Pagina 2 van 3

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 07:55
door Jorgen VG
aLEEce in chains schreef:Om het helemaal op zijn kop te zetten: wie laat binnenkort de laatste ploegen eerst naar de prijzentafel gaan? Eens zien hoeveel van de gevestigde waarden daarmee gaan lachen. Is maar een bedenking.
Awel, ik vind dat een super idee...
Bij m'n eerstvolgende quiz ga ik dat meteen ook toepassen. (ik lees elders toch dat de prijzen vooral belangrijk zijn voor de gelegenheidsteams en beginners)

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: wo 27 sep 2017, 12:59
door DVNO
Silent Dolphin schreef:
Luk schreef:
Dus terug naar de vraag van aLEEcE in Chains (mijn stokpaardje van een paar jaar geleden als doemdenker op dit forum): waarom slinkt de interesse? Moeten we daar niet meer mee bezig zijn?
Wil je daar echt een antwoord op ?
Gewoon eventjes heel goed nadenken en dan weet je dat zelf wel.


Ga anders eens horen bij de "gemiddelde" jongere... wedden dat zij nog nooit gehoord hebben van de bands waar op de meeste quizzen mee gedweept wordt ? Neen, zij zijn wel bezig met de hitartiesten die "not done" zijn. Waarom zouden zij naar een quiz komen ? Daar wordt toch alleen maar muziek gevraagd die ze niet kennen. Tot vier keer toe heb ik de dochter van m'n zus (toen ze 19/20 was) meegenomen naar een quiz (en dan nog naar quizzen met het predikaat "hitquiz"). Ondanks het feit dat zij meer met muziek bezig is dan ik ooit was liet ze weten dat ik haar echt niet meer moest vragen, want dat er geen "bekende" muziek voorbijkomt. Zelfde verhaal trouwens binnen ons team waar ook mensen inzitten die voornamelijk van "hitmuziek" houden. Minder en minder quizzen kan hen interesseren om aan te schuiven aan onze tafel.
Ik weet dat we weer aan het afdwalen zijn van het oorspronkelijk topic, maar dit is volgens mij ook een belangrijker issue dan die prijzentafel.
Ik kan niet akkoord gaan met het zoeken van de oorzaak bij het 'genre'. Quizzen als die van vorige zaterdag, die van Goedkoop Zat In 't Halve Maantje,... kunnen bezwaarlijk hitquizzen genoemd worden. Dit zijn quizzen door (en waarschijnlijk ook voornamelijk voor) jongeren opgesteld. Er zijn nog talrijke voorbeelden van meer gevestigde waarden als Respons, Wasoeties, Nijdrop-quiz, (de vroegere uitstekende quiz in Berlare) die stuk voor stuk niet steeds de hitpaden bewandelen maar die wel jaar na jaar een jong publiek blijven trekken.
Dit maar om te staven dat er misschien toch eens iets meer moet nagedacht worden over de eigenlijke oorzaak.

Ik ga er wel mee akkoord dat de trend om steeds moeilijkere quizzen te maken, afgebot moet worden. Versta mij niet verkeerd, ik vind dat die bestaansrecht hebben, maar daar moeten er inderdaad geen zieltjes gewonnen worden. Nu, ik vermoed dat die trend ook te maken heeft met het feit dat het moeilijk is om je 'in te houden' en ikzelf heb mij daar ook al toe laten verleiden. Mijn solo-worp was bewust ook moeilijker omdat je zelf ook al eens wil 'doorvragen', vooral om mensen misschien te overtuigen van bepaalde eigen voorkeuren (het befaamde kill your darlings-syndroom). Het vlees is zwak niet waar?
Toch heb ik de indruk dat we iets teruggekomen zijn van die aartsmoeilijke quizzen en dat het terug wat de andere richting uitgaat.

