Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Jorgen VG »

Mc Queen schreef:http://www.youtube.com/watch?v=EjoKg-M_6pw ---- De link naar LMFAO's " I'm in Miami bitch" waaruit mijn fragment komt.
Ik was er zelf niet, maar voor deze treed ik Steve McQueen voor 100% bij;
Het origineel "I'm In Miami Bitch" van LMFAO klinkt volledig anders dan de mash up van de Nederlandse dj Chukie (is ook een dik jaar ouder), die er de beats van z'n eigen dancehit "Let The Bass Kick" ingemixt heeft. (en als de link waarnaar hier verwezen wordt inderdaad het gevraagde fragment was is dit zonder enige twijfel enkel LMFAO en heeft Chuckie er niks, nul komma nul, mee te maken)

"Destination Calabria" is ook niet "Destination Unkown", net zo min als het "Calabria" van Rune is... toch ?

Wie de Chuckie versie wil vergelijken:

http://www.youtube.com/watch?v=bZlfXxp60IQ
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1897
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Buddy59 »

Mc Queen schreef:http://www.youtube.com/watch?v=LnvZ-pmAeLw ---- De link naar Gloria Estefan's "Turn the beat around" waaruit mijn fragment komt.
Man man man, dat geloof jijzelf toch niet dat ge dit laten horen hebt :roll:

Dit heb je laten horen http://www.youtube.com/watch?v=BpBjQlQr3V4 :headbang:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door vinceluka »

Mc Queen schreef:http://www.youtube.com/watch?v=LnvZ-pmAeLw ---- De link naar Gloria Estefan's "Turn the beat around" waaruit mijn fragment komt.
http://www.youtube.com/watch?v=EjoKg-M_6pw ---- De link naar LMFAO's " I'm in Miami bitch" waaruit mijn fragment komt.

Ik weet dat sommigen onder jullie -denken van/of- feilloos zijn, maar 't zou ook niet misstaan om eens jullie ongelijk toe te geven zoals ik deed met het fragment van Nazareth. Mea culpa.
Dikwijls heb ik reeds ondervonden dat het eerste gedacht het juiste is, Tony, mss eens de eerste hunch volgen van de ploegmaats en minder diep proberen te gaan. Twijfel is heel vlug gezaaid. En dit is geschreven met het grootste respect voor jullie muziekkennis.
Nu blijkt dat ge uw fragmenten uit youtube gaan halen zijt verklaart al het één en ander. :shock:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door vinceluka »

Silent Dolphin schreef:
Mc Queen schreef:http://www.youtube.com/watch?v=EjoKg-M_6pw ---- De link naar LMFAO's " I'm in Miami bitch" waaruit mijn fragment komt.
Ik was er zelf niet, maar voor deze treed ik Steve McQueen voor 100% bij;
Het origineel "I'm In Miami Bitch" van LMFAO klinkt volledig anders dan de mash up van de Nederlandse dj Chukie (is ook een dik jaar ouder), die er de beats van z'n eigen dancehit "Let The Bass Kick" ingemixt heeft. (en als de link waarnaar hier verwezen wordt inderdaad het gevraagde fragment was is dit zonder enige twijfel enkel LMFAO en heeft Chuckie er niks, nul komma nul, mee te maken)

"Destination Calabria" is ook niet "Destination Unkown", net zo min als het "Calabria" van Rune is... toch ?

Wie de Chuckie versie wil vergelijken:

http://www.youtube.com/watch?v=bZlfXxp60IQ
Benieuwd naar de analyse
om te zien wie de echte cracks zijn die Gloria Estefan en LMFAO op hun antwoordblad staan hadden :think:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Rock Monsieur »

