3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Bericht door Devils answer »

Pittige quiz met fragmenten uit alle decennia (vanaf 1960).
Heel wat genres kwamen aan bod, met accenten op soul/disco en wave, de twee specialiteiten van de motors achter deze quiz, vermoed ik.

Niet bepaald makkelijk, en wellicht "niet te doen" voor de proevende occasionele ploegen.

Organisatie vlot, met strikte timing van de ingelaste rookpauzes.
Laatste fragment iets na 00.00u, al kon dat vroeger zijn geweest.
Wie om 19u30 aanwezig was, kon zich bekocht voelen, want het werd uiteindelijk pas na achten toen het eerste fragment weerklonk.

Mooie prijzentafel met CD's en DVD's, ook recente (voor wie dat belangrijk vindt).

Net als vorig jaar heb ik genoten van herontdekte muziekjes uit een ver of minder ver verleden. Of ik de titel en uitvoerders nog kon herinneren voor het blad moest afgegeven worden, laat ik in het midden... ;-)

Toch had ik de indruk dat het moeilijker was dan vorige editie.

Over een oordeel in de aard van "was dit nu een evenwichtige quiz?" wil ik me niet uitspreken, omdat een evenwichtige quiz voor elk "wicht"verschilt, naarmate eigen visie, smaak en muziekbeleving.

Ik vond dit voor mezelf een leuke en goed in elkaar gestoken quiz, maar wel een moeilijke voor de doorsnee muziekquizzer.

In elk geval ook "chapeau" voor de outstanding winnaars "Kas en co", die met drie man (!) de rest van de zaal overklasten :app: .

De uitslag (officieus en onvolledig):

1. Kas en co 276
2. Fab4 265
3. Polkaheer, Kiekefretter, Rapenbrader en Kaaskop 261
4. Rechte Bananen 254
5. Sympathie vur den Duvel 245
6. Gang of four 244
7. Fanfare Heilige Familie (? - punten niet genoteerd)
8. Clément en de popkenners 224
9. Metal Mickeys 222
10. Tequila Overdrive 221
11. Sticky Fingers 218
12. Koerier 211
13. Testedoene 195
14. Careful wih that axe, Eugene 188
15. Diamond Dogs 170
16. Arthritic Monkees 165
...
(29 ploegen)

Bonus: na de quiz kregen we meteen de afgedrukte juiste antwoorden mee. :thumb2:
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 633
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Bericht door straight banana »

[quote="Devil's answer"]
Niet bepaald makkelijk, en wellicht "niet te doen" voor de proevende occasionele ploegen.

Ik vond dit voor mezelf een leuke en goed in elkaar gestoken quiz, maar wel een moeilijke voor de doorsnee muziekquizzer.

In elk geval ook "chapeau" voor de outstanding winnaars "Kas en co", die met drie man (!) de rest van de zaal overklasten :app: .

quote]


Volledig akkoord. Moeilijke, maar volgens mij uitstekende quiz. :thumb2:

Erg sterk weer van Kas en co. Wij hadden elke man in onze ploeg nodig om de top 5 te halen, wat zij met z'n drieën allemaal herkennen is lichtjes verbijsterend. :shock:
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Re: 3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Bericht door gkoppen »

Devil's answer schreef: Bonus: na de quiz kregen we meteen de afgedrukte juiste antwoorden mee. :thumb2:
Komen die antwoorden ook nog online te staan?
Alvast bedankt voor de informatie...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: 3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Bericht door celtic601 »

gkoppen schreef:
Devil's answer schreef: Bonus: na de quiz kregen we meteen de afgedrukte juiste antwoorden mee. :thumb2:
Komen die antwoorden ook nog online te staan?
Alvast bedankt voor de informatie...
ik hoop het ...aangezien er enkele pareltjes bijzaten die me nu ontvallen ...
ivm het bekocht voelen van sommige ploegen die om half 8 al binnen waren weet ik te vertellen dat wanneer je een kwis organiseert om 20.00 hr., dat je blij mag zijn als je om kwart na kan beginnen... op 1 of 2 ploegen na hoef je zonodig niet te wachten ( indien ze niet gebeld hebben of zo .. ) , maar als er nog een ploeg of 7 moet opdagen ?
ik weet eerlijkheidshalve niet of dit vandaag het geval was ?
en het was inderdaad een pittige kwis , maar goed gevarieerd en leuk !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Dit was ongetwijfeld een van de beste quizzen van de afgelopen jaren: goed uitgebalanceerd en evenwichtig. We hoorden hier vele niet alledaagse pareltjes en zo hebben we het graag. We hadden nooit mogen verhopen dat we met 3 zouden kunnen winnen (onze 4 man belde af 5 minuten voor ons vertrek....), maar hebben toch onze plan kunnen trekken.