Wat betreft de idee om achterstevoren naar de prijzentafel te gaan: in de beginjaren van de 4 schelln espe hebben wij daar ook al eens aan gedacht maar in het toenmalige 'klimaat' was dat echt not done, dus hebben we het maar wijselijk achterwege gelaten. Persoonlijk vind ik het wel leuk om een prijs mee te nemen naar huis, hoe 'klein' ook (zo neem ik steevast elk jaar douchegel mee van de quizzen in Bellem en daar ben ik ferm content mee).
Zelf vond ik het ook niet zo heel moeilijk om dergelijke tafel samen te stellen. Akkoord er kruipt wel wat tijd in.
Ook financieel vind ik het niet zo moeilijk. Bij mij (ons van de 4 schelln espe) was de regel altijd: het inschrijvingsgeld gaat integraal naar de prijzentafel. Tis dan kwestie om wat 'creatief' om te springen met die inkomsten. Zo kan je bv bonnen kopen voor mediawinkels die meer waard zijn dan je ervoor betaalt: bv €100 geven = €110 waardebon. Dat is al 10% gewonnen.
De overige inkomsten van drank (die meestal ruim genoeg zijn, quizzers zijn goeie drinkers :D) dekken meestal ruimschoots de andere kosten. Medewerkers mogen van mij ook de avond zelf zo veel eten en drinken als ze willen en meestal koop ik hen nog iets achteraf.
Het worst case scenario hierin is uiteraard een zaal moeten huren en bovenop geen drankinkomsten hebben, al vermoed ik wel dat dit minderheden zijn.
Ik wil hier zeker niet iemand anders zijn rekening maken, maar ik wil maar aangeven dat er mogelijkheden zijn.
Wat ik vooral wil besluiten: doe gewoon uw goesting als organisator! Dat hoeft voor mij zelfs niet aangekondigd worden. Maar als er een mooie prijzentafel op een quiz is, dan ben ik daar niet rouwig om en dan heb ik daar ook respect voor. Doe je het niet, dan is het ook zo.

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: za 14 okt 2017, 23:21
door Luk
Elke organisator doet hiermee wat hij wil..

Persoonlijk heb ik nog regelmatig herinneringen aan quizzen en de prijs die ik daar mocht kiezen.

Al zijn het dan, vreemd genoeg, gebruiksvoorwerpen of T-shirts die het langst gekoppeld blijven aan een quizlocatie/organisatie...

De mixer, de mooie drinkglazen gedenk ik écht bij gebruik nog steeds maar vooral de T-shirts gewonnen op een quiz draag ik Jani-gewijs (LOL) met trots op een volgende quiz...


Maar respect voor wie geen prijzen biedt, de mooiste herinnering/prijs is deze van een aangename quizavond!

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: wo 18 okt 2017, 10:28
door RutgerG
Silent Dolphin schreef:
Luk schreef:
Dus terug naar de vraag van aLEEcE in Chains (mijn stokpaardje van een paar jaar geleden als doemdenker op dit forum): waarom slinkt de interesse? Moeten we daar niet meer mee bezig zijn?
Wil je daar echt een antwoord op ?
Gewoon eventjes heel goed nadenken en dan weet je dat zelf wel.

De neerwaartse trend is toevallig ingezet op het moment dat de "gevestigde waarden" een kruistocht begonnen zijn om zowat elke quiz op hun maat te laten maken. Zowat elke quiz is jaar na jaar moeilijker geworden, de inhoud is behoorlijk verschraald (je kan zelf zien wat de reacties zijn als je met je quiz eventjes buiten de lijntjes kleurt... meteen de ene post na de andere dat het eentonig en te veel mnm is... laten de reacties per mail / Facebook nu net omgekeerd zijn (die komen namelijk vooral van de teams die elders afhaken)). Maar hoe zou het toch komen ?
Ga anders eens horen bij de "gemiddelde" jongere... wedden dat zij nog nooit gehoord hebben van de bands waar op de meeste quizzen mee gedweept wordt ? Neen, zij zijn wel bezig met de hitartiesten die "not done" zijn. Waarom zouden zij naar een quiz komen ? Daar wordt toch alleen maar muziek gevraagd die ze niet kennen. Tot vier keer toe heb ik de dochter van m'n zus (toen ze 19/20 was) meegenomen naar een quiz (en dan nog naar quizzen met het predikaat "hitquiz"). Ondanks het feit dat zij meer met muziek bezig is dan ik ooit was liet ze weten dat ik haar echt niet meer moest vragen, want dat er geen "bekende" muziek voorbijkomt. Zelfde verhaal trouwens binnen ons team waar ook mensen inzitten die voornamelijk van "hitmuziek" houden. Minder en minder quizzen kan hen interesseren om aan te schuiven aan onze tafel.

