phinyx muziekquiz berlare

Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

phinyx muziekquiz berlare

Bericht door Spider Murphy »

Live vanuit de zaal. We wachten op de einduitslag. Wordt de winnaar sympathie ver den duvel of rock monsieur? En halen de arthritic monkees of vlassenbroek 2000 de derde plaats? Spannend!
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Sympathie wint voor rock monsieur en de arthrictic monkees. Daar drinken we een vedett op!

Volledige uitslag en bespreking volgen!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Onvolledige uitslag:

1. Sympathie vur den Duvel 276
2. Rock Monsieur 273
3. Arthritic Monkees 261
4. Vlassenbroek 2000 (?)
5. 't Verval (?)
6. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 252
7. Biba Binoche Fanclub 248
8. De Rechte Bananen 238
9. Massagesalon Chez José 221
10. Bedtime for Bonzo 209
...
(totaal +40 ploegen ???)

Ploegen van 5, dus kreeg je verrassende opstellingen met "tijdelijk geadopteerde ?" geheime wapens...

Vooral bij Jan, Piet, Joris en Sam Gooris (6°) kan dat pijnlijk zijn geweest, met Baaigones in extremis aangesloten bij de Arthritic Monkees (3°). Oeps... ;-)

Rock Monsieur trad aan met het Marc-duo uit de Polkaheer-armada.

En Vlassenbroek 2000 zou met Lars van KGBV/Clément en de Popkenners gespeeld hebben?

En dat allemaal dat zij dit forum !
Leuk toch ?

De organisatoren hebben nog steeds hun puike organisatie mee.
Gedroomde zaal en techniek, geoliede ploeg juryleden en barploegen!
:thumb1:

Maar ze gooiden het duidelijk op een andere boeg, die de charme van deze vroeger zeer brede quiz (ook klassiek, ook theorie over muziekinstrumenten en muziekschooltermen) wat achter zich liet.
Het werd een prima quiz, met veel goed uitgedachte invalhoeken, theorie-breinbrekers en genres, maar o wee, met wat een tempo!


Liefst 18 reeksen van minstens 10 opgaven werden in een ongeziene snelheid voorgeschoteld.
En de quiz, gestart om 20u15, kende het laatste fragment écht voor 23u30 !

Persoonlijk vond ik dit een goeie en veelzijdige quiz, met deze keer een dodelijke dance-reeks voor de ouderenploegen (hé, Tony?) én 60 punten op te herkennen video's zonder klank (de gruwel van heel wat oudere quizzers, waaronder mij)...

Maar laat er 2/3 reeksen vallen, en laat de fragmenten aub langer horen. Nu was het naar muziekquiznormen vaak wel héél eerg kort, hoor.
Het compliment van een aangenaam korte quiz kan jullie nog steeds te beurt vallen !

Voor ons als uiteindelijke winnaar was het behoorlijk "stressy", maar wat moeten de ploegen in de achterhoede hebben gedacht?
Het gejaagde karakter liet het genieten van een relaxte quiz de vorige edities ook voor ons teveel momenten achterwege.
We scoren als ploeg blijkbaar ook in andere hectische quizzen vrij goed, maar zijn er zeker geen voorstander van dat dit de norm wordt, hoor.
De amusementswaarde gaat immers wat verloren.

Tenslotte moet mij, mede ten behoeve van mijn ploegmaats en hun meelezende supporters ( ;-) ) van het hart: op de website van Arnold Rypens is Steve Gibbs vannacht (en niet Kenny Rodgers) nog steeds de "original" van "Zij gelooft in mij" van André Hazes... Voor wat het waard is.
Toch jammer dat de jury hier in de fout ging...

Ik denk dat de "Second hand songs"-website voor organisatoren van muziekquizzen écht geen aanrader blijkt (soort wikipedia zonder veel controle).