vinceluka schreef: Benieuwd naar de analyse om te zien wie de echte cracks zijn die Gloria Estefan en LMFAO op hun antwoordblad staan hadden :think:
Met alle respect ... maar toen ik 'Turn the beat around' hoorde, dacht ik ook meteen aan Gloria Estefan. Dirk en Michel waren echter zeker dat het Vicky Sue Robinson was, terwijl ik niet eens zeker was of Gloria Estefan dit nummer wel gecoverd had.
Nu ik beide fragmenten gehoord/gezien heb op youtube, is er wel een duidelijk verschil tussen de 2. Maar afhankelijk van waar precies in het nr. er geknipt werd is het volgens mij, rekening houdend met de geluids'kwaliteit', heel moeilijk om te oordelen welk van de 2 nrs we nu uiteindelijk te horen kregen op de quiz.
Er kan volgens mij idd alleen maar uitsluitsel komen door het fragment dat op de avond zelf te horen was, hier te posten.
Steve McQueen
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 17:23

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Steve McQueen »

Het nummer "Zoo Station" heeft zelfs veel met de muur te maken. Dat vertelde Bono zelf in het boek "U2 - Into the Heart: The Stories Behind Every Song". Hij stelde in het lied dat station symbool voor het keerpunt waarop Europa stond bij de val van de muur. Ik denk dat dat boek wel als een officiële bron
mag gelden.
Beste Maledictus, het klopt uiteraard wat je zegt, maar dit is dan toch al een interpretatie van een nummer en zo kan veel aan mekaar gelinkt worden.. De rode draad wordt opgesteld met de gelegenheidskwisser voor ogen, voor wie het herkennen van Zoostation al niet evident is..Als die dan al weet dat Zoostation zich in Berlijn bevindt, dan is dat al heel straf voor 70 procent van de aanwezigen.. Trouwens, ik vond Achtung Baby altijd al symbool staan voor het herwinnen van een nieuw elan voor U 2 en voor de stad Berlijn...waar de muur al een heel tijdje gevallen was in 91...

Al blijft het interpreteren van songs altijd interessant en plezant.....op een forum, niet tijdens een kwis... :)
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Rushian »

Steve McQueen schreef:Anderen daarentegen beginnen te joelen en blamen dan maar de presentator... Die duidelijk veel langer heeft nagedacht over zin en onzin van een rode draad...
Het lijkt me verstandig om in de toekomst gewoon GEEN tips meer mee te geven. Laat de ploegen het maar zelf uitzoeken.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Rushian »

International schreef: Inderdaad Tony: rode draden en video's zonder klank zouden bij wet verboden moeten worden! :evil: :evil: :evil:
Excuseer Hendrik! Er zijn mensen die zich hierin verdiepen, net zoals er zijn die zich in CD-hoezen of foto's verdiepen. Er zijn al genoeg zinloze wetten. Laat die dus ook maar achterwege :rofl2:
Videoclips zonder geluiden rulen ongelofelijk!! :headbang:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door SepPuKu »

Steve McQueen schreef:
Het nummer "Zoo Station" heeft zelfs veel met de muur te maken. Dat vertelde Bono zelf in het boek "U2 - Into the Heart: The Stories Behind Every Song". Hij stelde in het lied dat station symbool voor het keerpunt waarop Europa stond bij de val van de muur. Ik denk dat dat boek wel als een officiële bron
mag gelden.
Beste Maledictus, het klopt uiteraard wat je zegt, maar dit is dan toch al een interpretatie van een nummer en zo kan veel aan mekaar gelinkt worden.. De rode draad wordt opgesteld met de gelegenheidskwisser voor ogen, voor wie het herkennen van Zoostation al niet evident is..Als die dan al weet dat Zoostation zich in Berlijn bevindt, dan is dat al heel straf voor 70 procent van de aanwezigen.. Trouwens, ik vond Achtung Baby altijd al symbool staan voor het herwinnen van een nieuw elan voor U 2 en voor de stad Berlijn...waar de muur al een heel tijdje gevallen was in 91...

