1ste Was het nu 50-60-70-80 muziekquiz 31/10 Bellem

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
kasenco schreef:
GG schreef:
Rubby schreef:REEKS 1

1. Eddie Fisher Outside of heaven (1953)
2. Barry Mc Guire Eve of destruction (1965)
3. Badfinger No matter what (1971)
4. The Specials Rat race (1980)
5. The Sunstreams Aan de grens van de Duitse heuvelen (1979)
6. Chris Montez Some kind a fun (1963)
7. Chip Taylor (Urbain) Same old story (1976)
8. Aneka Japanese boy (1981)
9. The Sandpipers Guantanamera (1966)
10. Booker T and the Mg's Time is tight (1969)
11. Ian Hunter Life after death (1979)
12. Aztec Camera How men are (1988)
13. The Yardbirds Shapes of things (1966)
14. Hawkwind Silver machine (1972)
15. George Thorogood Bad to the bone (1982)
In reeks 1 had enkel Xenos Eddie Fisher juist, niemand had de titel

De rest van de nummers zijn zowel titel als uitvoerder door meer dan 5 ploegen juist geraden.
Van horen zeggen: niemand had The Sandpipers..... hahaha :wink:
ha, wij wel, bij die tweede foto, een gokje : vier latino-gasten, zie je ... :lol:
ik bedoel in bovenstaande reeks Tony :wink:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Wij van 'Starbuk & Apollo' hinkten de hele kwis hopeloos achterop om uiteindelijk teleurstellend 15de te eindigen.
De jaren '50 en '60 bleken voor ons véél te moeilijk om met de beteren mee te kunnen.
Voor de jaren '70 en '80 daarentegen konden we dan wel weer met de beteren wedijveren.
Toch hebben we ons kostelijk geamuseerd woensdagavond, ondanks de gebrekkige geluidsinstallatie. Hoog tijd dat jullie in Bellem daar een oplossing voor vinden...

En nog proficiat aan Kas & De Sultans die op deze toch wel moeilijke quiz bijna 90% haalden, werkelijk verbluffend...
Laatst gewijzigd door rino op vr 02 nov 2007, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

[quote="Rubby]
we hebben helaas geen goede zaal. :oops:[/quote]

Misschien kan je de tent die je gebruikt voor de kermisquiz in augustus het hele jaar laten staan. :D :wink:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

En dan er ook eens voor zorgen dat de muziek niet klinkt zoals destijds bij ons in Hamburg.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

rino schreef:[
Goed voorstel ! :thumb2:

By the way, wij zijn echt jaloers op locaties zoals die van Rock monsieur, stardust, en andere.
Al moet ik wel zeggen dat het gemakkelijk is om te zeggen , het is in Bellem, de klank zal wel weer slecht zijn.

Ik heb ook op locaties geweest waar het allesbehalve was zoals bv nu recent bij Jartazi (zaten we achter de box, naast een pilaar, maar alle begrip dit was een noodgeval) of in Lembeke, en ik herinner mij ook nog een coverquiz in regio Willebroek in een vervallen kantine , waar het geluid uit boxen kwam die je eigenlijk geen boxen meer kan noemen (tussen het gekraak kon je dan de fragmenten herkennen) :lol:

Ik denk trouwens dat woensdag niemand een fragment gemist heeft door de mindere klank ... :shock:
Oldiesfragmenten zijn ook niet altijd van dezelfde kwaliteit als wat er nu uitkomt. :wink:
rik
Roadie
Berichten: 36
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 01:52
Locatie: AALST

Bericht door rik »

Ik denk trouwens dat woensdag niemand een fragment gemist heeft door de mindere klank ... :shock:
quote]Helaas wel :( Twee voorbeelden: het geluid bij Ain't that a shame was zo slecht dat we onmogelijk hoorden of het Pat Boone of Fats Domino was Andere misser: the Chi-Lites, één van mijn eigen favorieten, nauwelijks hoorbaar in het midden van de zaal
Ik neem aan dat wij -Scary Monsters- niet de enigen zijn die fragmenten misten....
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

rik schreef:Ik denk trouwens dat woensdag niemand een fragment gemist heeft door de mindere klank ... :shock:
quote]Helaas wel :( Twee voorbeelden: het geluid bij Ain't that a shame was zo slecht dat we onmogelijk hoorden of het Pat Boone of Fats Domino was Andere misser: the Chi-Lites, één van mijn eigen favorieten, nauwelijks hoorbaar in het midden van de zaal
Ik neem aan dat wij -Scary Monsters- niet de enigen zijn die fragmenten misten....
oeps , sorry, bedankt voor de reactie ! :oops:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

onze naam

Bericht door peegee »