En ja, voor een trouw terugkomend publiek aan gelegenheidsploegen, is het wat spijtig dat het toch wel af en toe zéér moeilijk was (als winnaar zelfs op één reeks glansloos gebuisd: de theorie-"dodenwake 2007" was moordend, maar ook andere reeksen logen er niet om).
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Devil's answer schreef: En Vlassenbroek 2000 zou met Lars van KGBV/Clément en de Popkenners gespeeld hebben?
Het was niet Lars die met ons meegedaan heeft, maar een gelegenheidsquizzer uit Grembergen die waarschijnlijk dan veel weg had van het uitzicht van Lars. Maar hij was het dus niet voor alle duidelijkheid :D
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op za 27 okt 2007, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

De quiz zou aangepast worden ten opzichte van vorige editie naar aanleiding van de commentaren(op Los Flippos nog) in verband met de vele theorievragen en het minder aanwezig zijn van het herkennen van muziekfragmenten.

Dit gebeurde ook met nu 10 rondes van telkens 10 of 15 fragmenten met themareeksen als Belgisch, Beroepen, Covers, Beats, Anderstalig, Foute ronde ... die zeker in ons kraam pasten.

Maar ik kan me voorstellen dat de 'oudere' quizzer serieus op zijn honger bleef zitten, aangezien deze keer de 60s, 70s en in mindere mate 80s serieus, maar dan ook serieus, in de minderheid waren. Ik denk dat zowat 70% van de quiz 90+ was. Voor ons als 'jonge' ploeg geen enkel probleem. Maar als het andersom is mag het ook eens gezegd worden vind ik.

De muziekfragmenten waren zeer kort, denk een gemiddelde van 10 à 15 seconden, en aan elkaar gemixt dus veel tijd om na te denken had je niet. het was eerder van weten of niet weten. Misschien volgende editie de fragmenten langer maken en wat minder rondes. Plus het feit dat je bij elke ronde nog een theorieronde moest oplossen (teksten, hoezen, pseudoniemen, jaartallen...) maakte de quiz bijzonder hectisch en stressy aan de tafel. Ik kan je verzekeren als schrijver had je de handen meer dan vol gisteren. (zeker in de originals reeks en de titel van de cd reeks).

Ik denk trouwens dat er nog meer theorie in de quiz zat dan vorige edities, doch dit terzijde.

De quiz is een specialleke op de kalender en zal dat blijven denk ik. Toch alweer 46 ploegen op het appel gisteren, dus de quiz wordt wel gesmaakt.

Wij komen graag naar Berlare want deze quiz ligt ons wel, en dat zal volgend jaar niet anders zijn.

Proficiat aan Sympathie vur den Duvel trouwens die lang 2e stonden achter Rock Monsieur en het in extremis toch nog haalden :app: :app: :app:
Ook proficiat aan Rock Monsieur en Arthtritic Monkees voor hun respectievelijk 2e en 3e plaats :thumb1: :thumb2:

Ook een dikke proficiat aan de jury, die met 3 ! de antwoordbladen verbeterden en toch telkens vrij snel kwamen aanzetten met de tussenstanden.

Tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Devil's answer schreef:Onvolledige uitslag:

1. Sympathie vur den Duvel 276
2. Rock Monsieur 273
3. Arthritic Monkees 261
4. Vlassenbroek 2000 (?)
5. 't Verval (?)
6. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 252
7. Biba Binoche Fanclub 248
8. De Rechte Bananen 238
9. Massagesalon Chez José 221
10. Bedtime for Bonzo 209
...
Wij hadden 260 punten.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Devil's answer schreef: Vooral bij Jan, Piet, Joris en Sam Gooris (6°) kan dat pijnlijk zijn geweest, met Baaigones in extremis aangesloten bij de Arthritic Monkees (3°). Oeps... ;-)
:o Baaigones bij de concurrentie :?:
Slechte communicatie bij JPJ&SG? Slechte verstandhouding bij JPJ&SG? :) :wink:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Vlassenbroek2000 schreef: Maar ik kan me voorstellen dat de 'oudere' quizzer serieus op zijn honger bleef zitten, aangezien deze keer de 60s, 70s en in mindere mate 80s serieus, maar dan ook serieus, in de minderheid waren. Ik denk dat zowat 70% van de quiz 90+ was. Voor ons als 'jonge' ploeg geen enkel probleem. Maar als het andersom is mag het ook eens gezegd worden vind ik.
En toch waren JPJ&SG slechts 6de?
Werd Baaigones daar een heel klein beetje gemist? :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

