FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door peegee »

Net terug van de quiz in Temse; het was een heel spannende eindstrijd om de eerste plaats.
Wij, 5 CC, vulden elkaar zeer goed aan, en zo zie je maar weer, dat we niet altijd Marc S (polkaheer) nodig hebben in onze ploeg om een goed resultaat neer te zetten. Hijzelf was naar Hof Ter Lo (of noemt dat niet Stix tegenwoordig?) voor verschillende optredens; o.a. Sigue Sigue SPoetnicks en een nieuw groepje rond Luk Van Acker....
Vlotte (en weeral een knapke ertussen) bediening, schone prijzenpot met veel (niet muzikale) prijzen. Niet alle songs waren écht fout, maar weer wat leuke dingetjes teruggehoord, die we allang niet meer gehoord hebben.... :thumb1:
Volgens ons had de (hollandse?) presentator al een glaasje teveel op, waardoor hij met een dubbele L (lallende tong) presenteerde... Wij vonden het trouwens ook wel L-L-LULLIG, dat er op sommige nummers wat (té) streng werd verbeterd, maar hebben daar zelf weinig last van ondervonden..

Eindstand (top 4), voor zover ik het uit mijn hoofd nog weet:

1 - 5 CC - 293 /300
2 - Silent Dolphins - 288
3 - Rock Monsieur - 275
4 - Vindikooks?
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door Jorgen VG »

Eerst en vooral een verdiend applaus voor de winnaars: 5CC. :app: :app: :app:
Onmogelijk voor ons om hen van hun tweede overwinning te houden.
Ik vermoed dat Andries op topsnelheid draaide (waarschijnlijk de strafste hitkenner van de laatste twintig jaar :thumb2: ).
Maar ook de rest van hun ploeg moet in topconditie geweest zijn,
want het moet gezegd: "Den Buddy heeft weer een zeer mooi, in tijd gevarieerd, foute kwis afgeleverd." :app:
Net als de voorbije twee jaar lag de nadruk meer op "sfeer" en "gezelligheid" dan op zware breinbrekers. (al zaten er zo wel een paar in)

Net op zo een kwis is het ongezien hoe de jury, tegen de vraag van de samensteller in, er een staatsexamen van maakt. :amazed:
(vorig jaar konden ze het nog steken op hun overdadig gebruik van alcohol, maar dit jaar dronken ze (uit een fles) water... Vorig jaar waren het de Schellen die een pak punten niet kregen omdat ze de kolom 'uitvoerder' en 'titel' wijzigden). Hun lullige commentaar op het einde: "je moet niet meer kwaad zijn, want het kwam niet op één punt aan" toont ook aan dat ze totaal geen binding hebben met de 'ziel' van het kwissen. Het zal ze waarschijnlijk verbazen dat een stelletje "nerds" de weg naar de eindstand (het amusement, de strijd, ...) veel belangrijker vindt dan de eindzege. Ik heb het al eerder gezegd: "er zijn kwissen waar we niet in de top tien eindigen waar ik met meer plezier naar terugkeer dan gewonnen kwissen".

Showbizz Bart (waar hebben ze die in hemelsnaam gevonden - één persoon die het noodzakelijk maakt om een kwis om zeven uur te doen beginnen omwille van het wereldrecord onzinnige commentaar) komt dan tijdens de pauze nog extra aantonen dat ze het echt niet snappen. Dit met de commentaar: "Ik ben leraar en als ik een examen afneem moet het ook correct zijn of mijn leerlingen krijgen de punten niet". Het bracht me terug naar m'n kindertijd waar ik inderdaad bij Wiskunde ooit een punt verloor omdat ik een spellingsfout gemaakt had. Maar moet dit ook op een kwis zo zijn ???

