iMac gebruikers ?

Plaats reactie
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

iMac gebruikers ?

Bericht door Rubby »

Sinds kort beschik ik over een iMac (Apple) en ben nu ook op zoek naar een goed bewerkingsprogramma voor muziek en clips.
I movie en garageband staan er standaard bij uiteraard , maar ken deze programma's niet echt.
Iemand tips of ervaringen met bepaalde programma's bij het opstellen van een quiz ?

Thanks vooraf ;)
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: iMac gebruikers ?

Bericht door boo-lee »

Ik ben ook een Mac gebruiker. Ik gebruik het gratis programma Audacity om geluidsclips te monteren. Voldoet prima.

Video monteer ik met Adobe Premiere Elements. Elke reeks vande Respons Popquiz is eigenlijk een videobestand, zelfs al bevat ze alleen statisch beeld. Ik heb dat een paar jaar geleden gekocht voor 60 euro maar de mogelijkheden zijn enorm uitgebreid dus het was de aanschaf dubbel en dik waard.

Verder gebruik ik MP3gain/AACGain om de volumes van de geluidsfragmenten te normaliseren en gebruik ik CorelDraw en Corel Photo-Paint voor grafisch werk en fotobewerking (omdat ik daar beter mee overweg kan dan met Illustrator en PhotoShop) maar voor MP3gain en Corel bestaan helaas alleen Windows versies.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: iMac gebruikers ?

Bericht door Rubby »

boo-lee schreef:Ik ben ook een Mac gebruiker. Ik gebruik het gratis programma Audacity om geluidsclips te monteren. Voldoet prima.

Video monteer ik met Adobe Premiere Elements. Elke reeks vande Respons Popquiz is eigenlijk een videobestand, zelfs al bevat ze alleen statisch beeld. Ik heb dat een paar jaar geleden gekocht voor 60 euro maar de mogelijkheden zijn enorm uitgebreid dus het was de aanschaf dubbel en dik waard.

Verder gebruik ik MP3gain/AACGain om de volumes van de geluidsfragmenten te normaliseren en gebruik ik CorelDraw en Corel Photo-Paint voor grafisch werk en fotobewerking (omdat ik daar beter mee overweg kan dan met Illustrator en PhotoShop) maar voor MP3gain en Corel bestaan helaas alleen Windows versies.
Thanks :handgestures-thumbupright:

Audacity heb ik ook al eens bekeken en lijkt me inderdaad een goed programma.
Adobe premiere elements gebruik ik ook al jaren voor de clips, is inderdaad super programma, ik moet kijken of ik het nog kan recupereren van mijn "gecrashte" laptop of mss de originele installatie CD rom nog heb met de code :think:

Bedankt ook voor de andere tips ivm de fotobewerking :clap:
Plaats reactie