7de Bellemse feesten muziekquiz vrijdag 10 augustus 2007

eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

7de Bellemse feesten muziekquiz vrijdag 10 augustus 2007

Bericht door eLMO »

De uitslag van vanavond :
1. Domino 422
2. Polkaheer, kiekenfretter, rapenbakker en kaaskop 422
3. Fab 4 421
4. Dr staff and the medicine show 405
5. Rechte bananen 399
6. Xenos 385
7. rock monsieur 371,1
8. guess who 371
9. Starbuck an apollo 365
10. B-4s 363
11. teamwear jartazi 361
12. kwistedatte 358,1
13. nutcase 358
14. Two of a kind 351,1
15. Poor stupid, ugly and nerd 351
16. Steve mcqueen 348
17. Kallipo goes classic 345
18. diamond dog 342
19. Arthritic monkees 328
20. giene zever 325
21. De op CD's 321
22. Scheldevissers 317
23. Stimpys 316
24. Shelshok 315
25. Spek en bonen 310
26. Shirley temple pilots 307
27. Disorder 305
28. hesitators 304
29. Goal 301
30. popingers 300
31. De bende vankleine Arthur 299
32. woodpeckers 299
33. de weetwatjes 294
34. De Hijsberen 293
35. Augias 287
36. 44 Magnum 285
37. phrobly slusba 284
38. Gangbang of four 274
39. Rue de la Moer 267
40. Gereard öl featering timmy tush and Young ones 266
41. mic mac 265
42. Cherry lips 253
43. t Smaske 251
44. Digg.be 243
45. rasperry quartet 240,1
46. t Is mar nix 240
47. Blackouts 238
48. Eddy and the dreamers 237
49. new stars 231
50. carré confituurkes 228
51. Comité P 219
52. Chiro 218
53. Een momentje 216
54. Toeternietoe 209
55. Familie Willems - De Wispelaere 202
56. tolinio 174
57. de zuchters 76
58. Charleys Angel 162
59. mvc the strikers 122
60. Rutte 98 120
61. De 10de wing 84

Ik heb me persoonlijk vree goed geamuseerd op deze quiz. Een aangename afwisseling tussen zowel genres als jaren met als fout hoogtepunt de afsluitende carnavalronde. Een ideale ronde om een kermisquiz te besluiten. Onze score lag wel een beetje onder onze verwachtingen, maar dat kon de pret niet bederven. Nog wat ervaring opdoen en we kunnen de vaste muziekquizzers het vuur aan de schenen leggen. :D

* Update van de ranking volgt binnen een kwartier a een half uurke*
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Inderdaad een amusante quiz met een lage instapdrempel, zoals aangekondigd "voor iedereen". Het samenstellen ervan moet geen sinecure geweest zijn. Bravo voor deTestedoene-organisatie!
Bovendien 60 ploegen in de goede banen leiden, én hun antwoorden verbeteren... Amaai!

Het werd een spannende finale, nadat de Polkaheerploeg eigenlijk de hele quiz aan kop had gestaan. Zowel Fab4 als Domino (waarin ikzelf te gast was) naderden op het laatst zeer snel, met het millimeterspurtje tot gevolg. Jammer dat de schiftingsvraag de winnaar moest aanduiden. Persoonlijk deel ik de mening van Kasenco dat er beter in zo'n gevallen van een ex-aequo wordt gesproken. "Winnen" (of verliezen ) door de schiftingsvraag (waarover dan nog wat verwarring was) geeft toch steeds een raar gevoel. Maar voor de prijskeuze moet er zoiets zijn, zeker?

Ook een aantal algemene muziekquizzers kwamen ervan proeven, en ik denk dat ze het zich niet echt beklaagd zullen hebben. De "foute muziek" in de afsluitende ronde namen we er graag bij.

Alleszins een leuke quiz, met nauwelijks gebuisden en een prima organisatie! :thumb2:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Alleszins een leuke quiz, met nauwelijks gebuisden en een prima organisatie! :thumb2:[/quote]

