oud versus recent

Plaats reactie
(KUB)
One Hit Wonder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 09:23
Locatie: Brugge/Would-Be Monkees

oud versus recent

Bericht door (KUB) »

Een misschien niet zo'n heel dwaas vraagje, waarop ik, na de vele nagenoeg identieke discussies op dit nog jonge forum, graag eens een antwoord zou krijgen.

Wat zou (ongeveer) het percentage van muziekquizzen hier te lande zijn in volgende categorieën:
- moeilijke oude fragmenten naast recente weggevers
- oude weggevers naast moeilijk recent werk
- uitgebalanceerde fragmenten

Waarbij ik als grens tussen 'oud' en 'recent' het hier vaakst aangehaalde jaartal 1990 zou nemen.

Ik vraag dit maar als niet-heel-erg-fanatieke quizzer, omdat ik er zelf geen zicht op heb, en één en ander misschien nieuw licht op de zaak kan werpen. Hoewel ik best weet dat er ook nichequizzen bestaan, de inhoudelijke invullingen van quizzen velerlei zijn, en het begrip 'moeilijk' zich maar, euh, moeilijk laat ijken. Ook andere onvermijdelijke veralgemeningen en simplificaties moeten mij maar vergeven worden. :?

Er hoeven heus geen namen van quizzen te vallen, hoor. Wel integendeel. Mij interesseert vooral het overzicht, of accurater: hoe dat door jullie wordt aangevoeld. Ben benieuwd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: oud versus recent

Bericht door kasenco »

(KUB) schreef:Een misschien niet zo'n heel dwaas vraagje, waarop ik, na de vele nagenoeg identieke discussies op dit nog jonge forum, graag eens een antwoord zou krijgen.

Wat zou (ongeveer) het percentage van muziekquizzen hier te lande zijn in volgende categorieën:
- moeilijke oude fragmenten naast recente weggevers
- oude weggevers naast moeilijk recent werk
- uitgebalanceerde fragmenten

Waarbij ik als grens tussen 'oud' en 'recent' het hier vaakst aangehaalde jaartal 1990 zou nemen.

Ik vraag dit maar als niet-heel-erg-fanatieke quizzer, omdat ik er zelf geen zicht op heb, en één en ander misschien nieuw licht op de zaak kan werpen. Hoewel ik best weet dat er ook nichequizzen bestaan, de inhoudelijke invullingen van quizzen velerlei zijn, en het begrip 'moeilijk' zich maar, euh, moeilijk laat ijken. Ook andere onvermijdelijke veralgemeningen en simplificaties moeten mij maar vergeven worden. :?

Er hoeven heus geen namen van quizzen te vallen, hoor. Wel integendeel. Mij interesseert vooral het overzicht, of accurater: hoe dat door jullie wordt aangevoeld. Ben benieuwd.

voor mijn part is het grootste deel uitgebalanceerd genoeg, met verschillende accenten
Plaats reactie