3° Muziekquiz Teamwear Jartazi - 20/10/2007 - Hamme

Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

kasenco schreef:
Superhit schreef:
phon schreef:
Superhit schreef:
phon schreef:
Devil's answer schreef:
Meer nog, wanneer je werkelijk een evenwicht mathematisch zou berekenen in de hoofden van echt alle aanwezige ploegen op een quiz, kom je op een eenheidsworst van grote hits uit, van vroeger en van nu.
Kleine opmerking (zonder kwade bedoelingen): waarom lijkt het dan normaal van de grote hits van nu te vragen en die van vroeger niet?
Phon, kan je me even laten weten welke 'grote hits van nu' gevraagd werden op de Jartazzi kwis ? Graag staven met de BELGISCHE hitparadenotering. Ik dank u.
je moet Snow Patrol met "You are all that i have", Kate Nash met "Foundations", The Chemical Brothers met "The Salmon Dance", Maroon 5 met "Wake-Up Call" toch gewoon hits van het laatste jaar noemen ?

dat is al bijna de helft van de 2000+ , en dat is enkel omdat ik de rest vergeten ben..
Progres, wie niet naar Studio Brussel luistert heeft dat nummer van Snow Patrol of van The Chemical Brothers nooit of te nimmer gehoord; niet één ander Belgisch radiostation heeft dat op z'n playlist staan gehad.

Kate Nash stond niet in m'n lijstje van non-hits en Maroon 5 is inderdaad af en toe te horen geweest. Van Snow Patrol ken ik wel 'Chasing Cars' en 'Shut Your Eyes', maar dat zal het zowat zijn.

Phon zal je bedoelen....
Had m'n goede bril niet op
Pfff
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Superhit schreef:... Het lijkt met logisch dat een ploeg, voornamelijk bestaande uit 'young angry men' (Jan, Piet, Joris & Dana Winner ... Arthritic Monkeys ... Vlassenbroek 2000 ...) of 'oude zeurpieten' (zoals ik) nooit (of toch moeilijk) voor goud kunnen gaan in een gebalanceerde kwis...
Bedankt voor het compliment, zo op mijn bijna-40ste :P
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: ronde 5

Bericht door bart depauw »

yossarian schreef:
Lars schreef:
bart depauw schreef:
Maledictus I schreef:
bart depauw schreef:9. Mieke & Marijke - Kyu Sakamoto
De titel is een QUIZMASTERSOLO!
Kan iemand dat eens verduidelijken? Ik geloof nooit dat de man uit Kawasaki een nummer met die titel opgenomen heeft. In het nummer "Anoko na namae" komen wel tussen een hoop andere meisjesnamen Michiko en Reiko voor, heeft het daar iets mee te maken?
'k Vind het ook raar, maar 't staat zo op de antwoordformulieren. Misschien kan Danny hier duidelijkheid scheppen?
Uitvoerder hadden we in elk geval juist, ook al omdat we verder niet zo bijster veel Japanse zangers uit de jaren '60 kennen. :lol:
Wordt dit nog opgehelderd? :D

Bij het overlopen van de antwoorden op de quiz (waar ik zelf niet was) viel mij die rare combinatie van titel en uitvoerder ook op...
Ben ook nieuwsgierig. Op deze site http://en.wikipedia.org/wiki/Kyu_Sakamoto
kun je een paar lp's aanklikken, en ik vind toch niet direkt iets dat fonetisch lijkt op "Mieke & Marijke"...
Hierbij het antwoord dat ik van Danny Jartazi per mail heb mogen ontvangen:
"Mieke & Marijke van Kyu Sakamoto Hebben we van vinyl single opgenomen.
Lieven heeft de single ."
Nu, ik zeg niet dat ik 't niet geloof, maar is 't eventueel mogelijk een fotooke van die single te posten? :lol:
Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

bart depauw schreef:
Superhit schreef:... Het lijkt met logisch dat een ploeg, voornamelijk bestaande uit 'young angry men' (Jan, Piet, Joris & Dana Winner ... Arthritic Monkeys ... Vlassenbroek 2000 ...) of 'oude zeurpieten' (zoals ik) nooit (of toch moeilijk) voor goud kunnen gaan in een gebalanceerde kwis...
Bedankt voor het compliment, zo op mijn bijna-40ste :P
Voornamelijk hé... niet allemaal

