de muziekquizranking

kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:... alsof je enkel de Tour De France zou laten meetellen in het UCI-klassement, omdat daar alle wielerdisciplines aan de beurt komen... en bvb. niet Luik-Bastenaken-Luik, omdat de klimmers daar bevoordeeld zijn op hun terrein... Sprinters en niet-klimmers doen dan gewoon niet mee hé, net zoals Charlie Borremans van Kas & The Sultans waarschijnlijk niet naar de 1989-2008-quiz zal komen ...

Ik sta hier volledig aan Lucs kant ...
Het is nog te vroeg om te zeggen of we naar de 1989-2008 quiz komen, maar als we komen, kan dat best zijn dat Charlie er ook bij is....
Hij deed trouwens ook mee aan Lu's 80-90 quizzen.

En voor ons is elke quiz evenveel waard, alleen al door de energie die er door de organisator(en) wordt ingestoken, verdient een of andere quiz niet om gedevalueerd te worden tot een kermiskoers of wat dan ook :yell:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

kasenco schreef: En voor ons is elke quiz evenveel waard, alleen al door de energie die er door de organisator(en) wordt ingestoken, verdient een of andere quiz niet om gedevalueerd te worden tot een kermiskoers of wat dan ook :yell:
Dat is de "spirit"(uoos! hoort Duvel daar officeel bij?). :thumb1:

Je amuseren rond een gezamelijke, voor de buitenwereld redelijk freaky (gelukkig niet strafbare!) hobby, mét respect voor wie daar zoveel tijd en energie in steekt, dat is de bedoeling toch! :P

Een klassement is een relatief ding en een leuke "spielerei" (ook mét evenveel respect voor wie daar zoveel tijd en energie in steekt!).

Maar wees eerlijk: gaat de "profliga" het hier zo ver drijven dat we met stamnummers én vaste ploegleden/transferperiode gaan werken? :nono:
I don't hope so!

Sociaal en interactief interessant is het echter zéér leuk om ploegen te zien "mengelen" om toch maar aan een viertal/vijftal te raken, deels uit ambitie, maar deels toch uit nieuwsgierigheid om nieuwe mensen te leren keren in een muziekliefhebberssfeer die we allen zo graag opsnuiven? Ja toch?

Dit forum heeft daarbij zeker énorm bijgedragen het laatste jaar. :app:

De websitebeheerders van dit forum zijn echter ook de bedenkers en "bijstuurders" van de ranking, terwijl ze (voorlopig nog?) geen bedreiging vormen voor de toppers... Eigenbelang is dus ver te zoeken.
Laat hen de vrijheid om het initiatief op het gemak te evalueren.

Ik vermoed trouwens dat Marc momenteel niet echt ongelukkig moet zijn met het reglement, want onze tweede plaats zijn we (zonder veel rekenen, en zelfs al wonnen we dit weekend (niet dus!)) aan zijn team kwijtgespeeld, terwijl zijzelf intussen rustig muziekjes naar eigen keuze besloten te beluisteren...

Maar ik zal daar, gelet op wat ik hieroven schreef, echt niet van wakker liggen.
Dat ik nu hardrock én video's moet instuderen om Fab4, Rechte Bananen, Jartazi, Koerier of nog legers anderen zaterdag in Bellem vergeefs van een overwinning te trachten houden daarentegen...

:twisted: :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Hé, Lemmy van Motörhead heeft nog bij Hawkwind gespeeld!
En zijn laatste song die hij daarvoor schreef was "Motörhead"...

En dan zij dit emoticon kan ik ook al trainen:

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Voila, nu kan ik mee met de headbangers!
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Hé, Lemmy van Motörhead heeft nog bij Hawkwind gespeeld!
En zijn laatste song die hij daarvoor schreef was "Motörhead"...

En dan zij dit emoticon kan ik ook al trainen:

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Voila, nu kan ik mee met de headbangers!
Goe bezig Luk :lol: :thumb2: :headbang:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Na verwerking van de quizzen van afgelopen weekend (behalve de 3e Sportvriend Muziekquiz 19/04/08, Grembergen, die volgt nog) valt onmiddelijk op: De Spectaculaire Intrede Van Silent Dolphins, van niks naar 6! Proficiat.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Nu nog proberen om dat vol te houden hé :D
Eerstvolgende treffen voor ons is 2 mei in Temse...
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Bericht door ricardofab4 »

die dolfijnen laten alle ploegen behalve de eerste 5 één plaats zakken

straf

dikke proficiat aan Jorgen
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Silent Dolphin schreef:Nu nog proberen om dat vol te houden hé :D
Eerstvolgende treffen voor ons is 2 mei in Temse...
Mag geen probleem zijn, aangezien de top van de ranking die dag bijna volledig op de quiz in Bellem zit. :roll:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Naar aanleiding van een discussie in quizbesprekingen (Sportvriend Grembergen) deze post.

