3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

phon schreef:
Devil's answer schreef:
Meer nog, wanneer je werkelijk een evenwicht mathematisch zou berekenen in de hoofden van echt alle aanwezige ploegen op een quiz, kom je op een eenheidsworst van grote hits uit, van vroeger en van nu.
Kleine opmerking (zonder kwade bedoelingen): waarom lijkt het dan normaal van de grote hits van nu te vragen en die van vroeger niet?
Phon, kan je me even laten weten welke 'grote hits van nu' gevraagd werden op de Jartazzi kwis ? Graag staven met de BELGISCHE hitparadenotering. Ik dank u.
Pfff
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Ik kan Tony zeker volgen.
Zij die het niet eens zijn met hem, heb ik de indruk, pleiten voor evenwicht over de quizzen heen: een quizje door en voor oldies-liefhebbers hier, een quizje voor de youngsters daar (eveneens niet te veralgemenen). Tony zou graag meer aan quizzen kunnen deelnemen waar diezelfde youngsters en oldies-liefhebbers met elkaar in de strijd kunnen gaan, waarbij je niet vooraf kunt zeggen of de winnende ploeg nu 35+ of 35- zal zijn.

Als quiz-organisator doe je met die info/mening wat je wil, maar Tony geeft dit mee om aan te tonen dat er in elk geval interesse is voor zo'n "evenwichtige quiz". Het zou evenwel ook zonde zijn als alle muziekquizzen nu gaan vervlakken en je niet meer kunt uitpakken in een nichequiz, maar voor een ietsje meer evenwichtige quizzen teken ik ook wel.

Geen kritiek dus, wel nuttige tips voor organisatoren...
Gebruikersavatar
Gang_of_four
Fan
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 okt 2007, 09:21
Contacteer:

Bericht door Gang_of_four »

Hallo nog even over the hit van The Buggles.

Volgens jullie met als titel: Living in the Plastic Age

Volgens ons: Plastic Age

Hieronder de afbeelding van het singeltje uitgebracht door Island records.
http://popquiz.wilsta.com/buggles.html
Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

Ronde Intros

23. You're All I Have - Snow Patrol

Ronde 1

4. Sexuality - Billy Bragg
5. Smoke On The Water - Senor Coconut
8. Devil's Haircut – Beck

Ronde 2

8. Changes – Sugar
12. Back To Black - Amy Winehouse
13. Assez - Vive La Fete

Ronde 3

8. Daisyhead - Something Happens

Ronde 4

8. Gasoline On Fire - Running Cow

Ronde 5

5. Harvest For The Worls - Paul Carrack
12. Shoot Me Down - Boy Kill Boy
13. Kid's Allright - Bettie Serveert

Ronde 6

4. Wassenaar - Ross & Iba
5. Flowers In The Rain - Kaiser Chiefs
8. Dakota – Stereophonics
12. Suburban Nights - Hard Fi

Ronde 7

5. Another Brick In The Wall – Korn
8. Do What I Say – Clawfinger
12. Kingdom - Dave Gahan

Ronde 8

5. Too Much Too Young – Kasabian
8. Perhaps Perhaps Perhaps – Cake
12. The Salmon Dance - Chemical Brothers
14. Love In A Trashcan - The Raveonettes

Ronde 9

8. All The Way To reno – REM
12. The Greatest – Catpower

Ronde 10

4. Venus As A Boy - Björk
5. Love Is The Drug - Kyie Minogue
8. Porcelain – Moby
12. Wake Up Call - Maroon 5
13. Ricochet - The Van Jets


Hierboven 30 gevraagde fragmenten > 1990 die nooit in de Belgische hitparade gestaan hebben (deze oude zak heeft zelfs van 16 van de uitvoerders nog nooit of te nimmer gehoord).

Graag ook 20 fragmenten jaren zestig, 20 fragmenten jaren zeventig en 20 fragmenten jaren tachtig die nooit in de hitparade stonden. Dit om objectief aan te tonen dat deze decenia moeilijker waren.

Ik denk niet dat lijstjes, samengesteld door één radiozender, als een hitparade kunnen gerekend worden, omdat deze enkel de doelgroep van die radio bedienen (een marktaandeel van ongeveer 8% van de bevolking)

Ik ben geboren in 1947 en neem aan dat ik dan ook tot de 'geviseerde' groep van de oude kwissers behoor. Ik wil met deze enkel aantonen dat voor mijn generatie de nieuwe fragmenten echt wel van het zelfde kaliber waren als de oude voor de jonge generatie.

