2e Muziekquiz Betwetertjes 10/11 Boom

Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

ik was er voor alle duidelijkied NIET
maar ik ken het probleem hoor

waarschijnlijk zijn veel nummers gedownload van bv Bearshare of Limewire
daar kom je de meest uiteenlopende artiesten tegen
zoals bv Milky Way van The Church
niet zolang geleden opgezocht door een vriend van mij en die vond zelfs een versie van The Smiths terug, samen met Echo & Bunnymen en ook The Cure.
Aan het eind van de rit bleek het telkens om The Chrch te gaan, hij had uiteindelijk 8 verschillende uitvoerders voor hetzelfde nummer.
Dat is de schuld (?) van de mensen die dat nummer op de server zetten, meestal zijn zij onwetend en vooral jong
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Het is eigenlijk jammer;
Er werd duidelijk heel wat tijd en energie in de kwis gestoken.

Maar ik geef 'celtic' 100% gelijk: het is verdomd gevaarlijk om zoekresultaten uit een torrent-programma als waarheid aan te nemen.
Wanneer je een bepaald nummer kent, maar je hebt het niet in bezit, dan kan je eventueel nog beroep doen op deze bronnen.

Als je op downloads beroep gaat doen om je thema's in te vullen loop je vast en zeker tegen de lamp als je op onbekend terrein loopt.

Naast de hierboven aangehaalde fouten van 'celtic' waren er nog een hele boel waar ik sterke vraagtekens bij heb.

Het nummer van B-Boys heeft nooit de titel 'groen groen groen' meegekregen (omdat we een herhaling van 3 x hetzelfde woord moesten geven hebben we dit wel neergeschreven); de enige juiste titel is: 'Ik weet wat ik wil'... Ook 'Doctorin' The Tardis' was fout; dit nummer heeft nooit de titel 'Dr Who' gehad en is al zeker nooit als de Klf uitgebracht.

In een ronde met Jacksons hebben we een punt laten liggen omdat : De 3 Jacks geen link geeft met Jacksons... als je er dan natuurlijk The Three Jacksons van maakt ??

Nog een paar voorbeelden:
- Ave Maria van Roland Kaiser ? (lijkt me Santa Maria)
- The Age Of Aquarius van Fifth Dimension ? (lijkt me gewoon Aquarius)

Los daarvan toch ook even een aantal positieve noten:
1) Duidelijk een kwis waar ook minder geoefende spelers een leuke avond kunnen beleven (bewijs: slechts twee ploegen minder dan de helft)
2) De delicatessenronde was zeer goed gevonden :thumb2:
-- bij binnekomst stond een bordje op tafel met 15 'etens'waren en drankjes; hier moest je op een blad met reeds ingevulde artiesten titellinks maken

Vbn:
'Aquarius' van Fifth Dimension (een bekertje met rood spul)
'Polonaise Holandaise' van Arie Ribbens (wat poeder van hollandaise saus)
'Crockett's Theme' van Jan Hammer (een kroket)
'Mayonaisse' van Smashing Pumpkins (een dotje mayonaisse)
...

En nog één ding; soms werd er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel streng verbeterd...
Bij Barry White schreven we 'Can't Get Enough Of Your Love'; dit punt kregen we niet omdat er niet "babe" bijstond :? ; Maar Millie Jackson werd dan afgekondigd als 'My Man IS A Sweet Man', terwijl dit nummer 'My Man, A Sweet Man' noemt...

Kort samengevat: voor de volgende editie kunnen de samensteller best hun bronnen iets beter raadplegen; maar het zou zeer jammer zijn moest er geen derde editie komen
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Ik heb de post met de uitslag verwijderd, omdat deze problemen gaf met de weergave van de pagina's op deze thread door de breedte van het geplaatste beeld. In al mijn ijver helaas ook per ongeluk de tweede post (van Celtic601) verwijderd, waardoor deze thread een enigzins onlogisch begin krijgt.

Mijn excuses hiervoor, misschien kan Celtic601 het nog 'repareren'?

Hoedanook, hier de uitslag (totaal op 390)

1. Silent Dolphins (331)
2. Koerier (302)
3. De Broebbelaars (301)
4. Interstellar Overdrive (292)
5. Vlassenbroek 2000 (290)
6. Chapeau (284)
7. Absolute Beginners (282)
8. Captain Sensible (280)
9. The New Beatles (278)
10. Gebird (260)
11. Pretty Parecetamol (260)
12. Kwistmorris (256)
13. The Four Reasons (255)
14. Diamond Dogs (255)
15. De Beminde Parochianen (247)
16. Jake & The Fatman (240)
17. Dreamers Vs Kluizenaars (235)
18. Floppy's (231)
19. Moeder Ceresia (207)
20. De Pachas (206)
21. The Simple Minds (202)
22. P@@jes (202)
23. The Lucky Bastards (191)
24. Kwista (190)
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

bart depauw schreef:Ik heb de post met de uitslag verwijderd, omdat deze problemen gaf met de weergave van de pagina's op deze thread door de breedte van het geplaatste beeld.
Mijn excuses daarvoor... in winkel 24" scherm en thuis 22" scherm dus had daar even niet bij stil gestaan