Voor ploegen gelijk de onze en die van Vital (which is?) is het misschien interessant: ik ben de laatste tijd op basis van de quizbesprekingen de "2e klasse-quizzen" aan het bijhouden, kwestie uit de doppen te kijken waar we ons volgend jaar meer op ons gemak gaan voelen.
Wat de ranking betreft, het kan wel zijn effect hebben, en uiteindelijk een compleet vertekend beeld geven, als een aantal ploegen zich echt gaat toespitsen op die quizzen. Dus misschien toch iets bedenken daarvoor? Effectief 1e klasse- en 2e-klasse-quizzen of zo?
Niet dat ik de Silent Dolphins laag inschat, zeker niet, maar dat ze zó hoog staan in de ranking heeft duidelijk ook te maken met de keuze van quizzen.

wat ik zo al vlugvlug heb bijgehouden van die "2e klasse"-quizzen:

augustus- Bellem- Testedoene- gemakkelijk, ambiance, enkel uitvoerder
10/10/2008- Blaasveld- Kluizenaars- nt te moeilijk
december- Veurne - Let the music play- nog redelijk; lichtere genres
februari- Bellem- Scholenquiz/Testedoene- nt te moeilijk
april- Tielt- Wasoeties- nog redelijk
april- Deinze- Cultuurschok- nt te moeilijk; commercieel
april- Grembergen- Sportvriend- gemakkelijk
april- st-Job int goor- the Four Reasons- nt te moeilijk; commercieel
april- Hoevenen- Hoehitkwis- nt te moeilijk
mei- Temse- TOW- Foute quiz
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

berwt schreef:
april- Tielt- Wasoeties- nog redelijk
Deze quiz schat ik toch een categorie hoger hoor :roll:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Ik heb Wasoeties erbij gezet obv uitspraak in quizbespreking van Spider Murphy:

Een quiz die vooral gericht was naar lokale en caféploegen, maar die wel meer dan aangenaam was voor de reguliere ploegen.
En 43 van de 51 ploegen halen meer dan de helft, wat ook behoorlijk is. Zoals je kunt zien in mijn lijstje heb ik deze en Let the music play "nog redelijk" genoemd tegenover de andere die "niet te moeilijk" of zelfs "gemakkelijk" zijn. "Nog redelijk" is voor De Flosseklosser best nog okee, af en toe mag er wel eens gezweet worden ook. We hebben met beide "nog redelijke" quizzen trouwens heel goede ervaringen in het verleden.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

berwt schreef: Niet dat ik de Silent Dolphins laag inschat, zeker niet, maar dat ze zó hoog staan in de ranking heeft duidelijk ook te maken met de keuze van quizzen.
Ik wil toch graag even nuanceren... Wij kiezen kwissen niet op basis van al dan niet gemakkelijk; Silent Dolphins wordt gewoon ingeschakeld wanneer ik niet meespeel met Fab4 (omwille van welke reden dan ook).

Dat we binnenkomen in de ranking is 'leuk' maar voor ons echt geen levensdoel op zich.

En ik denk toch dat moesten we andere kwissen meedoen we ongeveer op een zelfde stek zouden landen (de leden van Silent Dolphins spelen anders ook mee met ploegen uit de top 10); trouwens als je de Fab4 kwis bekijkt, die we ook gewonnen hebben, daar laten we toch behoorlijk wat andere grote ploegen achter ons.

En om jullie gerust te stellen: we zullen wel wat zakken, want we doen ook nog mee aan de kwis van Willy Jr. en van Tony... en toch azen we ook daar op respectabele posities. :D
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Silent Dolphin schreef: trouwens als je de Fab4 kwis bekijkt, die we ook gewonnen hebben, daar laten we toch behoorlijk wat andere grote ploegen achter ons.
RESPECT :bow: dit is voor mij namelijk een quiz die qua moeilijkheidsgraad heel hoog scoort (volgens mij toch)
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Rubby schreef:RESPECT :bow: dit is voor mij namelijk een quiz die qua moeilijkheidsgraad heel hoog scoort (volgens mij toch)
Eindelijk naar waarde geschat :wink:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Niet dat het veel verschil uitmaakt (want gelegenheidsploeg), maar twaalfde op De Rechte Bananen Quiz was 'People From Ibiza' en niet 'El Peeken' zoals bij de quizuitslagen vermeld.
Plaats reactie