INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Lars »

INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

De top 10 op 36 deelnemers:

1 Marc Van Assche 297 / 365 :app: :app: :app:
2 Marc Buysse 289 :app: :app:
3 Tony Vandenbogaerde 282 :app:
Luk De Ceukelaire 282 :app: :doh: ex aequo derde maar door ex aequo-reglement naast het podium voor de prijsuitreiking (ik had eerst "4" gezet maar heb het weggedaan :wink: )
5 Lars Van Moer 276 :dance: (blij verrast)
6 Frans Joos 272
7 Vincent Matten 270
8 Marc Dooms 266
9 Johan Vermeiren 265
10 Steven Van Landuyt 256

Organisator Marc Vermeiren zal de volledige uitslag hier wel kopiëren van zijn laptop; elk van de 36 dapperen verdient een vermelding. :)
Laatst gewijzigd door Lars op zo 03 okt 2010, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Lars »

Verdere analyses zullen hier wel volgen. Misschien waren de sixties wat te makkelijk of zaten er in de noughties wat te veel hitjes in? Dan waren er toch weer bijvoorbeeld the Staple Singers en Grizzly Bear om wat tegengewicht te bieden.

Ik ben benieuwd naar de uitslag per decennium.

Het was zeker een quiz die heel veel hoekjes en kantjes maar (terecht) ook het middenveld van de pop en de rock verkende. :app:

:thumb1: aan organisator en samensteller Marc Vermeiren en ook :thumb1: voor zijn hardwerkende jury waarin enkele heren zaten die ook als deelnemers zeker niet misstaan hadden.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

Zeker de meest toegankelijke van de drie individuele muziekquizzen die ik al meemaakte, en voor zover ik hoorde werd dat door elke deelnemer geapprecieerd.
Er waren wel degelijk hits als zogenaamde weggevers (zoals Abba (Knowing you knowing me) en The Police (Walking on the moon)... maar daartegenover stonden toch voldoende kuitenbijters om het verschil te maken.
Ook heel veel genres kwamen aan bod, zodat er voor elk wat wils was.

Even leek het een spannend duel te gaan worden tussen Marc Van Assche en Tony VDB, maar ergens voorbij de helft moest deze laatste de rol lossen, en werd die ook nog voorbijgesneld door Marc Buysse (en even ook mezelf).
Marc Van Assche was outstanding en won met een duidelijke kloof voor zijn naamgenoot. :app:
De eindstrijd voor de derde plaats werd beslecht op de jurytafel (ex-aequo-reglement, niet vooraf bepaald, wel gangbaar) en na een (late) klacht van Tony.

Volgens mij was er geen vierde plaats (gelijke punten toch), maar was er enkel een beslissing nodig voor de uitreiking van de platenbon.
Enfin, voor wat het waard is (met mijn gekozen CD ben ik overigens ook heel tevreden).

Daarmee kregen we vreemd genoeg (voor de foute pronostikeurs) nagenoeg hetzelfde "podium" (inclusief ex-aequo) als twee jaar geleden op de quiz van Frans, met dit verschil dat huidige organisator (Marc Vermeiren) daar toen (met een straat voorsprong) nog boven stond...

Al bij al een prachtig initiatief, dat vooraf door velen gevreesd werd, maar ter plaatse best wel meeviel. :thumb2:

En ja, ook nu weer werd geapplaudisseerd voor elk van de 36 deelnemers, waaronder intussen veel bekende gezichten.
De sfeer was heel leuk, maar het is qua concept toch "niet voor alle weken"...
Want ja, ook ik heb mijn ploegmaats gemist.