Al blijft het interpreteren van songs altijd interessant en plezant.....op een forum, niet tijdens een kwis... :)
Bottom line: je weet nooit wanneer je zeker genoeg kan zijn om af te geven. Bij Zoostation moet je rechtstreeks denken aan Berlijn en geen stap verder, bij Another Brick In The Wall pt.2 moet je onrechtstreeks denken aan de Berlijnse Muur en niet aan het directe, nl. gewoon Muur. We kunnen niet in jullie hoofden kijken hee :nono: (geldt ook voor je passage 'ik vond Achtung Baby...', weten wij veel wat jij vindt).

Het enige waar je op kan blijven hameren is dat afgeven steeds op eigen risico is. Maar dan zullen sommigen al vroeg juist gokken terwijl anderen na 12 fragmenten doorhebben dat hun vermoeden na 3 fragmenten al correct was :doh: Met onderlinge :violent: aan de tafel als gevolg: 'zie je wel, ik zeg het hier toch al een half uur' :cry:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Keiem »

leuke thread om te lezen. lijkt me een classic in wording...
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door DVNO »

Rushian schreef: Videoclips zonder geluiden rulen ongelofelijk!! :headbang:
:app: :banana:

Als ik mijn bescheiden mening mag geven, dan vind ik ook dat er niets afgeschaft moet worden. Iedereen doet op zijn quiz wat hij/zij wil. Wij gingen, met het recente jubileum van de val in het achterhoofd, ook al snel voor 'de (Berlijnse) muur' (letterlijk zo opgeschreven). Jammer voor ons, al kan ik Seppuku wel bijtreden dat de rode draad waterdicht moet zijn vanaf fragment 1 en niet vanaf fragment 5. Anders is de eerste poging na drie fragmenten voor 10 punten niets meer dan een wilde gok en dat kan toch ook de bedoeling van een rode draad niet zijn. Misschien moet de rode draad dan wel anders opgevat worden: slechts 1 mogelijkheid om af te geven, aan het einde van de ronde. Gewoon voor een aantal bonuspunten.
De tweede rode draad vond ik dan weer heel goed gevonden. Net als een aantal andere rondes in de quiz (dagelijkse sleur, alles met beat en bleu(s)).

Wat de fouten betreft, wil ik ook nog een lans breken voor steve mcqueen. De 'chuckie'-fout was volgens mij helemaal geen fout. Ook wij hadden chuckie ingevuld, maar ik geloof dat ik al snel aan tafel zei: "het is niet het liedje uit de ultratop van dit jaar, het is het origineel." Het typische 'electro-sampletje' dat aan de plaat werd toegevoegd door chuckie was op geen enkel moment te horen in het fragment dat we op de quiz voorgeschoteld kregen. De volledige sound leek mij (achteraf bekeken) idd meer te neigen naar het origineel. Trouwens de chuckie remix is dit jaar uitgebracht en in de ultratop verschenen onder de uitvoerdersnaam: Chuckie feat LMFAO. (beetje gelijkaardig geval als Day 'n Night in de originele versie van Kid Cudi en de remake samen met Crookers).
Toch vind ik dat je als organisator daarop voorbereid kan zijn. Het is toch te verwachten dat veel ploegen Chuckie gaan antwoorden (nu het veel gedraaid wordt op de radio), zeker als er in beide nummers 'bitch' in de titel voorkomt.


Nu vind ik het wel weer spijtig dat het overgrote deel van mijn post weer over de negatieve dingen gaat, daarom zal ik het goedmaken door het positieve in het vet te zetten.
Wij hebben ons, ondanks alle commotie, enorm goed geamuseerd op de quiz zaterdag. Het niveau was niet overdreven moeilijk (wat voor ons absoluut niet hoeft :P ) maar ik denk dat de meeste aanwezige ploegen daar ook niet mee zaten. Het blijft hoe dan ook een prestatie om 39 ploegen op je quiz te kunnen ontvangen. Allemaal lekker dicht en gezellig bij elkaar.
Bij deze ook nog eens merci aan Rubby om ons te vervolledigen! En toegegeven: 'Rubby-espe', het klinkt wel goed (kan zo in de toonbank van Slagerij Lampaert in Bellem :lol: ) Waarmee ik dus wil zeggen dat de samenwerking zeker voor herhaling vatbaar is.
Kortom wat mij betreft: als ik kan, zak ik volgend jaar opnieuw af naar Beke.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Devils answer »

