Beste muziekquizzers

Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Beste muziekquizzers

Bericht door bart depauw »

Dankzij de technische knobbel en inspanningen van eLMO (mogelijk maken van semi-automatische ingave van quizkalender, quizuitslagen, ...) en de hulp van Keiem als mede-administrator draaien forum en website quasi autonoom maar er is één ding dat rest.

Binnen een paar maanden dienen namelijk de jaarlijkse hostingkosten (een kleine 30 euro) voor het muziekquizzen.be-domein betaald te worden. Sinds de oprichting van de site heb ik dit uiteraard zelf gedaan, maar gezien ik sinds een tijdje niet meer deelneem aan het muziekquizgebeuren, ga ik dat deze maal niet meer doen.

Ik wacht op jullie voorstellen en suggesties.

Bart
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Devils answer »

Ik wil daar zeker in bijdragen.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Jorgen VG »

Ook ik wil m'n euro in het zakje doen
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door bart depauw »

Heel sympatiek, ik had ook niet anders verwacht. Maar bedoeling van mijn bericht is dat er een soort 'gestructureerde' oplossing wordt bedacht. Ik ga geen lijst gaan bijhouden van iedereen die een bijdrage wil leveren, en dan aan die personen een betalingsuitnodiging sturen of zo, waarna zij het statuut van erelid verkrijgen. :P

Misschien kan de kwestie geregeld worden op een binnenkort plaats te vinden quiz waarop de meeste circuitploegen aanwezig zijn?

PS: 't Gaat mij niet om het betalen bedrag op zich, 't is meer een 'princiepskwestie'.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door vinceluka »

Ik wil daar gerust voor zorgen op de eerstvolgende Scary monkey quiz (dat is binnen een paar maanden)
door een collectebus te plaatsen ter steun aan de website
Er zijn dan wel niet bijster veel ploegen aanwezig maar als iedereen er een halve euro ingooit heb je het gewenste bedrag.
Mocht er niet genoeg gecollecteerd worden, wat ik betwijfel, zuivert de organisatie de rest aan.

Kan een jaarlijks ritueel worden om deze onmisbare website levendig te houden.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door bart depauw »

vinceluka schreef:Ik wil daar gerust voor zorgen op de eerstvolgende Scary monkey quiz (dat is binnen een paar maanden)
door een collectebus te plaatsen ter steun aan de website
Er zijn dan wel niet bijster veel ploegen aanwezig maar als iedereen er een halve euro ingooit heb je het gewenste bedrag.
Mocht er niet genoeg gecollecteerd worden, wat ik betwijfel, zuivert de organisatie de rest aan.

Kan een jaarlijks ritueel worden om deze onmisbare website levendig te houden.
Voila, da's wat ik bedoelde. Thanks Vince.
Mijn rekeningnummer is .. LOL
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Keiem »

:thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Devils answer »

Vinceluka was vlugger klaar met typen...

Ik zat intussen met dit (ingewikkelder) idee in mijn hoofd.

Misschien dat iemand het initiatief neemt om een nuttig gadget (kleine USB-stick bijvoorbeeld) te personaliseren met muziekquizzen.be er op, en dat dan vrijblijvend te koop aanbieden op quizzen? Ik wil dat wel eens verder bekijken als er interesse is.

Met ereleden en betaallijsten zie ik het ook minder zitten.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Rubby »

Devil's answer schreef:Vinceluka was vlugger klaar met typen...

Ik zat intussen met dit (ingewikkelder) idee in mijn hoofd.

Misschien dat iemand het initiatief neemt om een nuttig gadget (kleine USB-stick bijvoorbeeld) te personaliseren met muziekquizzen.be er op, en dat dan vrijblijvend te koop aanbieden op quizzen? Ik wil dat wel eens verder bekijken als er interesse is.

Met ereleden en betaallijsten zie ik het ook minder zitten.
goe voorstel, ik heb keiem ook al eens met een T-shirt gezien op een quiz.

by the way (ik = Testedoene) zijn ook zeker bereid om een bijdrage te leveren.

ander voorstel : iedereen die een quiz organiseert en deze op de beruchte kalender /forum wil plaatsen betaalt een bijdrage (20/50... cent ik zeg maar iets)
Vanuit Bellem zorgen we op deze manier al voor een fikse bijdrage :mrgreen:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Keiem »

ik ben zeker als je op één jaarlijkse kwis zo'n collectebus zet en het laat omroepen, dat die voldoende opbrengt om de site draaiende te houden. €1 pp ruimschoots is voldoende. Gadgets zijn uiteraard ook leuk, maar hoeft zoiets?
Dat doet me eraan denken dat ik mijn -nog steeds uniek- T-shirt nog eens moet bovenhalen op een kwis :mrgreen:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Devils answer »

Hmm, ja. Gadgets hoeven niet echt... Akkoord.