Het plezier is er snel af wanneer bij een fragment als "What You're Proposing" onze grootste zorg is... Hoe staat het op het blad van de jury: "What You're" of "What You Are"... Want FOUT IS FOUT :roll:

Ik heb ploegen gehoord die tot tien punten en meer verloren hebben door het niet shrijven van een lidwoord of het maken van spellingsfouten... Tja :think:

Eindbesluit: Derde en laatste keer voor de dolfijnen (of de plaatselijke rechtbank zou volgend jaar vervangen moeten worden door een jury met hersenen).
En dat is zeer jammer voor Buddy, die door de T.O.W. organisatie duidelijk enkel 'gebruikt' wordt om HUN show te maken. Eens begonnen moet hij luisteren naar de bazen !
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door Zeno »

Ter Lo (of noemt dat niet Stix tegenwoordig?)
Trix
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door celtic601 »

ook al vonden wij iets teveel 70 hits ... het is een 3de topkwis van onzen Danny !!! :app:
ambiance ten top ... en hier houd het op !!!!
we verwijten je niets buddy boy en zijn er absoluut zeker van dat je er niets kon aan doen ...
maar ik heb ZELDEN zo een zin gehad om mijn frisse Hoegaarden uit te kappen op een jury bestaande uit 4 MEGA SUPERTROLLEN !!!
je moet ze maar als lerares hebben een volledig jaar ????????? :puke: :puke: :puke:
totaal geen nota kennis van muziek ..... onvoorstelbaar !
1 x geprobeerd een klacht in te vullen en het hierbij gelaten , wat ons op een totaal van 9 punten gekost heeft , die je op andere kwissen zonder zever ZEKER had bijgekregen ...
en dat we niet alleen waren bleek wel in de zaal !!!!
om tot de ANTICLIMAX van de avond te komen .... JOHNNY ROCK'N ROLL persentator in spé !!!
heb nog nooit meegemaakt .. maar deze bboy ??? hij kan je absoluut DOOD lullen vrees ik !!!
ook ik denk dat het voor Koerier bij editie 3 zal blijven als aan jurering en presentatie niets word verandert ....
jammer nogmaals voor Danny .. we weten allen nu zo al wel dat er deftig wat tijd in het samenstellen van een kwis steekt ...als je dan maar van de zijlijn mag toezien ???
bijna vergeten .. was weer BANGELIJKE prijzentafel :app: :app: ook nog nen dikke chapeau voor de manne van de KVWM jeugd !!! jackie , danny en collega's waren nog in volle 1 mei viering ... ambiance ten top :headbang: :headbang:
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door kasenco »

Als ik dat zo lees, dan konden ze volgend jaar de pot op, moest ik Danny zijn!

Als ik een quiz samenstel en ik heb dan niets te zeggen over de correctheid van de antwoorden..... waar zijn we dan toch mee bezig ??????
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door Quasimodo »

Het concept van een foute quiz was compleet !
De muziek was voor een groot deel fout (met leutige meezingers en wiegers tot gevolg)
De presentator was foutief (zou eigenlijk een duobaan moeten overwegen met Ronnie King !)
Geef de winnaar de mogelijkheid om hem in de Schelde te kieperen en je hebt nog meer strijd voor de overwinning !
De jury was letterlijk foutief ! Als je naar een muziekquiz gaat om te verbetern wordt er toch een klein beetje muziekkennis verwacht. Als je inderdaad punten begint af te trekken voor één woordje, lettertje verkeerd ben je echt foutief bezig.
Hierboven vernam ik dat het mensen uit het onderwijs waren dus verschiet ik er niet van... ze hebben zo de manier om ALLES beter te weten (vrees dat ik nu een half forum over me heen ga krijgen !).
Langs de ene kant kunnen we zeggen dat ze dan consequent zijn gebleven langs de andere kant is zo het plezier helemaal weg ! Het was inderdaad bang afwachten tot de punten verschenen om te weten of we ergens iets "verkeerds" hadden geschreven...
Danny heeft er heel wat werk in gestoken (chapeau) om er een leuke boel van te maken, en dat was het ook, alleen spijtig dat sommigen hun grote gelijk moeten halen ten koste van een avondje plezier !
Het zou jammer zijn om volgend jaar thuis te blijven voor zo'n tribunaal betweters vermits het hier om een liefdadig doel gaat !!
Conclusies terkken Danny en volgend jaar heb je misschien een quizploegje bij onder de naam "les truttes" :D
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door PaulMcCartney »

kasenco schreef:Als ik dat zo lees, dan konden ze volgend jaar de pot op, moest ik Danny zijn!

