4 ploegen vonden de titel 'Patience' van Lloyd Cole & The Commotions: Oorsmeer 2, Testedoene, JPJ&SG en 2 of A Kind
- 3 ploegen vonden de titel 'Deadbeat Club' van de B52's: Oorsmeer 2, JPJ&SG en Neighbours from a distance
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Keiem »

in deze ronde viel vooral op bij ons dat niemand bij 8 de uitvoerder én titel wist te vinden.
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

Hierbij de anaLEEse van Ronde 5 : FavoLEEdjes ...
Zoals verwacht bij ons het maken van deze ronde, vond hier een eerste grote shifting plaats :oops:
ronde5.PNG
ronde5.PNG (35.77 KiB) 5208 keer bekeken
Enkele feiten :

1) 2 Of A Kind, The Holly's en Fab4 konden "Santabarbara" herkennen in fragment 3.
2) Zaalsolo voor de 4 Schelln Espe die als enige ploeg "Vitalic - My Friend Dario" eruit haalden. Echter "Die Mannschaft" (laatste na het einde v/d quiz) haalde slechts één punt in deze ronde. Zij vonden ook de titel "My Friend Dario" .... :dance:
3) MSFN, De Stimpy's, Gedwongen door SS, Rock Monsieur & The Dalton Terrors vonden "a Perfect Circle". Helaas een quizmastersolo op de titel van dit fragment.
4) De 4 Schelln Espe vonden als enige titel & uitvoerder bij "Frank Boeijen - De Ontmoeting" ... :thumb2:
5) Quizmastersolo bij fragment 21 op titel & uitvoerder + bij de titel van fragment 23 ... :oops:
6) Enkel Los Locos, Fab4 & The Holly's konden de titel achterhalen bij fragment 22 :thumb1:
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door SpeedKing »

Wie was de andere ploeg die de titel van Pearl Jam had? Wij zitten met een PJ-kenner in de rangen, ik ben benieuwd bij wie de andere zat.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door aLEEce in chains »

We bekijken dit eens Speedking... de papieren van die ronde liggen niet bij mij, maar komt in orde.

Ondertussen is de analyse van ronde 7: de AZ/ZA-ronde ook klaar.
ronde7.PNG
ronde7.PNG (36.32 KiB) 5066 keer bekeken
Opmerkingen van de Zjurie:

- Ann Christy werd door iedereen herkend, de titel van het nummer door niemand;
- Iron Maiden's Revelations werd door 5 ploegen herkend: Guys & Doll, Los Locos, 5CC, Rock Monsieur en Right Said Freddy De Kerpel. We lazen zowat elk nummer van Iron Maiden met een R;
- Just once van Quicy Jones is een zaalsolo geworden voor de Right Said Freddy De Kerpel. Doordat een bepaalde ploeg (ik weet al niet meer wie) ons kwam zeggen dat dit nummer niet klopte, hiervoor een klacht indiende en wij plots onzeker waren, werd beslist iedereen hiervoor een punt te geven. Achteraf bleek dat wel degelijk Just Once van Quincy Jones werd afgespeeld. Jullie kregen dus allemaal een punt cadeau, zeg nu nog eens dat we het slecht met jullie voorhebben :mrgreen: ;
- Yonderboi werd door 2 ploegen herkend: 4 schelln Espe en JPJ&SG. De titel van deze uitvoerder bleek een quizmastersolo te zijn;
- Tot slot penden 2 teams de titel van het nummer van ZZ Top neer: Guys & Doll en Bruce Horny & The Rest :app:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Chris M »

Volgens mij hoorden we George Benson met Nothing gonna change... ipv Quincy Jones
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

Chris M schreef:Volgens mij hoorden we George Benson met Nothing gonna change... ipv Quincy Jones
Toch niet ! We hebben dit nog eens bekeken en het was wel degelijk Quincy Jones nummer "Just Once" (weliswaar is dit feat. James Ingram).
Hierbij de benodigde linken :

1) hierbij het nummer : http://www.youtube.com/watch?v=wjLKooaFLv4
2) hierbij de lyrics : http://www.lyrics007.com/Quincy%20Jones ... yrics.html
3) hierbij ons stukje die gebruikt werd in de quiz : http://listen.grooveshark.com/#/s/R7+fragment17/3gYj5z
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

SpeedKing schreef:Wie was de andere ploeg die de titel van Pearl Jam had? Wij zitten met een PJ-kenner in de rangen, ik ben benieuwd bij wie de andere zat.
Ere wie ere toekomt : Morning Glory was de andere ploeg die eveneens "Footsteps" neerschreef.
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Buddy59 »

rino schreef:3 muziekquizzen winnen op 3 dagen, het zal allicht nog niet vaak gebeurd zijn. Applaus is dus zeker op zijn plaats voor Vinceluka! :app: :app:

:bow: :bow: :bow:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door berwt »

aLEEce in chains schreef: - Just once van Quicy Jones is een zaalsolo geworden voor de Right Said Freddy De Kerpel.
Hoe toepasselijk kan een titel zijn :D
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Chris M »

Metal.LEE.ca schreef:
Chris M schreef:Volgens mij hoorden we George Benson met Nothing gonna change... ipv Quincy Jones
Toch niet ! We hebben dit nog eens bekeken en het was wel degelijk Quincy Jones nummer "Just Once" (weliswaar is dit feat. James Ingram).
Hierbij de benodigde linken :

1) hierbij het nummer : http://www.youtube.com/watch?v=wjLKooaFLv4
2) hierbij de lyrics : http://www.lyrics007.com/Quincy%20Jones ... yrics.html
3) hierbij ons stukje die gebruikt werd in de quiz : http://listen.grooveshark.com/#/s/R7+fragment17/3gYj5z

sojjy sojjy sojjy :thumb2:
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

Hierbij Ronde 8 :
ronde8.PNG
ronde8.PNG (21.04 KiB) 4669 keer bekeken
Enkele opvallende zaken :

1) 2 volledige quizmastersolo’s / Perpetual Motion Squad zat er nog heel dicht bij met Low rider voor t11 en bij t6 vanalles gelezen met pussy (pussylover, i eat your pussy,…) :violent:
2) The SAHB werd herkend door Los Locos & JPJSG :dance:
3) Bij Preuteleute ook veel Arno (7 keer) gezien en Freddy Devadder met zijn Bende van Mjinde (8 keer) ... :headbang:
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Plaats reactie