Bedankt Marc en jouw hele crew, het was in orde !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

Veel respect ook voor de twintigers die hier de moed hadden om deel te nemen.
Als ik zie hoe ikzelf vanavond nog sterk faalde in "klassiekers" (Elvis, Beatles...) van voor mijn zelf bewuste beleefde muziektijd (lees 1973), dan vind ik dat toch wel straf! :thumb2:

Zij staan nog niet vermeld in de top 10 die reeds gepubliceerd werd, maar amai, je moet het maar durven (en helemaal niet zo slecht te scoren!).
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef: De eindstrijd voor de derde plaats werd beslecht op de jurytafel (ex-aequo-reglement, niet vooraf bepaald, wel gangbaar) en na een (late) klacht van Tony.
1. ik heb niet gevraagd om deze voorrang bij deze ex-aequo en was even verrast als jij dat ik als 'enige' derde werd afgeroepen : je bent in mijn ogen ook derde en vind de '4.' die voor je naam staat hierboven onjuist (op de Stardustquiz bvb. worden gelijke punten ALTIJD op dezelfde plaats afgeroepen). Die bon kan mij - als quizzer speel ik niet voor de prijzen - in principe gestolen worden (maar wordt uiteraard zeer erg geapprecieerd, Marc) en had even graag een CD gekozen.

2. '(late)' klacht'??? Ik kan toch maar de punten controleren als ze afgeroepen worden : trouwens een terechte en na afloop niet echt onbelangrijke 'klacht' (ik heb het liever over 'rechtzetting' of 'correctie') : m.n. werd de theorievraag over The Beatles per abuis misgekeurd : misschien had je hier mogen bijzetten dat ik op voorhand nog aan jou komen melden (vragen bijna) ben dat ik de punten op ronde vier zou controleren, omdat ik wist dat het zou spannen om het 'podium' : had je je voorsprong gehandhaafd in ronde 5 had ik zelfs nooit de moeite gedaan om dat punt te gaan controleren : uiteindelijk bleek het het verschil tussen een (ex-aequo) bronzen plak en een vierde plaats : toch wel het checken van het antwoordblad waard.

********************************

belangrijker :
Een dikke proficiat aan de opsteller, alle deelnemers en in het bijzonder Marc VA met zijn prachtige zege, Vinceluka met zijn dikke toptien-stek en ook een 'dubbele thumbsup' voor Keiem die met zijn 15e plaats een hele groep routiniers achter zich liet :thumb1: :thumb2:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door celtic601 »

mijns inziens inderdaad een veel toegankelijkere individule kwis dan andere jaren , wat hopelijk enkel maar meer kandidaten kan opleveren voor de toekomst !
BRAVO dus voor Marc en kompanen :app: :app: :app: het was echt een ideale kwis ...
eerlijkheidshalve dien ik te vertellen dat dit de eerste kwis was waar ik echt zenuwachtig voor was ... niet laatste worden aub !!! maar achteraf bezien .. zijn hier eigenlijk verliezers ???
denk het niet ...zo als verwacht verdiende elke deelnemer een dik applaus .
ook tof is dat je elkander wel kent van naam op forum en het geregeld tegenkomen op ander kwissen maar nu echt effectief over elkaar zit en zo leer je mekaar natuurlijk beter kennen.
met een mooie som van 200 punten en ne cd van meneer Cash naar huis gaan..bwa .. het kan slechter me dunkt !!!
heb me wel geregeld vervloekt ... was het door de zenuwen ??? maar zeker een dom punt of 15 laten liggen .. crystals doordoen en chiffons schrijven / la vida loco schrijven bij coldplay / fugee la doordoen en ooh la la la schrijven ... ja zo van die dingen die je normaliter op andere kwissen niet voor hebt !!!
in alle geval proficiat aan winnaar en eveneens aan organisatie
het was een leuk evenement !!!

btw ... grizzly bear top top top !!!! de beste videoclip van de laatste 20 jaar denk ik !!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Eerste keer dat ik van de partij was op zo'n individuele quiz. Niet echt mijn ding was mijn idee op voorhand,
maar ik moet zeggen dat het uiteindelijk vrij goed is meegevallen.
De quiz was toegankelijker dan de vorige 2 edities, en qua verdeling in decennia, genres, hits, alternatief...
zat het echt goed, wat door velen gesmaakt werd (iedereen was van hetzelfde gedacht tijdens de pauzes)

En zoals bij velen, ook hier redelijk wat missers genoteerd met als absolute uitschieter Brian Jones ipv John Paul Jones :doh:
Er is niemand om je te corrigeren natuurlijk...

