St. Georges muziekquiz - Roeselare - 25/11

Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Proficiat, Jan Piet Joris en Sam Gooris.

Aan de antwoorden te zien een tof quizke. Ik heb alvast mijn ploegmakkers warm gemaakt om bij een volgende uitgave deel te nemen.
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Placebo

Bericht door erik »

Bij de antwoorden van de reeks "Coulours" een niet echt bestaand duo aangetroffen : Placebo & Marc Moulin.
Placebo is hier wel degelijk de Waalse band die in de eerste helft van de jaren 70 drie albums uitbracht en waarvan Marc Moulin gewoon één van de leden was. Het nummer "Balek" stond op het 2de album '1973'
Op die elpee is uiteraard nergens sprake van een duo.

Erik.
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Placebo

Bericht door erik »

Verschoning : Placebo & Marc Moulin staan uiteraard in de reeks "Combinaties".

Erik.
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ik ken Only the lonely van Roy Orbison en Only the lonely van The Motels, maar weet pas sinds zondag dat dat laatste een cover van The Big O... ik dacht dat dat twee aparte nummers waren en heb beide nummers zelfs al twee jaar op mijn 'duo-ronde'-shortlist staan (elk jaar op de Stardust Popquiz twee of drie rondes met nummers met zelfde titel, maar geen cover)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:Ik ken Only the lonely van Roy Orbison en Only the lonely van The Motels, maar weet pas sinds zondag dat dat laatste een cover van The Big O... ik dacht dat dat twee aparte nummers waren en heb beide nummers zelfs al twee jaar op mijn 'duo-ronde'-shortlist staan (elk jaar op de Stardust Popquiz twee of drie rondes met nummers met zelfde titel, maar geen cover)
Uw eerste gedacht was juist, dit zijn 2 aparte nummers.
Foutje van de quizmaster
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:
Uw eerste gedacht was juist, dit zijn 2 aparte nummers.
Foutje van de quizmaster
ach, ik dacht al dat het een verdacht eigenzinnige cover was 8)
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

Goed gezien Tony.
Martha Davis van The Motels schreef dat nummer inderdaad, in 1982.
Heb hier nog de originele plaat ervan liggen.
Er was trouwens ook nog een original van Bryan Hyland die eerst aan iemand anders werd toegeschreven maar later werd dat door de jury gelukkig rechtgezet. Met dank aan het team dat daarvoor tijdens de pauze in de auto op zoek ging in de Bijbel van de covers "The Originals" van onze Arnold Rypens.
Onlangs ook nog ergens een quizmaster gehoord die z'n naam in het engels uitsprak, niet wetende dat een Vlaming deze reeks naslagwerken schreef.
De naam quizmaster onwaardig eigenlijk.
Erik.
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

erik schreef:Goed gezien Tony.
Met dank aan het team dat daarvoor tijdens de pauze in de auto op zoek ging in de Bijbel van de covers "The Originals" van onze Arnold Rypens.
Onlangs ook nog ergens een quizmaster gehoord die z'n naam in het engels uitsprak, niet wetende dat een Vlaming deze reeks naslagwerken schreef.
De naam quizmaster onwaardig eigenlijk.
Erik.
Best dat het niet in Blokken was dan :wink:

'Quizmaster onwaardig' vind ik nogal sterk uitgedrukt, Erik, het boek heet 'The Originals' en dan kun je er eventueel van uitgaan dat de schrijver ook Engelstalig is...
Ik vind het zelfs een pluspunt dat een jury überhaupt Arnold Rypens als ijkpunt aanhaalt.

(het was trouwens op de Phinynquiz in Berlare, als ik mij niet vergis)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
erik schreef:Goed gezien Tony.
Met dank aan het team dat daarvoor tijdens de pauze in de auto op zoek ging in de Bijbel van de covers "The Originals" van onze Arnold Rypens.
Onlangs ook nog ergens een quizmaster gehoord die z'n naam in het engels uitsprak, niet wetende dat een Vlaming deze reeks naslagwerken schreef.
De naam quizmaster onwaardig eigenlijk.
Erik.
Best dat het niet in Blokken was dan :wink:

'Quizmaster onwaardig' vind ik nogal sterk uitgedrukt, Erik, het boek heet 'The Originals' en dan kun je er eventueel van uitgaan dat de schrijver ook Engelstalig is...
Ik vind het zelfs een pluspunt dat een jury überhaupt Arnold Rypens als ijkpunt aanhaalt.

(het was trouwens op de Phinynquiz in Berlare, als ik mij niet vergis)
geen excuses!
iemand die pretendeert iets van muziek te kennen moet weten dat Arnold Rypens, auteur van The Originals, een rasechte Vlaming is (van Boom om precies te zijn) of .... misschien heeft hij het boek nooit geopend :oops:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Wie meer wil weten over Arnold Rypens en zijn werkzaamheden, de man heeft ingeschreven met een ploegje (De Koninklijke Philarmonie van Leefdaal) voor het derde BK in Nijlen op 8 december.
Plaats reactie