Alhoewel... m'n koninkrijk voor bijna veertig
Pfff
Gebruikersavatar
sabine vandemoortele
Groupie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 17:43
Locatie: Hansbeke/Testedoene

Bericht door sabine vandemoortele »

Eigenlijk is het gewoon de kunst om een mooi, uitgebalanceerd team samen te krijgen. Mooie voorbeelden: Kas & De Bende, Fab4, Testedoene, Polkaheer en gevolg en Symphatie... een allegaartje van leeftijden, interesses en persoonlijkheden.

bedankt! fijn om te lezen
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Superhit schreef:
Tonyvdb schreef:allez Ludwig, als er iemand een site, genaamd muziekquizzen.be, lanceert, over wat denk je dan dat er geleuterd en gemekkerd zal worden ... :lol:
Muziekquizzen is een leuk tijdverdrijf, maar ik vind nakaarten erover ook leuk en meningen en invalshoeken zijn soms verschillend, dus ontspoort zo'n discussie soms wel eens een beetje ;)
Zolang iedereen vriendelijk en redelijk blijft, mag er van mij elke week een discussie over één of ander muziekquizfacet zijn.
Dan eens is Kasenco akkoord, de week erna is hij dat misschien niet, dan heb je Devil's Answer's wekelijke posts, dan heb je nog de mening van Marc, van Phon, van Celtic, van Rino, etc ...
En de vrijdag of zaterdag zitten we weer aan ons tafeltje, met een glas bier, wijn of een Vedett of Malheurke.

Lijkt banaal, is banaal eigenlijk, maar ik kan daar mee leven 8)
Nooit gedacht, maar 100% akkoord met Tony.

Ik betrap mezelf op het schrijven van replies 'in the heat of the moment', waarvan ik nadien denk: 'dat had toch wel wat 'properder' gemogen'.
Vermoedelijk bevestigd dit enkel dat wie regelmatig deelneemt aan een muziekquiz soms erg omhoog gaat bij het lezen van, in zijn/haar ogen onredelijke, commentaren. En eigenlijk is dat nu net het leuke aan de hele scene: de verscheidenheid, de verschillen, de tegenstrijdige interesses. Moesten die niet bestaan werd heel het circuit een saaie bedoening.

Eigenlijk is het gewoon de kunst om een mooi, uitgebalanceerd team samen te krijgen. Mooie voorbeelden: Kas & De Bende, Fab4, Testedoene, Polkaheer en gevolg en Symphatie... een allegaartje van leeftijden, interesses en persoonlijkheden. Blijbkaar werpt dat z'n vruchten af in de resultaten. Het lijkt met logisch dat een ploeg, voornamelijk bestaande uit 'young angry men' (Jan, Piet, Joris & Dana Winner ... Arthritic Monkeys ... Vlassenbroek 2000 ...) of 'oude zeurpieten' (zoals ik) nooit (of toch moeilijk) voor goud kunnen gaan in een gebalanceerde kwis. Zij kunnen zich dan weer des te meer bewijzen in periodekwissen (young men leef je uit in het nieuwe werkstuk van Tony) (oldies geniet van Kluizenaars en co).

