10e quiz Veteranen Evergem (L. Depuydt Xenos)

Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

10e quiz Veteranen Evergem (L. Depuydt Xenos)

Bericht door Rushian »

De quiz van dit jaar was vrij gemakkelijk. Alle 27 ploegen haalden dan ook vlotjes de helft. Aan de top is het de hele quiz heel spannend geweest. Sympathie vur den Duvel haalde het uiteindelijk met maar liefst 281/290 (of 96,90%).
(':app:')(':app:')


Zelden zo'n opgewekte quizmaster meegemaakt. Luc heeft zichzelf in enthousiasme overtroffen. Heel wat mensen vermoeden dat het zich toeëigenen van een substantieel aantal "Deense Fruitsapkes" (':lol:')mede de aanleiding was tot de "show" (zoals ie zelf omschreef in het begin van de quiz) die hij gisterengeravond gegeven heeft.

Ik vermoed dat mede hierdoor de pauze nogal lang uitgevallen is (ongeveer 1 uur) en dat de quiz pas een einde kende rond de klok van 01u00 (wij waren in ieder geval sneller thuis toen we van de quiz in Reet kwamen dan gisterenavond).

De quiz op zich was ongemeen plezant: voor de geroutineerde quizploegen was ie vrij gemakkelijk en de minste twijfel was dan ook dodelijk. In ieder geval leuk om nummers zoals "Alexander Graham Bell" van Sweet, "Let's Tango" van Dalbello en "Stomp" van Brothers Johnsson nog eens te horen.

Ik heb het altijd een beetje moeilijk als er een videoronde (hier zelfs 2) inzit waar ook het geluid bij te horen is. Maar in dit geval was het absoluut noodzakelijk: heel wat oldies en live versies, waardoor het onmogelijk uit te maken welke titel bij het nummer hoorde, zonder het nummer ook te horen.

De organisatie zat mijns inziens beter in elkaar dan vorig jaar: de geluidskwaliteit was uitstekend (toch mijn stokpaardje), de resultaten kwamen heel snel en technisch viel er ook heel weinig op aan te merken ( behalve de video van QOTS, waarvoor Luc zich ook uitgebreid voor verontschuldigde. Maar dit is echt wel muggenziften en Luc, het is je dan ook vergeven).

Ondanks het late uur en de soms toch wel langdradige commentaren van de opper Xenos, hebben we ons (met z'n 3en) toch goed geamuseerd. Ik denkt dan Luk van Sympathie vur den Duvel dat ook wel kan beamen. Soms was het ronduit hilarisch.

Uitslag (top 10) op 290

1. Sympathie vur den Duvel 281
2. Polkaheer, Kiekenfretter... 279
3. Fortissimo (xenos in 't klein) 268
4. Testedoene 266
5. Guess Who (met 3 p. 264
6. B-4s (met 3p.) 257
7. Vindikooks 255
8. Rock Monsieur 255
9. Nutcase 251
10. Kwistedadde 251

Patrick. :lol:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Bij de meeste punten die Rushian opsomt kan ik me wel aansluiten.

De quiz was aangekondigd als een 'populaire muziekquiz' en bleek inderdaad heel gemakkelijk. Misschien zelfs te gemakkelijk. Wij eindigden op een gedeelde 7e plaats en haalden net geen 88%.
In de eerste plaats wil ik ook onze 4e man Filip Vermeersch bedanken om onze ploeg voor de gelegenheid te versterken. Hij bleek een goede aanvulling te zijn voor ons team en kon ook een paar solo's in zijn zakken steken.

De geluidsinstallatie was van heel goede kwaliteit maar het volume mocht m.i. wel iets minder, vooral als de presentator aan het praten (roepen) was. Mogelijks had dat ook te maken met het feit dat wij nogal dicht bij één van de boxen zaten.

De quiz was aangekondigd om te starten om 20u. Dat is voor de meeste organisatoren onhaalbaar. Hier werd de perfectie weliswaar dicht benaderd. Omstreeks 20u10 ging de quiz effectief van start. Ikke dik tevreden, want ik moest vandaag (zondag) om 8u beginnen werken (ik typ deze reactie trouwens op mijn werk).