Het volledige schema met puntentelling per ronde:
http://users.telenet.be/gkoppen/2eMuzie ... ertjes.jpg

En de post van celtic601 die nog in cache zat:
celtic601 schreef:Bericht Geplaatst: zo 11-11-2007 09:54:51
blijkbaar absoluut GEEN lessen getrokken uit vorige editie .
alles te samen opgeteld maar liefst 15 fouten in de gehele quiz ?????
waarvan dan nog 4 in 1 reeks aub !!!!
begrijp me hier niet verkeerd ..ik juich elke nieuwe quiz toe , en hoe meer kwissen hoe liever.... maar dit heb ik nog niet meegemaakt !
dit heb je dus waneer je klakkeloos al je fragmenten via internet , limewire , kazalite , bearshare ed binnen haalt hé vrienden !
was anders op julie eerste quiz duidelijk gezegd dacht ik ???
het is zowiezo al gevaarlijk als " youngsters " oudere of oldiefragmenten te vragen als je het nummer zelf niet kent ... vb sunshine superman zeggen dat dit van JASON donovan komt ipv donovan ???? begrijpelijk dat je dan een héééééél klein beetje kabaal in de zaal krijgt ...niet ???
knock on wood van anita ward ???? ipv amii stewart ....en noem maar op.
wat me dan nog het meeste ergerde was de fout met die milky way !!!
van echo & the bunnymen zeg alsjeblieft !!!! mijn destijdse favorietje ... the church verwisselen met mijn andere favorieten den echo en zijn bende... grrrrrrrr !!!

ik hoop ... als je volgend jaar aan editie 3 begint , dat je aub toch iets meer tijd in research steekt , en misschien is op voorhand je quiz te laten oplossen door iemand die toch wel wat music minded is.

jaja ..ik speel hier weer de grote boeman , en iedereen maakt al is een foutje in zijn quiz ... maar 15 stuks ??? iets teveel van het goede dacht ik.
en ik breng dan al is mijn ouders mee om te quizzen ( pas op we waren 3de's ) aangezien ik dacht , tja die eerste kwis viel variatie héél goed mee , kort bij huis en zo ..... ik denk op ganse quiz maar een stuk of 10 oudere fragmenten ??? iets teveel willen richten naar vaste muziekquizploegen vrees ik terwijl de zaal volzat met gelegenheidsteams.
bij het naar huis gaan veel teleurgestelde mensen gezien in alle geval.

neen .... dit moet beter kunnen ...

om dan toch positief af te sluiten ... de bediening was vlot en de drankkaart zeer gevarieerd !!! voila !
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Nice .. you saved my ass :mrgreen:
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

bart depauw schreef:Nice .. you saved my ass :mrgreen:
No Problemo :)

Ik moest me toch beetje inhouden om er niks aan te veranderen :)
Het zal aan mij liggen natuurlijk want als "youngster" vond ik het wel een leuke kwis omdat er toch een hoop niet al te oude fragmenten tussen zaten ;)
Enfin ja anciens hebben wel gelijk dat de bronnen goed gechecked moeten worden om fouten te vermijden... Toch vond ik sommige themareeksen (bv steracteur/steractrice waarbij we zangers/zangeressen zochten die ook stappen in de acteerwereld hebben/hadden gezet) en de degustatie ronde (waarvan op ons bord niks meer overbleef wat niet eetbaar was ;)) wel heel leuk gevonden...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Silent Dolphin schreef:
Het nummer van B-Boys heeft nooit de titel 'groen groen groen' meegekregen (omdat we een herhaling van 3 x hetzelfde woord moesten geven hebben we dit wel neergeschreven); de enige juiste titel is: 'Ik weet wat ik wil'... Ook 'Doctorin' The Tardis' was fout; dit nummer heeft nooit de titel 'Dr Who' gehad en is al zeker nooit als de Klf uitgebracht.

In een ronde met Jacksons hebben we een punt laten liggen omdat : De 3 Jacks geen link geeft met Jacksons... als je er dan natuurlijk The Three Jacksons van maakt ??