Oh, ... en dat heeft inderdaad niets met de prijzentafel te maken, want tegen dat de beginnende gelegenheidsploeg naar de tafel mag gaan is de keuze uiterst beperkt en ver van interessant, niet op de meeste, maar op vrijwel alle quizzen. Als ik terugdenk aan mijn beginjaren denk ik vooral terug aan de vele quizzen waar ik het niet eens de moeite vond om naar de prijzentafel te gaan. Voor mij hoefde niet nog een vliegenvanger, bus shampoo of pakje cha cha's.
Deze verklaring lijkt me wel heel erg gestoeld op jouw eigen voorkeuren (en die van je omgeving).
In mijn Zwarte Gat 2000+ muziekquizzen vraag ik amper hits, en ligt de klemtoon op 'alternatief' werk (niet op radiomuziek, dus ook GEEN stubru-quiz). Deze quizzen blijken een 'gat in de markt' want na de aankondiging zit de quiz steevast op een aantal uur helemaal vol (20 duo's), waarvan ongeveer de helft duo's die helemaal geen muziekquizzers zijn en zelfs soms nog nooit een muziekquiz gespeeld hebben (en er terecht komen via mond-aan-mondreclame).

Het is absoluut niet mijn bedoeling om hier pluimen op mijn hoed te steken. Het valt me alleen op dat er wel degelijk quizzen zijn waar veel jeugd (waarvan veel niet-quizzers) te vinden is, in de post van DVNO zijn er al een hoop genoemd.

Versta me niet verkeerd: hoe meer aanbod en variatie in quizlandschap, hoe beter. Voor mijn part mag er elk weekend een MNM-hitquiz georganiseerd worden, daar is zeker een doelpubliek voor (mijn eigen vriendin om maar één iemand te noemen). Ik zal er zelf echter niet mee meespelen, omdat ik er gewoon niks zou weten en niks zou horen wat mijn interesse wekt.

Dat er in het algemeen weinig jeugd op quizzen is (of snel afhaken), is volgens mij toe te schrijven aan een heel andere reden. Als een bende twintigers beslist om eens mee te spelen met een muziekquiz, dan is alle muziek van de jaren '60, '70 en '80 heel erg moeilijk, omdat zij deze periodes niet bewust meegemaakt hebben. Als gelegenheidsduo haak je dan af, behalve de 'die-hards' die op zoek gaan naar oudere quizzers om aan te sluiten bij een team waarmee ze complementair zijn. Zo ken ik er toch een paar, als ik ook eens mag beargumenteren vanuit mijn omgeving. :) Deze redenering gaat wellicht evengoed op voor een team 50'ers dat eens gaat quizzen, maar dan omgekeerd.

Quizzen, en zeker muziekquizzen, blijft een 'nichehobby' en ik vind eigenlijk dat de meeste quizzen wel al een vrij groot & divers publiek bereiken. Volgens mij zit de toekomst eerder in gerichte quizzen (op periodes of op genres) dan algemene muziekquizzen die alles vatten (of dat toch pretenderen :D). Want algemene quizzen van 1960 tot nu, met alle genres incluis, zijn voor een niet-getrainde ploeg steeds moeilijker te overbruggen.

Wat betreft de prijzentafel: Voor mij persoonlijk is dit absoluut niet nodig, ik ga enkel quizzen om een leuke avond te beleven. Een (mooie) prijzentafel is een mooie extra, dus chapeau voor elke organisator die hier moeite in steekt, maar als er geen is ga ik even opgewekt naar huis, als de quiz tenminste goed was. Een hobby waarbij je een hele avond amusement krijgt aan €1 per uur én waar je nog eens prijs bovenop krijgt, dit is ongezien denk ik.

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: wo 18 okt 2017, 10:47
door Keiem
RutgerG schreef:Het valt me alleen op dat er wel degelijk quizzen zijn waar veel jeugd (waarvan veel niet-quizzers) te vinden is
43 jaar en nog bij de jeugd gerekend worden. Merci Rutger. Ik zag zelfs nog een iets oudere heer zitten aan een tafeltje iets verder. Luk bleek zijn naam te zijn. :lol:

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: do 19 okt 2017, 08:45
door SpeedKing
Ik denk dat iedereen hier een beetje gelijk heeft, elk voor een deel van het quizpubliek. Want dat homogene quizpubliek bestaat toch niet. De een wil si, de andere la, en ik wil sol. Ik denk dat er niets zal veranderen en dat de mix tussen eerder hitquizzen, genrequizzen, decenniaquizzen, ... en quizzen met hogere en lagere scores gewoon zal blijven bestaan. (Again, let gewoon op je aankondiging als organisator - wees eerlijk vooraf).

