1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door peegee »

Het is intussen al 2u30 en ik denk dat de FAB 4 nog onderweg is :wink:

Bruce Horny zonder een vrouw aan tafel is als een cafe zonder bier . , maar ik denk dat het bier wel ergens zat in de ploeg..... :rofl2:

Nu, iets over de quiz zelf:

POSITIEF: goed opgezette quiz, goed aangekleede zaal, helemaal in Halloween-stijl; zéééér goede pompoensoep (lekker straf, mocht van mij zelfs nog straffer; voor Vince en Keiem was hij (in het begin) ietske te straf :oops: ; correcte puntentelling; vlotte bediening; toffe rondes waaronder enkele vernieuwend (alhoewel ik ook wel een ronde in Halloweenstijl had verwacht); en voor een eerste quiz met zoveel fragmenten toch redelijk intijds afgelopen (rond 00u45?)

NEGATIEF: wij hadden wat problemen met de kwaliteit van het geluid, that's all....

Ondanks de ex-aequo spijtig dat er toch een onderscheid moest zijn tussen de eerste 2 ploegen; wij hadden liever een dubbele winnaar horen afroepen...

Wel spannend op het einde; na de laatste ronde stonden wij ( 5 CC ) nog 7 punten achter op J,P,J & SG en (ondanks het feit dat we de link in de laatste ronde totaal niet doorhadden, want anders hadden we ook Lene Lovich opgeschreven) toch die 7 puntjes nog ingehaald...
Voor J,P,J & SG duurde de quiz 1 ronde te lang, voor ons misschien eentje te kort....

Ik voelde mij ook nog eventjes een "Espe" na het openen van mijn 3 tombola-enveloppen, die resulteerden in (alle) 3 tombolaprijsjes....
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door fLEEtfox »

Tja, ook wij hebben een dubbel gevoel bij de ontknoping van onze allereerste kwis.

Een ex aequo voor plaats één en twee : een waar halloween nightmare in beernem-scenario, want op 500 ptn is die kans iets kleiner dan op bvb 350 ptn, maar toch deed dit scenario zich voor.
Voor mij persoonlijk zijn dat effectief twee winnaars maar gezien de prijs (naast het kiezen van een cd) ook nog een bijkomende prijs inhield moest er wel een onderscheid gebeuren. Jammer genoeg dus via een schiftingsvraag.

Top 3

1. 5cc :app: :app: :app:
2. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris :app: :app:
3. Sticky Fingers :app:

Proficiat aan de top 3 : het is een mooi podium voor onze eerste kwis.

Al bij al tevreden maar misschien niet zo gemakkelijk voor de gelegenheidsploegen. De wet van Murphy trof ons al een klein uur voor de start doordat twee verbeteraars wegvielen zodat de druk in eerste instantie wat verhoogd werd. Ook de eerste drie rondes werden een beetje te vlug "afgehaspeld" waarna we wat gas terugnamen en daardoor zowel bij de kwissers zelfs als bij de verbeteraars wat minder druk ervoeren. Enfin, voer voor evaluatie : we horen het wel.

Bedankt alvast Peter voor de overwegend positieve commentaren en nogmaals proficiat met jullie (nipte) overwinning!!

Een grondige analyse zal zeker nog volgen, dat zijn we jullie zeker verschuldigd!

Slaapwel.....
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door PEKEBO »

[quote="peegee"]

Bruce Horny zonder een vrouw aan tafel is als een cafe zonder bier . , maar ik denk dat het bier wel ergens zat in de ploeg..... :rofl2:




