You tube

Plaats reactie
skyhook1
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 04 okt 2007, 07:19
Locatie: Nevele

You tube

Bericht door skyhook1 »

Help
Wat is de kwaliteit van de you tube fimpjes als men ze afspeelt met een beamer op groot scherm ?
Welke zijn er minimum instellingen om toch een aanvaardbare kwaliteit te kunnen garanderen?
Moeten ze eerst geconverteerd worden naar een of andere soort ?avi mpeg of zoiets?

Alle raad welkom
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

De kwaliteit is uiteraard niet zo denderend, maar ik ben nog naar kwissen geweest waar dat werd afgespeeld en dat was zeker goed te bekijken.

Als je clipjes zoekt moet je ook alternatieven van Youtube bekijken. Zo is Dailymotion een goeie site met betere kwaliteit:
http://www.dailymotion.com/be-nl

Het downloaden van een clip doe je hier:
http://keepvid.com/

Omzetten naar avi met een gratis progje:
http://www.download.com/Pazera-Free-FLV ... 86669.html

Je kan deze filmpjes omzetten naar avi of mpeg, maar dat zal geen kwaliteitsverbetering opleveren. Ik doe dat wel om ze te bewerken voor mijn clipjeskwis (zie mijn signature onderaan). Als ik je daarmee moet helpen, moet je het maar vragen.

Het monteren en editing doe ik dan met Ulead Videostudio.
Laatst gewijzigd door Keiem op wo 04 feb 2009, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Onze kwis in juni bestond uit 120 (+1) muziekfragmenten , allemaal begeleid door beeldfragmenten, gedownload van youtube....
Ik moet bekennen, de kwaliteit was best goed (van het geluid ietske minder), maar ik heb dan ook alles geconverteerd naar een wma-bestandje op de hoogste kwaliteit.
Ik heb vernomen, dat je ook vrij veel kunt terugvinden op Limewire, in betere kwaliteit; eerst opzoeken op Youtube; iets leuks gevonden: intikken op Limewire en vaak vind je dezelfde filmpjes terug (met dank aan Filip van Rock Monsieur)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

peegee schreef:Onze kwis in juni bestond uit 120 (+1) muziekfragmenten , allemaal begeleid door beeldfragmenten, gedownload van youtube....
Ik moet bekennen, de kwaliteit was best goed (van het geluid ietske minder), maar ik heb dan ook alles geconverteerd naar een wma-bestandje op de hoogste kwaliteit.
Ik heb vernomen, dat je ook vrij veel kunt terugvinden op Limewire, in betere kwaliteit; eerst opzoeken op Youtube; iets leuks gevonden: intikken op Limewire en vaak vind je dezelfde filmpjes terug (met dank aan Filip van Rock Monsieur)
true, op de forums (fora?) waar ik mijn muziek haal ( :wink: ) kan je die ook vinden. Al zijn die beperkt voor oudere dingen. Wel opletten op Limewire voor ebola en andere virussen.
skyhook1
Roadie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 04 okt 2007, 07:19
Locatie: Nevele

Bericht door skyhook1 »

Mannen ,bedankt voor de snelle service.:app:
God zal jullie lonen met appels en bonen ... :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

skyhook1 schreef:Mannen ,bedankt voor de snelle service.:app:
God zal jullie lonen met appels en bonen ... :wink:
En wie komt ze brengen? Eva? :wink:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

voor mij mag het een reep chocola en een cornet zijn.

(je moet het maar doormailen)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Keiem schreef:voor mij mag het een reep chocola en een cornet zijn.

(je moet het maar doormailen)
ook zo'n grote liefhebber van ijs en chocolade? Het is dat mijn lever protesteert, maar men mocht mij vroeger altijd wakkermaken voor één van beide...
Plaats reactie