rino schreef:
Devil's answer schreef: Vooral bij Jan, Piet, Joris en Sam Gooris (6°) kan dat pijnlijk zijn geweest, met Baaigones in extremis aangesloten bij de Arthritic Monkees (3°). Oeps... ;-)
:o Baaigones bij de concurrentie :?:
Slechte communicatie bij JPJ&SG? Slechte verstandhouding bij JPJ&SG? :) :wink:
Het was Phon - ook uit Kortrijk, maar geen JPJ&SG-lid - die aantrad bij de Monkees, Baaigones was zijn eigen grappende zelf bij ons aan tafel :)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Wij van JPJ&SG zijn gisteren geklopt, in een quiz met hoofdzakelijk recente fragmenten, en buigen ootmoedig het hoofd ...
We quizten ondermaats, blunderden dat het niet meer mooi was : een lesje in nederigheid misschien. Ik dacht dat we vertrokken waren voor een sterke reeks, nadat we in het zog van de allergrootsten waren kunnen blijven in Eeklo en Lembeke, maar gisteren schoten we wat te kort :oops:

Fragmenten waren idd veel te kort, en de theorie was bij momenten wel heel pittig (2 op 10 voor de RIP-ronde, maar vooral de 5 op 20 voor de lyrics killde onze podiumplaatsplannen), maar dat was voor iedereen zo, dus dat is geen excuus.
De organisator liet trouwens al naar het einde van de quiz toe horen dat zij zelf ook beseften hier aan te moeten sleutelen.

Proficiat aan de winnaars, Rock Marcsieur :? en zeker een dik vet :app: voor de sterke prestaties van Arthritic Monkees ft. Phon, Vlassenbroek en Verval !

Jan, Piet, Joris & Sam Gooris gaat nu een tijdje 'op retraite' : telkens iets anders te doen op data van interessante quizzen, enkel StGeorges Roeselare en Guess Who Gavere doen we zeker nog mee voor nieuwjaar ... al daag ik zelf misschien hier of daar nog op als gatopvuller : bvb. eerstdaags in Bellem bij Guess Who
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op za 27 okt 2007, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Volledige uitslag online: http://www.muziekquizzen.be/voorbij.php
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Tonyvdb schreef:al daag ik zelf misschien hier of daar nog op als gatopvuller : bvb. eerstdaags in Bellem bij Guess Who
Hebben we het hier nog steeds over het beruchte 'gat van Ludwig' ------- :lol:
Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Bericht door Zeno »

Voor gatopvullers moeten jullie vanavond in Reet zijn.

Tot daar, en gelukkig maar, mijn zeer beperkte bijdrage.

Groet
Lars
Rock Legend
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Vlassenbroek2000 schreef:
Devil's answer schreef: En Vlassenbroek 2000 zou met Lars van KGBV/Clément en de Popkenners gespeeld hebben?
Het was niet Lars die met ons meegedaan heeft, maar een gelegenheidsquizzer uit Grembergen die waarschijnlijk dan veel weg had van het uitzicht van Lars. Maar hij was het dus niet voor alle duidelijkheid :D
Ik ontken inderdaad alle betrokkenheid. :D
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Rock Monsieur schreef:
Tonyvdb schreef:al daag ik zelf misschien hier of daar nog op als gatopvuller : bvb. eerstdaags in Bellem bij Guess Who
Hebben we het hier nog steeds over het beruchte 'gat van Ludwig' ------- :lol:
opgelet hiermee, ik heb ook eens een gat opgevuld !
Sindsdien wil er niemand meer achter mij zitten :D
Plaats reactie