St. Georges muziekquiz - Roeselare - 25/11

Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

St. Georges muziekquiz - Roeselare - 25/11

Bericht door Tonyvdb »

Gewonnen !! :D

40 ploegen :

1. Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
2. De Billies
3. Starbuk & Apollo
4. Polkaheer, Kaaskop en mini-Kaaskop (Marc, Peter en diens zoontje, leeftijd 'Thor' : dus met 2,15 of zo :app:)
5. Orde Van De Wetterse Strijkstok
...
7. Disorder
....
9. (dacht ik) Les Amuses Gueules ft. Phon

morgen meer commentaar ... dit toch al : hectische quiz - quiz stond op bijna 600, bijna 20 rondes en een hoop theorie - met hoog amusementswaarde; we hoorden zowel Lolo Ferrari als Big Star, maar ook 'Cortez the Killer' en 'Ik weet wat ik wil' van The B-Boys ...
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

Proficiat met de overwinning :app:
Wat Polkaheer en de zijne presteerden was idd ook zeer knap. :app:
Ik speelde voor de gelegenheid mee met de Orde Van De Wetterse Strijkstok. Zeer straffe kwissers in die ploeg, en al spelen ze (nog) niet zo vaak, het is zeker een groep met toekomst :)
Vooral de laatste 2 rondes kwamen er idd veel 'speciale nummers' voorbij...
Voor de rest zoals reeds vermeld, een zeer amusante kwis :D
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

Afbeelding Waltari Afbeelding
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4075
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

De organisator gaf me gisteren de volledige einduitslag mee (40 ploegen op een totaal van 589 ptn):

plaats-ptn-procent-naam ploeg

1-471-80%-Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
2-461-78.3%-The Billies
3-450-76.4%-Starbuk & Apollo
4-435-73.9%-Polkaheer, Stropke en Kaaskop
5-419-71.1%-Orde v/d Wetterse Strijkstok
6-402-68.3%-Wild Freddy & the Maes Lovers
7-392-66.6%-Disorder
8-390-66.2%-Kili Watch
9-371-63%-Les Amuses Geules
10-367-62.3%-De Coulisse
11-363-61.6%-de Hijsberen
12-361-61.3%-den Trimaar
13-357-60.6%-Chixie Dix
14-354-60.1%-Was het nu 60 70 70 of 70
15-335-56.9%-Black to Black
16-327-55.5%-Giaconda Smile
17-322-54.7%-Clo Clo et ses Claudettes
18-314-53.3%-Corpi Totale
19-312-53%-Achilles
20-311-52.8%-de Tjolaers
21-306-52%-Enigma
22-304-51.6%-de Kapelhoeklads
23-303-51.4%-Studio Kafka
24-301-51.1%-de Berusting
25-292-49.6%-JNM
26-285-48.4%-de Tigers
27-279-47.4%-the Unpronouncables
28-278-47.2%-the Dirty Dozen
29-275-46.7%-Gabriella & the Gabriels
30-258-43.8%-de Bevers
31-245-41.6%-de Onitsuka's
32-242-41.1%-de Geniepigaards
33-239-40.6%-Group Pi
34-209-35.5%-de Radiateurs
35-196-33.3%-de Meze Fanclub
36-192-32.6%-de Bende v/d Bosklapper
37-174-29.5%-de Drille
38-167-28.4%-de Porkjes
39-158-26.8%-Toali
40-116-19.7%-de Ronnies
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4075
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Voor de quiz had ik Jan, Piet, Joris & Sam Gooris al tot grote favorieten gebombardeerd, en die favorietenrol konden ze ook waarmaken, waarvoor :app:
Het was best een aangename quiz, wel wat te moeilijk voor de vele gelegenheidsploegen (zie de lage scores v/d meesten).
Soms was het echter wat te hectisch, door de vele theorierondes die tussendoor opgelost moeten worden. En ook wel doordat de antwoorden niet werden voorgelezen, die verschenen namelijk tijdens de volgende ronde op het scherm.
Waardoor het ook moeilijk werd je eigen score bij te houden...

We vreesden vooraf voor heel wat (commerciële) 90's fragmenten, maar die vrees bleek uiteindelijk ongegrond. Met uitzondering dan van de laatse 'Specials' ronde, met feestmuziek die vooral uit de 90's kwamen. Neen, wij herkennen Lolo Ferrari en BB Jerome niet. :)

Ook de voorlaatste ronde was er wel over. Die ronde bestond louter uit de lievelingsmuziek v/d quizmaster, die op zijn zachtst gezegd nogal eingenzinnig bleek te zijn. Resultaat: geen enkele ploeg haalde hier de helft.

