2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door straight banana »

tequila schreef:



Ronde 8 : Michael Jackson
...

1. ...

8. Psychic TV (3: Bananen, Gang Of Four & Blue Moon) - Roman P (6)



Hetzelfde nummer zat ook in de laatste Bananenquiz. Zowel titel als uitvoerder waren toen een solo voor...
Tequila Overdrive. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door straight banana »

tequila schreef:

Ronde 10 : Fireside Favourites
Onze favorieten dus

...

Ivo
11.
12. ...
13. Young Marble Giants (7) - Final Day (3: Men In Black, Monsters & Sympathie)

...

Ik verbaas me ook een beetje met de lage score voor ‘Final Day’. Dit nummer zat recent zowel in de Men In Black als in de Scary Monsters quiz.


Inderdaad, bij Men in Black schreef ik hem zonder nadenken op, en nu kon ik er met de beste wil van de wereld niet meer opkomen.
Ondertussen dus blijkbaar weer al een aantal hercencellen verloren. :mrgreen:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door straight banana »

tequila schreef:
...ik hoop dat iedereen zich toch geamuseerd heeft.

You bet!

(Allez, ik mag natuurlijk alleen voor mezelf spreken)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door Tonyvdb »

is wel een eind rijden maar zou toch graag deze uitstekende quiz eens meespelen volgend jaar ... toch wel mijn ding dit ...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door SepPuKu »

Enkele persoonlijke hoofdbrekers van deze quiz:

* Heb me suf gepiekerd over de titel van Bentley Rhythm Ace, toen deze afgelezen werd, had ik een aha-erlebenis van jewelste (dat de ondertitel There can only be one is bv, heb die CD een slordige 7.000 keer opgezet, schat ik :doh: )

* En The Hondells, tja hadden we geweten dat het origineel gezocht werd. We dachten spontaan aan The Beach Boys, had geen idee dat het origineel zo sterk geleek op The Beach Boys.

* AutoKratz vs. Hadouken zal ik altijd over twijfelen, heb ze niet op Rock Herk gezien neen maar zitten beiden op Kitsuné (via hun verzamelaars leren kennen) en toch vergelijkbaar qua stijl. Kende deze cover niet dus ging puur op de sound af.

* Bill Laswell eruit halen vind ik persoonlijk toch wel straf (Lieven?) Heb daar een hoop spullen van in pakweg 101 van zijn zeer uiteenlopende projecten (Praxis bv :headbang: ), probeer die maar uit elkaar te houden :shock:
tequila schreef:Maar hopelijk zijn jullie volgend jaar toch weer present.
Absoluut (denk dat ik voor het hele team spreek), deze quiz doet mij bv. inzien dat ik zaken zoals The Gun Club weer schandalig lang niet opgezet heb (Death Party, doeme toch :violent: ). Soms es freaken bij een fragment (dat je bijna uitsluitend op een Tequila-quiz hoort), soms juichen dat je er ook punten mee scoort en soms ook vloeken dat er gaten in je geheugen zitten... toch emoties waarvoor je naar een quiz gaat, neen? :dance:
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door tequila »

Even opgezocht op YouTube en het klinkt inderdaad bekend in de oren: http://www.youtube.com/watch?v=W-CyUdqlVhI
Cz-2mX schreef:Ronde 5 : Cover Me - Covers
5. Venus (2005) (0) - Nino Ferrer (1974) (0) – South/Le Sud (0)

Toch enigszins verrassend dat niemand dit herkend heeft. Het origineel herken ik (en ik zal vast niet de enige zijn) zonder moeite.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door progres »

het seizoen is nog lang maar dit is zonder twijfel de beste quiz die ik in maanden gespeeld heb.
ik ben nog aan het nagenieten.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door straight banana »

SepPuKu schreef:Enkele persoonlijke hoofdbrekers van deze quiz:

.
* The Hondells, tja hadden we geweten dat het origineel gezocht werd. We dachten spontaan aan The Beach Boys, had geen idee dat het origineel zo sterk geleek op The Beach Boys.

Wij merkten meteen op: Little Honda, maar welke versie is 't, die van the Hondells of die van the Beach Boys? Waarna we er 5 minuten over discussieerden om dan uiteindelijk the Beach Boys op te schrijven. :roll:
Aimé le Chevalier
Lead Singer
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 12:33
Locatie: Plopsaland

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door Aimé le Chevalier »

SepPuKu schreef:* Bill Laswell eruit halen vind ik persoonlijk toch wel straf (Lieven?) Heb daar een hoop spullen van in pakweg 101 van zijn zeer uiteenlopende projecten (Praxis bv :headbang: ), probeer die maar uit elkaar te houden
Is één van mijn favorieten, heb dit vroeger nog veel gedraaid in de RIO in Hamme. En inderdaad, Gust de Coster gebruikte dit vroeger in Vrijaf (evenals "How Much are They" van Jah Wobble en "Domino Dance" van Logic System).
Le plastic c'est fantastique!
Gebruikersavatar
Timlovelee
Superstar
Berichten: 551
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 16:29
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: 2° Tequila Overdrive Muziekquiz - 20.2.2010 - Tildonk

Bericht door Timlovelee »

progres schreef:het seizoen is nog lang maar dit is zonder twijfel de beste quiz die ik in maanden gespeeld heb.
ik ben nog aan het nagenieten.
I second that emotion :dance:
Plaats reactie