1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door fLEEtfox »

Tonyvdb schreef:even muggeziften : het is Ray PAterson 8)
Denk het niet :zie rockabillyhall.com, wikipedia,....
Ray.JPG
Ray.JPG (89.26 KiB) 4350 keer bekeken
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door PEKEBO »

Tonyvdb schreef:
PEKEBO schreef:
Tonyvdb schreef:even muggeziften : het is Ray PAterson 8)
Ik heb toch het gevoel(bijna zeker) dat het Ray Peterson is,Tony?
Helaas pindakaas :wink:
En dat voor nen echte kampioen uit Kortrijk :wink: ,je bent echt wel even het noorden kwijt de laatste ron....tijd! :wink:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Tonyvdb »

PEKEBO schreef:
Tonyvdb schreef:
PEKEBO schreef:
Tonyvdb schreef:even muggeziften : het is Ray PAterson 8)
Ik heb toch het gevoel(bijna zeker) dat het Ray Peterson is,Tony?
Helaas pindakaas :wink:
En dat voor nen echte kampioen uit Kortrijk :wink: ,je bent echt wel even het noorden kwijt de laatste ron....tijd! :wink:
drommels, drommels, drommels :doh:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Tonyvdb »

heb ergens een cheapy oldies-verzamelaar en daar staat Ray PAterson op, vandaar ... sojjy sojjy sojjy
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:heb ergens een cheapy oldies-verzamelaar en daar staat Ray PAterson op, vandaar ... sojjy sojjy sojjy
weggooien zou ik zeggen :wink:

misschien is het wel een nepversie gezongen door Ray Paterson :rofl2:
destijds verkochten ze in Spanje ook cassetjes van Neil Diamod en dat speelden ze daar in de winkel en je hoorde dat het inderdaad niet Neil Diamond was....
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door PEKEBO »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:heb ergens een cheapy oldies-verzamelaar en daar staat Ray PAterson op, vandaar ... sojjy sojjy sojjy
weggooien zou ik zeggen :wink:

misschien is het wel een nepversie gezongen door Ray Paterson :rofl2:
destijds verkochten ze in Spanje ook cassetjes van Neil Diamod en dat speelden ze daar in de winkel en je hoorde dat het inderdaad niet Neil Diamond was....
Eigenlijk is Bruce Hornsby zijn echte naam Bruce Horny :headbang: !
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

Snel toch nog even de tijd gevonden voor de anaLEEse van R2 : De dunne dokter duwde de dikke dame door de draaideur !!!! :violent:
ronde2.PNG
ronde2.PNG (27.45 KiB) 4291 keer bekeken
Enkel ongewenste neveneffecten : 3 x quizmastersolo op de titels van Hot Hot Heat, Beastie Boys & Balkan Beat Box;
De toffe neveneffecten :
- The Hollys halen een zaalsolo met de "The Staple Singers",
- Los Locos & Gedwongen door SS vonden beiden "Therapy?" - veel The Leather Nun gelezen ... zat er idd oorspronkelijk maar omwille van een uitermate slechte kwaliteit op het laatst nog vervangen door Therapy? !
- 2 gelegenheidsploegen, nl. "The Dalton Terrors" & "Quiz & Flupke" vonden als enige de Balkan Beat Box (opm. v. quizmaster : wss hebben ze deze toevallig gezien @Cactus 2010 waarvoor respect :headbang: )
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Spider Murphy »

peegee schreef:Inderdaad nog 2 zaken vergeten vermelden, die wel intussen al zijn vermeld:

-: te korte fragmenten; daarover wat meer uitleg: ge kunt een fragment in principe zo kort laten als het om herkenbare stukjes gaan binnen een bepaalde song, maar er was te vaak specifiek gezocht (?) naar wat moeilijkere stukjes, en dat maakte het een pak lastiger, ook om dan even rustig te kunnen nadenken wat het kon zijn (volgende song verbrodde dat dan :? )
Daarentegen waren er dan toch wel een pak songs, die we direkt herkenden en dan zaten we te vloeken dat er dan voor de "naaste concurrentie" een titel passeerde.... :evil: Maar dat zal misschien evengoed vice versa geweest zijn :wink:
Is dat niet de bedoeling van onze hobby? Het herkennen van fragmenten? Moeten dat dan überhaupt de makkelijkste 30 seconden uit dat lied zijn? Misschien worden daar dan wel verschillen gemaakt. Of door de toppers, of misschien ook wel door de gelegenheidsploegen. Om even appelen met citroenen te vergelijken: een voetballer wacht toch ook niet tot verdedigers aan de kant gaan om te scoren?
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef: drommels, drommels, drommels :doh:
Tonyvdb schreef: sojjy sojjy sojjy