En toch was deze kwis leuk en tedoen
Pfff
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Superhit schreef:
marc schreef:Gevarieerd?


Feit: zelden een quiz meegemaakt waarin alles wat enig 'belang', 'impact' of 'invloed' heeft gehad in 50 jaar popmuziek, zo systematisch omzeild werd. En zeg nu niet dat dat een subjectief gegeven is. Van Howlin' Wolf tot Radiohead, van Hank Williams tot Nick Cave, met daartussenin Beatles, Who, Kinks, Dylan, Chuck Berry, The Band, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Beach Boys, Nirvana, Bowie, Prince, Sex Pistols, Zappa, James Brown, The Clash, Joni Mitchell, en nog tientallen anderen...

Popmuziek is óók hits, trivia, eendagsvliegen, maar niet alleen dat...
Is hier iemand zwaar gefrustreerd omwille van een mindere prestatie ?
er zat inderdaad geen obscure hidden albumtrack van een bootleg van Van Dyke Parks tussen....
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Superhit schreef:Ronde Intros

23. You're All I Have - Snow Patrol

Ronde 1

4. Sexuality - Billy Bragg
5. Smoke On The Water - Senor Coconut
8. Devil's Haircut – Beck

Ronde 2

8. Changes – Sugar
12. Back To Black - Amy Winehouse
13. Assez - Vive La Fete

Ronde 3

8. Daisyhead - Something Happens

Ronde 4

8. Gasoline On Fire - Running Cow

Ronde 5

5. Harvest For The Worls - Paul Carrack
12. Shoot Me Down - Boy Kill Boy
13. Kid's Allright - Bettie Serveert

Ronde 6

4. Wassenaar - Ross & Iba
5. Flowers In The Rain - Kaiser Chiefs
8. Dakota – Stereophonics
12. Suburban Nights - Hard Fi

Ronde 7

5. Another Brick In The Wall – Korn
8. Do What I Say – Clawfinger
12. Kingdom - Dave Gahan

Ronde 8

5. Too Much Too Young – Kasabian
8. Perhaps Perhaps Perhaps – Cake
12. The Salmon Dance - Chemical Brothers
14. Love In A Trashcan - The Raveonettes

Ronde 9

8. All The Way To reno – REM
12. The Greatest – Catpower

Ronde 10

4. Venus As A Boy - Björk
5. Love Is The Drug - Kyie Minogue
8. Porcelain – Moby
12. Wake Up Call - Maroon 5
13. Ricochet - The Van Jets


Hierboven 30 gevraagde fragmenten > 1990 die nooit in de Belgische hitparade gestaan hebben (deze oude zak heeft zelfs van 16 van de uitvoerders nog nooit of te nimmer gehoord).

Graag ook 20 fragmenten jaren zestig, 20 fragmenten jaren zeventig en 20 fragmenten jaren tachtig die nooit in de hitparade stonden. Dit om objectief aan te tonen dat deze decenia moeilijker waren.

Ik denk niet dat lijstjes, samengesteld door één radiozender, als een hitparade kunnen gerekend worden, omdat deze enkel de doelgroep van die radio bedienen (een marktaandeel van ongeveer 8% van de bevolking)
Ik ben geboren in 1947 en neem aan dat ik dan ook tot de 'geviseerde' groep van de oude kwissers behoor. Ik wil met deze enkel aantonen dat voor mijn generatie de nieuwe fragmenten echt wel van het zelfde kaliber waren als de oude voor de jonge generatie.

En toch was deze kwis leuk en tedoen

hier heb je volkomen gelijk
Je kan de Afrekening bezwaarlijk een 'hitparade' noemen !!!!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

marc schreef:Gevarieerd?


Feit: zelden een quiz meegemaakt waarin alles wat enig 'belang', 'impact' of 'invloed' heeft gehad in 50 jaar popmuziek, zo systematisch omzeild werd. En zeg nu niet dat dat een subjectief gegeven is. Van Howlin' Wolf tot Radiohead, van Hank Williams tot Nick Cave, met daartussenin Beatles, Who, Kinks, Dylan, Chuck Berry, The Band, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Beach Boys, Nirvana, Bowie, Prince, Sex Pistols, Zappa, James Brown, The Clash, Joni Mitchell, en nog tientallen anderen...