Maar ondanks het stipte aanvangsuur, liep het daarna volledig fout en dat was vooral te wijten aan het oeverloze gelul van de presentator.
Een quiz met slechts 11 reeksen (max. 15 fragmenten per reeks) die op tijd begint, moet altijd voor middernacht beëindigd zijn. In dit geval weerklonk het laatste fragment slechts even voor 1u 's nachts.

De 'te vrolijke presentator' zoals Rushian zich nog zacht uitdrukt vond het nodig om bij elke reeks tot in den treurnis dezelfde uitleg te geven (soms tot 4x toe). Daardoor ging alle tijdswinst die in het begin werd opgebouwd ogenblikkelijk verloren.
Voor de pauze waren er 6 reeksen, na de pauze nog 5. Het tweede gedeelte begon pas omstreeks 23u.

Tijdens de pauze werden er ook lotjes voor de tombola verkocht. Bij de meeste quizzen volgt de trekking daarvan na de laatste quizronde in afwachting van de einduitslag. Maar neen, hier vond met het interessanter om de prijzen te verdelen na de pauze en vooraleer men met het tweede gedeelte van start ging. Daardoor ging dus op zijn minst nog eens een kwartier verloren, want uiteraard had de jury ook na de laatste ronde nog enige tijd nodig om de antwoorden te corrigeren.

Door het oeverloze gezwans werden door de presentator ook heel veel tips weggegeven. Voor gelegenheidsploegen kan dit interessant zijn, maar het niveau van deze quiz was al heel gemakkelijk, zodat de tips bij de circuitploegen waarschijnlijk eerder tot ergernis leidden (ik heb het alleszins zo ervaren).

Ook veel 'dezelfde' uitvoerders gehoord: zo hoorden we de volgende uitvoerders minstens 2 keer: Black Sabbath, Simple Minds, U2 en Christina Aguilera. Mogelijks vergeet ik er nog een paar. Ok, ook bij onze eigen muziekquiz zaten Chris Martin (of Coldplay) en Michael Stipe (of REM) er 3 keer in, al dan niet als co-uitvoerder. Maar zoiets is toch beter te vermijden vind ik.

Normaal gezien komen wij hier elk jaar graag terug, maar ik hoop dat er met mijn bovenstaande, waarschijnlijk te harde commentaar (ik heb dan ook amper 4u geslapen) rekening wordt gehouden.
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Rock Monsieur schreef: De 'te vrolijke presentator' zoals Rushian zich nog zacht uitdrukt vond het nodig om bij elke reeks tot in den treurnis dezelfde uitleg te geven (soms tot 4x toe). Daardoor ging alle tijdswinst die in het begin werd opgebouwd ogenblikkelijk verloren.
Voor de pauze waren er 6 reeksen, na de pauze nog 5. Het tweede gedeelte begon pas omstreeks 23u.

Normaal gezien komen wij hier elk jaar graag terug, maar ik hoop dat er met mijn bovenstaande, waarschijnlijk te harde commentaar (ik heb dan ook amper 4u geslapen) rekening wordt gehouden.
Ik begrijp je volkomen hoor Filip, maar op de duur vonden we het hilarisch dat we er ons niet meer aan geërgerd hebben, maar er flink om hebben gelachen. Luc blijft Luc hé.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Ik kan mij ook bij de meeste opmerkingen aansluiten.
Luc blijft inderdaad Luc, maar als hij teveel "fruitsappen" binnenheeft kan het soms wel eens er over zijn.

Gelukkig was dit voor ons geen verre verplaatsing (wat echter geen reden was om vroeg thuis te zijn :wink: )

Quiz ging ruim over tijd , dit vooral dankzij de te lange pauze en uitgesponnen tombolauitreiking (nog ee hepse aub :lol: )en den uitleg van Luc.
Zonder dit alles was de quiz mss al rond voor half twaalf.

Het quizgedeelte zelf was inderdaad iets te eenvoudig,vooral op het vlak van alternatieve stubrurock (toch mijn sterk punt) was er geen eer te rapen.
Ook de special van de Eagles deed wel pijn bij ons (12/20), wij hadden hier vooraf geen tijd ingestoken , sommigen blijkbaar wel :shock: .Toch was de maximum score achteraf maar 16/20 !
Uiteindelijk zou ons dit mss één extra plaats opgeleverd hebben.

