Ingeven uitslagen

Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1643
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Ingeven uitslagen

Bericht door tequila »

Ik heb gemerkt dat sommige teams twee keer in de uitklaplijst voorkomen. Hun punten zitten dus ook verdeeld over twee verschillende records. Dit is het geval voor De Selders, Blue Moon en Boscobabes. Kunnen die samengevoegd worden?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door peegee »

Inderdaad, mij is dit ook al opgevallen bij het ingeven van diverse uitslagen... Het ging niet specifiek om die teams, maar er zijn er nog véél meer, die dubbel vermeld staan.... Elmo, als je dit leest, wat te doen???
eLMO
Administrator
Berichten: 369
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door eLMO »

tequila schreef:Ik heb gemerkt dat sommige teams twee keer in de uitklaplijst voorkomen. Hun punten zitten dus ook verdeeld over twee verschillende records. Dit is het geval voor De Selders, Blue Moon en Boscobabes. Kunnen die samengevoegd worden?
Voila, ze zijn samengevoegd. Het effect hiervan zal je pas begin maart in ranking merken.

Alle zulke gevallen mogen gemeld worden bij mij. Ik corrigeer het dan in de databank.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door Joe Roxy »

IS het mogelijk ook nog om volgende quiz toe te voegen om de resultaten in te voegen ?
Deze quiz is ook beschreven op het forum en stond op de Aleydis quizkalender:

Muziekquiz Hoje Basket Hombeek 25/4/2011
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door peegee »

Joe Roxy schreef:IS het mogelijk ook nog om volgende quiz toe te voegen om de resultaten in te voegen ?
Deze quiz is ook beschreven op het forum en stond op de Aleydis quizkalender:

Muziekquiz Hoje Basket Hombeek 25/4/2011
Op een maandag, Joe Roxy?????
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door Joe Roxy »

Ik bedoelde 25/3 (viel samen met de quiz van New Beatles)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door peegee »

Er worden enkel uitslagen van quizzen, die "ver genoeg" op voorhand op deze site worden aangekondigd, verwerkt; is deze ooit aangekondigd op deze site???

Ik ben eens naar de Aleydis-site gaan kijken; daar staan nog muziekquizzen op, die bij ons niet worden vermeld...
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door Joe Roxy »

Das wel flauw ze,

deze heeft elk jaar bij de lijst gestaan en er telkens ook een uitslag ingegeven, en nu mag die gewoon niet aan het overzicht toegevoegd worden.
Zie maar in het lijstje van Joe Roxy & De Hete hangijzers.
Het zou ook dikke flauwekul zijn dat deze resultaten zo'n grote invloed hebeen op die ooooh zo belangrijke rangschikking. Niet dus !
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1055
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door Luk »

Beiden hebben wel een punt hier...

Peegee voor de regels van muziekquizzen.be voor wat betreft de "rangschikking" ("minstens een week op voorhand aangekondigd op dit forum"), waar ook wel iets voor te zeggen is.

Joe Roxy voor de relativering van de "rangschikking", want die houdt blijkbaar (eervolle) vermeldingen van quizuitslagen tegen indien de quizzen niet of niet tijdig werden aangekondigd. Wat als je enkel de uitslag wil uitgestald zien, en niet echt de verzilvering in de ranking?

Blijkbaar is er een probleem dat "niet-voor-de-rangschikking in aanmerking komende quizzen" ook niet in de uitslagentabel kunnen voorkomen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat dit in de achtergrond van de structuur van de site een groter probleem kan zijn dan dat "op een afstand" lijkt...

Zelf heb ik (samen met Sympathie vur den Duvel onder andere) ook al quizzen goed gescoord tot gewonnen die helemaal niet tot op dit forum aangekondigd en qua resultaat vermeld raakten, maar waarvan de belevenis de mooiste prijs of erkenning was. Zelf nooit een probleem mee gehad. Maar ik kan het gevoel van Joe Roxy wel begrijpen.
Ik vrees dat het echter, in dit stadium, enkel op te lossen is door de quizzen waaraan je deelneemt zélf tijdig op dit forum aan te kondigen of de organisatie daartoe aan te zetten, mocht je zien dat het niet tijdig dreigt te gebeuren.