Popmuziek is óók hits, trivia, eendagsvliegen, maar niet alleen dat...
Dat gevoel had ik zaterdagnacht ook een beetje, weinig grote namen/groepen gehoord.
Maar daarom was het niet minder leuk ! :?
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

(KUB) schreef:
kasenco schreef:
(KUB) schreef:Ik kan uit bovenstaande antwoordlijsten zonder veel moeite twintig artiesten plukken van wie ik nog nooit heb gehoord, laat staan dat ik die zou herkennen tussen de andere minder voor de hand liggende nummers van de andere minder voor de hand liggende artiesten. Het parallelle universum, vanaf vandaag geloof ik erin. :think: :)

Petje af voor de winnaars (een duo, als ik het dan nog mag geloven) en hun naaste belagers. :app:
een trio zal ook wel goed zijn.....
zo straf zijn we nu ook niet :wink:
Dan zal progres iets te bescheiden zijn geweest. Maar die pet blijft evengoed af. :)
nee hoor mijn inbreng in deze quiz was eerder bescheiden terwijl mijn collega's de ene ace na de andere scoorden. vandaar de riante zege
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Rubby schreef:
marc schreef:Gevarieerd?


Feit: zelden een quiz meegemaakt waarin alles wat enig 'belang', 'impact' of 'invloed' heeft gehad in 50 jaar popmuziek, zo systematisch omzeild werd. En zeg nu niet dat dat een subjectief gegeven is. Van Howlin' Wolf tot Radiohead, van Hank Williams tot Nick Cave, met daartussenin Beatles, Who, Kinks, Dylan, Chuck Berry, The Band, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Beach Boys, Nirvana, Bowie, Prince, Sex Pistols, Zappa, James Brown, The Clash, Joni Mitchell, en nog tientallen anderen...

Popmuziek is óók hits, trivia, eendagsvliegen, maar niet alleen dat...
Dat gevoel had ik zaterdagnacht ook een beetje, weinig grote namen/groepen gehoord.
Maar daarom was het niet minder leuk ! :?
een quiz kan inderdaad ook zonder die grote namen leuk en gevarieerd zijn !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

marc schreef:Gevarieerd?


Feit: zelden een quiz meegemaakt waarin alles wat enig 'belang', 'impact' of 'invloed' heeft gehad in 50 jaar popmuziek, zo systematisch omzeild werd. En zeg nu niet dat dat een subjectief gegeven is. Van Howlin' Wolf tot Radiohead, van Hank Williams tot Nick Cave, met daartussenin Beatles, Who, Kinks, Dylan, Chuck Berry, The Band, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Beach Boys, Nirvana, Bowie, Prince, Sex Pistols, Zappa, James Brown, The Clash, Joni Mitchell, en nog tientallen anderen...

Popmuziek is óók hits, trivia, eendagsvliegen, maar niet alleen dat...
Rare definitie van "niet-gevarieerd", hoor. :roll:

Ik dacht dat "variatie" over genres en decennia zou gaan?

Wat jij hier propageert, is dat een quiz met 150 fragmenten nooit "gevarieerd" kan zijn wanneer er niet minstens hoeveel % aan "gevestigde waarden" in zitten.
Hoe eng is dat, in een wereld waar sinds de jaren 50 duizenden andere artiesten hun "ding" door heel wat fans hebben laten smaken ?

Dat betekent een beetje dat alles wat na die vernieuwende "roots"-artiesten is gekomen voor een groot deel minderwaardig is, want "gebaseerd op " of een "rip off van" ???

Van mij geen kwaad woord en blijvend respect voor al die grote namen, maar een quiz zonder die obligate "grondleggers" is anders ook wel eens een verademing, hoor!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Devil's answer schreef:
marc schreef:Gevarieerd?


Feit: zelden een quiz meegemaakt waarin alles wat enig 'belang', 'impact' of 'invloed' heeft gehad in 50 jaar popmuziek, zo systematisch omzeild werd. En zeg nu niet dat dat een subjectief gegeven is. Van Howlin' Wolf tot Radiohead, van Hank Williams tot Nick Cave, met daartussenin Beatles, Who, Kinks, Dylan, Chuck Berry, The Band, Burt Bacharach, Stevie Wonder, Beach Boys, Nirvana, Bowie, Prince, Sex Pistols, Zappa, James Brown, The Clash, Joni Mitchell, en nog tientallen anderen...

Popmuziek is óók hits, trivia, eendagsvliegen, maar niet alleen dat...
Rare definitie van "niet-gevarieerd", hoor. :roll:

Ik dacht dat "variatie" over genres en decennia zou gaan?

