de muziekquizranking

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Ach ja, discussies over reglementen voor de "ranking"...

Het is en blijft maar een spelletje over de wekelijkse spelletjes heen, niet?

Zoals International een paar weken geleden schreef naar aanleiding van de unieke ploegopstellingen die zich lieten opmerken bij de oldiesquiz in Bellem op 31-10: neem dat allemaal niet te serieus.

Voor je het weet zit je ook bezig met stamnummers, statuten, transferperiodes en handicaps... En dan zwijgen we nog over de discussies over de rang/kwaliteit/puntenwaarde van een quiz.

Dit initiatief loopt nu, tot verwondering van velen, reeds meer dan een jaar, en er heerst veel meer vrede dan wrevel om.

Het is muziekquizzen.be zéér gegund.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Rock Monsieur schreef:Tot mijn verbazing vastgesteld dat ook 'De Grote Rock 'n' Roll geschiedenisquiz' in de quizranking werd opgenomen.

Een quiz die op geen enkele kalender stond en waarvan geen folders verspreid werden ... is die dan wel toegankelijk voor iedereen? Ik heb er zo mijn twijfels bij.
De quiz werd pas 5 dagen vooraf op het forum aangekondigd en vond plaats op een dinsdagavond.
Probeer dan maar eens om je nog vrij te maken en tijdig een ploeg te kunnen opstellen.
Slechts 2 'circuitploegen' slaagden daar blijkbaar in.
Pffft
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: de muziekquizranking

Bericht door bart depauw »

Om discussies te vermijden, stel ik voor dat de voorwaarde voor een quiz om opgenomen te worden in de rangschikking, deze minstens een volle week vooraf moet aangekondigd zijn op dit forum.

p.s. Bij wijze van gebaar is de uitslag van De Grote Rock 'n Roll geschiedenisquiz in Gent op 21/10/2008 verwijderd uit de puntentelling.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: de muziekquizranking

Bericht door Tonyvdb »

lijkt mij logisch ... alleen quizzen waar iedereen de mogelijkheid heeft gekregen in te schrijven, mogen meedoen voor de ranking ...

Vanavond bvb. de (dramatisch volzette) 1e Verdi Hitquiz in Kortrijk (vervanger van de Groene Kikker-muziekquiz) met max. bezetting van 11 ploegen, waaronder anderhalve 'rankingploeg', de rest gelegenheidssamenwerkingen en vooral lokale ploegen ... er komt een verslagje met de antwoorden en wat comments morgen, maar niemand die er ook maar aan denkt om deze quiz in de ranking op te nemen ...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: de muziekquizranking

Bericht door bart depauw »

Toch nog even for the record, de betwiste quiz in het NTG was 5 dagen vooraf hier aangekondigd, en was vrij toegankelijk voor iedereen. Akkoord, de quiz vond plaats op een dinsdagavond in Gent, en daar komt niemand uit zeg maar het Antwerpse naartoe. Maar wat dan gedaan met een weliswaar aangekondigde quiz op een vrijdagavond ergens in de Westhoek of in de Limburg?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: de muziekquizranking

Bericht door Tonyvdb »

bart depauw schreef:Toch nog even for the record, de betwiste quiz in het NTG was 5 dagen vooraf hier aangekondigd, en was vrij toegankelijk voor iedereen. Akkoord, de quiz vond plaats op een dinsdagavond in Gent, en daar komt niemand uit zeg maar het Antwerpse naartoe. Maar wat dan gedaan met een weliswaar aangekondigde quiz op een vrijdagavond ergens in de Westhoek of in de Limburg?
Meetellen ... ik ga ook niet naar de Gang Of Four-quiz alhoewel dat een quiz is die mij zeer aanspreekt, maar moet die quiz daarvoor niet voor de ranking meetellen omdat West-Vlamingen niet naar Hechtel-Eksel willen rijden?
Idem dito voor de quiz van De Postboys in Koksijde of die in Veurne laatst of Disorder in Oostende ...
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: de muziekquizranking

Bericht door bart depauw »

Dat bedoelde ik ook niet, anders kan ik er maar beter de oostvlaamse muziekquizranking van maken .. :D
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: de muziekquizranking

Bericht door Devils answer »

POGING TOT VERHUIS VAN OP DE BESPREKINGSTHREAD...

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:
shame shame, als dat al shame is ... waarom wordt hij hier niet aangekondigd eigenlijk?

De mannen van Fab 4 steken er al hun tijd in, dus SHAME!
En Charlie komt hier niet op het forum, dus wordt hij niet aangekondigd....