Maar gezien de "gevoeligheden" die hier soms leven over appreciatie van soorten quizzen, lijkt het me ook geen goed idee om deze solidaire actie te steunen op "één quiz" die dan nog niet echt centraal gelegen is qua locatie (Kortrijk).

Dus waarom maakt Bart De Pauw niet gewoon een rekeningnummer (desnoods een nieuw, speciaal voor muziekquizzen.be gecreëerd) bekend, waarop iedere genieter van dit forum (neem nog maar) € 1 zou storten (via homebanking toch niet meer zo moeilijk). Akkoord, het is niet zo anoniem als een collectebus, maar ach ja...

Bart De Pauw zal dan samen met Elmo in eer en geweten de eventuele meeropbrengst overdragen naar het volgende jaar (of vorige jaren, wanneer hij dat zou willen).
Echt rijk zal hij er niet van worden als hij dat (volgens wantrouwenden) niet zou doen, maar als dat toch zo zou zijn, dat is hem dat alvast met mijn bijdrage gegund, hoor, want dit forum is zijn geld waard, vind ik. Ik heb Bart of Elmo op een café op quiz nog niet getrakteerd, maar ze zijn het waard, niet? En € 1... Daar koop je hen zelfs geen "Suzywafel" meer voor (stel dat je hen trakteert na 200 quizzers op eens een niet-alcoholische versnapering... ;-) :rofl2: ).

Mocht Bart echt afstand willen nemen van het "volautomatische" droomproject, dan moet er maar iemand democratisch gekozen worden die het vertrouwen heeft om dat geld te beheren zodat de website kan blijven bestaan.

Ik heb niets tegen het mooie voorstel van Vinceluka, maar ik ben redelijk ontnuchterd over de stellingnames van sommige quizzers hier, en daarom stel ik een totaal neutraal fundraisingsysteem voor: stort op de rekening van Bart De Pauw (& Elmo). Drinken ze er enen op op onze kosten, dan hebben ze dat verdiend zeker? :twisted:
Als Bart (& Elmo) anonimiteit ""als in een collectebus" garanderen", en inmiddels zelf met zijn geweten in rust blijft/blijven, lijkt dit me de ideale oplossing.
Laatst gewijzigd door Devils answer op za 06 nov 2010, 02:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door berwt »

Ofwel laat je een collectebus een week of 5 van quiz naar quiz gaan zodat iedereen en overal eens de keure heeft gehad om te doneren. Dan haal je de collectebus weer pas boven wanneer die leeg is, dus als het 90€ heeft opgebracht bijvoorbeeld, dan kan dat 3 jaar later zijn. Waarmee worden de kalenders eigenlijk gefinancierd? Misschien dat dat van dezelfde hoek kan komen?

Als we nog even verder blijven brainstormen dan hebben we binnen de kortste keren een vzw met voorzitter, secretaris, statuten en een jaarlijks galabal. :wink:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door kasenco »

Devil's Answer for president :headbang:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door PaulMcCartney »

berwt schreef:Waarmee worden de kalenders eigenlijk gefinancierd?
De muziekquizkalender was een initiatief van Ricardo (Fab4 quizcollega). Hij zorgt voor de nodige sponsoring voor dit initiatief en jaarlijks gaat de opbrengst van de tombola van de Fab4 quiz naar de kalender.

Wat de discussie hier betreft, zal het wel geen probleem zijn om aan 30 euro te geraken. Maar wat zijn de kosten van de hosting en onderhoud?
Gebruikersavatar
Elke
Lead Singer
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 20:24

Re: Beste muziekquizzers

Bericht door Elke »

Devil's answer schreef:En € 1... Daar koop je hen zelfs geen "Suzywafel" meer voor.
Ho jong, waar koopt gij uw Suzywafels? Die van mij kosten nog steeds maar 60 ct, hoor.

Maar dus: ik wil ook wel mijn duit in het zakje doen, en aangezien FF & ZH heel weinig quizzen doet lijkt het rekening-voorstel mij het haalbaarst.
Plaats reactie