Sabam

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

Red schreef:
kasenco schreef:
Rock Monsieur schreef:Misschien moeten we die muziekquizzer die bij Sabam werkt eens uitnodigen om hier op het forum een antwoord te geven op al onze vragen.

Misschien kunnen Yossarian of Kasenco die persoon eens aanspreken?
Delicaat geval: die persoon heeft zelf al eens een cd voor mij gekopieerd....
:) Een corrupte Sabammer begot!
yep , dit zegt inderdaad al meer dan genoeg :?

Ik heb zelf geen idee als wij bij Testedoene dit betalen (gezien onze hoeveelheid quizzen zou dit wel oplopen)
Ik vraag dat eens na bij onze penningmeester of secretaris
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Het raakt ook kant noch wal om eerst illegaal muziek te gaan downloaden om in de quiz te stoppen en dan als typisch hypocriete Belg SABAM te gaan betalen op een quiz....

Mijns inziens bedrieg je meer met het eerste dan met het tweede....

Je moet ook niet katholieker willen zijn dan de paus...

En nu maar hopen dat SABAM deze thread niet leest :wink:
Red
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 13:48
Locatie: Zemst/Captain Sensible

Bericht door Red »

Heb net even gebeld naar Sabam. Had een vriendelijke vrouw aan de lijn die me heel wat uitleg gaf. Het belangrijkste wat ze zij was 'onze controleurs gaan zich normaal gezien niet bezig houden met controles te gaan uitvoeren op kwisjes'.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Red schreef:Heb net even gebeld naar Sabam. Had een vriendelijke vrouw aan de lijn die me heel wat uitleg gaf. Het belangrijkste wat ze zij was 'onze controleurs gaan zich normaal gezien niet bezig houden met controles te gaan uitvoeren op kwisjes'.
Dan is het probleem toch opgelost?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

kasenco schreef:
bart depauw schreef:Moet je eigenlijk auteursrechten betalen als je slechts een fragment van een song laat horen? Ik dacht eigenlijk van niet.
kopie uit site SABAM:

TARIEVEN film - quizz - Spelpropgramma'S



--------------------------------------------------------------------------------
Klik hier om het tarief te raadplegen
--------------------------------------------------------------------------------

U wilt een diareeks tonen en opfleuren met uw lievelingsmuziek. Geen probleem, maar denk ook aan de auteursrechten die u hiervoor moet betalen.

Hetzelfde geldt voor het gebruik van achtergrondmuziek bij de kleinere optredens van clowns, voor de ingelaste muziek in film- en videovertoningen, alsook in allerhande spelprogramma's.

De tarifering van deze manifestaties gebeurt op basis van 2,75% op de bruto-ontvangsten, altijd rekening houdend met de minimumbedragen die u terug kan vinden in de tabel (zie tarief). Als u minstens 5 voorstellingen per seizoen organiseert, dan is het tarief Cine-Clubs het juiste.

U betaalt 6,82€ per film wanneer uw toegangsprijs beperkt blijft tot 1,50€ per film of voorstelling.

Ligt uw inkomprijs hoger, dan betaalt u 10,24€ aan auteursrechten per voorstelling.

Ook voor de filmfestivals is er een plaats apart op het tarief.

De minimabedragen zijn dezelfde als voor de cine-clubs, maar het basisprincipe is ook hier een inning van 2,75% op de bruto-ontvangsten.
Dit had ik ook gevonden op de sabamsite, maar dit vermeldt toch nergens het spelen van muziekfragmenten?
Intussen ook vernomen dat Sabam verschuldigd is vanaf meer dan 8 maten van een muziekstuk worden afgespeeld ...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:
kasenco schreef:
bart depauw schreef:Moet je eigenlijk auteursrechten betalen als je slechts een fragment van een song laat horen? Ik dacht eigenlijk van niet.
kopie uit site SABAM:

TARIEVEN film - quizz - Spelpropgramma'S



--------------------------------------------------------------------------------
Klik hier om het tarief te raadplegen
--------------------------------------------------------------------------------

U wilt een diareeks tonen en opfleuren met uw lievelingsmuziek. Geen probleem, maar denk ook aan de auteursrechten die u hiervoor moet betalen.

Hetzelfde geldt voor het gebruik van achtergrondmuziek bij de kleinere optredens van clowns, voor de ingelaste muziek in film- en videovertoningen, alsook in allerhande spelprogramma's.

De tarifering van deze manifestaties gebeurt op basis van 2,75% op de bruto-ontvangsten, altijd rekening houdend met de minimumbedragen die u terug kan vinden in de tabel (zie tarief). Als u minstens 5 voorstellingen per seizoen organiseert, dan is het tarief Cine-Clubs het juiste.

U betaalt 6,82€ per film wanneer uw toegangsprijs beperkt blijft tot 1,50€ per film of voorstelling.

Ligt uw inkomprijs hoger, dan betaalt u 10,24€ aan auteursrechten per voorstelling.

Ook voor de filmfestivals is er een plaats apart op het tarief.

De minimabedragen zijn dezelfde als voor de cine-clubs, maar het basisprincipe is ook hier een inning van 2,75% op de bruto-ontvangsten.
Dit had ik ook gevonden op de sabamsite, maar dit vermeldt toch nergens het spelen van muziekfragmenten?
Intussen ook vernomen dat Sabam verschuldigd is vanaf meer dan 8 maten van een muziekstuk worden afgespeeld ...
duidelijk zijn ze inderdaad niet
Plaats reactie