Een dikke proficiat aan Jartazi :app:
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

Bericht door (KUB) »

celtic601 schreef:
ik hoop het ...aangezien er enkele pareltjes bijzaten die me nu ontvallen ...
kasenco schreef:We hoorden hier vele niet alledaagse pareltjes en zo hebben we het graag.
Nu word ik wel heel nieuwsgierig...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Volledige uitslag staat online: http://www.muziekquizzen.be/voorbij.php
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

Een zeer goede quiz, zeker, maar wel niet voor de jongere garde. De nadruk lag teveel op het oudere werk (al was ik daarvoor verwittigd) en de categorie 2000+ beperkte zich enkel tot nummers van de laatste maanden, daar mocht ook wat meer variatie inzitten.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

kasenco schreef:Dit was ongetwijfeld een van de beste quizzen van de afgelopen jaren: goed uitgebalanceerd en evenwichtig. We hoorden hier vele niet alledaagse pareltjes en zo hebben we het graag. We hadden nooit mogen verhopen dat we met 3 zouden kunnen winnen (onze 4 man belde af 5 minuten voor ons vertrek....), maar hebben toch onze plan kunnen trekken.

Een dikke proficiat aan Jartazi :app:
Inderdaad, dit kan ik beamen, Proficiat aan Jartazi :thumb1:

MAAR: de jaren 90 en 2000 werden wat genegeerd naar mijn gedacht. Buiten de 3 "verplichte" nummers binnen elke reeks (90, 2000+ en afrekening) was het aantal recentere nummers heel beperkt (Atlantic Ocean, Jeckyll&Hyde, Raveonettes en Van Jets zijn de enigen die ik me voor de geest kan halen buiten in de introronde). De afrekeningsfragmenten werden dan bijna uitsluitend uit de jaren 90 gehaald en de 2000+ fragmenten bijna allemaal dit jaar.

Als deze quiz aangekondigd wordt, mag hier gerust bijstaan, dat de nadruk op 60-70-80 ligt.

Voor jonge ploegen zal deze quiz geen pretje geweest zijn. Ook voor ons was het een zware avond, maar ik wist uit voorgaande edities dat dit geen simpele quiz ging zijn.

Verder een dikke proficiat aan Kas&Co voor deze schitterende prestatie. :app: :app: :app:

Ook wil ik mijn gelegenheidsploegmakkers van Arthritic Monkees bedanken voor de aangename avond gisteren. :thumb1:
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Bericht door progres »

straight banana schreef:
Devil's answer schreef: Niet bepaald makkelijk, en wellicht "niet te doen" voor de proevende occasionele ploegen.

Ik vond dit voor mezelf een leuke en goed in elkaar gestoken quiz, maar wel een moeilijke voor de doorsnee muziekquizzer.

In elk geval ook "chapeau" voor de outstanding winnaars "Kas en co", die met drie man (!) de rest van de zaal overklasten :app: .

quote]


Volledig akkoord. Moeilijke, maar volgens mij uitstekende quiz. :thumb2:

Erg sterk weer van Kas en co. Wij hadden elke man in onze ploeg nodig om de top 5 te halen, wat zij met z'n drieën allemaal herkennen is lichtjes verbijsterend. :shock:
die pluimen mogen collega's Luc en vooral Francis op hun hoed steken.
zij waren zeer in form. prima quiz overigens waarin ik weer veel 'nieuwe' nummers gehoord heb.
tot de volgende editie

verrassend waren de zwakke scores van fanfare en clement. met veel oud werk had ik ze hoger gerangschikt verwacht
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Hier spreekt iemand uit de 'slachtoffergeneratie' (27j.). Met 3 teammaten die afzeggen deze week ben ik op zoek moeten gaan naar vervangers en een bevriend koppel gevonden die voor het eerst een muziekquiz bijwonen. Met ons drieën (hoewel dat blijkbaar toch niet zoveel uitmaakt, zie Kas & co) hebben we toch net de top 25 gehaald.

