de muziekquizranking

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef:De uitslag van de Men In Black-quiz is ingegeven. Ook nieuw op de rankingpagina is de aanduiding van stijgers en dalers. Wel vreemd: Vlassenbroek is ondank hun mooie prestatie afgelopen zaterdag- gezakt.
Ik ben geen statisticus :wink: dus laat het graag aan anderen over om dit te verklaren ...
Ik had dit ook gemerkt, raar ... maar er zal wel weer een verklaring voor zijn, waarschijnlijk te maken met hun prestatie op hetzelfde tijdstip vorig jaar :doh:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:De uitslag van de Men In Black-quiz is ingegeven. Ook nieuw op de rankingpagina is de aanduiding van stijgers en dalers. Wel vreemd: Vlassenbroek is ondank hun mooie prestatie afgelopen zaterdag- gezakt.
Ik ben geen statisticus :wink: dus laat het graag aan anderen over om dit te verklaren ...
Dit is heel logisch Bart: als je bv. vorig jaar meer % had dan dit jaar, kan je ondanks een hogere plaats in de uitslag zakken in de ranking.

Op 20/1 verdwijnt de uitslag van Allegro/Rechte Bananen: zonder die dag te spelen gaat de top 5 dichter bij elkaar kruipen en waarschijnlijk licht in volgorde wijzigen. Je kan voor jezelf die uitslag er eens uitnemen en zien dat de 'lage scores' van Fab 4, Polkaheer en SVDD wegvallen.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Tja, rekenen is nooit mijn beste vak geweest. Logica ook niet trouwens. (Wat dan wel, zal u misschien zeggen ..)
Nu, voor vragen en opmerkingen van statistisch al dan niet wiskundige aard, gelieve zich te wenden tot mijn confrater eLMO :grin:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:Tja, rekenen is nooit mijn beste vak geweest. Logica ook niet trouwens. (Wat dan wel, zal u misschien zeggen ..)
Nu, voor vragen en opmerkingen van statistisch al dan niet wiskundige aard, gelieve zich te wenden tot mijn confrater eLMO :grin:
Een voorbeeld uit het tennis: stel dat Henin op 1 staat in de WTA-ranking voor Williams met een verschil van 100 punten. Henin wint in de finale van Williams, maar Williams wipt toch over Henin naar de 1e plaats in de ranking omdat Williams vorig jaar aan het tornooi niet deelnam en daardoor extra punten bijkrijgt die Henin niet krijgt omdat ze datzelfde tornooi vorig jaar ook won...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

kasenco schreef:
bart depauw schreef:Tja, rekenen is nooit mijn beste vak geweest. Logica ook niet trouwens. (Wat dan wel, zal u misschien zeggen ..)
Nu, voor vragen en opmerkingen van statistisch al dan niet wiskundige aard, gelieve zich te wenden tot mijn confrater eLMO :grin:
Een voorbeeld uit het tennis: stel dat Henin op 1 staat in de WTA-ranking voor Williams met een verschil van 100 punten. Henin wint in de finale van Williams, maar Williams wipt toch over Henin naar de 1e plaats in de ranking omdat Williams vorig jaar aan het tornooi niet deelnam en daardoor extra punten bijkrijgt die Henin niet krijgt omdat ze datzelfde tornooi vorig jaar ook won...
Da's sport zeker? :violent:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:
kasenco schreef:
bart depauw schreef:Tja, rekenen is nooit mijn beste vak geweest. Logica ook niet trouwens. (Wat dan wel, zal u misschien zeggen ..)
Nu, voor vragen en opmerkingen van statistisch al dan niet wiskundige aard, gelieve zich te wenden tot mijn confrater eLMO :grin:
Een voorbeeld uit het tennis: stel dat Henin op 1 staat in de WTA-ranking voor Williams met een verschil van 100 punten. Henin wint in de finale van Williams, maar Williams wipt toch over Henin naar de 1e plaats in de ranking omdat Williams vorig jaar aan het tornooi niet deelnam en daardoor extra punten bijkrijgt die Henin niet krijgt omdat ze datzelfde tornooi vorig jaar ook won...
Da's sport zeker? :violent:
en wiskunde :wink:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Rubby schreef: Oeps :? , net als bij den tennis, het komt er dus op aan geen belangrijke afspraken te missen en proberen zekers even goed te doen :shock:
hmmm, had ik dit al niet door ... :?
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