Nog een paar voorbeelden:
- Ave Maria van Roland Kaiser ? (lijkt me Santa Maria)
- The Age Of Aquarius van Fifth Dimension ? (lijkt me gewoon Aquarius)
Nog een paar voorbeelden:

- Knock on wood van Anita Ward :oops:
- Existence ipv Extince
- Sunshine superman van Jason Donovan :oops:

Research is er inderdaad niet gedaan blijkbaar, anders kom je zulkse toestanden niet tegen...

en de reeds hierboven aangehaalde voorbeelden ...

Wij hebben ons niet echt geamuseerd gisteren en nog nooit zoveel "foute" muziek gehoord op één avond.
Maar elke quiz heeft natuurlijk zijn eigen karakter, en voor iedereen goed doen kan nooit.

Er werd zoals reeds aangegeven héél streng verbeterd. Volgens onze tellingen kwamen we uiteindelijk uit op 293, rekening houdend met de strengte van de jury. Maar veel kans tot reclameren was er niet met slechts 2 !! tussenstanden tijdens de gehele quiz.

En een prijzentafel speelt weinig of geen rol, maar dit sloeg toch wel alles. Nog nooit zoveel "brol" bijeen gezien.
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op zo 11 nov 2007, 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Silent Dolphin schreef:.

Het nummer van B-Boys heeft nooit de titel 'groen groen groen' meegekregen (omdat we een herhaling van 3 x hetzelfde woord moesten geven hebben we dit wel neergeschreven); de enige juiste titel is: 'Ik weet wat ik wil'
De enige juiste titel is trouwens : Ogen zo groen
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Vlassenbroek2000 schreef:
Silent Dolphin schreef:.

Het nummer van B-Boys heeft nooit de titel 'groen groen groen' meegekregen (omdat we een herhaling van 3 x hetzelfde woord moesten geven hebben we dit wel neergeschreven); de enige juiste titel is: 'Ik weet wat ik wil'
De enige juiste titel is trouwens : Ogen zo groen
ben je hier wel zeker van ??? ik dacht net zoals silent dolphin dat het " ik weet wat ik wil was " .....de b boys ingezongen door depauw en lenaerts.
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

99 % zeker, toch wel

Wikipedia schrijft ook het volgende :

"Een andere reportage bracht aan het licht dat Bart en Tom de tekst hadden ingezongen voor het popnummer "Ogen Zo Groen" van de B-Boys. Meteen werden meer mensen geïnteresseerd in het singletje dat ze voorheen hadden afgedaan als gewoon een zoveelste Vlaamse popsong."
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Silent Dolphin schreef:Het is eigenlijk jammer;
Er werd duidelijk heel wat tijd en energie in de kwis gestoken.

Maar ik geef 'celtic' 100% gelijk: het is verdomd gevaarlijk om zoekresultaten uit een torrent-programma als waarheid aan te nemen.
Wanneer je een bepaald nummer kent, maar je hebt het niet in bezit, dan kan je eventueel nog beroep doen op deze bronnen.

Als je op downloads beroep gaat doen om je thema's in te vullen loop je vast en zeker tegen de lamp als je op onbekend terrein loopt.

Naast de hierboven aangehaalde fouten van 'celtic' waren er nog een hele boel waar ik sterke vraagtekens bij heb.

Het nummer van B-Boys heeft nooit de titel 'groen groen groen' meegekregen (omdat we een herhaling van 3 x hetzelfde woord moesten geven hebben we dit wel neergeschreven); de enige juiste titel is: 'Ik weet wat ik wil'... Ook 'Doctorin' The Tardis' was fout; dit nummer heeft nooit de titel 'Dr Who' gehad en is al zeker nooit als de Klf uitgebracht.

In een ronde met Jacksons hebben we een punt laten liggen omdat : De 3 Jacks geen link geeft met Jacksons... als je er dan natuurlijk The Three Jacksons van maakt ??

Nog een paar voorbeelden:
- Ave Maria van Roland Kaiser ? (lijkt me Santa Maria)
- The Age Of Aquarius van Fifth Dimension ? (lijkt me gewoon Aquarius)

Los daarvan toch ook even een aantal positieve noten:
1) Duidelijk een kwis waar ook minder geoefende spelers een leuke avond kunnen beleven (bewijs: slechts twee ploegen minder dan de helft)
2) De delicatessenronde was zeer goed gevonden :thumb2:
-- bij binnekomst stond een bordje op tafel met 15 'etens'waren en drankjes; hier moest je op een blad met reeds ingevulde artiesten titellinks maken

Vbn:
'Aquarius' van Fifth Dimension (een bekertje met rood spul)
'Polonaise Holandaise' van Arie Ribbens (wat poeder van hollandaise saus)
'Crockett's Theme' van Jan Hammer (een kroket)
'Mayonaisse' van Smashing Pumpkins (een dotje mayonaisse)
...