Kortom, tevreden met mijn score (221?), een ervaring rijker, en zeker voor herhaling vatbaar.

Proficiat aan alle deelnemers en aan de organisatie van deze individuele quiz :app: :app:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Keiem »

Mijn eerste individuele en met een vijftiende plaats ruimschoots boven mijn verwachtingen. Misschien had ik het idee vooraf dat ik ging uitkomen tegen een twintigtal überkwissers, maar uiteindelijk kan je individueel nooit alles weten merk ik :mrgreen: . Veel ploegen zijn nu eenmaal succesvol door complementair te zijn. Daardoor kon ik, mede dankzij haalbare 60-70-80 fragmenten hier toch een deftig resultaat neerzetten. Weinig New-Wave (dingen als Human League haal ik er toch nooit uit) en weinig Vlaams zijn ook in mijn voordeel. Ik heb ook heel wat laten liggen, maar wie niet? Enkele van mijn blunders: Rez (Underworld) niet neergepend, het eerder vernoemde fugee-la (zonder nadenken ooh la la la gezet), Velvet van Big Pink niet gevonden, JM Aerts geschrapt, ... En als het dan maar 1 puntje verschil is voor plaats 14... tja.

De kwis zelf dan: alle thumbs up voor organisator Marc :thumb1: :thumb2: en de jury (die mij mogelijks 50 punten teveel toegekend hebben)
Ik weet dat de vorige meer zijn volledige ding was en hij hier compromissen moest tekenen, maar laat ik je gerust stellen: dat kwam de kwis zeker ten goede. Slam opvolgen door Ed Harcourt, zo moet het! Van alles iets, want dat moet de doorsnee-kennis van ook de winnaar zijn. Als een gelijkaardige mix wordt voorgeschoteld in de volgende editie (in St-Niklaas?), dan zie ik de lange trip opnieuw zitten.

Benieuwd naar de analyse.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Lars »

Tonyvdb schreef:
Devil's answer schreef: De eindstrijd voor de derde plaats werd beslecht op de jurytafel (ex-aequo-reglement, niet vooraf bepaald, wel gangbaar) en na een (late) klacht van Tony.
1. ik heb niet gevraagd om deze voorrang bij deze ex-aequo en was even verrast als jij dat ik als 'enige' derde werd afgeroepen : je bent in mijn ogen ook derde en vind de '4.' die voor je naam staat hierboven onjuist (op de Stardustquiz bvb. worden gelijke punten ALTIJD op dezelfde plaats afgeroepen).
Dat is wat ik gisterenavond ook al tegen Tony zei: beide quizzers werden derde! Ik heb die stomme "4" die ik vannacht zonder nadenken toch voor Luks naam getypt had, nu weggedaan. :D

Nu ja, de officiële uitslag moet hier nog komen vanuit de organisatie, hé.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door marc »

Hulde aan alle deelnemers, die zich onderwierpen aan een tocht doorheen 50 jaar popgeschiedenis. Alleen al daarom is zo'n individuele quiz een zware opgave. Bovendien probeerden we veel hoekjes en kantjes te verkennen, wat een bijkomende moeilijkheid bood.

Marc Van Assche bleek in de pronostieken niet onterecht als topfavoriet bestempeld. Al in de eerste ronde sloeg hij het kloofje dat hij de rest van de avond bewaarde. :app: Hij behaalde 81 procent van de punten, wat er inderdaad op wijst dat deze editie makkelijker was dan zijn twee voorgangers.

Nadere analyses en winnaars per decennium volgen.