Als ik een quiz samenstel en ik heb dan niets te zeggen over de correctheid van de antwoorden..... waar zijn we dan toch mee bezig ??????
Luc,

Je hebt die trut niet bezig gezien natuurlijk. De hele quiz moest draaien rond Johny (de presentator) & Marina.

Dany heeft meer dan zijn best gedaan. Dat is ook de enige reden dat ik braaf terug op mijn stoel ben gaan zitten.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2202
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door One good reason »

PaulMcCartney schreef:
kasenco schreef:Als ik dat zo lees, dan konden ze volgend jaar de pot op, moest ik Danny zijn!

Als ik een quiz samenstel en ik heb dan niets te zeggen over de correctheid van de antwoorden..... waar zijn we dan toch mee bezig ??????
Luc,

Je hebt die trut niet bezig gezien natuurlijk. De hele quiz moest draaien rond Johny (de presentator) & Marina.

Dany heeft meer dan zijn best gedaan. Dat is ook de enige reden dat ik braaf terug op mijn stoel ben gaan zitten.
De posts zijn vandaag geweeeeeeldig. Het is een hoogdag op muziekquizzen.be :rofl2:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door kasenco »

PaulMcCartney schreef:
kasenco schreef:Als ik dat zo lees, dan konden ze volgend jaar de pot op, moest ik Danny zijn!

Als ik een quiz samenstel en ik heb dan niets te zeggen over de correctheid van de antwoorden..... waar zijn we dan toch mee bezig ??????
Luc,

Je hebt die trut niet bezig gezien natuurlijk. De hele quiz moest draaien rond Johny (de presentator) & Marina.

Dany heeft meer dan zijn best gedaan. Dat is ook de enige reden dat ik braaf terug op mijn stoel ben gaan zitten.
Ik had zelf mijn boeltje gepakt en was naar huis gegaan!!!!

Ik breek niet gauw een organisatie af, maar zo een arrogante houding kan gewoon niet!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1897
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door Buddy59 »

Einduitslag ; op een totaal van 300 punten.

01. 5 CC /293 :thumb1:
02. Silent Dolphins /288 :thumb1:
03. Rock Monsieur /275 :thumb1:
04. Vindikooks /273 :thumb1:
05. Pretty Paracetamol /271 :thumb1:
06. Testedoene /265 :thumb1:
07. Koerier /264 :thumb1:
08. Apollo vs Dreamers & Kluizenaars /263 :thumb1:
09. 2 of A Kind /263 :thumb1:
10. Interstellar Overdrive /259 :thumb1:
11. Gebird /259 :thumb1:
12. Santa Dogs /259 :thumb1:
13. De Lucky Stars /258 :thumb1:
14. Oesje /253 :thumb1:
15. The Inglourious Basterds /240 :thumb1:
16. KVWM Jeugd /239 :thumb1:
17. Careful With That Sex, Eugene /234 :thumb1:
18. De Epibrators /222 :thumb1:
19. Los Banditos /205 :thumb1:
20. De Kwissetiers /204 :thumb1:
21. Sjowtime /204 :thumb1:
22. De Hijsberen /203 :thumb1:
23. De Negers Des Heils /185 :thumb1:
24. Famielde De Wispeloare /181 :thumb1:
25. Den Uil /170 :thumb1:
26. Ludo's & Marina's 169 :thumb1:
27. Kwistet /162 :thumb1:
28. Red Skies over Paradise /139 :thumb1:
29. De Besten /117 :thumb1:
30. Ambiance Events on Tour 1 /97 :thumb1: :thumb1:
31. Ambiance Events on Tour 2 /93 :thumb1: :thumb1: :thumb1:


Groetjes.
Buddy59. :dance:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door peegee »

Ook wij komen voor ons plezier naar een muziekquiz.

Ik moet wel melden, dat wij na de pauze (na het horen van de strenge verbeteressen) ook wat meer op ons ongemak zaten, wetende dat ze elk lettertje kunnen foutrekenen...