Wat jij hier propageert, is dat een quiz met 150 fragmenten nooit "gevarieerd" kan zijn wanneer er niet minstens hoeveel % aan "gevestigde waarden" in zitten.
Hoe eng is dat, in een wereld waar sinds de jaren 50 duizenden andere artiesten hun "ding" door heel wat fans hebben laten smaken ?

Dat betekent een beetje dat alles wat na die vernieuwende "roots"-artiesten is gekomen voor een groot deel minderwaardig is, want "gebaseerd op " of een "rip off van" ???

Van mij geen kwaad woord en blijvend respect voor al die grote namen, maar een quiz zonder die obligate "grondleggers" is anders ook wel eens een verademing, hoor!

groot applaus voor Devil's Answer :app: :app: :app:
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Superhit schreef:
phon schreef:
Devil's answer schreef:
Meer nog, wanneer je werkelijk een evenwicht mathematisch zou berekenen in de hoofden van echt alle aanwezige ploegen op een quiz, kom je op een eenheidsworst van grote hits uit, van vroeger en van nu.
Kleine opmerking (zonder kwade bedoelingen): waarom lijkt het dan normaal van de grote hits van nu te vragen en die van vroeger niet?
Phon, kan je me even laten weten welke 'grote hits van nu' gevraagd werden op de Jartazzi kwis ? Graag staven met de BELGISCHE hitparadenotering. Ik dank u.
je moet Snow Patrol met "You are all that i have", Kate Nash met "Foundations", The Chemical Brothers met "The Salmon Dance", Maroon 5 met "Wake-Up Call" toch gewoon hits van het laatste jaar noemen ?

dat is al bijna de helft van de 2000+ , en dat is enkel omdat ik de rest vergeten ben..
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Superhit schreef:Ronde Intros


Hierboven 30 gevraagde fragmenten > 1990 die nooit in de Belgische hitparade gestaan hebben (deze oude zak heeft zelfs van 16 van de uitvoerders nog nooit of te nimmer gehoord).
de hitparade (=singleverkoop) is echt geen waardemeter meer voor wat muziekliefhebbers (en ik neem aan dat de meeste muziekquizzers, muziekliefhebbers zijn) kennen. dat was vroeger echt anders, toen was er enkel de hitparade.

jullie mogen me echt corrigeren als ik er hier volledig naast zit, want ik ben als jongere muziekquizzer misschien ook wel bevooroordeeld
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

phon schreef:
Superhit schreef:Ronde Intros


Hierboven 30 gevraagde fragmenten > 1990 die nooit in de Belgische hitparade gestaan hebben (deze oude zak heeft zelfs van 16 van de uitvoerders nog nooit of te nimmer gehoord).
de hitparade (=singleverkoop) is echt geen waardemeter meer voor wat muziekliefhebbers (en ik neem aan dat de meeste muziekquizzers, muziekliefhebbers zijn) kennen. dat was vroeger echt anders, toen was er enkel de hitparade.



jullie mogen me echt corrigeren als ik er hier volledig naast zit, want ik ben als jongere muziekquizzer misschien ook wel bevooroordeeld
en de afrekening is dit dan wel ????
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

phon schreef:
Superhit schreef:
phon schreef:
Devil's answer schreef:
Meer nog, wanneer je werkelijk een evenwicht mathematisch zou berekenen in de hoofden van echt alle aanwezige ploegen op een quiz, kom je op een eenheidsworst van grote hits uit, van vroeger en van nu.
Kleine opmerking (zonder kwade bedoelingen): waarom lijkt het dan normaal van de grote hits van nu te vragen en die van vroeger niet?
Phon, kan je me even laten weten welke 'grote hits van nu' gevraagd werden op de Jartazzi kwis ? Graag staven met de BELGISCHE hitparadenotering. Ik dank u.
je moet Snow Patrol met "You are all that i have", Kate Nash met "Foundations", The Chemical Brothers met "The Salmon Dance", Maroon 5 met "Wake-Up Call" toch gewoon hits van het laatste jaar noemen ?

dat is al bijna de helft van de 2000+ , en dat is enkel omdat ik de rest vergeten ben..
Progres, wie niet naar Studio Brussel luistert heeft dat nummer van Snow Patrol of van The Chemical Brothers nooit of te nimmer gehoord; niet één ander Belgisch radiostation heeft dat op z'n playlist staan gehad.

Kate Nash stond niet in m'n lijstje van non-hits en Maroon 5 is inderdaad af en toe te horen geweest. Van Snow Patrol ken ik wel 'Chasing Cars' en 'Shut Your Eyes', maar dat zal het zowat zijn.
Pfff
Plaats reactie