Steve McQueen schreef:
...De rode draad wordt opgesteld met de gelegenheidskwisser voor ogen, voor wie het herkennen van Zoostation al niet evident is...
:roll:
Geef dan alle niet-gelegenheidsploegen die wél iets meer lezen en weten over de link van de song of de groep U2 met "de Muur" liever een handicap van 10 punten vóór de quiz begint, hé...
Speelde U2 daar trouwens niet onlangs een miniconcert bij de herdenking van de val van de Muur?
De link hoefde zelfs niet in de titel Zoo Station te zitten op die manier.

Ik voel me nog steeds op het verkeerde been gezet :evil: , net zoals ooit op een quiz die mijn ploeg liet afgeven met "The Beatles", terwijl het later "in den draad" specifieker werd met als enig juiste antwoord "Lennon en McCartney"...

Als de rode draad een gokspel wordt dat veel punten kan kosten die door in de andere reeksen nauwelijks kunnen worden teruggewonnen op de "lucky guessers", tja, pfff... :roll:

Ach ja, binnenkort heb ik de leeftijd om naar bingo-avonden te gaan.
Dan heb ik de keuze tussen twee evenwaardige hobbies, hé? :evil:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door PaulMcCartney »

Devil's answer schreef: Ik voel me nog steeds op het verkeerde been gezet :evil: , net zoals ooit op een quiz die mijn ploeg liet afgeven met "The Beatles", terwijl het later "in den draad" specifieker werd met als enig juiste antwoord "Lennon en McCartney"...
Ik voel me weer aangesproken :mrgreen:

Een rode draad vinden die 'waterdicht' is, is blijkbaar voor sommigen blijkbaar te moeilijk.

Als je dan toch één in je quiz wil steken, beloon dan diegene die hem eerst vindt met een extra prijs en laat het 'extra-punten' verhaal achterwege.

Jammer dat ik er niet kon bij zijn afgelopen zaterdag - ik had me weer geamuseerd ....
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door bart depauw »

Keiem schreef:leuke thread om te lezen. lijkt me een classic in wording...
Mja. Op zo'n momenten twijfel ik er altijd een beetje aan of ik er wel blij moet om zijn dat ik -nu alweer 2,5 jaar geleden- dit forum heb opgestart. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Devils answer »

Rushian schreef:Videoclips zonder geluiden rulen ongelofelijk!! :headbang:
... bij mensen met téveel tijd en bij zelfstandigen met een TV op hun werk..., bedoel je?

De vergelijking met CD-hoezen en foto's van artiesten zelf met video-opgaven zonder klank sucks ongelofelijk, ja!... :x

CD-hoezen en foto's van artiesten zijn veel directer gelinkt met de muziek zelf, én ze zijn ook in een oogopslag opgemerkt in een muziekwinkel, in de eigen collectie (of die van vrienden), in boeken of in tijdschriften.
In de inmiddels duizenden videoclips moet je je daarentegen echt verdiepen met behulp van schermen, DVD's, programma's of Youtubedownloads. En dan zijn er bij sommige songs nog verschillende versies beschikbaar... :roll:
En wie er zich in verdiept, heeft al gauw het idee dat een originele clip algemeen bekend is en dus mag worden voorgeschoteld in de eigen quiz. Hier hoef ik geen quizvoorbeeld van te geven, hoop ik?

Als je nu zou zeggen dat ze (zonder muziek) een leuk punt kunnen opleveren in een algemene quiz, tot daar aan toe, in de reeks "Kunst en Vermaak" dan. Maar in een muziekquiz als een volledige reeks? :evil:

Enfin, een quizorganisator die het klaarspeelt om het concept "rode draad" met "video's zonder klank" te verweven, hoeft niet op mijn aanwezigheid te rekenen... Maar dat zal niemand meer verrassen. :twisted:
Plaats reactie