Proficiat aan Sympathy for then duvel :twisted: , die een bijna feilloos parcours aflegden.

Gezien onze goede relatie met Luc , komen we natuurlijk zekers terug !

PS: ik denk niet dat Luc een actief gebruiker is van dit forum, daarom zullen de meeste opmerkingen niet echt terecht komen :cry:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

Rubby schreef:
PS: ik denk niet dat Luc een actief gebruiker is van dit forum, daarom zullen de meeste opmerkingen niet echt terecht komen :cry:
Waarschijnlijk niet, maar het is toch leuk om er eens over te schrijven. :dance:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Rushian schreef:
Rubby schreef:
PS: ik denk niet dat Luc een actief gebruiker is van dit forum, daarom zullen de meeste opmerkingen niet echt terecht komen :cry:
Waarschijnlijk niet, maar het is toch leuk om er eens over te schrijven. :dance:
yep :roll:
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Bericht door Zeno »

Even een onderonsje tussen Bellem en Lotenhulle:
zes ploegen scoorden meer dan zestien punten op de Eaglesspecial.
Het heeft jullie waarschijnlijk een top drie gekost. Fortissimo scoorde immers achttien punten op deze reeks. Jullie vierde plaats is ook niet te versmaden. Proficiat!

Over de presentatie van Luc: er zal zeker een publiek voor bestaan.
Het lerarengehalte met oeverloze herhalingen zat ons ploegje net iets te hoog.
Het begrip tijd werd tijdens deze quiz zeer relatief. Ik hoop dat mijn Mechelse ploeggenoten al thuis zijn ...

En voor wie het echt niet zou weten: onze nationale driekleur zou bestaan uit drie kleuren. Ik herhaal ...
Laatst gewijzigd door Zeno op zo 11 nov 2007, 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Hmmm... Deze quiz staat op de kalender wel degelijk met startuur 19u30 aangegeven. Als er dan nog gewacht wordt tot 20u10 op een ploeg die uiteindelijk toch niet opdaagt, is dat in combinatie met het late einduur (1u15 uitslag) vréselijk...

De presentator had het in zijn inleiding inderdaad over een "show", en dat zullen we geweten hebben :? . Zoals hierboven reeds te lezen kon het "publiek" de tomeloze intermezzo's en herhaalde toelichtingen niet steeds appreciëren. Op de duur kon je enkel denken: beter ermee lachen dan je eraan ergeren. :lol:
Toch was het soms érg denigerend voor de quizploegen. Alles werd super-belerend herhaaldelijk uitgelegd, met inderdaad de reeks over de kleuren van de Belgische vlag als dieptepunt. Blijkbaar was het niveau gericht op pakweg leerlingen van het 4° leerjaar? En dat een hele quiz lang! :roll:

We noteerden zowat 20 x de aansporing "Listen very carefully" uit Allo Allo, maar hadden liever het bijhorende "I will only say this once!" gehoord. :evil:

Nu ja, elk zijn idee van humor en presentatie, maar als het een invloed begint te hebben over de lengte van de essentie, de quiz waarvoor iedereen de verplaatsing maakt, is het er dus wel "over".

Helaas vergat de overenthousiaste showmaster bij de prijsuitreiking ook nog de vierde (Testedoene) af te roepen :nono: , zodat zij uit 8 tot 12 prijzen minder mochten kiezen dan waar ze recht op hadden.

Ik had me voorgenomen om enkel de positieve punten op te sommen, maar het moest me toch van het hart.

Positief dan:

- goed gevonden schiftingsvraag (gerelateerd met muziekkennis): geef de som van de jaartallen waarin de 10 fragmenten uit de eerste reeks op plaat verschenen - mét een extra prijs voor de ploeg die hier vlak op zat (proficiat voor "Alles kan beter", trouwens)

- de vervloekte rode-draad-reeks uit de vorige edities was er niet meer bij (oef, want vaak besliste deze reeks gewoonweg deze quiz waarin je weinig mag laten liggen)

- geen enkele ploeg gebuisd - zeer goede quiz voor beginnende ploegen, die ook vaak reeksen tegen 80 of 90 % scoorden (een opsteker)

- zeer brede quiz qua genres en decennia (maar niet in de betekenis die de zogenaamde "meerwaardezoekers" hier aan geven, want er zat ook een Vlaamse foutemuziekreeks in, ons deerde dat niet (19/20), maar of we daar voor moeten uitkomen... ;-) )

- geen fouten in fragmenten/antwoorden volgens de jury (dit zou geen pluspunt mogen zijn, maar in sommige quizzen is dat blijkbaar een probleem, ook dit weekend in Boom blijkbaar?)