Naam R1 R2 R3 R4 R5 TOT
Van Assche, Marc 70 70 68 54 35 297
Buysse, Marc 61 69 70 53 36 289
Vandenbogaerde, Tony 65 67 60 52 38 282
De Ceukelaire, Luk 60 67 66 54 35 282
Van Moer, Lars 59 69 61 50 37 276
Joos, Frans 63 66 61 48 34 272
Matten, Vincent 63 60 63 51 33 270
Dooms, Marc 61 67 59 46 33 266
Vermeiren, Johan 56 61 59 53 36 265
Van Landuyt, Steven 58 61 59 49 29 256
Peeters, Ivo 58 62 53 48 33 254
Vereecken, Luc 60 58 61 50 25 254
Van Rattingen, Filip 51 59 56 48 34 248
Van Geffen, Jorgen 57 57 55 45 28 242
Pollentier, Dimitri 52 57 56 45 31 241
Van Mele, Danny 52 58 52 45 28 235
Wouters, Wim 60 55 51 41 28 235
De Bruyn, Ludwig 58 53 50 47 27 235
Verhulst, Dirk 48 57 48 40 33 226
De Smet, Wouter 45 54 52 44 31 226
De Preter, Patrick 49 55 46 45 29 224
Wijckmans, Jef 49 58 53 38 25 223
Claessens, Stefan 44 53 54 42 28 221
Heymans, Mario 48 49 47 47 28 219
Medaerts, Eddy 46 59 52 33 28 218
Van Oost, Dimitri 41 50 47 45 24 207
Roobroek, Jurgen 43 51 48 39 25 206
Malfait, Pieter-Jan 43 48 43 39 31 204
Verbeeck, Davy 41 49 49 46 19 204
Pepermans, Kurt 44 53 47 34 22 200
Gheeraert, Bert 45 47 44 37 26 199
Vervloet, Steven 44 43 49 38 24 198
De Maegt, Sven 36 42 43 36 24 181
Claes, Tom 35 40 39 32 24 170
Stolen, Guy 42 38 39 30 18 167
Op De Beeck, Becky 39 30 30 25 18 142
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:
belangrijker :
Een dikke proficiat aan de opsteller, alle deelnemers en in het bijzonder Marc VA met zijn prachtige zege, Vinceluka met zijn dikke toptien-stek en ook een 'dubbele thumbsup' voor Keiem die met zijn 15e plaats een hele groep routiniers achter zich liet :thumb1: :thumb2:
I second that emotion!

maar van wie was dat nummer ook alweer...? :wink:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door progres »

Ook van mijnentwege niets dan lof voor de organisatie en alle deelnemers.
De gevreesde zenuwen bleven uit of ebden toch snel weg.
De vorige edities kon ik niet aanwezig zijn en ik wilde het deze keer absoluut meemaken.
Dankzij voldoende weggevers kon je toch altijd 'in de quiz' blijven.
Ik kan me perfect voorstellen mocht Marc zijn reeksen met kuitenbijters beginnen, de kans op blackouts veel groter zou zijn.

Het begon nochtans in mineur toen ik me op en rond de A12 zowat vastreed, om uiteindelijk toch nog op het nippertje te arriveren (met dank aan navigator Marc). Even ter verduidelijking, de zaal ligt inderdaad vlakbij de afrit Edegem ziekenhuis van de E19 maar mag bij mijn weten, enkel maar voor ambulanciers gebruikt worden. Niettemin heel tevreden met mijn 13e stek.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Jorgen VG »

Met meer zenuwen dan ooit tevoren naar een kwis vertrokken.
Het leek wel of ik met de Delorean gekatapulteerd werd naar m'n schooltijd.
Vertrekken naar een examen met het gevoel de materie niet voldoende onder de knie te hebben.

Al tijdens de sixties fragmenten van de eerste ronde viel er een pak van me af.
Marc had het allemaal zeer doenbaar gehouden, met toch voldoende uitdagingen om het ook voor de straffe mannen interessant te houden. Chapeau voor hem om deze kwis uit z'n platencollectie te toveren.

Niets dan lof ook voor het podium; zeer straf wat deze gasten allemaal kennen. :shock:

Ik ben meer dan tevreden met m'n uiteindelijke plaats bij deze eerste deelname;
Ook al weet ik dat ik het op de kwis die de andere Marc nu "moet" samenstellen pas echt zwaar zal krijgen...
Ik zal er zijn.

