1ste Was het nu 50-60-70-80 muziekquiz 31/10 Bellem

Staf
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 okt 2007, 09:32

Bericht door Staf »

rik schreef:Ik denk trouwens dat woensdag niemand een fragment gemist heeft door de mindere klank ... :shock:
quote]Helaas wel :( Twee voorbeelden: het geluid bij Ain't that a shame was zo slecht dat we onmogelijk hoorden of het Pat Boone of Fats Domino was Andere misser: the Chi-Lites, één van mijn eigen favorieten, nauwelijks hoorbaar in het midden van de zaal
Ik neem aan dat wij -Scary Monsters- niet de enigen zijn die fragmenten misten....
Ja..de Fats stond op het blad tot enkele maats dachten dat het een "blanke versie" was. Zou het Pat Boone niet kunnen zijn ? :D Euh..ik ben het in ieder gevalvergeten te veranderen.
De klank was uiterst matig--vooral voor de kans op gokken bij titels die je niet kende viel aldus de mogelijkheid van woordherkenning of titelherkenning voor een deel weg.
Staf
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 okt 2007, 09:32

Bericht door Staf »

De Chi-Lites had ik wel direct hoor.Zaten we beter vooraan ???
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:
Rushian schreef:
kasenco schreef:Niet al te makkelijke, maar wel leuke quiz. Toch een beetje verschoten van de toch ook wel niet voor de hand liggende 80's nummers zoals Lotus Eaters met You Don't Need Someone New...
Ik had niet gedacht dat Kas Lotus Eaters als moeilijk zou bestempelen. Dat is nu voor mij een klassieker.
Voor mijzelf is dat niet moeilijk, maar voor het grote publiek toch niet zo evident - heb het ooit op mijn quiz gevraagd en dan stel je wel vast dat dat een 'moeilijk' fragment is
Mijne frank viel niet :oops: Vind hun 'The first picture of you' trouwens veel beter, nem :evil: :wink:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef:Hmm .. Wetende dat jij van 1985 bent (zie hier ergens een eerdere post).. Hoe oud is die bomma eigenlijk?
Zou het kunnen dat we hier over iemand spreken van pakweg 60 jaar?
oeps , dat zou nog iets voor onze Hugo zijn !
Kunnen ze samen quizanalyses maken :P
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

[quote="StafDe klank was uiterst matig--vooral voor de kans op gokken bij titels die je niet kende viel aldus de mogelijkheid van woordherkenning of titelherkenning voor een deel weg.[/quote]

Ik heb bij mijn collega's ook de bemerking gemaakt om mss in zo'n quiz iets meer den titel in het fragment te laten horen.
Vooral bij "de moeilijk doenbare" zaken :?
Staf
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 okt 2007, 09:32

Bericht door Staf »

Nu, als niet-muziekquizzer, wil ik mij niet moeien met de geplogenheden binnen deze "quizgemeenschap", maar het vragen van songtitels heb ik steeds een merkwaardige zaak gevonden. In algemene quizzen vragen we alleen uitvoerders.Maar goed, de muziekherkenning en de uitvoerders hadden weinig te lijden onder de mindere klank-- de teksten gingen vaak voor een stukje de mist in.Voor de top-muziekquizzers is dat misschien minder erg (die gaan sneller de song zelf herkennen en de titel zo weten), voor ons kan de tekstherkenning wel een hulp zijn.Maar goed...
In de Testedoenezomermuziekquiz in die Tentwerden nochtans alleen de uitvoerders gevraagd.De klank was daar overigens merkelijk beter.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Staf schreef:Nu, als niet-muziekquizzer, wil ik mij niet moeien met de geplogenheden binnen deze "quizgemeenschap", maar het vragen van songtitels heb ik steeds een merkwaardige zaak gevonden. In algemene quizzen vragen we alleen uitvoerders.Maar goed, de muziekherkenning en de uitvoerders hadden weinig te lijden onder de mindere klank-- de teksten gingen vaak voor een stukje de mist in.Voor de top-muziekquizzers is dat misschien minder erg (die gaan sneller de song zelf herkennen en de titel zo weten), voor ons kan de tekstherkenning wel een hulp zijn.Maar goed...
In de Testedoenezomermuziekquiz in die Tentwerden nochtans alleen de uitvoerders gevraagd.De klank was daar overigens merkelijk beter.
ik denk dat onze vrienden van testedoene & co stilaan wel zullen weten dat hun geluid beter kon ... maar laat ons daar nu over stoppen aub !
deze gasten zullen zelf ook wel na 566x weten dat hun installatie volgende keer beter moet... en dat komt zowiezo in orde ...
wat het enkel vragen van uitvoerders betreft ??? hierover heb ik als muziekquizliefhebber mijn twijfels . ik begrijp perfect dat het herkennen van een fragment , in een algemene kwis niet altijd aan de orde is , en enkel de uitvoerder belangrijk is , aangezien de muziekreeks maar één van de vele reeksen is op een algemene kwis...maar daarvoor zijn er muziekquizzen hé ! het zou in ons quizmillieu nogal eentonig worden vrees ik en zelfs ook misschien te gemakkelijk. de afscheiding komt juist door het herkennen van een fragment....vele artiesten zijn nu eenmaal te herkenbaar van stem of genre . en inderdaad op sommige muziekquizzen vragen ze enkel de uitvoerder , maar dit zijn er niet veel , en deze varieren dan hun moeilijkheidsgraad op een andere manier ...
allez dit is toch mijn gedacht......
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Staf
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 okt 2007, 09:32