- videoreeksen mét geluid (Rushian deelt deze mening meestal niet) brachten een meerwaarde qua amusement, omdat er inderdaad zelden geziene, leuke (ook Belgische) videoclips tussen zaten - bovendien waren het momenten waarbij de presentator even zweeg... ;-)

- de punten op de laatste reeks werden toch nog omgeroepen om protesten mogelijk te maken voor de einduitslag bekendgemaakt werd, volgens onze ervaing weinig protesten nodig trouwens, goede jury!

- de uitslag voor elke ploeg bij de prijsuitreiking meegekregen (hetgeen echter nog wat extra vertraging veroorzaakte : afprinten)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Helaas vergat de overenthousiaste showmaster bij de prijsuitreiking ook nog de vierde (Testedoene) af te roepen :nono: , zodat zij uit 8 tot 12 prijzen minder mochten kiezen dan waar ze recht op hadden.
uiteindelijk heb ik toch mijn 4 augustijnen met bijhorend glas kunnen meenemen, maw voor mij geen probleem :)
Maar het was er inderdaad een beetje over , en dit was wel het toppunt (als er moest gepraat worden , ging het niet meer ).
Voor de rest akkoord met de meeste opmerkingen !
:wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

uiteindelijk heb ik toch mijn 4 augustijnen met bijhorend glas kunnen meenemen, maw voor mij geen probleem :)
Maar het was er inderdaad een beetje over , en dit was wel het toppunt (als er moest gepraat worden , ging het niet meer ).
Voor de rest akkoord met de meeste opmerkingen !
:wink:[/quote]

Ja, ik was aan 't twijfelen tussen die 4 augustijnen, wegens de eventuele aanwinst van het glas in mijn glazenverzameling, maar ik ben dan toch voor de vuilbak gegaan. Heel toevallig had mijn oudste zoon gisternamiddag juist een vuilbak kapotgemaakt, vandaar...

Verder vond ik het vervelend, dat pakweg 1/3 van de mensen, die mededen aan de tombola, zelfs géén kans kregen om bij 9 van de 10 prijzen prijs te hebben, dit wegens het vergeten van een deel van de loten in "de mand" te steken. Alle prijzen vielen (zoals Luc het op een gegeven moment zei "natuurlijk in de 228-reeks"...) Vlak voor de laatste prijs is dit 'aangepast', hebben ze toch rap de 225-reeks in de mand bijgestoken, waardoor er toch nog 1 prijs in de 225-reeks viel... Toevallig in het pakje van 5, dat ik eerst in mijn handen had en om nog onbekende reden verwisseld heb met onze Strop, de schooldirecteur....
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tja what can I say .. Ik had ons top 10 ingeschat, misschien zelfs top 5, dit dan vooral door de gedecimeerde concurrentie, maar het heeft niet mogen zijn.
Ondanks een goed afgelegd parcours, met scores als 29/30, paar keer 27 en 25/30 en als slechtste resultaat toch nog 12/20 (op de gevreesde Eagles-ronde uiteraard) en in totaal 82% slechts 14e eindigen, het is een beetje frustrerend.
Deze quiz ligt mij niet echt wegens teveel 'populaire' en te weinig 'alternatieve' muziek, maar ik kom er naartoe omdat hij op kruipafstand van mijn huis is (Vandaar misschien een paar Duvels teveel, hoe kan ik anders verklaren dat ik niet op Kings Of Leon kon komen op 't einde :oops: )
Bovendien was dit de quiz waarop Arthritic Monkees precies een jaar geleden voor het eerst op een quiz hun opwachting maakten. Call me sentimental ...

Ik heb mij geamuseerd -maar dat doe ik altijd op een quiz- maar ik heb niet echt iets gehoord waarvan ik zeg 'tof om dat nog eens terug te horen, of 'waarom ken ik dit nummer niet?'

