Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Plaats reactie
StJimmy
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 23:01

Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door StJimmy »

Een goede avond iedereen
Ik ben al jarenlang een grote muziekliefhebber, maar een liefhebber zijn is nog iets totaal anders dan een grote muziekquizzer zijn.
Ik heb al enkele keren meegedaan met de popquizmarathon in Gent, maar verder nog weinig ervaring in muziekquizzen.
Nu zou ik toch enkele quizzen willen meedoen, omdat ik gewoon graag quiz en graag met muziek bezig ben :)

Uit ervaring van de popquizmarathon en paar andere, weet ik dat het niveau van de bekendere muziekquizzen en muziekquizploegen nogal te hoog ligt voor mezelf. Daarnaast zijn mijn mogelijke teamgenoten ook eerder gelijkaardige muziekliefhebbers die gewoon graag quizzen.

Na deze veel te lange inleiding is mijn vraag dus gewoon, zijn er muziekquizzen waar echte gelegenheidsploegen ook een plezante avond kunnen beleven? Ik ben even in de kalender gaan neuzen en zie af en toe wel ééntje voorbijkomen waar staat dat gelegenheidsploegen ook een ding kunnen doen, maar toch ben ik telkens "bang" om ons in te schrijven, omdat ik niet een avond wil beleven waar ik de ganse tijd blanco papieren moet indienen :)

Zelf ben ik van Kortrijk, dus ik had volgende quizzen gevonden:

- Zaterdag 26-11-2016 Muziekquiz 11 Rock Wervik
- Vrijdag 16-12-2016 Ganesha's Music Quiz - Gullegem
- Zondag 18-12-2016 Mooie Molen Quiz VI - Roeselare
- Vrijdag 21-04-2017 6de Muziekquiz Schalke - Roeselare
- Zaterdag 29-04-2017 - A Quiz Called The Quest - Moorsele
- Vrijdag 05-05-2017 10e Stardust Popquiz - Bissegem (moeilijkheid niet vermeld, dus wellicht niet geschikt?)
- Vrijdag 19-05-2017 10e Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem (moeilijkheid niet vermeld, dus wellicht niet geschikt?)

Kunnen jullie me verder helpen, bij welke quiz we enigszins enkele antwoorden zouden weten? :)

Bedankt allen!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door Keiem »

StJimmy schreef:- Zaterdag 26-11-2016 Muziekquiz 11 Rock Wervik - enkel voor gelegenheidsteams! Circuitteams niet toegelaten!
- Vrijdag 16-12-2016 Ganesha's Music Quiz - Gullegemn- nog onbekend - eerste editie
- Zondag 18-12-2016 Mooie Molen Quiz VI - Roeselare - medium niveau
- Vrijdag 21-04-2017 6de Muziekquiz Schalke - Roeselare - eerder makkelijk
- Zaterdag 29-04-2017 - A Quiz Called The Quest - Moorsele - toch meer voor de ervaren ploegen
- Vrijdag 05-05-2017 10e Stardust Popquiz - Bissegem ook enige ervaring vereist, eerder pittig
- Vrijdag 19-05-2017 10e Muziekquiz Rock Monsieur - Kruishoutem - haalbaar, met moeilijke momenten
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door Jorgen VG »

Ik denk dat de quiz van Rock Monsieur zeer goed toegankelijk is voor gelegenheidsteams.
Hier kan je de playlist van vorig jaar vinden:

viewtopic.php?f=3&t=2657

Als je ziet dat op 58 ploegen er maar 4 de helft niet halen en zeer veel van de gelegenheidsploegen tussen de 60 en 70% halen denk ik dat dit goed weergeeft wat je mag verwachten. Daarnaast maakt deze quiz ook altijd gebruik van speelse elementen om het ook voor liefhebbers (naast de pro's :D ) afwisselend maakt.

