Nieuwe functionaliteiten op site en forum

Plaats reactie
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Nieuwe functionaliteiten op site en forum

Bericht door eLMO »

Twee nieuwigheden vanaf vandaag op de site en voor het forum:

1° Opdat jullie niet bij imageshack ofzo een account moeten aanmaken om foto's op te laden voor hier op het forum te gebruiken bij de hoezen- of de fotoquiz hebben we een nieuwe pagina gemaakt, te bereiken via www.muziekquizzen.be/userpage.php waarop foto's kunnen opgeladen worden. Op deze pagina kan je gewoon met je forum-account inloggen. Elke foto die opgeladen wordt, zal automatisch worden voorafgegaan door de gebruikersnaam van de oplader gevolgd door _ en de foto komt terecht in de directory images. Als ik dus bijv. rara.jpg oplaad, zal in deze directory eLMO_rara.jpg komen te staan en die kan ik op het forum gebruiken via de link http://www.muziekquizzen.be/images/eLMO_rara.jpg

(Voor muziekfragmenten kan je deze mogelijkheid ook gebruiken :wink: )

2° Als je inlogt op www.muziekquizzen.be/userpage.php zal je ook zien dat je op de 2de helft van de pagina kan aangeven bij welke ploeg(en) je quizt. Deze informatie zal gebruikt worden op de nieuwe 'wie is wie'-pagina op de site zelf en ook op de pagina met alle uitslagen per ploeg zal komen te staan wie er eigenlijk allemaal deel uitmaakt van deze ploeg. Zo heb je er een beter zicht op wie er hier zo allemaal actief is.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Nieuwe functionaliteiten op site en forum

Bericht door Rubby »

eLMO schreef:Twee nieuwigheden vanaf vandaag op de site en voor het forum:

1° Opdat jullie niet bij imageshack ofzo een account moeten aanmaken om foto's op te laden voor hier op het forum te gebruiken bij de hoezen- of de fotoquiz hebben we een nieuwe pagina gemaakt, te bereiken via www.muziekquizzen.be/userpage.php, waarop foto's kunnen opgeladen worden. Op deze pagina kan je gewoon met je forum-account inloggen. Elke foto die opgeladen wordt, zal automatisch worden voorafgegaan door de gebruikersnaam van de oplader gevolgd door _ en de foto komt terecht in de directory images. Als ik dus bijv. rara.jpg oplaad, zal in deze directory eLMO_rara.jpg komen te staan en die kan ik op het forum gebruiken via de link http://www.muziekquizzen.be/images/eLMO_rara.jpg.

(Voor muziekfragmenten kan je deze mogelijkheid ook gebruiken :wink: )

2° Als je inlogt op www.muziekquizzen.be/userpage.php zal je ook zien dat je op de 2de helft van de pagina kan aangeven bij welke ploeg(en) je quizt. Deze informatie zal gebruikt worden op de nieuwe 'wie is wie'-pagina op de site zelf en ook op de pagina met alle uitslagen per ploeg zal komen te staan wie er eigenlijk allemaal deel uitmaakt van deze ploeg. Zo heb je er een beter zicht op wie er hier zo allemaal actief is.

SUPER :app:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Sjiek!
:thumb2:
Enkel het kleur van de inlogpagina mag voor mij wat minder. Zeker op maandagochtend is het zoals het :idea: aansteken als je nog maar 2 minuten wakker bent. :shock:
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

Voila, het schreeuwlelijke geel is ook weg. :D
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Great! Nu is muziekquizzen.be officieel mijn favoriete site van 2007. :thumb2:
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

Zijn er nog die na het opladen van een foto terug op de inlogpagina terechtkomen? Bij mij werkt alles perfect in zowel Explorer als Firefox, maar Bart komt steeds terug op de inlogpagina. Tis blijkbaar nog niet fool proof. :D
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Bericht door Maledictus I »

Ik heb ook eens geprobeerd een foto te uploaden maar ik denk dat het mislukt is. Als er automatisch "gebruikersnaam_" aan het bestand toegevoegd wordt zou het kunnen dat daar het probleem zit, mijn gebruikersnaam bevat een spatie en dat wordt niet aanvaard in jpg-bestanden.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Wanneer je username een spatie bevat, wordt enkel het eerste deel van je naam overgenomen. Jouw bestand heet dus in dit geval 'Maledictus_vijfletters.jpg'
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Bij mij lukt het schijnbaar (?) ook (nog) niet.

Kan het afkappingsteken in Devil's answer de oorzaak zijn?

Ik dacht eerst aan de firewall, maar nu zie ik de upgeloade files (foto's) wel héél even (in een flits) verschijnen als "klaarstaand", maar daarna lijken er weer geen meer te zijn.
Ik kan dus de naam waarmee ze bewaard zijn enkel gokken...

Edit: die flits reeds een tiental keer herhaald, en ik zie drie backslashes na devil, dan komt het afkappingsteken en de s...
Ik ga hier nog wat experimenteren...

TEST
http://www.muziekquizzen.be/images/devil\\\'s_rara.jpg

Geen succes, ook niet als ik dit tussen twee url-codes zet.
Als ik dan op "bevestigen " druk, lijkt het zelfs alsof ik niets in mijn bericht gepost heb (ook alle tekst die hierboven staat is weg)...

En ja, ik kom ook steeds op de inlogpagina terug, net zoals Bart een tijd terug. Zie bericht Elmo eind december...
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Bericht door Maledictus I »

Als ik een bestand oplaad dat uit hoofdletters bestaat, en het zo in mijn link zet, dan neemt hij het niet. Als ik er in de link kleine letters van maak wel.
Geüpload bestand: UZ.jpg
Maledictus_UZ.jpg verschijnt niet
Maledictus_uz.jpg verschijnt wel
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 981
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

eLMO schreef:Zijn er nog die na het opladen van een foto terug op de inlogpagina terechtkomen? Bij mij werkt alles perfect in zowel Explorer als Firefox, maar Bart komt steeds terug op de inlogpagina. Tis blijkbaar nog niet fool proof. :D
Als ik een foto wil uploaden, dan kom ik terug op de inlogpagina.
Als ik wil aanduiden bij welke quizploeg ik speel, kom ik ook weer uit bij de inlogpagina.
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Als ik dat gedoe zo lees, zal ik maar bij ImageShack blijven om fotookes op te laden... 8)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Heb nog nooit problemen gehad om beelekes op te laden op deze site...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Rock Monsieur schreef:
eLMO schreef:Zijn er nog die na het opladen van een foto terug op de inlogpagina terechtkomen? Bij mij werkt alles perfect in zowel Explorer als Firefox, maar Bart komt steeds terug op de inlogpagina. Tis blijkbaar nog niet fool proof. :D
Als ik een foto wil uploaden, dan kom ik terug op de inlogpagina.
Als ik wil aanduiden bij welke quizploeg ik speel, kom ik ook weer uit bij de inlogpagina.
je moet eerst apart inloggen om een foto op te laden, dan de foto opladen en wanneer dit gebeurd is, klik je op jouw ingeladen foto, kopieer dan het adres bovenaan in de invulbalk van je browser en plak dat tussen de [Img]'s en klaar is kees....
Plaats reactie