7'de muziekquiz café 't verval, Zottegem, 7 maart

yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

7'de muziekquiz café 't verval, Zottegem, 7 maart

Bericht door yossarian »

Collega's muziekquizzers,

Iemand enige ervaring met deze quiz? Wat mogen we verwachten?
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Vorig jaar hebben wij deze quiz meegedaan (en gewonnen). Het jaar voordien Jan, Piet, Joris & Sam Gooris als ik me niet vergis.

Vorig jaar waren de thema's

Opwarmers
60's
70's
1986
Het Hoge Noorden
Covers
Duetten
2006
Acteurs
Intros
90's
Outros
Solos
Vroege Vogels

Meen mij te herinneren dat er in elke ronde een metal-fragment zat, en dat het niet altijd even makkelijk was. Maar wij ervaarden de quiz al zeer plezant. Makkelijke fragmenten werden mooi afgewisseld met moeilijke, en de meeste genres zijn ook wel aan bod gekomen dacht ik.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

DIt waren alleszins al de opwarmers:

1. kajagoogoo: turn your back on me 00:47
2. anya: moscow nights 00:50
3. dion: runaround sue 00:50
4. the maisonettes: heartache avenue 00:55
5. rammstein: te quiero puta 00:40
6. jimmy mail: ain't no doubt 00:55
7. billy idol: scream 00:59
8. primitives: crash 00:40
9. world party: is it like today 00:55
10. maxime nightengale: right back were we started from 00:52
11. sly & the family stone: thanke you for letting me be myself 00:55
12. inxs: devil inside 00:50
13. front 242: u men 00:50
14. toy: suspicion 00:50
15. usura: open your mind 00:30
16. robert miles: children 00:33
17. golden earring: twilight zone 00:50
18. fisher z: marliese 00:46
19. jo vally: si si si querida 00:49
20. steppenwolf: born to be wild 00:30
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Vlassenbroek2000 schreef: Meen mij te herinneren dat er in elke ronde een metal-fragment zat
Lap, nog maar eens zware metalen. Een comeback die kan tellen, dat zou dan de 3de quiz op rij worden met een hoofdrol voor metal. :evil:
Hopelijk kiest de organisator dit jaar voor een ander genre, doe mij maar een portie glamrock :lol:
't Is te zeggen, als we nog mogen meedoen. Ik heb vandaag pas een mail gestuurd om ons in te schrijven. Hopelijk is de quiz nog niet volzet...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

rino schreef:
Vlassenbroek2000 schreef: Meen mij te herinneren dat er in elke ronde een metal-fragment zat
Lap, nog maar eens zware metalen. Een comeback die kan tellen, dat zou dan de 3de quiz op rij worden met een hoofdrol voor metal. :evil:
Hopelijk kiest de organisator dit jaar voor een ander genre, doe mij maar een portie glamrock :lol:
't Is te zeggen, als we nog mogen meedoen. Ik heb vandaag pas een mail gestuurd om ons in te schrijven. Hopelijk is de quiz nog niet volzet...
Ik kreeg deze mail zaterdag:

Yo kwissers,

De reeds zevende kwis in 't Verval wordt een topper dit jaar. Een uitverkocht huis en een uitzonderlijk ruim gevulde prijzentafel, met heel wat nieuwe cd's, dvd's, cdbons, t-shirts en een ruim assortiment Belgische bieren.

Dit alles in het nieuwe zaaltje van 't Verval. Ingang langs het café.

Mogen we dan ook vragen aan de teams die het inschrijvingsgeld nog niet overgeschreven hebben, om dit nog te doen. Of zeker hun deelname te nog eens bevestigen. We hebben nu al verscheidene teams moeten weigeren en het zou jammer zijn mocht één van jullie niet opdagen.

Wat de kwis betreft kunnen jullie een heel gevarieerde kwis verwachten, die zowat alle genres omvat.

Alvast tot 07 maart om 20.00u!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Gisterenavond inderdaad een mail terug gekregen van de organisatoren met de melding dat de quiz volzet is. :cry:
Zijn er ploegen die nog op zoek zijn naar een vierde man? Dan wil ik eventueel invallen...
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Bericht door baaigones »

rino schreef:Gisterenavond inderdaad een mail terug gekregen van de organisatoren met de melding dat de quiz volzet is. :cry:
Zijn er ploegen die nog op zoek zijn naar een vierde man? Dan wil ik eventueel invallen...

Jartazi :wink:

En toch even meegeven dat Het Verval een Club Brugge-bastion is, vandaar waarschijnlijk de naam van het café :mrgreen: ... meer herinner ik me niet van onze voorbije passages ginds, de drank is er namelijk te goedkoop en de bediening zeer sympathiek :banana:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

baaigones schreef:
rino schreef:Gisterenavond inderdaad een mail terug gekregen van de organisatoren met de melding dat de quiz volzet is. :cry:
Zijn er ploegen die nog op zoek zijn naar een vierde man? Dan wil ik eventueel invallen...

Jartazi :wink:

En toch even meegeven dat Het Verval een Club Brugge-bastion is, vandaar waarschijnlijk de naam van het café :mrgreen: ... meer herinner ik me niet van onze voorbije passages ginds, de drank is er namelijk te goedkoop en de bediening zeer sympathiek :banana:
Niet goed quizzen en toch winnen , dat lijkt me ook iets logisch voor dezen quiz :lol:
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

baaigones schreef:


En toch even meegeven dat Het Verval een Club Brugge-bastion is, vandaar waarschijnlijk de naam van het café :mrgreen: ... meer herinner ik me niet van onze voorbije passages ginds, de drank is er namelijk te goedkoop en de bediening zeer sympathiek :banana:



Hmm geluk bij een ongeluk dat de quiz al volzet is. De helft van onze ploeg supportert voor Anderlecht :lol:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

svendmae schreef:
baaigones schreef:


En toch even meegeven dat Het Verval een Club Brugge-bastion is, vandaar waarschijnlijk de naam van het café :mrgreen: ... meer herinner ik me niet van onze voorbije passages ginds, de drank is er namelijk te goedkoop en de bediening zeer sympathiek :banana:



Hmm geluk bij een ongeluk dat de quiz al volzet is. De helft van onze ploeg supportert voor Anderlecht :lol:
Gij hebt ons met voorbedachten rade te laat ingeschreven zekers? :wink:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

baaigones schreef: En toch even meegeven dat Het Verval een Club Brugge-bastion is, vandaar waarschijnlijk de naam van het café :mrgreen:
Na de beker-prestatie van uw favoriet ploegje denk ik dat jullie een ereplaats zullen toebedeeld krijgen in dit café :lol:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

vinceluka schreef:Na de beker-prestatie van uw favoriet ploegje denk ik dat jullie een ereplaats zullen toebedeeld krijgen in dit café :lol:
Lach niet met hen. Mijn groen-zwart hart weet hoe het voelt. :cry: :banghead: :puke:
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Bedankt voor de info! Kende die quiz niet, en met dat "café" in de titel wou ik even checken of het wel een "degelijke" quiz zou zijn. En dat lijkt me wel het geval.

Voor de nieuwsgierigen: op die quiz ben ik "invaller" bij de ploeg van Peter Grootveld.
Het Verval
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 feb 2008, 11:58
Locatie: Zottegem

Bericht door Het Verval »

even een verduidelijking aangaande de kwis van volgende week in Het Verval:
Zoals reeds gezegd zit er nogal wat Metal in en dat zal dit jaar niet anders zijn. D.w.z. dat wij in elke reeks (zoals altijd 14) minstens één metal nummer steken. Net zoals er ook minstens één dance nummer en doorgaans ook een ambiance toestand in zit.
Wij zijn van mening dat het eerst en vooral plezant moet blijven.
Het feit dat wij de afgelopen jaren meer en meer ploegen uit 'het circuit' mogen verwelkomen, is voor ons het bewijs dat wij niet zó slecht bezig zijn...
Nadeel, maar elk nadeel hep zijn voordeel, is natuurlijk dat we het iets moeilijker mogen maken. We willen weliswaar onze uitgangspunten voor de kwis niet verloochenen. Dat wil dus zeggen dat jullie het één en ander zullen mogen verwachten.... enfin dat hopen we toch...

Oja, voor alle duidelijkheid: het zal voor volgend jaar zijn want de zaal is volzet!

Het Verval
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Bericht door gekookte espe »

Rond hoe laat zou de quiz zo ongeveer gedaan moeten zijn? Ik zou erna nog weg moeten, tis van levensbelang voor mij :)
Plaats reactie