Trouwens een goede tip voor de nieuwkomers: ga eens neuzen in de besprekingen van vorige edities. Bijna altijd wordt ook gepost wat gevraagd werd. De meeste organisatoren blijven in hun quiz ook trouw aan concept en moeilijkheidsgraad. Op die manier kunnen de besprekingen dus zeker als barometer gebruikt worden om een moeilijkheid (of stijl) in te schatten.

Tip 2 : Sommige quizzen kan je zelfs thuis naspelen ;)
StJimmy
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 23:01

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door StJimmy »

Bedankt voor de response!
Ik zal inderdaad eens de besprekingen bekijken van vorige jaren als deze beschikbaar zijn.
En bekijk dan eens voor welke quiz(en) we ons eens gaan wagen! :)
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door boo-lee »

Als ik even schaamteloos reclame mag maken: de Respons Popquiz in Oudenaarde (half uurtje rijden van Kortrijk) is net zoals de quiz van Rock Monsieur (ook een aanrader!) absoluut geschikt voor gelegenheidsploegen. :)

Vorig jaar hadden we 54 ploegen en waren er slechts 3 "gebuisd".

Los daarvan is het een heel "bonte" quiz: foto's, (zelfgemaakte) video, dikwijls een reeks met een live muzikant, de nodige silly humor...

Entertainment en een gezellige avond staan voorop, zonder daarom de geoefende ploegen in de kou te laten staan (dat proberen we toch!). Nieuw dit jaar is dat we naast een algemeen klassement ook een apart klassement hebben voor "gelegenheidsploegen" en "circuitploegen".

Er zijn nog 2 van de 65 tafels vrij voor de volgende editie op 10 december, dus jullie kunnen er nog bij. :)

Meer info vind je in onderstaande thread. In de openingspost stan er ook links naar de besprekingen en playlists van de vorige edities.

viewtopic.php?f=4&t=3792

Misschien nog een tip: als je een playlist van een quiz bekijkt hier op het forum ziet het er steeds moeilijker uit dan het in werkelijkheid was. Je bent immers typisch met vier (of vijf) in een ploeg en los van het feit dat de kans groter is dat je met vier iets weet is er ook altijd de groepsdynamiek waarbij één iemand een voorzet geeft (bvb. de stem doet mij denken aan ...) en de andere scoort.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door Buddy59 »

Deze is ook een leuke om te spelen;

15 de All round muziekquiz Taborschool Bellem .....
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door Rubby »

Buddy59 schreef:Deze is ook een leuke om te spelen;

15 de All round muziekquiz Taborschool Bellem .....
:clap: :clap: :clap: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :clap: :clap: :clap:
Phike
Popstar
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 09 nov 2015, 21:11

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door Phike »

Sta me toe reclame te maken voor onze kwis: de tweede Matchpoint Muziekkwis.
Het wordt voor de tweede keer georganiseerd door twee squashers, die putten uit hun eigen muzikale kennis en waarvoor kwissen een occasionele afwisseling is voor het sporten.

We pogen de kwis voldoende toegankelijk te houden, zodat het ook onze squash-leden aanspreekt en hechten veel belang aan de omkadering/sfeer.

Als Gent niet te ver is voor jullie, zijn jullie meer dan welkom. Het zaaltje in Sint-Denijs-Westrem bevindt zich op ongeveer 5 minuten van de afrit van de E40
Zaterdag 14/01/2023: 7de Matchpoint muziekkwis in Gent (Sint-Denijs-Westrem)
biko
Groupie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 30 apr 2017, 13:42

Re: Geschikte quizzen voor gelegenheidsploegen

Bericht door biko »

Beste

De afstand is voor u wat ver, Natuurpunt Ninove organiseert in het najaar een muziekquiz voor gelegenheidsploegen.
Dus met deze zeg ik tegen de circuitploegen jullie worden geweigerd
De juiste datum is zaterdag 28 oktober in Buurhuis 't Koerken in Ninoofse deelgemeente Okegem

Vr grt Hendrik
Plaats reactie