Verder wil ik ook nog via deze weg onze vierde man gastspeler Nackie bedanken. Hij fitte mooi in de ploeg, en heeft een zeer goeie bijdrage kunnen leveren. Vooral in de nederlandstalige ronde, waar ik met plezier het antwoordformulier uit handen heb gegeven. Hij mag nóg meedoen.

Verder: :x aan de tombola, principieel vertik ik het lotjes te kopen, maar als je nicht ermee rondgaat ten voordele van de voetbalploeg van haar man, is 't al wat moeilijker nee te zeggen. Ik ben een slappeling, ik weet het.
Laatst gewijzigd door bart depauw op ma 12 nov 2007, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

peegee schreef: Verder vond ik het vervelend, dat pakweg 1/3 van de mensen, die mededen aan de tombola, zelfs géén kans kregen om bij 9 van de 10 prijzen prijs te hebben, dit wegens het vergeten van een deel van de loten in "de mand" te steken. Alle prijzen vielen (zoals Luc het op een gegeven moment zei "natuurlijk in de 228-reeks"...) Vlak voor de laatste prijs is dit 'aangepast', hebben ze toch rap de 225-reeks in de mand bijgestoken, waardoor er toch nog 1 prijs in de 225-reeks viel... Toevallig in het pakje van 5, dat ik eerst in mijn handen had en om nog onbekende reden verwisseld heb met onze Strop, de schooldirecteur....
Dat mankeerde er nog aan. Wij zaten achteraan en konden deze vaudeville niet goed volgen. Toen iemand in de buurt grapte dat die reeks dubbeltjes ('t was net andersom: "onze" 228-reeks viel maar niet, alle prijzen gingen naar 225-reeks) er niet in gestopt was, konden we dat moeilijk geloven. Maar kijk... :roll:
Voor € 2,5 per lot mag je toch een kans op deelname verwachten. Niet zo fraai, toch, achteraf gezien.
:evil:
LUC DE PUYDT
Backing Vocal
Berichten: 66
Lid geworden op: di 13 nov 2007, 21:21

Bericht door LUC DE PUYDT »

Ik volg de websites wel degelijk hoor ! En het doet me "plezier" om jullie kritiek te horen ! And I plead guilty ! Bij een tiende editie hebben wij uiteindelijk toch nog een aantal beginnersfouten gemaakt die niet kunnen. Dus terechte opmerkingen omtrent tijdsduur, lerarenbetutteling, herhalingen, fout in de aflezing van de uitslag, ... Niveau wel te gemakkelijk, was vraag uit lokale hoek, maar die vormtdan wel een minderheid bij de aanwezigen. Geluidsniveau soms te hoog. Als de wijsheid is in de kan, .... kan dus best vermeden worden.
We zorgen voor een spetterende volgende editie met die wetenschap dat jullie "comments" geapprecieerd worden en er dan ook terdege rekening mee zal gehouden worden.
Dus éénieder bedankt voor de deelname én de commentaar. Groeten Luc
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

LUC DE PUYDT schreef:Ik volg de websites wel degelijk hoor ! En het doet me "plezier" om jullie kritiek te horen ! And I plead guilty ! Bij een tiende editie hebben wij uiteindelijk toch nog een aantal beginnersfouten gemaakt die niet kunnen. Dus terechte opmerkingen omtrent tijdsduur, lerarenbetutteling, herhalingen, fout in de aflezing van de uitslag, ... Niveau wel te gemakkelijk, was vraag uit lokale hoek, maar die vormtdan wel een minderheid bij de aanwezigen. Geluidsniveau soms te hoog. Als de wijsheid is in de kan, .... kan dus best vermeden worden.
We zorgen voor een spetterende volgende editie met die wetenschap dat jullie "comments" geapprecieerd worden en er dan ook terdege rekening mee zal gehouden worden.
Dus éénieder bedankt voor de deelname én de commentaar. Groeten Luc
Yep, that's the spirit !!!! :app: :thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Inderdaad hulde aan Luc De Puydt voor de manier waarop hij op de geleverde kritiek en opmerkingen reageert ... :thumb1:
Plaats reactie