Muziekquizranking - criteria

Mag een hier onaangekondigde quiz meetellen in de ranking?

Ja
20
83%
Nee
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Muziekquizranking - criteria

Bericht door bart depauw »

Niet dat ik geloof in de werking van een democratie -wie in dit land kan dit na meer dan 180 dagen zonder regering tegenspreken- maar ik wil ook niet als dictator door het leven gaan, dus bij deze mijn vraag:
Mag een quiz die hier niet op voorhand is aangekondigd is, opgenomen worden in het puntenklassement, m.a.w mogen verdiende punten van een ploeg op zo'n quiz meetellen voor de ranking?
Ter vergelijking met de toch steeds weer aangehaalde VQR, ook daar worden uitslagen ingestuurd door ploegen die meedoen aan kermis-, jeughdhuis-, vzw,- KAV- enzoverder quizzen die ook niet altijd publiekelijk (lees: via het quizforum) bekendgemaakt zijn aan het 'grote' publiek.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

hij heeft de microbe te pakken... :wink:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

kasenco schreef:hij heeft de microbe te pakken... :wink:
Ja, en vanaf nu wens ik aangesproken te worden als Polle Depauw
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:
kasenco schreef:hij heeft de microbe te pakken... :wink:
Ja, en vanaf nu wens ik aangesproken te worden als Polle Depauw
eens iets anders dan Polle Pap :wink:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

voorlopig vrij duidelijk resultaat :shock:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Bericht door Chris M »

als ik dus morgen een quizje maak en daar een paar bevriende ploegen op uitnodig kunnen die een goede zaak doen in de ranking.
Die ranking maakt mij niets uit, want ik doe 'Maar' 2 à 3 quizzen per jaar, en dan nog onder verschillende namen.

In ieder geval, ik vind dat enkel de zaalquizzen waar iedereen toegang heeft kunnen meetellen in de ranking.
Een quiz met een beperkt aantal plaatsen ook, zolang iedereen maar kans krijgt op deelname.
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Chris M schreef:als ik dus morgen een quizje maak en daar een paar bevriende ploegen op uitnodig kunnen die een goede zaak doen in de ranking.
Die ranking maakt mij niets uit, want ik doe 'Maar' 2 à 3 quizzen per jaar, en dan nog onder verschillende namen.

In ieder geval, ik vind dat enkel de zaalquizzen waar iedereen toegang heeft kunnen meetellen in de ranking.
Een quiz met een beperkt aantal plaatsen ook, zolang iedereen maar kans krijgt op deelname.
"een hier onaangekondigde quiz" is toch nog heel wat anders dan "een onaangekondigde quiz tout court" ? :?:

Er zijn quizzen die niet op forums aangekondigd worden omdat de organisatoren niet met Internet bezig zijn (jaja, dat bestaat) of niet van een quizforum weten, maar die toch degelijke quizzen zijn, ruim aangekondigd worden via flyers e.d. en een publiek trekken dat veel breder is dan de eigen vrienden en familieleden. Uiteraard mogen die in de ranking. (En dit alles geldt ook voor algemene quizzen natuurlijk.)
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Lars schreef: "een hier onaangekondigde quiz" is toch nog heel wat anders dan "een onaangekondigde quiz tout court" ? :?:

Er zijn quizzen die niet op forums aangekondigd worden omdat de organisatoren niet met Internet bezig zijn (jaja, dat bestaat) of niet van een quizforum weten, maar die toch degelijke quizzen zijn, ruim aangekondigd worden via flyers e.d. en een publiek trekken dat veel breder is dan de eigen vrienden en familieleden. Uiteraard mogen die in de ranking. (En dit alles geldt ook voor algemene quizzen natuurlijk.)
Ik sluit me volledig aan bij wat Lars hier neerschrijft. Zo spelen wij elk jaar de popquiz-voor-duo's van JH Reflex in Kortrijk. Die wordt hier niet aangekondigd, maar via flyers e.d. wordt wel degelijk reclame gemaakt in de regio. Dan mag deze voortreffelijke quiz wat mij betreft gerust meetellen voor de ranking.
Nog een ander voorbeeld is de 'Let The Music Play' quiz van vorige week in Beauvoorde-Veurne. Die quiz heb ik zelf hier op 't forum aangekondigd, anders was die, zoals vorige jaren, ook ongemerkt voorbij gegaan.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

zoals Bart al heeft gezegd, moet je met zo'n ranking ergens beginnen.
Het (niet-perfecte) systeem dat nu gehanteerd wordt, kan na een tijdje ge-fine-tuned worden, een beetje naar het model van het VQR-systeem van Steven Deceuster (zie Los Flippos).
Er kunnen dan meer of minder punten toegekend worden, naargelang het aantal 'topploegen' aanwezig op een quiz.