Als straks de antwoorden gepost worden zal ook de thuisblijver kunnen zien dat het zeer breed, diep en gevarieerd was.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door Big Banana »

Enkel lof voor dit meesterwerk. Ik sluit me dan ook volledig aan bij de bovenstaande positieve evaluaties.
't was de moeite waard en voor elke zichzelf respecterende muziek-quizzer een must om eens mee te maken.

In groep kan je je wat laten terugzakken en hoef je niet de hele tijd scherp te staan. Hier wordt elke inzinking genadeloos afgestraft.
Getuige mijn toch mindere 4de en 5de ronde waar ik heel wat heb laten liggen door vermoeidheid en gebrek aan concentratie.
Maar dat hoort erbij en ik ben zelf zeer tevreden over mijn prestatie. Zeker omdat mijn ploegmakker (Mario Heymans) me maar met 1 puntje heeft kunnen kloppen.
We vermoeden zelfs dat hij wist wat ik niet wist en vice versa. Het zou leuk zijn om onze antwoorden eens naast mekaar te leggen en dan de score te berekenen, maar je hebt waarschijnlijk meer dan genoeg te analyseren de komende dagen.

Bij de bananen zit dus duidelijk maar 1 allround quizzer (Kuifje), maar die verkoos het om te helpen bij het verbeteren i.p.v. deel te nemen. Een gemiste kans maar we respecteren zijn keuze. Voor de rest is het duidelijk dat wij best als "tros" aantreden willen we een kans maken. Misschien maar best zo want uiteindelijk blijft quizzen een groepsgebeuren. Op die ene keer per jaar dan na...

Laat maar komen die analyses en wie weet... tot volgend jaar.

Eddy Medaerts
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: INDIVIDUELE MUZIEKQUIZ ZATERDAG 2 OKTOBER 2010

Bericht door SepPuKu »

Ook ik sluit me volledig aan bij de positieve reacties van hierboven. Marc schuwde m.i. geen enkele niche (en als er hier of daar eentje ontbrak, zal het onbewust geweest zijn) en zorgde voor de nodige rustpunten door voldoende klassiekers te integreren. Zo kreeg iedereen de kans om voluit te scoren in 'zijn/hare hof' en in de andere genres/decennia na te gaan waar evt. de grote gaten zitten, een schoolvoorbeeld van drempelverlagend werken. Zo hoort het m.i. op dergelijk intitiatief, het moet in de toekomst een uitdaging kunnen blijven voor iedereen :app: en als dergelijke playlist (die hier nog wel volgt) daar niet voor zorgt, dan weet ik het ook niet meer...

Ik had ook het gevoel dat deze quiz de verhoudingen tussen de individuele spelers vrij accuraat weergaf.

Ben persoonlijk ook best tevreden over mijn 9de plaats. Maakte in elke ronde enkele domme fouten zoals iedereen, enkel in de eerste ronde werkten de zenuwen echt verlammend (stond toen 14de, door gepieker onderweg niet meer naar titels geluisterd en achteraf gepanikeerd en nog een aantal zaken aangepast, o.a. US3 - Cantaloop geschrapt) Er zit misschien nog een plaatsje winst in - misschien 2 (hoewel dat de gast op plaats 7 ook niet stil zal zitten :wink:) - en daar maak ik volgende keer graag mijn doel van :headbang:

Zoals verwacht duikt Vince stevig de top-10 in... maar het was wel niet de bedoeling om de onderlinge Monster-strijd te winnen hee :mrgreen: Hij mag nu beginnen wennen aan zijn favorietenrol :app:

Verder uiteraard :app: voor de 4 top-3 spelers, ook voor Lars om zijn positie bij de grote jongens opnieuw op te eisen (had hem top-10 voorspeld maar geen top-5 :thumb1: ), verder aan Keiem die ook niet onopgemerkt zijn opwachting maakte... en ja eigenlijk doe ik door namen te noemen de rest van deelnemers oneer aan dus voor iedereen die hier met open vizier kwam deelnemen: :app: :app: :app:
Plaats reactie