Sabam

Red
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 13:48
Locatie: Zemst/Captain Sensible

Sabam

Bericht door Red »

Even een vraag aan zij die reeds een kwis organiseerden. Dient er aan Sabam te worden betaald? En wat is de kostprijs hiervan?

cheers,
Red
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Sabam

Bericht door kasenco »

Red schreef:Even een vraag aan zij die reeds een kwis organiseerden. Dient er aan Sabam te worden betaald? En wat is de kostprijs hiervan?

cheers,
Red
Een goede tip: zet op de flyers nooit je persoonlijk adres of telefoonnummer en voor 99% kan SABAM je niet traceren en betaal je dus niet. Ik organiseerde reeds 16 muziekquizzen en betaalde nog maar 2x. Sinds ik mijn adres en telefoonnummer van de flyers haalde (ik gebruik nu enkel een e-mail adres en privé gsm-nummer), kreeg ik ook geen aanmaning meer van SABAM.... In het circuit zit waarschijnlijk een SABAM-mol....

En als je toch moet betalen, is het afhankelijk van de grootte van de zaal, de prijzen van de drank enz.... (ik betaalde iets minder dan 20 euro)
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Sabam

Bericht door Rock Monsieur »

kasenco schreef:
Red schreef:Even een vraag aan zij die reeds een kwis organiseerden. Dient er aan Sabam te worden betaald? En wat is de kostprijs hiervan?

cheers,
Red
Een goede tip: zet op de flyers nooit je persoonlijk adres of telefoonnummer en voor 99% kan SABAM je niet traceren en betaal je dus niet. Ik organiseerde reeds 16 muziekquizzen en betaalde nog maar 2x. Sinds ik mijn adres en telefoonnummer van de flyers haalde (ik gebruik nu enkel een e-mail adres en privé gsm-nummer), kreeg ik ook geen aanmaning meer van SABAM.... In het circuit zit waarschijnlijk een SABAM-mol....

En als je toch moet betalen, is het afhankelijk van de grootte van de zaal, de prijzen van de drank enz.... (ik betaalde iets minder dan 20 euro)
En als je pech hebt, dan krijg je de avond zelf een controleur op bezoek en als die dan eens zijn optelsommetje maakt, dan ben je een veelvoud aan geld kwijt in vergelijking met het normaal tarief.

Waarom moeilijk doen. Wij geven ieder jaar plichtsbewust onze muziekquiz aan bij Sabam en betalen daarvoor ongeveer 28 € (voor 50 ploegen ... peanuts).

En ik wil nu ook de 'regelneef' niet gaan uithangen, maar als je muziek afspeelt, dan ben je ook verplicht om 'billijke vergoeding' te betalen. In Kruishoutem hebben we het geluk dat het gemeentebestuur de billijke vergoeding voor alle gemeentelijke en parochiezalen voor haar rekening neemt. Dus wij hoeven voor onze quiz geen billijke vergoeding meer te betalen.
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Re: Sabam

Bericht door yossarian »

kasenco schreef:
Red schreef:Even een vraag aan zij die reeds een kwis organiseerden. Dient er aan Sabam te worden betaald? En wat is de kostprijs hiervan?

cheers,
Red
Een goede tip: zet op de flyers nooit je persoonlijk adres of telefoonnummer en voor 99% kan SABAM je niet traceren en betaal je dus niet. Ik organiseerde reeds 16 muziekquizzen en betaalde nog maar 2x. Sinds ik mijn adres en telefoonnummer van de flyers haalde (ik gebruik nu enkel een e-mail adres en privé gsm-nummer), kreeg ik ook geen aanmaning meer van SABAM.... In het circuit zit waarschijnlijk een SABAM-mol....
En als je toch moet betalen, is het afhankelijk van de grootte van de zaal, de prijzen van de drank enz.... (ik betaalde iets minder dan 20 euro)
Ik ken een muziekquizzer die veel muziekquizzen doet en zelf een muziekquiz organiseert die werkt voor SABAM. Maar ik denk niet dat hij zich bezighoudt met anderen te "verklikken".
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Sabam

Bericht door kasenco »

yossarian schreef:
kasenco schreef:
Red schreef:Even een vraag aan zij die reeds een kwis organiseerden. Dient er aan Sabam te worden betaald? En wat is de kostprijs hiervan?

cheers,
Red
Een goede tip: zet op de flyers nooit je persoonlijk adres of telefoonnummer en voor 99% kan SABAM je niet traceren en betaal je dus niet. Ik organiseerde reeds 16 muziekquizzen en betaalde nog maar 2x. Sinds ik mijn adres en telefoonnummer van de flyers haalde (ik gebruik nu enkel een e-mail adres en privé gsm-nummer), kreeg ik ook geen aanmaning meer van SABAM.... In het circuit zit waarschijnlijk een SABAM-mol....
En als je toch moet betalen, is het afhankelijk van de grootte van de zaal, de prijzen van de drank enz.... (ik betaalde iets minder dan 20 euro)
Ik ken een muziekquizzer die veel muziekquizzen doet en zelf een muziekquiz organiseert die werkt voor SABAM. Maar ik denk niet dat hij zich bezighoudt met anderen te "verklikken".
die ken ik ook, maar die bedoel ik niet !
destijds deed die gast nog geen muziekquizzen
Red
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 13:48
Locatie: Zemst/Captain Sensible

sabam

Bericht door Red »

Indien er controle is, vragen ze dan ook alle cd's waarvan fragmenten werden gespeeld boven te halen? Muziek die werd gedownload spelen is waarschijnlijk wat gevaarlijk ook al betaal je aan Sabam, niet?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Sabam

Bericht door kasenco »

Rock Monsieur schreef:
kasenco schreef:
Red schreef:Even een vraag aan zij die reeds een kwis organiseerden. Dient er aan Sabam te worden betaald? En wat is de kostprijs hiervan?

cheers,
Red
Een goede tip: zet op de flyers nooit je persoonlijk adres of telefoonnummer en voor 99% kan SABAM je niet traceren en betaal je dus niet. Ik organiseerde reeds 16 muziekquizzen en betaalde nog maar 2x. Sinds ik mijn adres en telefoonnummer van de flyers haalde (ik gebruik nu enkel een e-mail adres en privé gsm-nummer), kreeg ik ook geen aanmaning meer van SABAM.... In het circuit zit waarschijnlijk een SABAM-mol....