Ik bedank feestelijk voor de eer dat allemaal op punt te zetten, maar als Bart of iemand anders zich geroepen voelt : ga vooral je gang ! :app:
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Mij maakt het niet veel uit; ik denk niet dat er een formule is waardoor wij algauw in de top10 zullen geraken...
maar als je het dan toch vraagt, denk ik dat, als je de uitslag kunt doorsturen naar muziekquizzen.be, een aankondiging evenzeer een kleine moeite is.
JVdP
Superstar
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 08:03
Locatie: Mol/Vrienden Van de Jury

Bericht door JVdP »

Lars schreef:
Chris M schreef:als ik dus morgen een quizje maak en daar een paar bevriende ploegen op uitnodig kunnen die een goede zaak doen in de ranking.
Die ranking maakt mij niets uit, want ik doe 'Maar' 2 à 3 quizzen per jaar, en dan nog onder verschillende namen.

In ieder geval, ik vind dat enkel de zaalquizzen waar iedereen toegang heeft kunnen meetellen in de ranking.
Een quiz met een beperkt aantal plaatsen ook, zolang iedereen maar kans krijgt op deelname.
"een hier onaangekondigde quiz" is toch nog heel wat anders dan "een onaangekondigde quiz tout court" ? :?:

Er zijn quizzen die niet op forums aangekondigd worden omdat de organisatoren niet met Internet bezig zijn (jaja, dat bestaat) of niet van een quizforum weten, maar die toch degelijke quizzen zijn, ruim aangekondigd worden via flyers e.d. en een publiek trekken dat veel breder is dan de eigen vrienden en familieleden. Uiteraard mogen die in de ranking. (En dit alles geldt ook voor algemene quizzen natuurlijk.)
Inderdaad Lars, volledig mee eens. Het zijn de quizzen die "beperkingen" opleggen (privé quizjes, enkel voor gelegenheidsploegen, enkel voor vrouwen....) die uitgesloten zouden moeten worden.
Red
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 13:48
Locatie: Zemst/Captain Sensible

Ja dat mag!

Bericht door Red »

Ik vind zeker dat ook quizzen die niet op de kalender staan mogen worden opgenomen in de ranking. Wij hadden pas na het maken van de kalender beslist om een quiz te organiseren (09-05 btw).
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Ja dat mag!

Bericht door bart depauw »

Red schreef:Ik vind zeker dat ook quizzen die niet op de kalender staan mogen worden opgenomen in de ranking. Wij hadden pas na het maken van de kalender beslist om een quiz te organiseren (09-05 btw).
Ik bedoel uiteraard niet de gedrukte kalender, maar de online kalender hier.
Red
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 13:48
Locatie: Zemst/Captain Sensible

Re: Ja dat mag!

Bericht door Red »

bart depauw schreef:
Red schreef:Ik vind zeker dat ook quizzen die niet op de kalender staan mogen worden opgenomen in de ranking. Wij hadden pas na het maken van de kalender beslist om een quiz te organiseren (09-05 btw).
Ik bedoel uiteraard niet de gedrukte kalender, maar de online kalender hier.
Ah, ok monkeyman.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

rino schreef:
Lars schreef: "een hier onaangekondigde quiz" is toch nog heel wat anders dan "een onaangekondigde quiz tout court" ? :?:

Er zijn quizzen die niet op forums aangekondigd worden omdat de organisatoren niet met Internet bezig zijn (jaja, dat bestaat) of niet van een quizforum weten, maar die toch degelijke quizzen zijn, ruim aangekondigd worden via flyers e.d. en een publiek trekken dat veel breder is dan de eigen vrienden en familieleden. Uiteraard mogen die in de ranking. (En dit alles geldt ook voor algemene quizzen natuurlijk.)
Ik sluit me volledig aan bij wat Lars hier neerschrijft. Zo spelen wij elk jaar de popquiz-voor-duo's van JH Reflex in Kortrijk. Die wordt hier niet aangekondigd, maar via flyers e.d. wordt wel degelijk reclame gemaakt in de regio. Dan mag deze voortreffelijke quiz wat mij betreft gerust meetellen voor de ranking.
Nog een ander voorbeeld is de 'Let The Music Play' quiz van vorige week in Beauvoorde-Veurne. Die quiz heb ik zelf hier op 't forum aangekondigd, anders was die, zoals vorige jaren, ook ongemerkt voorbij gegaan.
Inderdaad, en zo zijn we daar terecht gekomen en hebben jullie van de overwinning kunnen houden :lol:
Plaats reactie