Tony is bezig met het leveren van nieuwe titels voor
De dunne dokter duwde de dikke dame door de draaideur-ronde :rofl2:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:Tony is bezig met het leveren van nieuwe titels voor
De dunne dokter duwde de dikke dame door de draaideur-ronde :rofl2
Tonyvdb schreef: drommels, drommels, drommels :doh:
te veel met mijn zoontje naar Bassie & Adriaan gekeken

Tonyvdb schreef: sojjy sojjy sojjy
citaat dat we in ons 'kringetje' de laatste tijd (wat te) veel bezigen : komt uit 'Zonde van de zendtijd', waar Henk R. op de boekenbeurs 'voorleest' uit het boek van Ignace Crombé...

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:heb ergens een cheapy oldies-verzamelaar en daar staat Ray PAterson op, vandaar ... sojjy sojjy sojjy
weggooien zou ik zeggen :wink:

misschien is het wel een nepversie gezongen door Ray Paterson :rofl2:
destijds verkochten ze in Spanje ook cassetjes van Neil Diamod en dat speelden ze daar in de winkel en je hoorde dat het inderdaad niet Neil Diamond was....
dat zal niet gaan, ben te veel gehecht aan de mooie nummers van The Pletters, Percy Sludge, The Drufters en Cluiff Richard :roll:
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door fLEEtfox »

Tussen de gedetailleerde ronde-analyses door had ik hier graag nog eens wat algemene feedback gegeven naar aanleiding van de (voornamelijk positieve) commentaren die hier al gepost werden, waarvoor dank :thumb1: . De algemene teneur is een zeer positieve evaluatie van de accommodatie (zaal+onthaal+drankenkaart), het inhoudelijke (originele rondes + variatie) en de prijzentafel (we hebben inderdaad geprobeerd om veel recent materiaal uit te stallen). De eerder negatieve punten sloegen vooral op te lange pauzes, te korte fragmenten en de (voor sommigen wel, voor anderen dan weer niet) slechte geluidskwaliteit.

Pauze : ik was de eerste die erop hamerde om de pauze binnen de perken te houden maar doordat we de eerste rondes te verschroeiend van start waren gegaan (oa te vlug opgehaald direct na het laatste fragment) ontstond wat “stress” bij de kwissers maar ook bij ons verbeteraars (*). Daarom werd beslist om vanaf ronde4 (laatste voor de pauze) wat meer tijd te geven. En om de rust wat te laten weerkeren – vnl ook bij ons (want ik, als presentator, moest ook nog telkens de punten optellen, wat oorspronkelijk niet voorzien was) – werd belist om de pauze “ietsje” te laten uitlopen zodat wij alle verbeter- en telwerk konden rond krijgen om zodoende met een volledige tussenstand op de proppen te kunnen komen. En dat “ietsje” is inderdaad langer gebleken dan wijzelf wilden. Maar toen leek dat nog geen probleem gezien wij voor lagen op ons strengste tijdsschema….
Maar om het met Tony’s woorden te zeggen : sojjy sojjy sojjy voor die te lange pauze. Alhoewel ik de indruk heb dat die tweede niet zo lang uitviel of toch?

(*) de wet van Murphy trof ons al een klein uurtje voor de kwis door het uitvallen van twee verbeteraars (owv een aanhoudende bloedneus werd hij door zijn echtgenote naar de spoed gevoerd). De volleybalclub stelde weliswaar twee andere mensen ter beschikking maar – ondanks het feit dat die mensen heel goed hun best gedaan hebben – dit is toch niet hetzelfde als iemand die de kwis(antwoorden) heel goed kent. Die twee mensen zijn daarvoor zelfs speciaal uit hun paludarium gekropen :mrgreen: :oops: ….

Te korte fragmenten : zonder afbreuk te willen doen aan jullie commentaren heb ik hier weinig op te zeggen. Alleen dat het voor iedereen gelijk was én dat daar niets van gezegd werd op de testnamiddag. Maar goed het is zeker voor evaluatie vatbaar.

Geluid : daar is in feite al op gerepliceerd geweest (zie hoger in deze thread). Dat het te stil stond de eerste ronde is wel waar. Geluidsniveau werd getest, maar dat gebeurde in een lege zaal. Ronde twee was m.i. al beter qua geluid. En voor sommigen was het goed (Tony, Fab4 (via pb)) , voor anderen dan weer niet (peegee, Keiem) of op het randje (Speedking).

In elk geval nogmaals bedankt voor jullie massale opkomst (41 ploegen voor een eerste editie - het overtrof een beetje onze stoutste verwachtingen)

Tot slot nog een leuke anekdote : iemand van de ploeg die vierde laatste werd kwam dolenthousiast melden dat zij toch wel nog een heel mooie prijs in de wacht kon slepen : Going Back, de nieuwste van Phil Collins (15,9 euro in de Fnac). Ofwel zegt dit iets over de sterkte van onze prijzentafel ofwel iets over de populariteit van de Phil :rofl2:

Ik kijk zelf al uit naar de analyse van de volgende rondes (die hoogstwaarschijnlijk vanavond verder zullen ingeput worden).....
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3338
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door SpeedKing »

Het is maar een kwestie van jullie diamant van een quiz wat bij te slijpen hoor... was nu al een juweeltje, kan alleen nog maar meer glinster krijgen volgend jaar!

Ik kijk uit naar nog meer anaLEEses!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door DVNO »

Ook vanuit deze hoek alle lof voor jullie eersteling, ik heb mij in ieder geval enorm goed geamuseerd.

De minder goede puntjes zijn hier al genoeg aangehaald, dus dat ga ik ook niet meer doen. Als ik er dan toch een moet uitpikken dan vond ik het geluid ook dat ietsje minder, maar zoals zelf al aangehaald door de PopINGers, het is niet zo makkelijk om dat op voorhand te testen. En bij deze stop ik dan ook met z**ken daarover.

Wat die wet van Murphy betreft, ik vrees dat Murphy het niet zo begrepen heeft op eerste quizzen. Bij ons viel oa gans het puntentellingssysteem in elkaar door een computer die niet meewilde. Maar ge moet genieten van dat prachtige gevoel van echt te leven, de adrenaline die uw lijf aan 500 per uur doet acteren en waardoor je er :shock: uitziet. In ieder geval, als quizzer heb ik weinig van jullie noodoplossing gemerkt, alles is goed en vlot verlopen.
We waren ook blij dat je ons in de eindstand hebt opgenomen, want organisatoren die quizploegen in de eindstand vergeten opnemen: daar kunnen wij niet tegen!!!!! :twisted: :wink:

Inhoudelijk had iedereen een inbreng bij ons aan tafel en dat is voor mij toch het teken van een goed uitgebalanceerde quiz, terwijl er tegelijkertijd ook nog ruimte was voor een eigen toets (alleen jammer dat er gene echte metal in zat :D :wink: )
Merci ook aan Filip (Josje) om ons te vervolledigen zondag, zeker voor herhaling vatbaar!

Als 11e in de stand ben ik met de nagelnieuwe cd van The Sore Losers naar huis gegaan. Ik heb zelfs moeten kiezen aan de prijzentafel, een teken dat het ook daar wel snor zat.

Ook al zijn we zelf ook met ons gat in de boter gevallen op gebied van locatie, op deze zaal in Beernem waren we ook wel collectief jaloers. Ook een prachtig aantal ploegen. Kortom dat kan alleen maar slechter volgend jaar :roll: :)


Tot slot nog een beetje cultuur bijbrengen:
http://www.beleven.org/verhaal/de_haas_en_de_schildpad
Bedankt schildpadden voor de mooie organisatie! :thumb2:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door aLEEce in chains »

Onder het motto: u vraagt, wij draaien... de anaLEEse van R3. Raad je plaatje
ronde3.PNG
ronde3.PNG (21.98 KiB) 4097 keer bekeken
Veel conclusies vallen er niet uit deze ronde te trekken, buiten het volgende:

- Sticky Fingers halen een zaalsolo bij Gare du Nord - Pablo's Blues, zowel voor titel als voor uitvoerder
- Echte metal van Pantera werd toch 13 keer gevonden :headbang:
- Fontella Bass werd slecht door 9 ploegen gevonden, terwijl de titel van dit nummer door iedereen geraden werd...

Op naar de volgende ronde
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie