Weg met de prijzentafel

Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: Weg met de prijzentafel

Bericht door Phike »

Over de prijzentafel kan ik kort zijn. Het is een aandenken...net zoals na een stadsloop waar je een plastieken medaille krijgt die waarschijnlijk 50 cent heeft gekost. Het is een extra’tje, een kers op de taart, maar als ploeg ben je slecht bezig als je enkel voor de prijzentafel komt. Ik kan me ook moeilijk inbeelden dat deze ploegen actief zijn op het forum. Laat iedereen dus zijn gedachte doen :handgestures-thumbupright:

Relevanter is echter de dalende opkomst voor kwissen. Als beginnende organisator (3de editie Matchpoint kwis) en buitenbeentje op het forum (eigenlijk zijn we squashers) valt het ons steeds op hoe moeilijk het is om onze zaal te vullen. Vorige twee edities haden we 25 ploegen aanwezig (maximu capaciteit van de zaal) en algemeen positieve feedback op dit forum, maar toch merken we geen stormloop bij inschrijving. Je zou net verwachten dat de zo gehete circuitploegen willen bewijzen dat ze van alle markten thuis zijn.

We doen zelf mee aan een aantal kwissen (Respons, Abeelke,...) waarbij het toch opvalt dat de instapdrempel voor beginnelingen redelijk hoog is. Net zoals bij het sport geldt hier dat de top van de pyramide maar zo hoog kan zijn, als dat de basis breed is.
Ik pleit dan ook openlijk om voldoende aandacht te schenken aan de amateur/hitgevoelige kwissers. Enerzijds door ook kwissen te organiseren op hun niveau, en anderzijds door hen te ruggesteunen als ze iets organiseren.

Verschillende circuitkwissers waren vorig jaar aanwezig in Evergem, voor een muziekkwis die letterlijk onder de kerktoren gespeeld werd. De eerste ploeg haalde 300 op 300, maar ik denk dat iedereen 4 a 5 uren pure fun heeft beleefd.

Diversiteit en solidariteit zulken zeker ten goede komen aan de populariteit van de muziekkwissen!
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
Gebruikersavatar
Sander
Superstar
Berichten: 903
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 12:47
Locatie: Comfortably Dumb

Re: Weg met de prijzentafel

Bericht door Sander »

Phike schreef: Relevanter is echter de dalende opkomst voor kwissen. Als beginnende organisator (3de editie Matchpoint kwis) en buitenbeentje op het forum (eigenlijk zijn we squashers) valt het ons steeds op hoe moeilijk het is om onze zaal te vullen. Vorige twee edities haden we 25 ploegen aanwezig (maximu capaciteit van de zaal) en algemeen positieve feedback op dit forum, maar toch merken we geen stormloop bij inschrijving. Je zou net verwachten dat de zo gehete circuitploegen willen bewijzen dat ze van alle markten thuis zijn.

Ik pleit dan ook openlijk om voldoende aandacht te schenken aan de amateur/hitgevoelige kwissers. Enerzijds door ook kwissen te organiseren op hun niveau, en anderzijds door hen te ruggesteunen als ze iets organiseren.
Niet te snel wanhopen! Het is nog 4 maanden. Wij gaan wellicht ook nog inschrijven hoor.
Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: Weg met de prijzentafel

Bericht door Phike »

Sander schreef:
Phike schreef: Relevanter is echter de dalende opkomst voor kwissen. Als beginnende organisator (3de editie Matchpoint kwis) en buitenbeentje op het forum (eigenlijk zijn we squashers) valt het ons steeds op hoe moeilijk het is om onze zaal te vullen. Vorige twee edities haden we 25 ploegen aanwezig (maximu capaciteit van de zaal) en algemeen positieve feedback op dit forum, maar toch merken we geen stormloop bij inschrijving. Je zou net verwachten dat de zo gehete circuitploegen willen bewijzen dat ze van alle markten thuis zijn.

Ik pleit dan ook openlijk om voldoende aandacht te schenken aan de amateur/hitgevoelige kwissers. Enerzijds door ook kwissen te organiseren op hun niveau, en anderzijds door hen te ruggesteunen als ze iets organiseren.
Niet te snel wanhopen! Het is nog 4 maanden. Wij gaan wellicht ook nog inschrijven hoor.
Het gaat niet specifiek over onze kwis. Mijn punt was eerder dat je als circuitploeg mee de populariteit van het muziekkwisgebeuren in Vlaanderen bepaalt. Hoe meer kwissen georganiseerd worden, hoe meer kans dat kwaliteit komt bovendrijven. Hoe meer ploegen deelnemen, hoe meer kwissen georganiseerd worden.

Ps: we wanhopen zeker niet... bedankt voor de bezorgdheid. We hopen alvast dat we jullie mogen verwelkomen.
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
Plaats reactie