En als je toch moet betalen, is het afhankelijk van de grootte van de zaal, de prijzen van de drank enz.... (ik betaalde iets minder dan 20 euro)
En als je pech hebt, dan krijg je de avond zelf een controleur op bezoek en als die dan eens zijn optelsommetje maakt, dan ben je een veelvoud aan geld kwijt in vergelijking met het normaal tarief.

Waarom moeilijk doen. Wij geven ieder jaar plichtsbewust onze muziekquiz aan bij Sabam en betalen daarvoor ongeveer 28 € (voor 50 ploegen ... peanuts).
En ik wil nu ook de 'regelneef' niet gaan uithangen, maar als je muziek afspeelt, dan ben je ook verplicht om 'billijke vergoeding' te betalen. In Kruishoutem hebben we het geluk dat het gemeentebestuur de billijke vergoeding voor alle gemeentelijke en parochiezalen voor haar rekening neemt. Dus wij hoeven voor onze quiz geen billijke vergoeding meer te betalen.
Als je sponsoring hebt, is 28 euro peanuts, maar als je alles zelf moet ophoesten, is dat veel geld....
daar koop ik liever prijzen voor
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

heb ik niet ergens gelezen dat die wet veranderd is?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: sabam

Bericht door kasenco »

Red schreef:Indien er controle is, vragen ze dan ook alle cd's waarvan fragmenten werden gespeeld boven te halen? Muziek die werd gedownload spelen is waarschijnlijk wat gevaarlijk ook al betaal je aan Sabam, niet?
je moet hen een playlist opsturen met de nummers die werden gedraaid
ik heb nog nooit een controleur ter plaatse gezien, maar het is wel aan te raden om geen illegale kopies van cd's buitenshuis mee te nemen

zoals ik al zei, heb ik nog nooit op voorhand aan SABAM laten weten dat ik een muziekquiz organiseer, maar heb wel achteraf een brief thuisgekregen, maar boetes of een veelvoud van de prijs..... die heb ik nog nooit moeten betalen
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Moet je eigenlijk auteursrechten betalen als je slechts een fragment van een song laat horen? Ik dacht eigenlijk van niet.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:Moet je eigenlijk auteursrechten betalen als je slechts een fragment van een song laat horen? Ik dacht eigenlijk van niet.
kopie uit site SABAM:

TARIEVEN film - quizz - Spelpropgramma'S



--------------------------------------------------------------------------------
Klik hier om het tarief te raadplegen
--------------------------------------------------------------------------------

U wilt een diareeks tonen en opfleuren met uw lievelingsmuziek. Geen probleem, maar denk ook aan de auteursrechten die u hiervoor moet betalen.

Hetzelfde geldt voor het gebruik van achtergrondmuziek bij de kleinere optredens van clowns, voor de ingelaste muziek in film- en videovertoningen, alsook in allerhande spelprogramma's.

De tarifering van deze manifestaties gebeurt op basis van 2,75% op de bruto-ontvangsten, altijd rekening houdend met de minimumbedragen die u terug kan vinden in de tabel (zie tarief). Als u minstens 5 voorstellingen per seizoen organiseert, dan is het tarief Cine-Clubs het juiste.

U betaalt 6,82€ per film wanneer uw toegangsprijs beperkt blijft tot 1,50€ per film of voorstelling.

Ligt uw inkomprijs hoger, dan betaalt u 10,24€ aan auteursrechten per voorstelling.

Ook voor de filmfestivals is er een plaats apart op het tarief.

De minimabedragen zijn dezelfde als voor de cine-clubs, maar het basisprincipe is ook hier een inning van 2,75% op de bruto-ontvangsten.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Bericht door Rock Monsieur »

Misschien moeten we die muziekquizzer die bij Sabam werkt eens uitnodigen om hier op het forum een antwoord te geven op al onze vragen.

Misschien kunnen Yossarian of Kasenco die persoon eens aanspreken?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:Moet je eigenlijk auteursrechten betalen als je slechts een fragment van een song laat horen? Ik dacht eigenlijk van niet.
in principe moet je ook auteursrechten betalen voor de introquiz en samplespotting..... aan een maatschappij waar de grote man een fraudeur eerste klas is
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

Rock Monsieur schreef:Misschien moeten we die muziekquizzer die bij Sabam werkt eens uitnodigen om hier op het forum een antwoord te geven op al onze vragen.

Misschien kunnen Yossarian of Kasenco die persoon eens aanspreken?
Delicaat geval: die persoon heeft zelf al eens een cd voor mij gekopieerd....
Red
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 13:48
Locatie: Zemst/Captain Sensible

Bericht door Red »

kasenco schreef:
Rock Monsieur schreef:Misschien moeten we die muziekquizzer die bij Sabam werkt eens uitnodigen om hier op het forum een antwoord te geven op al onze vragen.

Misschien kunnen Yossarian of Kasenco die persoon eens aanspreken?
Delicaat geval: die persoon heeft zelf al eens een cd voor mij gekopieerd....
:) Een corrupte Sabammer begot!
Plaats reactie