Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door Luk »

ALGEMENE TIP VOOR ORGANISATOREN

Het zou leuk (en logisch) zijn dat elke muziekquizorganisatie die zichzelf én zijn deelnemende ploegen serieus neemt ook de kans geeft om de punten van de laatste reeks te checken op (menselijke, ok) juryvergissingen...
;-)

Een reminder/stokpaardje van mij alleen (???)...
Maar ach, vergeefs blijkbaar? (de twee laatst deelgenomen quizzen alweer met ongeloof vastgesteld...)

Anders kunnen we ons beperken tot "luisteravonden met een willekeurige uitslag", nietwaar?

Echt élke ploeg werd wellicht ooit "ergens" geconfronteerd met zo'n "rare" eindspurtuitslag, zowel aan de top, in het middenveld als in de staart (steeds in wedijver met "collega's" dus) - ik denk dat ik hier niet louter voor mezelf spreek...

Dat moet er echt uit, jongens en meisjes organisatoren!
Meer aandacht "voor de tombola (of andere belangen)" dan voor de eindstand getuigt van weinig respect voor de deelnemer.

Ik heb gezegd.
En ik kom niet op voor de verkiezingen... :silent:
Maar wél voor rechtvaardigheid!

:evil:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door Tonyvdb »

zeker akkoord, maar ik denk dat dat op de meeste quizzen al gedaan wordt nu toch?
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door Luk »

Helaas, Tony... Het duikt nog steeds op, meer dan jij denkt.
Ne keer wat meer buiten komen, hé... :)

Met één strenge blik naar de jury heb jij misschien wat meer impact dan ik met mijn geschrijfsel hier...
;)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door Tonyvdb »

o, maar dat valt mee hoor, vorige week Oostende, vanavond Roeselare bij Vince, en in juni nog de oldiesquiz in Bellem.
En volgend seizoen ga ik weer heel regelmatig, meer dan de voorbije 2-3 jaar, de boer op met allerlei sujetten, coming soon to a quiz-venue near you :-)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door peegee »

De laatste 3 quizzen waar ik naartoe geweest ben (12/4: De europese popquiz in Terneuzen; 3/5: Hypnoiz, Ieper én 17/5: Kioskvrienden in Oostakker) werden helemaal géén punten van de rondes gegeven...
Ik moet wel melden, dat ik dat bij deze quizzen niet zo erg vond, zeker niet bij de laatste, want die was puur for the fun en vooral voor een goed doel...
Het waren alle drie quizzen met één of twee circuitteams in het deelnemersveld...
Bij de eerste was het wel even spannend. Halfweg lagen we 16 punten achter op de ploeg die bovenaan stond, dus wij hadden zoiets van: "we zullen wel tweedes of derdes worden"; op het eind moesten we nogal lang wachten op de eindscores, want wat bleek: er waren 2 teams, die bovenaan stonden met evenveel punten, en daardoor heeft de jury àlle rondes van die 2 teams opnieuw verbeterd en herteld... Bleek dat wij dan toch gewonnen hadden met 4 punten voorsprong ;-)

Waar ik nu wel hééél benieuwd naar ben, dat zijn de antwoorden en de scores van Roeselare van gister :-)

Peter
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door Luk »

2015 lijkt een jaar te worden waarop het wedstrijdgedeelte van een quiz alweer ondergeschikt lijkt aan andere doeleinden...

Ik ben principieel daarin, ik stel voor om elke quiz die geen duidelijke tussen- en eindstanden tijdens een quizverloop laat nakijken en mogelijk corrigeren uit te sluiten van de "Ranking".

Voor mijn ploeg(en) stelt dat niet zoveel voor qua impact (hoop ik voor de toekomst!), maar verdomme...
Ze moeten het maar leren, hé?
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn...

Het is (daarnaast) ook niet de eerste keer dat een ploeg wordt vergeten bij de prijsuitdeling.

Wil jij dat ooit meemaken?

(en ja, ok, er zijn belangrijker dingen dan quizzen, dat wéét ik ook...)
Maar op dit forum...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door rino »

Vorige vrijdag nog meegemaakt op de Schalke 06 muziekquiz in Roeselare. Enkel (geld)prijzen voor de Top 3 van de quiz daar. Geen mogelijkheid om de punten van de laatste ronde te checken, waardoor Los Locos (alhoewel ze onder een andere naam speelden) pas als 6de gerangschikt stonden (in plaats van 3de plaats). Bleek dat de jury hun punten van de laatste ronde (20/20) vergeten waren in te vullen. Ondertussen was de geldprijs voor de 3de plaats al uitgedeeld aan een ander team. Die mensen waren gelukkig nog niet naar huis vertrokken, waarna ze hun prijs weer moesten afstaan.
Een zootje daar in Beitem dus...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door rino »

rino schreef:Vorige vrijdag nog meegemaakt op de Schalke 06 muziekquiz in Roeselare. Enkel (geld)prijzen voor de Top 3 van de quiz daar. Geen mogelijkheid om de punten van de laatste ronde te checken, waardoor Los Locos (alhoewel ze onder een andere naam speelden) pas als 6de gerangschikt stonden (in plaats van 3de plaats). Bleek dat de jury hun punten van de laatste ronde (20/20) vergeten waren in te vullen. Ondertussen was de geldprijs voor de 3de plaats al uitgedeeld aan een ander team. Die mensen waren gelukkig nog niet naar huis vertrokken, waarna ze hun prijs weer moesten afstaan.
Een zootje daar in Beitem dus...
Sommige mensen leren bovendien nooit uit hun fouten. Ook vorig jaar liep daar van alles mis met het eindklassement (toen waren wij benadeelde partij)...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Punten laten checken - ook voor laatste reeks

Bericht door peegee »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt enkele jaren geleden in Gent, een muziekquiz samengesteld door Peter Slabbinck van Red Zebra; ook als 5e afgeroepen en ook geldprijzen voor de top 3. Bij het narekenen bleek dus dat wij wel degelijk 3e waren. Het ons beloofde geld is nooit terechtgekomen :-(

Omgekeerd in Maastricht gaan quizzen vorige maand, daar als eerste afgeroepen, onze envelop ontvangen, één week later te horen gekregen, dat we eigenlijk 2e waren, omdat ze aan ploeg 2 maar liefst 9 punten te weinig gegeven hadden....
Plaats reactie