Bericht door Staf »

Ja, ik wil me dus niet moeien.Voor ons--algemene quizzers met muziekinteresse--is het met de titels van de songs nog een stuk moeilijker.Maar goed,het vragen van de titels maakt het nog een stuk selectiever en wellicht interessanter voor de echte kenners.
Het was me alleen opgevallen dat Testedoene in die uitstekende tentquiz van enkele maanden geleden geen titels vroeg.Nu, titels of geen titels: verder dan een twintigste plaats gaan we toch niet komen hé. :D
Tenzij we nog eens Lars aan zijn arm kunnen trekken als hij geen ploeg heeft. :D Maar dan is het voor ons niet-muziekquizzers ook minder leuk. Liever twintigste en zelf wat kunnen scoren dan vijfde en alleen maar Lars bewonderen (ik overdrijf nu wat :D ).
Enfin, ik was al content dat ik naast de vele andere mooie fragmenten nog eens mijn favoriete "I"m a gambler" van one hit wonder LACE hoorde. :lol: Een muziekquiz nu en dan zie ik wel zitten--en we mogen ook onze ambities hebben: absoluut de Linker Kolom. :D
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Staf schreef: Een muziekquiz nu en dan zie ik wel zitten--en we mogen ook onze ambities hebben: absoluut de Linker Kolom. :D
Blij dat er hier nog mensen zitten met gelijkaardige ambities.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

celtic601 schreef:
Staf schreef:Nu, als niet-muziekquizzer, wil ik mij niet moeien met de geplogenheden binnen deze "quizgemeenschap", maar het vragen van songtitels heb ik steeds een merkwaardige zaak gevonden. In algemene quizzen vragen we alleen uitvoerders.Maar goed, de muziekherkenning en de uitvoerders hadden weinig te lijden onder de mindere klank-- de teksten gingen vaak voor een stukje de mist in.Voor de top-muziekquizzers is dat misschien minder erg (die gaan sneller de song zelf herkennen en de titel zo weten), voor ons kan de tekstherkenning wel een hulp zijn.Maar goed...
In de Testedoenezomermuziekquiz in die Tentwerden nochtans alleen de uitvoerders gevraagd.De klank was daar overigens merkelijk beter.
ik denk dat onze vrienden van testedoene & co stilaan wel zullen weten dat hun geluid beter kon ... maar laat ons daar nu over stoppen aub !
deze gasten zullen zelf ook wel na 566x weten dat hun installatie volgende keer beter moet... en dat komt zowiezo in orde ...
wat het enkel vragen van uitvoerders betreft ??? hierover heb ik als muziekquizliefhebber mijn twijfels . ik begrijp perfect dat het herkennen van een fragment , in een algemene kwis niet altijd aan de orde is , en enkel de uitvoerder belangrijk is , aangezien de muziekreeks maar één van de vele reeksen is op een algemene kwis...maar daarvoor zijn er muziekquizzen hé ! het zou in ons quizmillieu nogal eentonig worden vrees ik en zelfs ook misschien te gemakkelijk. de afscheiding komt juist door het herkennen van een fragment....vele artiesten zijn nu eenmaal te herkenbaar van stem of genre . en inderdaad op sommige muziekquizzen vragen ze enkel de uitvoerder , maar dit zijn er niet veel , en deze varieren dan hun moeilijkheidsgraad op een andere manier ...
allez dit is toch mijn gedacht......
Volledig mee akkoord !!! :app:
Plaats reactie