Hallo,

Nog even voor alle duidelijkheid: wij speelden dus wel degelijk met een brusseleer, en niet met de filosoof (ludwig), het was ook zo doorgegeven, maar schijnbaar niet veranderd...
Dus onze naam was wel degelijk: "een polkaheer, een kiekenfretter, een strop en een kaaskop"

Groetjes, Peegee

P.S. Wij hebben véél fouten gemaakt, ik ben zelfs een 7-tal x overruled geweest; dit neemt niets af van de puike prestatie van de ploegen, mn. Luc en zijn ploeg KAS & CO, proficiat !!!
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Rubby schreef:
kasenco schreef:[Misschien kan Spider Murphy nog eens naar zijn bomma gaan: ze mist hem naar het schijnt een beetje :wink:
SUPER IDEE :lol: :thumb1:
Eum, ik ben donderdag nog eens bij de bomma geweest, en toen vroeg ze of ik weer 'kwiesbladen' mee had. Ik heb dat menske moeten teleurstellen. :lol:

De quiz zelf: als jonkie was deze toch wel moeilijk voor me, al kon ik hier en daar wel een bijdrage leveren, vooral bij de NL-fragmenten. Ik ga in mijn cd-kast eens op zoek nar Golden Juke Box Cd's en dergelijke, en me alvast voorbereiden op volgend jaar. :D
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Hmm .. Wetende dat jij van 1985 bent (zie hier ergens een eerdere post).. Hoe oud is die bomma eigenlijk?
Zou het kunnen dat we hier over iemand spreken van pakweg 60 jaar?
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Bericht door Rushian »

kasenco schreef:Niet al te makkelijke, maar wel leuke quiz. Toch een beetje verschoten van de toch ook wel niet voor de hand liggende 80's nummers zoals Lotus Eaters met You Don't Need Someone New...
Ik had niet gedacht dat Kas Lotus Eaters als moeilijk zou bestempelen. Dat is nu voor mij een klassieker.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

bart depauw schreef:Hmm .. Wetende dat jij van 1985 bent (zie hier ergens een eerdere post).. Hoe oud is die bomma eigenlijk?
Zou het kunnen dat we hier over iemand spreken van pakweg 60 jaar?
Zij telt reeds 88 lentes.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

I rest my case.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Rushian schreef:
kasenco schreef:Niet al te makkelijke, maar wel leuke quiz. Toch een beetje verschoten van de toch ook wel niet voor de hand liggende 80's nummers zoals Lotus Eaters met You Don't Need Someone New...
Ik had niet gedacht dat Kas Lotus Eaters als moeilijk zou bestempelen. Dat is nu voor mij een klassieker.
Voor mijzelf is dat niet moeilijk, maar voor het grote publiek toch niet zo evident - heb het ooit op mijn quiz gevraagd en dan stel je wel vast dat dat een 'moeilijk' fragment is
Staf
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 okt 2007, 09:32

Bericht door Staf »

Ook met een ploeg met niet één muziekquizzer kon je hier dicht in de buurt van de 60 % komen.De quiz was dus ook voor de allrounders haalbaar. Natuurlijk weet je op voorhand dat je in de echte moeilijke one hit wonder- of fiftiesvragen niet mee kunt met de echte muziekquizzers.
Ja, de sixties liepen redelijk goed--maar het is wel onthutsend om vast te stellen dat je hitjes uit 1968 als Alice Long of Indian Lake wel nog woord voor woord kunt nazingen, maar dat je de uitvoerders compleet vergeten bent--tot je de antwoorden hoort en een diepe "aaaaah ja" laat horen.
Enfin, nipt onze verhoopte linkerkolom gehaald met de B-ploeg van de Scary Monsters, de Supercreeps.Plaats 20. OK. :D
Ja, ook nogal wat brolmuziek gehoord, maar Xunil leefde dan telkens op. :D
Ooooh ja, er zat daar ook een groep in The Beatles genaamd.Kent iemand die obscure lui ? :doh:
Plaats reactie