Inderdaad,Peter.
Onze Koen was,na al dat wit bier :puke: , niet meer bij de les na 22u en we moesten deze quiz al spelen met 3 personen :think: .
Nu,Peter en ik bleven wel wakker en vochten voor elke stuiver om de top 10 te halen.Met een gedeelde 9de plaats zijn we in onze opzet geslaagd :headbang: ,al was dat voor 22u ook de verdienste van Koen natuurlijk :thumb2: .
De 1ste quiz van mijn vrienden uit Beernem mag dan ook meer dan geslaagd genoemd worden.Buiten een paar zeerrrrrrrrrr kleine beginnersfouten niks dan lof voor deze organisatie vanwege Bruce Horny and the rest :app: :thumb1: .
Zeer leuke rondes(wel vermoeiend),leuk in elkaar gestoken met vooral veel muziek uit onzen hof.Als ik oa Sonic Youth,Grant Lee Buffalo,The Sheila Divine,Pink Floyd,Pixies,Tool en vele andere goede bands hoor passeren kan mijn avond alvast niet meer stuk,zelfs met zatlappen aan mijn tafel :mrgreen: .

Proficiat aan de 2 winnaars 5cc :app: en Jan,Piet,Joris en Sam Goris :app: want voor mij zijn schiftingsvragen overbodig,enkel voor de volgorde van de prijzentafel is dit min of meer belangrijk.

En natuurlijk had ik de schelln espe hun hattrick gegund maar nu kunnen ze die in Riek-Lee zijn Ass steken :rofl2: .

En aan het team van de popingers; ik eis een vervolg van deze schitterende quiz,dus tot de volgende editie in die prachtige zaal te Beernem!
Laatst gewijzigd door PEKEBO op di 02 nov 2010, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door aLEEce in chains »

Net als den fleetfox, ben ik volop benieuwd naar jullie reacties (goed EN slecht uiteraard). Wat de winnaars betreft... voor ons zijn dit ook twee winnaars, maar we konden de cadeaubons toch moeilijk in twee snijden hé :wink: Proficiat dus aan 5CC en Jan, Piet, Joris en Sam Gooris die toch wel de verdiende winnaars waren... Een halloweenronde was normaal voorzien, maar is uiteindelijk afgevoerd (misschien voor volgend jaar, als we het ons nog riskeren)
De analyse komt er aan, maar ik weet niet of we die voor 00.00 afkrijgen :mrgreen:

Een ding weet ik wel al na gisterenavond: respect voor zij die (elk jaar) een muziekquiz in elkaar steken!
En tot slot een woordje van dank voor zij die het nog zagen zitten om onze quiz te spelen in dit mega drukke weekend (drie muziekquizzen op één weekend is misschien wat van het goede teveel)

SHOOT
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Tonyvdb »

Heel fijne quiz met eigen smoel, liefde voor muziek en een dosis lef gemaakt. Het muziekspectrum werd heel ruim verkend met de nadruk op het wat hardere/grunge-achtige werk, nochtans niet meteen mijn/ons favoriete genre, maar dat stoorde geenszins : elke quiz legt zijn accent en dat is dat. Wie zich daaraan stoort, is een smurf.
Een paar gewone rondes en de Popingers brachten ook een paar goede invalshoeken (landen+hoofdsteden, gelinkte videoronde, etc...)
*detailkritiek-mode on* : (al vond ik de ronde met de vijftien fototips een klein gemist kansje : Annabel Lamb met foto van een lammetje, Disco duck met een tekening van een badeendje met disco-outfit, ... etc... : dan geef je beter een foto van een B-52-bommenwerper of een tamme impala : dan moet je al weten hoe een B-52 of een impala eruit ziet)
Logistiek hier en daar wat schaven (fragmenten wat langer en minder talrijk eventueel en dat er best wat meer tijd gelaten wordt na een puzzelronde, weten ze al :wink: ) en de Popingers zitten gebeiteld voor pakweg de komende tien jaar :thumb2:
Wij hadden, itt Peter, geen probleem met het geluid.
Ook een dikke pluim voor de geweldige prijzentafel, duidelijke en vriendelijke presentator en ruime drankkaart (met WW en cola-light in flesje, scoor je bij mij altijd 10/10 daarvoor :P ).

