Rondvraag : serie(tje) quizzen - 3 à 4 stuks

Plaats reactie
LUC DE PUYDT
Backing Vocal
Berichten: 66
Lid geworden op: di 13 nov 2007, 21:21

Rondvraag : serie(tje) quizzen - 3 à 4 stuks

Bericht door LUC DE PUYDT »

Een drie- à viertal quizzen (muziek) verspreid over 1 seizoen met een eindrangschikking : da's een idee welk in mijn hoofd speelt.
Bedoeling is op een vaste locatie 3 à 4 quizzen te organiseren die het tijdsvak 1960 - 2000 bestrijken. Niet veel tralala, gewoon rechtaan rechtuit : muziekfragmenten herkennen en ( eventueel ) beeldmateriaal weten te situeren.
Per quiz inschrijving betalen, geen prijzentafel, enkel rangschikking en bij de laatste quiz wordt een eindklassement opgemaakt met dan een mooie prijzenpot voor de winnaars. Bij het klassement zou het "slechtste" resultaat van jouw team niet in aanmerking komen.

Heeft u daar een mening over ? Laat ze gerust maar horen !

contact : luc.de.puydt@skynet.be
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Creatief idee, maar als je nu de (afgelopen) quizkalender reeds bekijkt, mag je je afvragen wanneer je hier nog drie-vier quizzen voor een min of meer vaste caravaan ploegen kan tussen plannen.

Ooit heeft een eminent muziekquizzer me een gelijkaardig idee over een individuele competitie (op zondagnamiddagen in zijn visie toen) geopenbaard...

Ik confronteerde hem toen met dezelfde moeilijke vraag: wanneer vind je een "vast" publiek vrij voor een reeks quizzen... De zondagnamiddag is een optie buiten de talrijke muziekquizzen op de kalender, maar niet voor voetbalsupporters of ouders van kinderen of gewoonweg mensen met een bepaald familieleven (ouderbezoek, jeugdbeweging van 14 tot 17 uur)...

Mij lijken beide echt wel mooie ideetjes eerder utopisch qua planningsuitvoering.

Bijkomend is er de vraag of je dan steeds met dezelfde bezetting moet spelen om je punten bij elkaar te sprokkelen. Het "ploeg-hoppen" is eigenlijk zeer leuk tijdens het jaar: als jouw team niet kan aantreden, klim je wel aan boord van een ploeg die een man tekort heeft. Altijd leuk om nieuwe collega's te leren kennen, en bij een volgende quiz als tegenstander is er ook een veel leukere sfeer. De "vijand" (nou ja...) is dan al lang geen vijand meer, maar echt een collega die toevallig in het andere kamp meedoet.
Geen haan die daar ook naar kraait in verband met de jaaroverspannende "ranking", maar ik vrees dat dit bij een mini-competitie ineens veel strakker zal gereglementeerd worden.

Dus, ja...
Constructief idee, maar uitvoerbaar? Ik vrees er echt wel voor, Luc.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

En als je nu eens aan nog 3 organisatoren van andere bestaande muziekquizzen vraagt om samen een "league" te vormen? Dan is er gewoon 1 quiz extra met op het eind 1 eindstand extra. Degene die het niet interesseert hoeven ook niet bij de 4 quizzen zich aan te melden.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik moet Devil's answer Luk 100% gelijk geven; wij kwissen regelmatig en (zoals ge kunt zien bij de inschrijvingen) niet altijd in dezelfde "formatie". Afgelopen 2 maanden hebben we al samengespeeld met o.a. the Fab 4. Daarbovenop zijn er elk weekend muziekkwissen, soms zelfs 2; waar in hemelsnaam is er nog een gaatje om nog kwissen bij te plaatsen, waar ELKE ploeg zich ook nog voor kan vrijmaken; neem nu als voorbeeld de eerder vermeldde Fab 4; die kwissen (zoals ze mij lieten weten) normaal maar maximaal 1 x per weekend. Dat wil zeggen, dat zij vermoedelijk al niet zouden kunnen meedoen.... Plus daarbij al die andere top-ploegen, die niet zo frekwent meekwissen. Als we maar met een beperkt aantal teams zo'n los kwis-circuit aangaan, da's dan ook niet plesant..

Ik vermoed, dat ge de algemene kwissen van MKV of EKV in uw achterhoofd als ge met dit idee op de proppen kwam.

Wat ik echter wél een tof idee zou vinden is het idee van "Het antwoord" in Roeselare (ma 14/7) te proberen uit te voeren; een paar x per jaar met een grote groep mensen naar een bepaalde plaats een muziekquiz spelen en de teams door loting laten samenstellen; dat is kwissen met mensen, die ge in het circuit wel tegenkomt, maar enkel maar zou kennen als tegenstander en dan nu toch ook eens als "medestander"; dan blijft ge niet beperkt tot enkele teams. Ik zal U op de hoogte brengen vanaf de 15e hoe het was in Roeselare, ok?!?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Ik sluit mij ook aan bij het gezegde, heel leuk idee, maar volgens mij ook praktisch niet haalbaar, zeker als je de teams in dezelfde bezettingen wil laten aantreden.

Je zou het bij wijze de protour van het muziekquizzen kunnen noemen, maar als je ziet welke problemen ze daar al hebben :roll:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2203
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Bericht door One good reason »

:idea:
Misschien een compleet maf en onhaalbaar idee, maar toch.
Zou het niet iets unieks zijn indien er 1 mega muziekquiz zou georganiseerd kunnen worden (met hulp van ervaren muziekquizzers en organisatoren) in een groot complex?
Ik spreek hier van een zaal voor ongeveer 100 à 150 ploegen. Als dit nog niet gek genoeg is zouden we kunnen gaan voor een vermelding in het "Guiness record-book".
Het zou in ieder geval flink wat media aandacht krijgen en alle ploegen zijn zo 1x op het jaar allemaal samen.
Als het ware een Grand Slam in het quizmilieu.
Something to think about? :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4332
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

One good reason schreef::idea:
Misschien een compleet maf en onhaalbaar idee, maar toch.
Zou het niet iets unieks zijn indien er 1 mega muziekquiz zou georganiseerd kunnen worden (met hulp van ervaren muziekquizzers en organisatoren) in een groot complex?
Ik spreek hier van een zaal voor ongeveer 100 à 150 ploegen. Als dit nog niet gek genoeg is zouden we kunnen gaan voor een vermelding in het "Guiness record-book".
Het zou in ieder geval flink wat media aandacht krijgen en alle ploegen zijn zo 1x op het jaar allemaal samen.
Als het ware een Grand Slam in het quizmilieu.
Something to think about? :wink:
We hebben vlak na de Tsunami een kwis georganiseerd met als doel de opbrengst integraal voor de slachtoffers van die natuurramp; dit was ook een mega-muziekquiz, georganiseerd door zo'n 6-tal teams; Luk van Sympathy vur den duvel deed de samenstelling, Johan Persyn de presentatie en verder hielpen er mensen mee van o.a. B 4's, Fab4/Silent Dolphins, Koerier, Testedoene en Kakkerlakken (Polkaheer en co)...

Natuurlijk betekent dit automatisch dat een heel pak teams, die normaal meekwissen, dan al niet kunnen meekwissen... Haalt ge dan die 100 - 150 teams? Misschien wel, maar ge moet al heel wat niet-reguliere muziekkwissers kunnen aantrekken...

Tof idee, maar ben bang dat dat ook niet haalbaar is...
Plaats reactie