Elmo, Bart en Keiem, beheerders van dit forum: verbeter me gerust waar ik het hier fout heb...
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door peegee »

Joe Roxy schreef:Das wel flauw ze,

deze heeft elk jaar bij de lijst gestaan en er telkens ook een uitslag ingegeven, en nu mag die gewoon niet aan het overzicht toegevoegd worden.
Zie maar in het lijstje van Joe Roxy & De Hete hangijzers.
Het zou ook dikke flauwekul zijn dat deze resultaten zo'n grote invloed hebeen op die ooooh zo belangrijke rangschikking. Niet dus !
Het is zelfs heel weird. Jullie stonden, voor het ingeven van de scores van Hoje op 78.13% en 8 deelnames; nu dat hij ingegeven is (en jullie behaalden daar toch een % van 89.6%) staan jullie wel degelijk op 9 deelnames, maar op slechts 77.41% ????? (Ik zet +/- 3/4 van alle op het einde van de maand niet ingevulde quizzen in, maar heb dit nog niet meegemaakt) ik zal het eens doorgeven aan Elmo.

Nu, om nogmaals terug te komen op "het bij de ranking toevoegen" van quizresultaten, het gaat er vooral om, dat er regels zijn; en één van die regels is: intijds doorgeven van een quiz, dat iedereen de kans heeft om zich daarvoor in te schrijven; als deze niet aangekondigd wordt op het forum, en enkel één bepaalde "forumploeg" weet ervan, dan hebben de andere teams zelfs géén kans om aan die quiz mee te doen en dan heeft die ploeg onherroepelijk gewonnen en zijn 100%; dat vind ik flauw, ze !!!!!!!!
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door Joe Roxy »

Peegee we hadden maar 71 %
Dus punten zakken als deze stonden op een gemiddelde van 78%.

Ik denken dat de meeste ploegen fair zijn daarin. We hebben al nog andere quizzen meegedaan vb. muziekvereniging Lint waar wij 2des werden en Koerier 1, maar gezien dit niet een quiz was zoals we hetkennen en bij de eerste 2 waren is deze ook niet bij de scores toegevoegd.
Zo doen wij ook steeds mee aan een leutige muziekquiz, niets voor de ploegen uit het circuit en eigenlijk willen wij dat zelfs zo houden. Die einduitslag kan ik vragen om in te geven wegens onze top 3 plaatsen, maar ook dat doen we niet.
Zo zulen er nog wel ploegen aan dergelijke quizzen meegedaan hebben en resultaten niet hebben gevraagd om toe te voegen.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door peegee »

Daar hebt ge volledig gelijk in, Joe Roxy; ook (ondanks in de ranking 32 stuks vermeld op jaarbasis) wij doen aan meer quizzen mee, die niet op dit forum vermeld worden...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door kasenco »

Als ik me bij uitzondering dan ook nog eens mag moeien ;)
Waarom staan er quizzen uit Nederland tussen de uitslagen en aankondigingen? Niet conform het reglement.
Waarom staan er filmquizzen (al dan niet gecombineerd met muziek) tussen de uitslagen en aankondigingen? Ook niet conform het reglement.

De ranking mag voor mij opgedoekt worden, maar lijstjes met uitslagen moeten blijven en liefst zo compleet mogelijk.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door SpeedKing »

Dit jaar staan al 14 quizzen op de lijst waarvan de uitslag nooit is ingegeven. Je zal maar net die quizzen spelen. Maakt die hele ranking sowieso irrelevant. Mij maakt het niet uit als weinig spelende ploeg, maar het is vooral de lakse mentaliteit van die organisatoren dat me stoort.

Ik vind nog altijd: als je dit forum kan gebruiken om je quiz aan te kondigen en reclame te maken, dan kan je ook ten minste de moeite doen om de score in te geven. Een soort elementaire organisatiebeleefdheid zeker tegenover de mensen die hier werk in dit forum steken (pakweg Dimitri). De antwoorden posten zou toch ook een minimum moeten zijn, ik kan nog wel begrijpen dat iemand geen analyse wil maken.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Ingeven uitslagen

Bericht door peegee »

Ben er wel mee eens, Ludo, maar hou er ook rekening mee, dat de meeste quizzen, waarvan de uitslagen niet zijn ingebracht, meestal niet door de organisatoren op het forum zijn gepost... (wel op de site bij de aankondigingen); degene die niet ingezet zijn, zijn meestal ook niet relevant voor de ranking...
Ik doe wel mijn best om op het einde van elke maand zoveel mogelijk te gaan zoeken naar de uitslagen van de quizzen, die nog niet zijn ingezet en zet die dan zelf in.. Elke maand zijn dat er wel een paar, maar ik heb ook al maanden gehad, dat ik er 6 of 7 heb ingezet.
Hou er ook rekening mee, dat het niet altijd zo gemakkelijk is, om het netjes in te zetten; soms smijt hij er U halverwege het inzetten gewoon af, of, wat nog veel frustrerender is, op het einde (heb dat al meegemaakt tot 3 x toe bij een quiz waar er meer dan 40 teams meededen :cry: )
Nu, voor de rest is die ranking alleen maar iets tofs voor statistici (nerds zoals ik, dus) ;)
Plaats reactie