Maar al bij al was het wel een goed uitgebalanceerde, aangename quiz.
erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

Bericht door erik »

De Orde van de Wetterse Strijkstok mocht op de voorlaatste rij plaatsnemen en helaas was de geluidskwaliteit daar flink ondermaats en was de presentator daar vaak onverstaanbaar. Ook de antwoorden waren nauwelijks leesbaar. Voor de rest een omvangrijke quiz met toch 40 teams, wat voor een eersteling een behoorlijk deelnemersveld is. Het werd even hectisch toen de fotoronde al direct weer moest ingeleverd : en dat met de tijd die nodig is voor het oplossen van één fragmentenronde !
Ook de lyricsronde was voor ons team iets teveel van het goede.
De prijzentafel kon ook absoluut niet tippen aan de vorige quiz in diezelfde zaal van organisator " t' Sjampetterke". Ook héél wat smakeloze muzak horen passeren. De meest smaakvolle muziek bleek dan helaas ook nog de moeilijkste ronde te zijn 'His masters voice' met o.a. Jason Collett, Rocky Erickson, The Knife, ......
Maar volgend jaar zijn we terug present !
Erik.
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

erik schreef: Maar volgend jaar zijn we terug present !
Dan zal er waarschijnlijk toch nog iets goed geweest zijn ook aan de quiz :?:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

wij zaten op de derde rij en konden het scherm probleemloos lezen, al zal dat op de achterste rij wel niet zo eenvoudig geweest zijn, kan ik inkomen.
Een tip voor de organisatoren : volgende keer de antwoorden voorlezen, duurt niet zo lang, maar is voor de quizzers gemakkelijker om de punten bij te houden en het is ook aangenaam de antwoorden van de net gespeelde ronde te horen voorbij komen.

Over het geluid heb ik echter echt geen klachten, maar zoals hierboven gezegd, zaten wij dan ook op de derde rij (van zes-zeven in totaal?)
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

gkoppen schreef:Ik speelde voor de gelegenheid mee met de Orde Van De Wetterse Strijkstok. Zeer straffe kwissers in die ploeg, en al spelen ze (nog) niet zo vaak, het is zeker een groep met toekomst :)
Eén met een verleden zul je bedoelen...

Nog eens bedankt om ons voor de gelegenheid te versterken, Godfrey.

Nuance nog bij de post van onze Grote Roerganger hierboven: de iets mindere geluidskwaliteit achteraan heeft ons geen fragmenten doen missen, hoor. Maar dat de quizmaster naar eigen zeggen drie keer heeft verkondigd dat bij de fotoronde de afgebeelde persoon werd gezocht, en niet de groep waarvan hij/zij deel uitmaakt, is ons toch ontgaan. Niet dat dat een verschil in de eindstand zou hebben uitgemaakt, weliswaar.
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Wij zaten op de vierde rij, en hadden ook niet echt klachten over het geluid.

De quiz was inderdaad minder recent gericht dan verwacht, maar dat het viel uiteindelijk heel goed mee. Zat goed in elkaar, wel wat veel reeksen, maar ik heb daar eigenlijk geen zo'n probleem mee (ik hoorde trouwens plannen gesmeed worden voor een 24u muziekquiz, maar of dat heel serieus was laat ik in het midden :)).
Opmerking van antwoorden voorlezen ben ik wel volledig mee akkoord, dat neemt niet zoveel tijd en beslag en maakt het voor iedereen makkelijker om te volgen.

Toch veel goeie fragmenten gehoord en een goeie spreiding qua tijd en genre vond ik persoonlijk. Ook niet echt foutjes, enkel bij "California über alles" van Dead Kennedy's in de steden-ronde had ik mij bedenkingen, gelukkig kwam het refrein anders had er "Babylon's Burning" van The Ruts blijven staan.

Nogmaal bedankt aan de Amuse Gueulers om met laten meespelen, twas geestig aan tafel!
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

phon schreef:Ook niet echt foutjes, enkel bij "California über alles" van Dead Kennedy's in de steden-ronde had ik mij bedenkingen, gelukkig kwam het refrein anders had er "Babylon's Burning" van The Ruts blijven staan.

Het stadje Kennedy is toch redelijk gekend dacht ik ? :think:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4075
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

baaigones schreef:Afbeelding Waltari Afbeelding
Nog nooit van gehoord, jullie blijkbaar wel?
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

baaigones schreef:
phon schreef:Ook niet echt foutjes, enkel bij "California über alles" van Dead Kennedy's in de steden-ronde had ik mij bedenkingen, gelukkig kwam het refrein anders had er "Babylon's Burning" van The Ruts blijven staan.

Het stadje Kennedy is toch redelijk gekend dacht ik ? :think:
mja, er zijn blijkbaar ook zeven stadjes die California heten.. nu twas maar een bedenkingske e :)
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

rino schreef:
baaigones schreef:Afbeelding Waltari Afbeelding
Nog nooit van gehoord, jullie blijkbaar wel?
Ik was ook de enige aan tafel hoor, maar So fine vond ik toen het in 1994 uitkwam een beestig nummer. Lang gehoopt het ooit eens op een muziekkwis te krijgen :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
baaigones schreef:Afbeelding Waltari Afbeelding
Nog nooit van gehoord, jullie blijkbaar wel?
wij ook niet, Baaigones wel dus ... we hebben hem dan wel de rest van de quiz moeten bewieroken daarvoor, dat was de keerzijde :roll: :P
Plaats reactie