Maar met een dikke 30% heerste af en toe wel een spek-en-bonen-gevoel aan onze tafel.
Het feit dat elke ronde weer hetzelfde stramien heeft, houdt de mindere quizzer ook niet meteen wakkerder...

Desondanks heb ik zeer genoten en zeer fijne nummers gehoord. Dat de zaal een week voordien plots wegviel is trouwens zeer goed opgevangen geweest; moet zeker een organisatorische kuitenbijter geweest zijn.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

ben benieuwd naar welke fragmenten gevraagd zijn ...

En neen, beste Celtic en co., ik leg mijn 'plaatje' van vorige week niet opnieuw op ... al bevestigen een aantal van bovenstaande posts mijn 'theorie' van vorige week toch weer een beetje :wink:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Ik kan mij bij de meeste van de geleverde commentaren aansluiten.
Het was een goede, gevarieerde maar wel pittige quiz.

Onze ploeg was echter een noodsamenstelling en dat was ook merkbaar.
De jaren 90 , afrekening en 2000+ nummers waren echt my cup of tea en ik legde hiervoor dan ook een bijna foutloos parcours af, helaas moesten we steeds zwaar inbinden op soul/disco, wave en instrumentale nummers (daar zaten toch kuitenbijters tussen hoor) .

Volgens mij was het het niveau wel iets te hoog (16 op 35 ploegen gebuisd, met toch veel goede quizploegen in de zaal is wel een aanwijzing).
Gelegenheidsploegen :roll: zullen volgend jaar mss wel thuisblijven.

Wegens te laat komen , nogmaals onze excuses hiervoor (we hadden de half acht totaal over het hoofd gezien, tegen acht waren we reeds in de buurt maar konden helaas de zaal niet direct vinden) moest Dirk de eerste ronde alleen oplossen wat direct al een achterstand opleverde :x

- Prijzentafel : :thumb1:
- Kas en co :app: (met drie =straf )
- Zaal : :? , we zaten in de hoek (geluid was daar zeker niet optimaal), zicht op scherm hadden we helemaal niet, maar hier alle begrip voor de noodoplossing (dit was waarschijnlijk niet simpel )
- Rookpauzes werden strict opgevolgd maar zorgen (naar mijn mening) toch steeds voor overtijd gaan.
- tombola: dit soort tombola (raden van een gewicht) zorgt ook wel voor de nodige vertraging :evil:
- veel mooie en vergeten nummers gehoord ! :thumb2:

Conclusie : leuke, gevarieerde avond gehad :thumb2:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Ook voor mij was ie een beetje te moeilijk, maar ik steek het dan alweer op mijn jonge leeftijd.
Anderzijds heb ik weer heel wat nieuwe muziek leren kennen, kan goed zijn voor een volgende quiz :D .

Vandaag heb ik een ganse dag bij de bomma gezeten, en heb dan maar meteen een analyse van de quiz gedaan. :) Ik ga echter wachten tot iemand van de organisatie de speellijst heeft gepost.
Een tipje van de sluier: Er zijn enkele quizmastersolo's en verder zullen enkele ploegen zich niet verwachten in het lijstje van 'fragmenten die door minder dan 5 ploegen werden opgelost."
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Hier volgt de 'analyse' van de quiz, met vielen dank aan Spider Murphy voor het geleverde werk.
___

De introronde (enkel de titels moesten opgegeven worden):

1. Zabadak - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
2. Matthew & Son - Cat Stevens
3. Stand By Me - Ben E King
4. Goodbye My Love - The Searchers
5. Turn Turn Turn - The Byrds
6. Listen To The Music - Doobie Brothers
7. School's Out - Alice Cooper
8. SOS - Abba
9. City To City - Gerry Rafferty
10. The Hostage - Donna Summer
11. Burning Heart - Survivor
12. Bridge To Your Heart - Wax
13. The Lady Don't Mind - Talking Heads
14. The Riddle - Nick Kershaw
15. Torture - The Jacksons
16. Gangsters Paradise - Coolio
17. Cream - Prince
18. Motorcycle Emptiness - Manic Street Preachers
19. Praise You - Fatboy Slim
20. Ik Hou Van U - Noordkaap
21. Starz In Their Eyes - Just Jack
22. Somewhere Only We Know - Keane
23. You're All I Have - Snow Patrol
24. America - Razorlight
25. Kvraagetaan - Fixkes

Alle titels werden door ten minste 5 ploegen juist geantwoord.
Laatst gewijzigd door bart depauw op zo 21 okt 2007, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie