Muziekquizzen.be website

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Inderdaad, foutje bij 't ingeven van de uitslag. Het is aangepast, bedankt om te laten weten!
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

In elk geval bedankt voor de steun! Pas als na verloop van tijd meer 'prominente' muzikquizzers en vooral muziekquizorganisatoren de weg vinden naar hier, zal deze site kunnen worden wat de bedoeling ervan is, nl. hét meeting point voor alle muziekquizzers in Vlaanderen.
Maar zolang muziekquizzen (ook) op het Losflippos forum worden aangekondigd en besproken zal dat niet lukken. Maar 't is niet meer dan logisch, het bereikbaar publiek ligt net iets hoger met 1397 geregistreerde gebruikers...
Nu, ik maak mij ook geen illusies, gesteld dat er 50 à 100 reguliere muziekquizploegen zijn, dan spreken we over zo'n 200 à 400 muziekquizzers in vlaanderen.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef:In elk geval bedankt voor de steun! Pas als na verloop van tijd meer 'prominente' muzikquizzers en vooral muziekquizorganisatoren de weg vinden naar hier, zal deze site kunnen worden wat de bedoeling ervan is, nl. hét meeting point voor alle muziekquizzers in Vlaanderen.
Maar zolang muziekquizzen (ook) op het Losflippos forum worden aangekondigd en besproken zal dat niet lukken. Maar 't is niet meer dan logisch, het bereikbaar publiek ligt net iets hoger met 1397 geregistreerde gebruikers...
Nu, ik maak mij ook geen illusies, gesteld dat er 50 à 100 reguliere muziekquizploegen zijn, dan spreken we over zo'n 200 à 400 muziekquizzers in vlaanderen.
:thumb2: geen probleem dit zal wel langzaam aan komen ...
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

kasenco schreef:De site op zich is een leuk initiatief, maar ik heb mijn bedenkingen bij die ranking....

1. De puntenverdeling moet niet gebeuren op basis van het aantal deelnemende ploegen, maar op basis van de categorie waartoe de quiz behoort (A, B, C of D).

2. Als ik als organisator van een quiz beslis dat er wel ex-aequo's mogelijk zijn, zelfs voor de eerste plaats, dan moeten die ploegen ook evenveel rankingpunten krijgen. Een overwinnaar aanduiden op basis van een bepaalde reeks is puur subjectief. Als ze evenveel punten behalen, zijn ze even sterk.

3. Ploegen die elke week aan een quiz deelnemen worden bevoordeeld. Er moet gewerkt worden met een soort gemiddelde of anders bv. de beste 20 resultaten laten meetellen.

Enkele jaren geleden werd dit initiatief ook al eens uitgeprobeerd, maar stierf na een seizoen een stille dood.....
Ik ga akkoord met Luk dat de ranking ook rekening zou moeten houden met de categorie van de quiz. Ik heb daar wel wat ideetjes over, maar we belanden dan wel zeer snel op glad ijs, vrees ik....
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2656
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

marc schreef:
kasenco schreef:De site op zich is een leuk initiatief, maar ik heb mijn bedenkingen bij die ranking....

1. De puntenverdeling moet niet gebeuren op basis van het aantal deelnemende ploegen, maar op basis van de categorie waartoe de quiz behoort (A, B, C of D).

2. Als ik als organisator van een quiz beslis dat er wel ex-aequo's mogelijk zijn, zelfs voor de eerste plaats, dan moeten die ploegen ook evenveel rankingpunten krijgen. Een overwinnaar aanduiden op basis van een bepaalde reeks is puur subjectief. Als ze evenveel punten behalen, zijn ze even sterk.

3. Ploegen die elke week aan een quiz deelnemen worden bevoordeeld. Er moet gewerkt worden met een soort gemiddelde of anders bv. de beste 20 resultaten laten meetellen.

Enkele jaren geleden werd dit initiatief ook al eens uitgeprobeerd, maar stierf na een seizoen een stille dood.....
Ik ga akkoord met Luk dat de ranking ook rekening zou moeten houden met de categorie van de quiz. Ik heb daar wel wat ideetjes over, maar we belanden dan wel zeer snel op glad ijs, vrees ik....
Om alle commotie te vermijden kan men best 1 jaar verder doen zoals nu en dan ipv de quiz op te delen in A-B-C..... punten toekennen volgens de bezetting (sterkte deelnemersveld) van de quiz. Lijkt me wel fair.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

We hoeven zelfs geen jaar te wachten, aan het einde van dit jaar is in de puntentelling met alle quizzen van 2007 rekening gehouden, en denk ik dat we op basis daarvan toch een redelijk correcte 'sterktepuntenverdeling' kunnen doen...
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Hoera Hoera Hoera, uw favoriete website werd vorige week 1 jaar! Felicitaties en bijhorende cadeautjes volgende donderdag aan Tafel 8 bij de Arthritic Monkees. Bezieler Bart Depauw zal er in hoogsteigen persoon aanwezig zijn. Webmaster Elmo is naar Pukkelpop, maar als zijn persoonlijk assistent, zal de Spider wel zijn fanmail bijhouden en doorgeven!

Enfin, alle gekheid op het welgekende stokje! Het is al een mooi jaar geweest met af en toe een kleine clash, maar ja, we zijn ook maar mensen. Zonder te verwijzen naar een ander bekend merk: www.muziekquizzen.be brengt muziekquizzers dichterbij!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Spider Murphy schreef:Hoera Hoera Hoera, uw favoriete website werd vorige week 1 jaar! Felicitaties en bijhorende cadeautjes volgende donderdag aan Tafel 8 bij de Arthritic Monkees. Bezieler Bart Depauw zal er in hoogsteigen persoon aanwezig zijn. Webmaster Elmo is naar Pukkelpop, maar als zijn persoonlijk assistent, zal de Spider wel zijn fanmail bijhouden en doorgeven!

Enfin, alle gekheid op het welgekende stokje! Het is al een mooi jaar geweest met af en toe een kleine clash, maar ja, we zijn ook maar mensen. Zonder te verwijzen naar een ander bekend merk: www.muziekquizzen.be brengt muziekquizzers dichterbij!
PROFICIAT !!!!
superwebsite inderdaad (zie je waarschijnlijk aan mijn aantal posts) :thumb2:

Vraagje: hoe zijn jullie zo zeker van tafel 8 te krijgen ... :grin:

:salut:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Rubby schreef:
Spider Murphy schreef:Hoera Hoera Hoera, uw favoriete website werd vorige week 1 jaar! Felicitaties en bijhorende cadeautjes volgende donderdag aan Tafel 8 bij de Arthritic Monkees. Bezieler Bart Depauw zal er in hoogsteigen persoon aanwezig zijn. Webmaster Elmo is naar Pukkelpop, maar als zijn persoonlijk assistent, zal de Spider wel zijn fanmail bijhouden en doorgeven!

Enfin, alle gekheid op het welgekende stokje! Het is al een mooi jaar geweest met af en toe een kleine clash, maar ja, we zijn ook maar mensen. Zonder te verwijzen naar een ander bekend merk: www.muziekquizzen.be brengt muziekquizzers dichterbij!
PROFICIAT !!!!
superwebsite inderdaad (zie je waarschijnlijk aan mijn aantal posts) :thumb2:

Vraagje: hoe zijn jullie zo zeker van tafel 8 te krijgen ... :grin:

:salut:
Wel Rubby, op de aankondigingstopic:
Rubby schreef:1. Vlassenbroek2000
2. FAB 4
3. Jartazi
4. De flosseklosser
5. Disorder
6. De Bende van kleine Arthur:
7. 4 Schelln Espe
8. Arthritic Monkees :thumb2:
9.
En ik denk niet echt dat jij je nog zal bezighouden met het door elkaar gooien van deze volgorde. A propos, als elke forumploeg zijn tafelnummertje zou kennen, zal er minder file zijn aan de kassa. :D
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Spider Murphy schreef: Wel Rubby, op de aankondigingstopic:
Rubby schreef:1. Vlassenbroek2000
2. FAB 4
3. Jartazi
4. De flosseklosser
5. Disorder
6. De Bende van kleine Arthur:
7. 4 Schelln Espe
8. Arthritic Monkees :thumb2:
9.
En ik denk niet echt dat jij je nog zal bezighouden met het door elkaar gooien van deze volgorde. A propos, als elke forumploeg zijn tafelnummertje zou kennen, zal er minder file zijn aan de kassa. :D
We gooien meestal de volgorde toch nog door elkaar, om de "betere" quizploegen niet allemaal bij elkaar of op één rijtje te zetten :thefinger:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

Rubby schreef:
Spider Murphy schreef: Wel Rubby, op de aankondigingstopic:
Rubby schreef:1. Vlassenbroek2000
2. FAB 4
3. Jartazi
4. De flosseklosser
5. Disorder
6. De Bende van kleine Arthur:
7. 4 Schelln Espe
8. Arthritic Monkees :thumb2:
9.
En ik denk niet echt dat jij je nog zal bezighouden met het door elkaar gooien van deze volgorde. A propos, als elke forumploeg zijn tafelnummertje zou kennen, zal er minder file zijn aan de kassa. :D
We gooien meestal de volgorde toch nog door elkaar, om de "betere" quizploegen niet allemaal bij elkaar of op één rijtje te zetten :thefinger:
En ik die dacht dat ik mij nog eens een avondje jong kon voelen door naast de jonkies van 4 schelln espe te zitten.
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Bericht door parma espe »

Altijd welkom Spider, maar dienen knasper van ne Rubby jont het ui niet :(
Afbeelding
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

een schelle espe schreef:Altijd welkom Spider, maar dienen knasper van ne Rubby jont het ui niet :(

:burn: :thefinger:
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Bericht door Spider Murphy »

een schelle espe schreef:Altijd welkom Spider, maar dienen knasper van ne Rubby jont het ui niet :(
Ik zal eens goeiedag komen zeggen! Ik dacht trouwens dat ik jou ook gezien heb op Werchter Boutique, maar was niet zeker en ben dan wijselijk in de anonimiteit gebleven :roll:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Spider Murphy schreef:
een schelle espe schreef:Altijd welkom Spider, maar dienen knasper van ne Rubby jont het ui niet :(
Ik zal eens goeiedag komen zeggen! Ik dacht trouwens dat ik jou ook gezien heb op Werchter Boutique, maar was niet zeker en ben dan wijselijk in de anonimiteit gebleven :roll:
Hmm , een shelle hespe op werchter boutique, lijkt me raar, zal eerder op graspop geweest zijn denk ik :headbang:
Plaats reactie