Nooit te oud om te leren... ik denk dat ik het begin door te hebben.
Superhit, bij welk team speel jij eigenlijk mee?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

nu we weer allemaal lief zijn voor elkaar, moet ik Superhit gelijk geven dat wij (nog) niet altijd uitgebalanceerd genoeg zijn - we zijn dan ook generatie-, zelfs zo goed als leeftijdsgenoten - en elkaar op te veel gebieden overlappen. Als een quiz dan te veel neigt naar één van onze zwaktepunten, ben ik er misschien idd te snel als de spreekwoordelijke kippen bij om mijn ongenoegen te uiten...
:oops:
Maar ik zou geen één van mijn ploegmakkers willen inruilen voor een 'oldieskenner', omdat het drie van mijn beste vrienden zijn en wij ons altijd en overal amuseren ...

Trouwens, aan dat niet-gebalanceerd-zijn tracht ik te schaven : ikzelf ben in heel veel muziekjes geïnteresseerd, oogkleppen ken ik niet - zowel Van Dyke Parks :wink: als The Rubettes vind ik dik OK - en tracht langzaam maar zeker de achterstand toe te rijden : we hebben dit 'seizoen' al twee quizzen bijna gewonnen, ondanks gemiddelde tot sterke tegenstanders en quizzen met een alle-periodes-overspannend quizaanbod : in Eeklo was dat al zo, maar vooral in Lembeke waren we er echt heel dicht bij, nr vier maar slechts op vier punten van de winnaar op een totaal van 500 of zo ... :P
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Devil's answer schreef:
marc schreef:Gevarieerd?

Van mij geen kwaad woord en blijvend respect voor al die grote namen, maar een quiz zonder die obligate "grondleggers" is anders ook wel eens een verademing, hoor!
Voor één keer niet om ambetant te doen (:wink:) , maar hiermee zeg je dus dat er veel quizzen zijn waar die 'grondleggers' aan bod komen. Dan wacht ik vol verwachting op het lijstje daarvan, want ik alvast ken die quizzen niet.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Bericht door SepPuKu »

De opmerkingen over uitbalancering vind ik zeer terecht. Als je wil winnen, zwier je gewoon op tijd en stond de (vermeende) zwakste schakel buiten tot je met een superteam overblijft. Hopelijk word je dan zelf nooit de zwakste schakel of je hebt het zelf vlaggen... :roll: :twisted:

En dan win je waarschijnlijk hopen quizzen, terwijl elk individu op zich niet beter of slechter scoort dan voorheen. Ik heb dan toch vaak evenveel bewondering voor de outsider die, tegen het profiel in en al jaren vasthoudend aan de klassieke opstelling, eens onverhoopt 3de, 7de, ... wordt.

Want vergeet niet: een ploeg van 4 waar elkeen 25% van de fragmenten herkent, kan hoger eindigen dan een ploeg waar de 4 in elkaars vaarwater zitten en elk 90% van de fragmenten herkent. Om een extreem voorbeeld te geven.

Enkel op een uitgebalanceerde individuele quiz, kan je onderlinge sterkte naar waarde inschatten. Hopelijk mogen we er de komende maanden weer eentje verwachten, hét recept om eens op je plaats te worden gezet :wink:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Re: ronde 5

Bericht door yossarian »

bart depauw schreef: Hierbij het antwoord dat ik van Danny Jartazi per mail heb mogen ontvangen:
"Mieke & Marijke van Kyu Sakamoto Hebben we van vinyl single opgenomen.
Lieven heeft de single ."
Nu, ik zeg niet dat ik 't niet geloof, maar is 't eventueel mogelijk een fotooke van die single te posten? :lol:
Kan wel kloppen. "Sukiyaki" heet eigenlijk ook "Ue O Muite Aruko", maar de Amerikaanse platenmaatschappij vond dat compleet ongeschikt voor de Amerikaanse markt, en gaf het zelf de naam "Sukiyaki", naar een gerecht dat Amerikanen kenden. Misschien is iets gelijkaardigs hier dan ook gebeurd met een andere single van Kyu?
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

SepPuKu schreef:De opmerkingen over uitbalancering vind ik zeer terecht. Als je wil winnen, zwier je gewoon op tijd en stond de (vermeende) zwakste schakel buiten tot je met een superteam overblijft. Hopelijk word je dan zelf nooit de zwakste schakel of je hebt het zelf vlaggen... :roll: :twisted:

En dan win je waarschijnlijk hopen quizzen, terwijl elk individu op zich niet beter of slechter scoort dan voorheen. Ik heb dan toch vaak evenveel bewondering voor de outsider die, tegen het profiel in en al jaren vasthoudend aan de klassieke opstelling, eens onverhoopt 3de, 7de, ... wordt.

Want vergeet niet: een ploeg van 4 waar elkeen 25% van de fragmenten herkent, kan hoger eindigen dan een ploeg waar de 4 in elkaars vaarwater zitten en elk 90% van de fragmenten herkent. Om een extreem voorbeeld te geven.

Enkel op een uitgebalanceerde individuele quiz, kan je onderlinge sterkte naar waarde inschatten. Hopelijk mogen we er de komende maanden weer eentje verwachten, hét recept om eens op je plaats te worden gezet :wink:
als dit hier geen punt is !!!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

SepPuKu schreef:De opmerkingen over uitbalancering vind ik zeer terecht. Als je wil winnen, zwier je gewoon op tijd en stond de (vermeende) zwakste schakel buiten tot je met een superteam overblijft. Hopelijk word je dan zelf nooit de zwakste schakel of je hebt het zelf vlaggen... :roll: :twisted:

En dan win je waarschijnlijk hopen quizzen, terwijl elk individu op zich niet beter of slechter scoort dan voorheen. Ik heb dan toch vaak evenveel bewondering voor de outsider die, tegen het profiel in en al jaren vasthoudend aan de klassieke opstelling, eens onverhoopt 3de, 7de, ... wordt.
Ja, maar hoe zit het dan met de niet (of minder) uitgebalanceerde ploegen, die achteraf klagen dat de kwis niet voldoende op hun dada werd afgestemd ?

Akkoord dat een vast team veel leuker is, maar klaag dan achteraf ook niet hé.
Pfff
Gebruikersavatar
Superhit
Groupie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 okt 2007, 08:14
Locatie: Kwisseland

Bericht door Superhit »

SepPuKu schreef: Enkel op een uitgebalanceerde individuele quiz, kan je onderlinge sterkte naar waarde inschatten. Hopelijk mogen we er de komende maanden weer eentje verwachten, hét recept om eens op je plaats te worden gezet :wink:
Van een individuele kwis snap ik het opzet niet; is volgens mij toch enkel geschikt voor diegenen die zichzelf geweldig vinden ?

Staat ook volledig haaks op het basisidee van een kwis, want dat is namelijk een 'groepssport'

Langs de andere kant, ook narcisten mogen hun hobby hebben
Pfff
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Superhit schreef:
SepPuKu schreef: Enkel op een uitgebalanceerde individuele quiz, kan je onderlinge sterkte naar waarde inschatten. Hopelijk mogen we er de komende maanden weer eentje verwachten, hét recept om eens op je plaats te worden gezet :wink:
Van een individuele kwis snap ik het opzet niet; is volgens mij toch enkel geschikt voor diegenen die zichzelf geweldig vinden ?

Staat ook volledig haaks op het basisidee van een kwis, want dat is namelijk een 'groepssport'

Langs de andere kant, ook narcisten mogen hun hobby hebben
wat is dat nu voor onzin?

Ik vind dat plezant, individueel quizzen, net zoals 'individueel naar muziek luisteren' of 'individueel in de Story lezen' wat heeft dat nu te maken met narcisme of jezelf geweldig vinden?
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Superhit schreef:Staat ook volledig haaks op het basisidee van een kwis, want dat is namelijk een 'groepssport'
Quizzen is niet per se een groepssport. Quizzen in team is een 'groepssport', individueel quizzen is een individuele sport. Logisch toch?
En ja, het geeft een goed gevoel als je je eens kunt laten zien van je beste kant.
Plaats reactie