De afloop konden wij ons grotendeels mee verzoenen : we kwamen om te winnen en ondanks een inzinkinkje slash geweldige laatste ronde van het zware amalgaam "1/2 MarthaW ft Keiem/Vinceluka = 5cc", is ons dat in principe gelukt, al moesten we de eer delen met én de hoofdprijs laten aan die laatsten. Maar aangezien zij uiteindelijk niet meer punten scoorden, verlieten we, een beetje mokkend (we hadden er dan ook twee gewonnen bij de tombola (koffie-mokken :roll: )) maar al bij al voldaan, de zaal. We hadden trouwens een hele zak vol voorsprong op de rest van het veld, waaronder toch een aantal kleppers.

Zeker tot volgend jaar, wat ons betreft :thumb2:
Gebruikersavatar
Filip
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 12:27

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Filip »

Ik heb echt genoten van deze 1ste Popingers quiz. Prachtige zaal, mooie prijzentafel, en de
quiz zelf zat heel goed in elkaar. De rondes waren telkens opgebouwd vanuit een leuke invalshoek,
de AZ/ZA-ronde moet uren denkwerk gekost hebben. Chapeau voor Vincent en Co.

Bedankt ook aan de Espen om eens te mogen meequizzen met hen. Hun enthousiasme kent geen
grenzen...

Groeten,
Filip
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door SpeedKing »

Ik ga hier meteen eens zwaar kritiek spuien:

1. de quiz was te lang
2. het was / werd bloody hot in de zaal
(Of kwam dat alleen door de gezette lichamen aan onze tafel? Of omdat we behoorlijk hard moesten werken)?
3. de puntentelling klopte er geregeld stevig naast: enkele terechte rechtzettingen bij ons, soms over 3-4 punten!
4. geluid op het randje, maar wij zaten nog in de 'straal' van een luidspreker.
5. fragmenten soms net iets te kort
6. deze quiz verkloot op zijn eentje de hele Kyoto-norm ;). Hopelijk was het FSC-papier (http://www.fsc.be/).

En nu zou eigenlijk een lijst van wel 60 puntjes superlatieven moeten volgen, want wat een vorstelijk onthaal, gargantueske drank- en spijzenkaart en prodigieuze quiz leverden de Popingers daar zeg op hun eerste quiz! Ik heb me even de hele logistiek errond proberen voor te stellen... in-druk-wekkend!

Maar bovenal wordt een quiz afgemeten aan zijn inhoud en samenstelling, en dat zat zo mogelijk nog snorrer (snorder?) dan de hele inkleding. Los Locos nam een blitz-start: tweede plaats na de eerste tussenstand (tevens boven onze stand ;)), om daarna geleidelijk weg te zakken naar waar we thuishoorden - de 6 plaats. Dit alles mede dankzij gastspeler Big Banana - die op het einde toch ook wat overhit raakte. Maar ook los daarvan sloot deze quiz sterk aan bij onze muzikale voorkeuren (wat zich vreemd genoeg in de favorietenronde nog het minst weerspiegelde).

De creativiteit en inventiviteit van de rondes: chapeau! Eigenlijk vond ik het AZ/ZA-alfabet daarvan nog het sterkst: gewoon een simpel uit te voeren goed idee. Een upgrade van de klassieke alfabetronde, chapeau. Wat heel bijzonder was aan deze quiz, en dat was lang geleden, is dat je echt iets kon aanvangen met de tips om zo op de titels of artiesten te komen. Ik heb dingen opgehaald die heel ver zaten, maar in de context van de ronde kwamen ze toch bovendrijven. En de steviger fragmenten waren leuk meegenomen, alhoewel de alternatieve / industrial-kant ervan net de sector is waar ik minst voeling mee heb.

Om het met Iron Maiden te zeggen, deze quiz was een ware Revelation(s)!

P.S. Hopelijk worden de antwoorden gepost?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Keiem »

Ja, Tony, na 4 rondes waren de tussenstanden zo uiteenlopend aan de top dat wij dachten dat de eindstand reeds vast stond... Het zal voor jullie wel zeker niet goed gevoeld hebben om op de schiftingsvraag toch maar als tweede naar voor te mogen komen. Dan halen we natuurlijk liever één punt meer om de overwinning echt te verdienen. We hadden mogelijkheden genoeg om dat éne 'puntje van de waarheid' uit de brand te slepen (Folk Implosion, Charles Haddon, Scarlet Ribbons, Lene Lovich, Vitalic,...) maar die kwamen niet of te laat, mede door de korte duur van de fragmenten want daar ben ik alvast niet goed in. Maar zoiets is voor allen hetzelfde en kan horen bij het unieke gezicht van elke kwis. Als het een troost mag zijn: ik beschouw jullie -net als de volledige zaal waarschijnlijk- als medewinnaars.

Over de kwis: inmiddels heb ik mijn smaakpapillen volledig terug. Lekkere soep, maar een watertje nadien kon geen kwaad :-). Iets minder: De kwaliteit van de mp3/cd's was toch wat povertjes soms en de albumtracks waren moeilijk (meestal harde rock) maar voor het overige: mooie zaal, goeie bediening, vlotte presentatie, originele ronde's (soms wat vreemd uitgelegd), één van de mooiste prijzentafels die ik dit jaar tegenkwam en gevarieerde muziek. Een kwis die er jaarlijks mag zijn! Ik kom terug.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door aLEEce in chains »

01 5CC 429
02 Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 429
03 Sticky Fingers 398
04 The Holly's 390
05 Fab 4 389
06 Los Locos 374
07 Rock Monsieur 371
08 De Stimpy's 355
09 Testedoene 353
10 Bruce Horny and The Rest 353
11 4 Schelln Espe 350
12 Spek & Bonen 345
13 2 Of a Kind 313
14 FC Oelem 306
15 Oorsmeer 2 304
16 Angerhongst 303
17 Oorsmeer 1 302
18 De Flosseklosser 291
19 Guys & Doll 276
20 Morning Glory 261
21 Gedwongen door SS 255
22 MSFN 243
23 Right Said Freddy de Kerpel 234
24 Quiz & Flupke 232
25 JD & The Kinky Ballerina's 226
26 The Swedish Elvis Bunny and the Breezer Bulkers 222
27 Kriwibaja 222
28 ZVC Rapid 99 216
29 Neighbours from a distance 216
30 The Dalton Terrors 212
31 The Perpetual Motion Squad 210
32 De griesden, de langen & z'n zeuns 198
33 Verstand op nul 179
34 Ice Ice Babies 166
35 Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen 161
36 DoReMietjes 150
37 Kwiestenbiebels 145
38 Als een meeuw in een kooi 144
39 Lang Leve Cercle 133
40 The Darker Size of Nonsens 131
41 Die Mannschaft 116
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

Aan allen bedankt om deel te nemen en proficiat aan de winnaars en alle anderen. :dance:

Bedankt voor "positieve" kritieken tot nu toe en met de "mindere goede" zullen we trachten deze te verbeteren met het oog op een 2de editie ...

Gezien ik de "man v/d techniek" was/ben, ben ik dan helaas ook de "schuldige" als er waren van wat mindere kwaliteit.
Toch wil ik hier kort nog even het één en ander verduidelijken :
- alle fragmenten waren even lang (35 sec ... 2s fade-in/30s vol/3s fade-uit);
- praktische alle fragmenten kwamen rechtstreeks van cd muv een aantal die uit filmpjes, elpees, etc ... moesten gehaald worden;
- allen omgezet naar een mp3 320kps stereo;
- alle fragmenten werden ook door mij op hetzelfde geluidsniveau geplaatst met "mp3gain" maar blijkbaar was dit nog niet voldoende ... :oops:
- onze excuses voor het ontbreken blijkbaar van de "stereo"-sound bij een aantal fragmenten (te wijten aan de aansluiting van de boxen).