Wat ik wel weet is dat je, als je eens iemand wil meenemen niet uit het circuit, je verdomd goed moet opletten waar je naartoe trekt. Je moet echt een ervaren quizzer hebben om je te sturen. Wie zomaar op de bots naar een 'Algemene Muziekquiz' trekt (want zo staat het nog vaak op de affiche), kan van een wel heel kale reis terugkeren en nooit meer terugkeren. Ik neem alvast nooit meer niet-quizzers mee: stuk voor stuk slechte ervaringen.

Deel van het succes van Rutger is allicht ook dat hij in Gent genesteld zit. En tegelijk niet: ik kan in dat Zwarte Gat een +2000 quiz loslaten die evenmin enig hitpad bewandelt, en waarvan het hele aanwezige zwerk in een halve depressie schiet. Want het spectrum aan keuzes vandaag na 2000 is echt 360°. Ik kan allicht wel het café vullen met andere mensen die het wel lusten - and I'm not talking hard & heavy. Boeiend, toch? Rutger haalt alvast ergens een soort algemeen aanvaard stukje 'common ground' uit de +2000 dat velen boeit, ook al zien ze af bij de beesten op de quiz. Nice.

Zelf blijf ik nu bijna de hele maand oktober thuis, en zijn de 'eerder dansbare' Locos op pad. Zij tevreden omdat ze er bij waren, ik tevreden omdat ik er niet bij hoefde te zijn. De luxe van 6 basisspelers te hebben die uit alle vaatjes tappen. En nog een batterij uiterst sympathieke sympathisanten voor als het nog niet lukt met 4! Ik kan het elke ploeg aanraden!

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: wo 08 nov 2017, 19:20
door marc
RutgerG schreef:
Silent Dolphin schreef:
Luk schreef:



Dat er in het algemeen weinig jeugd op quizzen is (of snel afhaken), is volgens mij toe te schrijven aan een heel andere reden. Als een bende twintigers beslist om eens mee te spelen met een muziekquiz, dan is alle muziek van de jaren '60, '70 en '80 heel erg moeilijk, omdat zij deze periodes niet bewust meegemaakt hebben. Als gelegenheidsduo haak je dan af, behalve de 'die-hards' die op zoek gaan naar oudere quizzers om aan te sluiten bij een team waarmee ze complementair zijn. Zo ken ik er toch een paar, als ik ook eens mag beargumenteren vanuit mijn omgeving. :) Deze redenering gaat wellicht evengoed op voor een team 50'ers dat eens gaat quizzen, maar dan omgekeerd.
Het is nochtans nooit zo gemakkelijk geweest om terug te woelen. Eén klik en de volledige muziekgeschiedenis is beschikbaar. En waarom zou een mens alleen maar luisteren naar de muziek van 'zijn' tijd?

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: do 09 nov 2017, 09:46
door RutgerG
marc schreef:
RutgerG schreef:
Silent Dolphin schreef:
Luk schreef:



Dat er in het algemeen weinig jeugd op quizzen is (of snel afhaken), is volgens mij toe te schrijven aan een heel andere reden. Als een bende twintigers beslist om eens mee te spelen met een muziekquiz, dan is alle muziek van de jaren '60, '70 en '80 heel erg moeilijk, omdat zij deze periodes niet bewust meegemaakt hebben. Als gelegenheidsduo haak je dan af, behalve de 'die-hards' die op zoek gaan naar oudere quizzers om aan te sluiten bij een team waarmee ze complementair zijn. Zo ken ik er toch een paar, als ik ook eens mag beargumenteren vanuit mijn omgeving. :) Deze redenering gaat wellicht evengoed op voor een team 50'ers dat eens gaat quizzen, maar dan omgekeerd.
Het is nochtans nooit zo gemakkelijk geweest om terug te woelen. Eén klik en de volledige muziekgeschiedenis is beschikbaar. En waarom zou een mens alleen maar luisteren naar de muziek van 'zijn' tijd?
Dat was dan ook niet echt het punt dat ik maakte ...

Eerder in dit topic werden redenen gezocht voor het dalend aantal teams op muziekquizzen & de weinige nieuwe gezichten die hun weg naar 'het milieu' vinden. Vinceluka heeft daarover zijn idee gegeven, gebaseerd op ervaringen uit zijn omgevingen & van jonge mensen waar hij mee speelde. Ik deed net hetzelfde, en gaf gewoon weer waarom enkele mensen uit mijn omgeving het na 1 muziekquiz voor bekeken hielden.

