Dus ik wil een quiz organiseren

baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: Dus ik wil een quiz organiseren

Bericht door baaigones »

bart depauw schreef:
baaigones schreef:Afbeelding
Look who's back!
Look who ik eigenlijk kopiëerde van een bevriend forum Afbeelding :wink:
Gebruikersavatar
Fideel
Backing Vocal
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 16:49
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Fideel »

Iemand een idee voor een zaal in Gent? Niet simpel :).
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Fideel schreef:Iemand een idee voor een zaal in Gent? Niet simpel :).
De balzaal van de Vooruit was een hele tijd geleden nog redelijk betaalbaar ... Als 't iets minder mag zijn, vraag eens aan peegee (kaaskop) over de zaal die hij gebruikt voor de kakkerlakkenquiz, in de buurt van het Rabot en best wel een mooie zaal ...
Afgelopen weekend was er een quiz van Amnesty International in de Raadskelder onder het Belfort. Ook niet mis qua locatie, lijkt mij ... (als de chauffage werkt dan toch ...)
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Bericht door eLMO »

Als je de quiz organiseert voor een door de stad erkende vereniging kan je bij de stadsdiensten goedkoop een zaal huren en tis eigenlijk een lange lijst van zalen dat ze daar hebben.
Gebruikersavatar
Fideel
Backing Vocal
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 16:49
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Fideel »

De balzaal van de Vooruit is nu meer dan 1000 euro. Ik dacht het niet :).

En een erkende vereniging. Ik denk niet dat Digg* en goddeau als vereniging beschouwd worden. Bon, we gaan moeten foefelen, ik hoor het al :lol:.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Fideel schreef:De balzaal van de Vooruit is nu meer dan 1000 euro. Ik dacht het niet :).
Oei, in 'mijne tijd' was het 10.000 frank. Precies wat opgeslagen ..
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

bart depauw schreef:
Fideel schreef:De balzaal van de Vooruit is nu meer dan 1000 euro. Ik dacht het niet :).
Oei, in 'mijne tijd' was het 10.000 frank. Precies wat opgeslagen ..
een nulleke gemist, voor de rest bijna niets verandert, ah ja , just we zitten nu met den € zekers :lol:
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Fideel schreef:Iemand een idee voor een zaal in Gent? Niet simpel :).
Stel de vraag misschien eens op het losflippos forum?
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk zit met de bronnen van je fragmenten.
Moet je elk fragment dat je laat spelen zelf in bezit hebben, of mag je ook fragmenten van geleende cds, uit de bibliotheek of eventueel minder legale bronnen gebruiken? Is hier uberhaupt een regeling voor?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

phon schreef:Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk zit met de bronnen van je fragmenten.
Moet je elk fragment dat je laat spelen zelf in bezit hebben, of mag je ook fragmenten van geleende cds, uit de bibliotheek of eventueel minder legale bronnen gebruiken? Is hier uberhaupt een regeling voor?
Heb je hier al gekeken?
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

bart depauw schreef:
phon schreef:Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk zit met de bronnen van je fragmenten.
Moet je elk fragment dat je laat spelen zelf in bezit hebben, of mag je ook fragmenten van geleende cds, uit de bibliotheek of eventueel minder legale bronnen gebruiken? Is hier uberhaupt een regeling voor?
Heb je hier al gekeken?
Nu wel. Dus als ik het goed begrijp mag de muziek komen van waar je wil als je er maar SABAM op betaalt?
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

phon schreef:
bart depauw schreef:
phon schreef:Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk zit met de bronnen van je fragmenten.
Moet je elk fragment dat je laat spelen zelf in bezit hebben, of mag je ook fragmenten van geleende cds, uit de bibliotheek of eventueel minder legale bronnen gebruiken? Is hier uberhaupt een regeling voor?
Heb je hier al gekeken?
Nu wel. Dus als ik het goed begrijp mag de muziek komen van waar je wil als je er maar SABAM op betaalt?
Mijn ervaring (als quizorganisator, maar ook als organisator van diverse mega-scouts-fuiven) leert me dat Sabam zich niet zal bezighouden met het controleren van de bron van de gebruikte muziekfragmenten. Maar 100% sluitende garantie kan je daar natuurlijk nooit op hebben.

Als je muziek afspeelt, dan moeten daar auteursrechten op betaald worden. Sabam staat in voor de inning van deze auteursrechten. Als je netjes je aanvraag vooraf in orde brengt, dan heb je 's avonds normaal gezien geen last van controleurs.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Rock Monsieur schreef:
phon schreef:
bart depauw schreef:
phon schreef:Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk zit met de bronnen van je fragmenten.
Moet je elk fragment dat je laat spelen zelf in bezit hebben, of mag je ook fragmenten van geleende cds, uit de bibliotheek of eventueel minder legale bronnen gebruiken? Is hier uberhaupt een regeling voor?
Heb je hier al gekeken?
Nu wel. Dus als ik het goed begrijp mag de muziek komen van waar je wil als je er maar SABAM op betaalt?
Mijn ervaring (als quizorganisator, maar ook als organisator van diverse mega-scouts-fuiven) leert me dat Sabam zich niet zal bezighouden met het controleren van de bron van de gebruikte muziekfragmenten. Maar 100% sluitende garantie kan je daar natuurlijk nooit op hebben.

Als je muziek afspeelt, dan moeten daar auteursrechten op betaald worden. Sabam staat in voor de inning van deze auteursrechten. Als je netjes je aanvraag vooraf in orde brengt, dan heb je 's avonds normaal gezien geen last van controleurs.
Inderdaad , dat doen we met Testedoene ook altijd, en nog nooit een probleem gehad !
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

In theorie is het eigenlijk mogelijk een muziekquiz te organiseren zonder SABAM te moeten betalen. Je zou in feite enkel moeten weten welke muziek niet geschreven noch uitgegeven is door bij Sabam aangesloten personen/instellingen. Ik vrees dat het wel bij theorie blijft.

Ik heb onlangs bij wijze van oefening de analoge vraag voor een fuif direct gesteld naar Sabam. Zie hieronder mijn mail en het antwoord dat ik kreeg. Mijn motivatie om een reglementaire Anti-Sabam-fuif (of -muziekquiz) te organiseren is in elk geval weg, als die er al was. Als iemand van jullie het nog ziet zitten, kom ik zeker af, al was het maar uit respect voor het uitspitten van wat je kunt draaien.


Beste Bert,

Wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen.

Omdat SABAM de enige vereniging is in België die auteursrechten voor muziek beheert en omdat Sabam het wereldwijde muziekrepertoire vertegenwoordigt, is er een vermoeden dat het merendeel van de muziek die in het openbaar gedraaid wordt (op fuiven, op de radio,...) door SABAM beheerd wordt. SABAM heeft 28.000 eigen Belgische leden en door de wederkerigheidovereenkomsten met haar zusterverenigingen in het buitenland vertegenwoordigt SABAM aldus de rechten van vele duizenden auteurs, componisten en uitgevers.

Een exhaustieve lijst is wegens de bestandsgrootte niet beschikbaar (ettelijke honderdduizenden pagina's?). Het staat u natuurlijk vrij en u heeft tenandere op basis van artikel 66 van de auteurswet het recht om op onze hoofdzetel ons databestand te komen consulteren.

Ik wil nog opmerken dat SABAM geen artiesten vertegenwoordigt, maar wel auteurs, componisten en uitgevers.

Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn geweest en blijf graag ter beschikking voor aanvullende details.

Met vriendelijke groeten,
Sarah Mabilde

_______________________________________
Sarah Mabilde
Dossierbeheerder - Netwerk Agentschappen
Gestionnaire de dossiers - Réseau Agences
File Manager - Network Agencies
SABAM
Aarlenstraat 75-77 Rue d'Arlon
1040 Brussel/Bruxelles
Tel. 02/286.83.77
Fax 02/230.52.57 - 02/742.24.60
Email sarah.mabilde@sabam.be

P Please consider the environment before printing this e-mail

-----Original Message-----
From: Bert Gheeraert [mailto:bert.gheeraert@gmail.com]
Sent: woensdag 28 november 2007 20:17
To: Info
Subject: fuif organiseren


Beste,

ik ben van plan om volgend jaar een fuif te organiseren. Is het mogelijk om een lijst te krijgen van alle artiesten die aangesloten zijn bij Sabam zodat ik kan overwegen of ik het kan doen zonder extra bijdrage te moeten betalen?
Heeft u ook weet van een andere organisatie waar artiesten ook kunnen bij aangesloten zijn en waar ik dus ook best de lijst kan opvragen?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,
Bert Gheeraert.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

berwt schreef:In theorie is het eigenlijk mogelijk een muziekquiz te organiseren zonder SABAM te moeten betalen. Je zou in feite enkel moeten weten welke muziek niet geschreven noch uitgegeven is door bij Sabam aangesloten personen/instellingen. Ik vrees dat het wel bij theorie blijft.

Ik heb onlangs bij wijze van oefening de analoge vraag voor een fuif direct gesteld naar Sabam. Zie hieronder mijn mail en het antwoord dat ik kreeg. Mijn motivatie om een reglementaire Anti-Sabam-fuif (of -muziekquiz) te organiseren is in elk geval weg, als die er al was. Als iemand van jullie het nog ziet zitten, kom ik zeker af, al was het maar uit respect voor het uitspitten van wat je kunt draaien.
Chapeau Bert ... schitterend idee om Sabam eens goed bij hun kl*ten te hebben. Maar hun antwoord is natuurlijk even schitterend gevonden. Alhoewel ... een databestand van enkele 100.000 pagina's ... dat moet toch wel op een DVD-tje te branden zijn en te verkrijgen via de post?
Plaats reactie