Wij danken u !!!
Schiftingsvraag is inderdaad iets om over na te denken, zekers bij quizzen waar nogal hoge en gelijke scores van bepaalde ploegen verwacht worden.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Perfecte organisatie inderdaad. Supervlot, en goeie geluidskwaliteit! :wink:
Ik had onszelf op voorhand een wat hogere plaats toegedicht, maar dat bleek er niet in te zitten. Nu ja, carnaval- en top 30-toestanden zijn dan ook niet echt ons specialiteit. Behalve van Pieter 'Der Schlager' Francois dan. Al een geluk dat we op zijn bijstand konden rekenen alvorens hij terug aan zijn Mice management moest. Anywho, zeer goed geamuseerd, en cocktails op een quiz, dat smaakt naar meer!
Van mijn eigen bijdragen onthou ik vooral Ferre Grignard, Blancmange, Kiss, Iron Maiden (echter foutief gewijzigd naar Saxon :doh:), The Flirts, Goombay Dance Band, Mock Turtles, Cachakas, Junior Murvin, Mireille Matthieu (echter foutief gewijzigd naar Conny Frobuss :doh:), Wayne Fontana & The Mindbenders (hoop dat dit goedgekeurd werd?), Erotic Dissidents, en wellicht nog een paar waar ik nu zo niet direct opkom ...
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

leuke quiz

Bericht door Rushian »

B-4s heeft zich zeker ook geamuseerd. Zelfs 1ste ronde na de pauze met 2 moeten spelen wegens het vermist zijn van 2 leden. Zijn gelukkig weer opgedoken.

Quiz zat zoals gebruikelijk weer zeer goed in elkaar. Een 10de plaats is eigenlijk een beetje te laag voor ons (vinden we zelf), maar er zat niet veel meer in (Mock Turtles gemist, wat eigenlijk niet mag, maar ja :oops: ).

Concentratie was bij mij ook niet al te best door recente gebeurtenissen.

Patrick
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

[quote="bart depauw"]Perfecte organisatie inderdaad. Supervlot, en goeie geluidskwaliteit! :wink:
Anywho, zeer goed geamuseerd, en cocktails op een quiz, dat smaakt naar meer!
Van mijn eigen bijdragen onthou ik vooral Ferre Grignard, Blancmange, Kiss, Iron Maiden (echter foutief gewijzigd naar Saxon :doh:), The Flirts, Goombay Dance Band, Mock Turtles, Cachakas, Junior Murvin, Mireille Matthieu (echter foutief gewijzigd naar Conny Frobuss :doh:), Wayne Fontana & The Mindbenders (hoop dat dit goedgekeurd werd?), Erotic Dissidents, en wellicht nog een paar waar ik nu zo niet direct opkom ...

Dank voor de reactie !
Geluidskwaliteit hebben we inderdaad speciale aandacht voor gehad (zeker na de quiz in mei :oops: )

wayne fontana was eigenlijk niet correct maar is veelal toch :D goedgekeurd :D
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: leuke quiz

Bericht door Rubby »

[
Quiz zat zoals gebruikelijk weer zeer goed in elkaar. Een 10de plaats is eigenlijk een beetje te laag voor ons (vinden we zelf), maar er zat niet veel meer in (Mock Turtles gemist, wat eigenlijk niet mag, maar ja :oops: ).

Concentratie was bij mij ook niet al te best door recente gebeurtenissen.

Patrick[/quote]

ook bedankt ! :)
mock turtles, da is inderdaad niet goed ! :twisted:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Dat de top 3 met 93 % eindigt, mag niet de indruk wekken dat dit een weggevers-quiz was. Sommige antwoorden waren serieuze hersenbrekers, en werden (toch bij ons) pas in extremis uit een geheugenkelder opgediept.
Dat je van alle markten thuis moest zijn, bewees de "foute muziekronde" uitvoerig in één richting, maar er zaten ook pareltjes in uit de oldiesdoos en uit de Stubru-playlists.

Ik blijf het een huzarenstukje vinden om zo'n quiz te kunnen aanbieden die voor een ruim publiek boeiend en amusant is, en waarbij dan nog slechts een klein deel van de gelegenheidsploegen minder dan de helft haalt. :app:

Het was de eerste keer dat ik hier deelnam, en vroeger dacht ik niet zo euforisch over een "kermisquiz in een tent, met enkel uitvoerders als uitdaging", maar dat vooroordeel is bij deze terecht uit de wereld geholpen. :P

Het grappige is echter wel dat je als muziekquizzer onthoudt dat de zege (in ons geval) niet te danken schijnt te zijn aan de toch nog herinnerde uitvoerders van knappe nummers (elk teamlid haalde er zo een paar binnen), maar aan de last-second-inval van de kwelers van die kerstsingle... Jawel, de Pfaffs... Nu ja, als je wil winnen, moet je soms je broek durven afsteken... :oops:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

Met enige vertraging ook hier mijn felicitaties voor de aangename quiz daar in Bellem. Dat we er nog veel mogen meemaken van dit allooi :D
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

SepPuKu schreef:Met enige vertraging ook hier mijn felicitaties voor de aangename quiz daar in Bellem. Dat we er nog veel mogen meemaken van dit allooi :D

Bedankt !!!! :P :D
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

analyse van de analyse

Bericht door bart depauw »

Met dank aan de organisatie, die het meeste werk al hadden gedaan.