kasenco schreef:
bart depauw schreef:De uitslag van de Men In Black-quiz is ingegeven. Ook nieuw op de rankingpagina is de aanduiding van stijgers en dalers. Wel vreemd: Vlassenbroek is ondank hun mooie prestatie afgelopen zaterdag- gezakt.
Ik ben geen statisticus :wink: dus laat het graag aan anderen over om dit te verklaren ...
Dit is heel logisch Bart: als je bv. vorig jaar meer % had dan dit jaar, kan je ondanks een hogere plaats in de uitslag zakken in de ranking.
Wil ik er ook nog eens op wijzen dat in de nieuwe ranking de plaats in de uitslag van een quiz hoegenaamd geen rol meer speelt. Je kan voor 't zelfde geld laatste eindigen in een quiz. Als dat op slechts 5 punten van de winnaar is, dan zal je alsnog een mooi percentage behalen en dat zal zich vertalen in een eventuele hogere plaats in de rankin.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Knap systeem! :app:

Respect voor wie dit bijna wekelijks gaat bijhouden, eventueel zelfs na kalenderdagen dat er niet gequizt werd (maar het jaar ervoor dus wél).
Of doet de computer dat ook allemaal reeds automatisch, Elmo?
(vraagje gewoon uit interesse rond die technologie)
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

Devil's answer schreef:Knap systeem! :app:

Respect voor wie dit bijna wekelijks gaat bijhouden, eventueel zelfs na kalenderdagen dat er niet gequizt werd (maar het jaar ervoor dus wél).
Of doet de computer dat ook allemaal reeds automatisch, Elmo?
(vraagje gewoon uit interesse rond die technologie)
Het gebeurt telkens we op een bepaalde knop in de back-office drukken, meestal dus als we een nieuwe uitslag ingeven, maar we kunnen dit op elk moment doen eigenlijk. Het zal er gewoon op aankomen af te spreken wie zondagavond de opdracht geeft. Tis dus semi-automatisch :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

vraagje: als de kwis van Hansbeke (Landegem) gespeeld is de 19e, welke schrappen jullie dan van vorig jaar? Die van Hansbeke van 11 februari 2007? Of de WadG?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Inderdaad knap !!! :app: Ik zou het niet kunnen ,pfff :cry:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

peegee schreef:vraagje: als de kwis van Hansbeke (Landegem) gespeeld is de 19e, welke schrappen jullie dan van vorig jaar? Die van Hansbeke van 11 februari 2007? Of de WadG?

dat antwoord was al gegeven he Peegee: schrappen op datum....
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

eLMO schreef:
Devil's answer schreef:Knap systeem! :app:

Respect voor wie dit bijna wekelijks gaat bijhouden, eventueel zelfs na kalenderdagen dat er niet gequizt werd (maar het jaar ervoor dus wél).
Of doet de computer dat ook allemaal reeds automatisch, Elmo?
(vraagje gewoon uit interesse rond die technologie)
Het gebeurt telkens we op een bepaalde knop in de back-office drukken, meestal dus als we een nieuwe uitslag ingeven, maar we kunnen dit op elk moment doen eigenlijk. Het zal er gewoon op aankomen af te spreken wie zondagavond de opdracht geeft. Tis dus semi-automatisch :wink:
Ja, 'k zie 't al aankomen :doh:
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door dendaffe »

Kan ik op het forum al ergens lezen hoe de nieuwe ranking wordt opgemaakt? Hoewel we (Koerier) tien plaatsen zakten, ben ik het ermee eens dat deze ranking realistischer is dan de vorige. Schoon jobke!
Plaats reactie