En nog één ding; soms werd er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel streng verbeterd...
Bij Barry White schreven we 'Can't Get Enough Of Your Love'; dit punt kregen we niet omdat er niet "babe" bijstond :? ; Maar Millie Jackson werd dan afgekondigd als 'My Man IS A Sweet Man', terwijl dit nummer 'My Man, A Sweet Man' noemt...

Kort samengevat: voor de volgende editie kunnen de samensteller best hun bronnen iets beter raadplegen; maar het zou zeer jammer zijn moest er geen derde editie komen
tja die eetronde was op hun eerste kwis ook aanwezig en was idd leuk , alsook hier fouten zijn gebeurd ..er lag nl popcorn op het bord en bij de antwoorden vroegen ze dus the crazy frog met popcorn ... bleek dat dit niet op het blad stond ???
dat streng verbeteren komt enkel wanneer je het fragment niet kent en dan klakkeloos overpent wat er op een search site van internet komt ..
jammer want na controle vandaag blijkt dat wij beter ook een keertje meer waren gaan reclameren .... maar je kan moeilijk 10 keer van je peretten gaan maken hé !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Vlassenbroek2000 schreef:99 % zeker, toch wel

Wikipedia schrijft ook het volgende :

"Een andere reportage bracht aan het licht dat Bart en Tom de tekst hadden ingezongen voor het popnummer "Ogen Zo Groen" van de B-Boys. Meteen werden meer mensen geïnteresseerd in het singletje dat ze voorheen hadden afgedaan als gewoon een zoveelste Vlaamse popsong."
in that case .... i rest my " dinges " !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

gkoppen schreef:
bart depauw schreef:Nice .. you saved my ass :mrgreen:
No Problemo :)

Ik moest me toch beetje inhouden om er niks aan te veranderen :)
Het zal aan mij liggen natuurlijk want als "youngster" vond ik het wel een leuke kwis omdat er toch een hoop niet al te oude fragmenten tussen zaten ;)
Enfin ja anciens hebben wel gelijk dat de bronnen goed gechecked moeten worden om fouten te vermijden... Toch vond ik sommige themareeksen (bv steracteur/steractrice waarbij we zangers/zangeressen zochten die ook stappen in de acteerwereld hebben/hadden gezet) en de degustatie ronde (waarvan op ons bord niks meer overbleef wat niet eetbaar was ;)) wel heel leuk gevonden...
begrijp me niet verkeerd ... wat de themarondes ed betreft ... geen probleem voor mij .. wij werken ook steeds met thema reeksen ...
het gaat mij hier voornamelijk over de fouten , en wees nu eerlijk ..ook als " youngster " ... ongeveer 15 fouten in 1 kwis ???
en ook al deden ze die degustatieronde voor de 2 de keer ... deze was absoluut leuk en goed gevonden ..maar jammer genoeg ook weer niet gecheckt !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Vlassenbroek2000 schreef:99 % zeker, toch wel

Wikipedia schrijft ook het volgende :

"Een andere reportage bracht aan het licht dat Bart en Tom de tekst hadden ingezongen voor het popnummer "Ogen Zo Groen" van de B-Boys. Meteen werden meer mensen geïnteresseerd in het singletje dat ze voorheen hadden afgedaan als gewoon een zoveelste Vlaamse popsong."

Gebruik "wikipedia" aub nooit als bron voor de waarheid; deze enceclopedie kan door iedereen gemanipuleerd worden; als je wil kan ik jou zo meteen als tekstschrijver voor dat nummer toevoegen...

Net de enige cd waarop dit nummer ooit te vinden was nog eens vastgenomen (Prima Donna Hits 1997); daarop staat toch wel degelijk 'Ik Weet Wat Ik Wil'; je kan het ook op onderstaand link verifiëren indien gewenst (lijst met Nederlandstalige nummers opgesteld door Radio Donna (de enige zender die het nummer ooit draaiden))

http://www.donna.be/donna_master/progra ... index.html

:wink:

Als je mij een officiële bron kan tonen die verwijst naar 'Ogen Zo Groen' dan ga ik akkoord (maar 'k denk nie da je die gaat vinden)
Laatst gewijzigd door Jorgen VG op zo 11 nov 2007, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Vlassenbroek2000 schreef:99 % zeker, toch wel

Wikipedia schrijft ook het volgende :

"Een andere reportage bracht aan het licht dat Bart en Tom de tekst hadden ingezongen voor het popnummer "Ogen Zo Groen" van de B-Boys. Meteen werden meer mensen geïnteresseerd in het singletje dat ze voorheen hadden afgedaan als gewoon een zoveelste Vlaamse popsong."
alle goede bedoelingen ten spijt is wikipedia niet altijd een betrouwbare bron....

volgens mij heeft silent dolphin gelijk....
Plaats reactie