Natuurlijk is het mogelijk om de hele muziekgeschiedenis te herbeluisteren momenteel, maar dat was de discussie niet. Mensen die gewoon eens meedoen aan een muziekquiz, doen dat op parate kennis, niet nadat ze zich eerst een jaar intensief voorbereid hebben. En bij de modale 20-jarige, uitzonderingen niet ten na gelaten, bestaat die parate kennis voor het overgrote deel uit recente muziek.

Ook voor mezelf was het een aantal jaar geleden als 20-jarige een grote ontnuchtering toen ik voor het eerst een muziekquiz speelde, denkend dat ik wel iets van muziek afwist. Toen bleek dat ik enkel kans maakte om iets te weten als er een getal hoger dan 2005 naast de vakjes stond. Objectief is het uiteraard perfect te verantwoorden dat de decennia gelijk verdeeld zijn, maar als jonge nieuwkomer is dat toch schrikken en iets onverwachts. Ik had de microbe desondanks te pakken, en ik heb me ondertussen ook wat bijgespijkerd op muziek van voor de eeuwwisseling, maar het overgrote deel van de andere jonge mensen heeft daar geen tijd/zin/interesse voor, dus blijft hun muziekquizdeelname-teller op 1 staan.

Verder moet je het volgens mij niet zoeken, wat de minieme instroom van jonge mensen in het muziekquizmilieu betreft, dat was het enige dat ik hier wou zeggen.

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 13:10
door vinceluka
RutgerG schreef:
Eerder in dit topic werden redenen gezocht voor het dalend aantal teams op muziekquizzen & de weinige nieuwe gezichten die hun weg naar 'het milieu' vinden. Vinceluka heeft daarover zijn idee gegeven, gebaseerd op ervaringen uit zijn omgevingen & van jonge mensen waar hij mee speelde. Ik deed net hetzelfde, en gaf gewoon weer waarom enkele mensen uit mijn omgeving het na 1 muziekquiz voor bekeken hielden.
Je moet mij verwarren met iemand anders Rutger
want ik heb hierover niets gepost op het forum

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: di 14 nov 2017, 13:10
door boo-lee
RutgerG schreef:Natuurlijk is het mogelijk om de hele muziekgeschiedenis te herbeluisteren momenteel, maar dat was de discussie niet. Mensen die gewoon eens meedoen aan een muziekquiz, doen dat op parate kennis, niet nadat ze zich eerst een jaar intensief voorbereid hebben. En bij de modale 20-jarige, uitzonderingen niet ten na gelaten, bestaat die parate kennis voor het overgrote deel uit recente muziek.
Wel dat begrijp ik eigenlijk niet. Opgegroeid met de pophitjes uit de jaren '80 (via de radio) en in mindere mate met die van de jaren '60 en '70 (via mijn vader) kwam ik als puber begin jaren '90 op school in contact met new wave (toen al op zijn retour) en met de grunge hype. Tegelijk werden er cassetjes (streaming bestond nog niet :) ) uitgewisseld van pakweg The Doors of Jimi Hendrix. Op MTV zag je op een half uur tijd soms nummers divers qua genres en tijd van pakweg Led Zeppelin (Dazed & Confused werd zeer vaak gedraaid!), Dr Alban, Madness, The Cure en The KLF de revue passeren. En als je een beetje nieuwsgierig was kwam je op termijn vanzelf wel uit bij oudere muziek. Want Nirvana had de mosterd gehaald bij de Pixies, Oasis bij The Beatles, Underworld bij Kraftwerk enz. Ik heb het nooit echt relevant gevonden of de muziek waar ik naar luisterde van "mijn" tijd of van ervoor was.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je je compleet verdiept in een bepaald hedendaags muziekgenre zonder dat je interesse hebt in de invloeden van de bands waar je naar luistert. Je bent een muziekliefhebber of je bent het niet toch?

Wat ik me wel kan voorstellen is dat veel pophitjes en zeker de one hit wonders uit de decennia voor "jouw" tijd een harde noot zijn om te kraken. Net omdat hun muzikale invloed of relevantie niet erg groot meer is (of nooit geweest is). In die zin is het zeker in je voordeel als je al wat meer jaren op de teller hebt staan. :)

Aan de andere kant wordt het voor oudere quizzers allicht steeds moeilijker om nog mee te zijn met wat hedendaags relevant is, daar heb je als jongere dan weer je voordeel. Zoals al een paar keer aangehaald op het forum: vroeger volgde je De Afrekening op StuBru en met enige tegenzin die vermaledijde Ultratop en je kon je mannetje staan qua nieuwe muziek. In deze (boeiende!) tijden van enorme versnippering, weblogs, streaming én een StuBru die al lang de weg kwijt is als "gids" is het gewoon niet meer haalbaar om met alles mee te zijn.