Ik zei nog : schrijf maar Syreeta Wright (& Billy Preston, "it will come in time"), maar de anderen direkt: "nee, op de oorspronkelijke single staat het zonder haar achternaam", dus zo was het weer rechtgezet, maar voor hetzelfde geld zet je het erbij en rekenen ze het volledig fout :?
Hetzelfde met de 4 "namen", fragment 15 in een bepaalde reeks. Danny riep duidelijk: "enkel voornamen"; bij ons werd als eerste naam "dennie christiaan" genoteerd en er kwam een opmerking: let op, de jury zal dat foutrekenen, want er staan géén 4 voornamen, maar 5 :violent: :laughing:
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door celtic601 »

peegee schreef:Net terug van de quiz in Temse; het was een heel spannende eindstrijd om de eerste plaats.
Wij, 5 CC, vulden elkaar zeer goed aan, en zo zie je maar weer, dat we niet altijd Marc S (polkaheer) nodig hebben in onze ploeg om een goed resultaat neer te zetten. Hijzelf was naar Hof Ter Lo (of noemt dat niet Stix tegenwoordig?) voor verschillende optredens; o.a. Sigue Sigue SPoetnicks en een nieuw groepje rond Luk Van Acker....
Vlotte (en weeral een knapke ertussen) bediening, schone prijzenpot met veel (niet muzikale) prijzen. Niet alle songs waren écht fout, maar weer wat leuke dingetjes teruggehoord, die we allang niet meer gehoord hebben.... :thumb1:
Volgens ons had de (hollandse?) presentator al een glaasje teveel op, waardoor hij met een dubbele L (lallende tong) presenteerde... Wij vonden het trouwens ook wel L-L-LULLIG, dat er op sommige nummers wat (té) streng werd verbeterd, maar hebben daar zelf weinig last van ondervonden..

Eindstand (top 4), voor zover ik het uit mijn hoofd nog weet:

1 - 5 CC - 293 /300
2 - Silent Dolphins - 288
3 - Rock Monsieur - 275
4 - Vindikooks?
idd peter .. je hebt niet altijd marc nodig .. daarmee breng je op deze kwis al 3 jaar die lange jongen mee zekers die alles van de hitparades kent ... 8) 8) 8)
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door peegee »

celtic601 schreef:idd peter .. je hebt niet altijd marc nodig .. daarmee breng je op deze kwis al 3 jaar die lange jongen mee zekers die alles van de hitparades kent ... 8) 8) 8)
"Die lange jongen" is zeker één van onze nieuwe troeven :dance: , vorig jaar leren kennen, toen we (Danny, Godfrey, Bert en ik) besloten om mee te helpen met de samenstelling en organisatie van de Ultratop hitquiz (ben ervan overtuigd, dat die U ook zal liggen, Kurt :headbang: )

Om eens te weten hoe een quiz zoal kan verlopen, hebben wij hem, +/- een maand nadat we hem hebben leren kennen, uitgenodigd om eens met ons mee te kwissen op de TOW-quiz vorig jaar 1 mei... Dus 3 jaar, da's wat lang, hè!? :nono:
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 328
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door John Winston Lennon »

Peegee : de Patrick Lefevre van het Vlaamse kwiswezen.
Dakota via Liverpool
redactieteam introkwis
Backing Vocal
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 06:20
Contacteer:

Re: FOUTE QUIZ TEMSE 1 MEI 2010

Bericht door redactieteam introkwis »

Danny heeft (volgens mij toch) alleszins zijn best gedaan om deze quiz naar een hoger niveau te tillen. Goede geluidskwaliteit. (al was het op de 2de rij waar wij zaten wel aan de luide maar héél zuivere kant) Een quiz waar ook de gelegenheids-speler iets aan heeft, wat bij de eerste 2 rondes duidelijk was. Nogmaals Danny, jouw inbreng was perfect.
Dat de dames der 'verbetering' nogal streng waren klopt zeker en vast, een echte muziekkenner-quizzer zat daar volgens mij niet tussen, maar laat ons dat nog in beraad houden.
Straf en eigenlijk schandalig was het gedrag van de presentator. Ik moet er geen tekening bijmaken voor zij die aanwezig waren.
Het Hollands-gelul zou nog kunnen, z'n drankmisbruik voor een organisatie die zich inzet voor Make A Wish is ronduit walgelijk.
Sorry, maar zo'n toestanden kunnen niet bij 'prioritaire' mensen !

Danny, laat dit alles jou niet van de wijs brengen en naar volgend jaar toe ; ik kom als jij opnieuw zorgt voor de keuze (en misschien zelfs meer), ...
Plaats reactie