De uitslagen en nodige analyses zullen eerstdaags volgen maar sta ons toe even een "korte decompressie"-periode in te lassen.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht bij het "toezeggen" dat de organisatie en het maken van de quiz zo'n stressy bedoening zou zijn.
M'n vrouw en kinderen zijn dan ook blij dat dit (eindelijk) achter de rug is ... 't schijnt dat ik de laatste weken nog prikkelbaar was :violent:

Enfin, de kop is eraf en we kunnen alleen maar leren van deze 1ste editie.

Wat mij betreft tot volgend jaar en zoals Bart Peeters in ronde 10 zong "meedoen is het belangrijkste in een kwis"
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Marc VA »

Ik sluit mij aan bij al het goeds wat hierboven verteld is en kijk al uit naar de volgende 10 edities ! :app:
Organisatorische suggesties:
1) uitleg rond bepaalde thema's / links was te ingewikkeld en zorgde voor teveel misverstanden
keep it simple en eventueel noteer je beknopte verklaring op het invulblad
2) probeer pauzes te beperken tot max 15 min ( de eerste pauze leek wel drie kwarier te duren )
3) ophalers met het brein van een schildpad niet loslaten op gedreven muziekquizzers
Desalniettemin, een quiz die zich moeiteloos in mijn top 5 van 2010 nestelt.
Dikke proficiat :thumb2: en merci voor Tricky's Mixed Race en de Okapi wijn.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door SpeedKing »

trickykid schreef:3) ophalers met het brein van een schildpad niet loslaten op gedreven muziekquizzers
Dit vind ik wel een zeer grove belediging aan het adres van mensen die vrijwillig hun vrije tijd opofferen om dergelijke mooi opgezette quiz mogelijk te maken. De gedreven muziekquizzer kan zich elke week uitleven bij de gratie van deze mensen. Ik hoop dat dit een eenmalig Leonardke is van uwentwege.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:. We hadden mogelijkheden genoeg om dat éne 'puntje van de waarheid' uit de brand te slepen (Folk Implosion, Charles Haddon, Scarlet Ribbons, Lene Lovich, Vitalic,...) maar die kwamen niet of te laat,
zo hebben wij ook een lijstje hoor, Dimitri : alleen al in laatste ronde : Bentley's Rhythm Ace (echt collectief niet meer kunnen opkomen, x2 met titel natuurlijk / Wires van Athlete (niet goed geluisterd en te snel verward met gelijkklinkend nummerke van Air Traffic) / Auf Der Maur NIET opgeschreven omdat we de link WEL doorhadden, want uitvoerder is zonder 'Melissa' (omgekeerd van jullie dus, met Lene Lovich) en nog een mandje vol tijdens de andere rondes.

Laat het ons er gewoon op houden dat we gisteren even geniaal waren :wink:

En nogmaals de bevestiging dat Keiem en Vince de 'New Kids In Town' zijn in het muziekquizuniversum :app: (Maledictus en Peegee zijn natuurlijk ook geen amateurkes)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door peegee »

Inderdaad nog 2 zaken vergeten vermelden, die wel intussen al zijn vermeld:

+: zeer mooie prijzentafel; ondanks heel veel recente cd's heb ik die voor de anderen laten liggen voor de 2 ManyDj's cd...

-: te korte fragmenten; daarover wat meer uitleg: ge kunt een fragment in principe zo kort laten als het om herkenbare stukjes gaan binnen een bepaalde song, maar er was te vaak specifiek gezocht (?) naar wat moeilijkere stukjes, en dat maakte het een pak lastiger, ook om dan even rustig te kunnen nadenken wat het kon zijn (volgende song verbrodde dat dan :? )
Daarentegen waren er dan toch wel een pak songs, die we direkt herkenden en dan zaten we te vloeken dat er dan voor de "naaste concurrentie" een titel passeerde.... :evil: Maar dat zal misschien evengoed vice versa geweest zijn :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1e Riekt mijn Ass, Lee quiz Beernem 31/10/2010

Bericht door Devils answer »

Verdorie, ik ben benieuwd naar de volgende editie !
Plaats reactie