Let op: dit is zeker geen pleidooi om bij elke quiz aan alle decennia evenredig veel aandacht te besteden. Objectief is dit bij ons wel min of meer het geval, maar onze "oldies" zijn voor oudere quizzers vaak weggevers. De recentere muziek is dan wellicht ofwel te gemakkelijk ofwel niet altijd even relevant omdat wij nu eenmaal niet in het hoofd van een achttienjarige kunnen kruipen. De kuitenbijters zitten bij ons dus meestal in de jaren '80 of '90 omdat dat nu eenmaal de decennia zijn waarin we zijn opgegroeid.

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 16:06
door RutgerG
boo-lee schreef:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je je compleet verdiept in een bepaald hedendaags muziekgenre zonder dat je interesse hebt in de invloeden van de bands waar je naar luistert. Je bent een muziekliefhebber of je bent het niet toch?
Ik heb gisteren mijn inzending voor De Tijdloze ingezonden: een nummer uit 1970, een nummer uit 1980 en een nummer uit 1995 :D.

Uiteraard luister ik dus ook (vaak) naar muziek van voor 'mijnen tijd'. Op muziekquizzen leidt dat er soms toe dat ik eens obscuur nummer van Neil Young, The Kinks of The Stone Roses herken, maar dat blijven toch wel uitzonderingen. Het oeuvre van de 'grote' groepen/bekende namen is bij veel jeugd wel gekend, maar ik heb de indruk dat er op veel muziekquizzen eerder geput wordt uit allerhande hits/one hit wonders/minder grote namen voor de oudere muziek. Zonder die te 'blokken' kan je die als 20-25 jarige dus moeilijk kennen.

Daar heb ik geen problemen mee hé, 2005+ worden er ook veel groepen gevraagd met maar 1 of geen 'hits'.

Nu, mijn post was (ook al lijkte dat in eerste instantie misschien wel het geval) gewoon een vaststelling waarom een 3,4-tal vrienden van mij het na 1 muziekquiz voor bekeken hielden.

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 16:07
door RutgerG
vinceluka schreef:
RutgerG schreef:
Eerder in dit topic werden redenen gezocht voor het dalend aantal teams op muziekquizzen & de weinige nieuwe gezichten die hun weg naar 'het milieu' vinden. Vinceluka heeft daarover zijn idee gegeven, gebaseerd op ervaringen uit zijn omgevingen & van jonge mensen waar hij mee speelde. Ik deed net hetzelfde, en gaf gewoon weer waarom enkele mensen uit mijn omgeving het na 1 muziekquiz voor bekeken hielden.
Je moet mij verwarren met iemand anders Rutger
want ik heb hierover niets gepost op het forum
Klopt! Ik bedoelde 'Silent Dolphin', om één of andere reden sla ik jullie forumnamen altijd door elkaar :silent:

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 16:50
door cocoon78
Hallo iedereen,

Als rookie op dit forum vind ik dit eigenlijk best een leuke discussie.
Wij hebben onlangs voor het eerst meegedaan aan een muziekquiz ( wel al enkele algemene quizzen gedaan voorheen ).
Het was trouwens de quiz in Beernem waar we aanwezig waren.
We bakten er niks van ( zie uitslag ploeg K4 ) maar als ik , en mijn medemaats met mij, de zaal binnenkwamen was de prijzentafel wel iets wat direct in het oog sprong , we waren hierdoor verrast , aangenaam verrast welteverstaan , en vonden het zeer leuk van nog iets van muziek te kunnen meenemen naar huis ook al waren we bij de laatste en ja, er waren LP's bij die ik liever had gehad dan deze van The Spectors :roll: maar toch.
In de optiek van ploegen die voor het eerst op het toneel verschijnen te blijven aantrekken mag je die factor denk ik dus niet zomaar negeren.


grtz
Koen

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 17:13
door boo-lee
Ik ben fan van The Spectors, dus je mag de lp aan mij geven. :)

Re: Weg met de prijzentafel

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 13:17
door toonsneyers
Ik heb ooit eens een ruitenwisser van den camion gewonnen... bij een quiz hoort een prijzentafel