Antwoorden (uitvoerders dus) die werden gevonden door 10 of minder van de 60 aanwezige ploegen.

Hier alvast de eerste rondes. Rest volgt zodra beschikbaar.

Ronde 1
Blancmange
Kalliopee goes classic, Polkaheer, kiekenfretter, rapenbakker en kaaskop, B-4's, Arthritic Monkees, Starbuk and Apollo en Stimpys

Primitive Radio Gods
Guess Who, rechte bananen, fab4, poor stupid, shellshock, Dr Staf, Kalliopee goes, Polkaheer, kiekenfretter, rapenbakker en kaaskop
en Starbuk and Apollo

Ronde 2
Les Paul and Mary Ford
Steve Mcqueen, Guess Who, Nutcase, Xenos, fab4, Polkaheer, kiekenfretter, rapenbakker en kaaskop, Familie Willems - De Wispelaere, Dr staf and the medicine show, Poor stupid, ugly and nerd en Domino

Vanity Fair
Kwistedadde, Nutcase, fab4, Xenos, Guess Who en Woodpeckers

Ronde 3:

The Kinks
Diamond Dogs, the new stars, giene ziever, jartazi, fab4, Polkaheer, kiekenfretter, rapenbakker en kaaskop, domino en Dr staf and the medicine show

Leen Jongewaard en Andre Van Den Heuvel
eddy and the dreamers, Familie Willems - De Wispelaere, Rock Monsieur, Guess Who, Steve Mcqueen, Domino, Polkaheer, kiekenfretter, rapenbakker en kaaskop, Jartazi en new stars

Partyzone
Chiro, 2 of a kind, Carre confituurkes, fab4 en Polkaheer, kiekenfretter, rapenbakker en kaaskop

Ronde 4
Tom Wolf
Kalliopee, steve mcqueen, xenos, Domino en Starbuk en Apollo

Ronde 5
The Ugly Pappa's
Shirley temple pilots, guess who, 2 of a kind, Xenos en Disorder

Ronde 6
Carolina Marquez
fab4 en Domino

Ronde 7
Swansway
Poor stupid, ugly and nerd
:app:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: analyse van de analyse

Bericht door Rubby »

Mss dat we ons beter beperkten tot dit forum voor de muziekquizzen en los flippos laten voor de rest.

Beter eens concreet met de rest van de quizploegen afspreken.

:idea: :D
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: analyse van de analyse

Bericht door kasenco »

Rubby schreef:Mss dat we ons beter beperkten tot dit forum voor de muziekquizzen en los flippos laten voor de rest.

Beter eens concreet met de rest van de quizploegen afspreken.

:idea: :D
zou idd beter zijn
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Voorstel naar de gasten van de website:

Een flyerken maken om de komende maand(en) op de quizen rond te delen waarop het gebruik van deze website voor de muziekquizzen wordt gepromoot (hadden jullie zoiets al niet in Bellem ???)

Wat mij betreft reageer ik voorlopig enkel nog op deze website

Ander voorstel : een promomail naar de diverse quizploegen en deelnemers om zich te laten registreren (een goede mailadreslijst is er te bekomen bij Guy Goethals)
:think:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

In elk geval bedankt voor de steun! Pas als na verloop van tijd meer 'prominente' muzikquizzers en vooral muziekquizorganisatoren de weg vinden naar hier, zal deze site kunnen worden wat de bedoeling ervan is, nl. hét meeting point voor alle muziekquizzers in Vlaanderen.
Maar zolang muziekquizzen (ook) op het Losflippos forum worden aangekondigd en besproken zal dat niet lukken. Maar 't is niet meer dan logisch, het bereikbaar publiek ligt net iets hoger met 1397 geregistreerde gebruikers...
Nu, ik maak mij ook geen illusies, gesteld dat er 50 à 100 reguliere muziekquizploegen zijn, dan spreken we over zo'n 200 à 400 muziekquizzers in vlaanderen.

Wat betreft de suggesties, we zullen het overwegen. Hoewel een flyer gebruiken om een website te promoten mij een beetje lijkt als met een fiets rondrijden om een nieuw automodel aan te kondigen :wink:
Er is reeds een mail gestuurd bij de lancering van de site naar een hele boel adressen, en ik wil liever geen reputatie van spammer opbouwen...

Ps gelieve deze thread verder te zetten op http://www.muziekquizzen.be/phpBB/viewtopic.php?t=2
Plaats reactie