Ikzelf ben tamelijk PISSED omdat Jackie zijn quiz niet meetelt voor de ranking, dat mogen jullie zeker weten. Fab 4 wordt hier een 100% ontnomen in de ranking waar wijzelf ons om deze reden stilaan gaan laten verdwijnen.


Oeps... Dat klinkt niet zo goed.

Ik stel voor dat er wat overleg komt om de meningen over de "ranking" en het al dan niet laten meetellen van quizzen wat dichter bij elkaar te brengen.
Er groeit blijkbaar een kloof tussen de (relatief) jongere generatie die niet is opgegroeid met de inderdaad reeds jaren als gevestigde waarde geldende Fab4-kalender en de oudere (?) quizzers die niet automatisch geneigd zijn om de website te raadplegen.

Maar zoals Bart hierboven reeds aangaf, moeten we daarvoor verhuizen naar die andere thread... (hier dus) :D
Wat die Ultimate Belgiumquiz betreft, was ik ook verrast dat er nog een plaats vond op 20 december, naast de aangekondigde (maar blijkbaar afgelaste) in Essen, en die van Spaanse Honden in Nood in Bonheiden, waar ik onder andere de afwezigheid van Fab4 merkwaardig vond.
Maar dat wil volgens mij niet zeggen dat die Ultimate Belgiumquiz voor mij niet mocht meetellen.
De schrapping van die dinsdagavondquiz in Gent een paar maanden terug (paar dagen tevoor aangekondigd) kadert wellicht ook in de koerswijziging van Bart en co. Misschien toch eens de krijtlijnen van bij het begin van 2009 goed uittekenen om verder geen ongenoegen te creëren?
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: de muziekquizranking

Bericht door bart depauw »

Bij deze, aangepast reglement vind je hier (scroll naar 'reglement')

Enkel nog het minimum aantal deelgenomen quizzen per jaar staat nog open voor discussie, momenteel staat dit op vijf.
Er volgt een poll om dit aantal te bepalen.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: de muziekquizranking

Bericht door dendaffe »

Ja, mannekes de ranking... Ik heb geen idee hoe je dat anders moet aanpakken, daarvoor ken ik veel te weinig van wiskunde en andere wetenschappen. Al vind ik wel dat onder andere de Rechte Bananen, Jan Piet Joris en Sam Gooris, Fanfare en Vlassenbroek laag geklasseerd staan in vergelijking met de resultaten die zij halen wanneer zij gaan quizzen. Misschien toch wat meer resultaten opnemen zodat ploegen die vaker gaan quizzen daarvoor ook beloond worden? Maar voor ons hoeft het niet hoor, wij zijn tevreden met onze 23ste plaats... (ik ben ervan overtuigd dat als alle ploegen die voor ons staan meedoen aan één van de lastige quizzen van het circuit, deze BIJNA allemaal boven ons zouden eindigen, bij hitquizzen daarentegen...)

Ach, we meten ons wekelijks wel met elkaar zekers...

En wat de kalender van Fab4 en hier op het forum betreft: wij starten met de gele kalender en vullen die aan met de gegevens van het forum en andere bronnen (flyers, ...) om zo onze kalender te bepalen. Zo'n kalender in handig vouwformaat is voor mij alvast onmisbaar, al is het maar om steeds (ook als ik geen pc, laptop of smartphone bij de hand heb) te kunnen zien waar en wanneer we gaan quizzen. Hulde aan Fab 4!

En :headbang: aan de bedenkers van dit forum, zodat we nog veel kunnen nalullen en onze quizhonger (rubriek let's quiz!) ook tijdens de week wat kunnen stillen.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: de muziekquizranking

Bericht door dendaffe »

bart depauw schreef:Bij deze, aangepast reglement vind je hier (scroll naar 'reglement')

Enkel nog het minimum aantal deelgenomen quizzen per jaar staat nog open voor discussie, momenteel staat dit op vijf.
Er volgt een poll om dit aantal te bepalen.
Ik was blijkbaar net mijn tekst aan het intypen toen Bart deze suggestie deed. Mijn mening: 10.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: de muziekquizranking

Bericht door Rock Monsieur »

bart depauw schreef:Bij deze, aangepast reglement vind je hier (scroll naar 'reglement')

Enkel nog het minimum aantal deelgenomen quizzen per jaar staat nog open voor discussie, momenteel staat dit op vijf.
Er volgt een poll om dit aantal te bepalen.
Bart ... schone geste om het reglement aan te passen m.b.t. de aankondiging van een quiz hier op het forum. Nu zijn de regels voor iedereen ten minste duidelijk. :app:

Wat het minimum aantal quizzen betreft waar je moet aan deelnemen om te worden opgenomen in de quizranking ... voor mij mag dat aantal worden opgetrokken, alhoewel ...

Klopt mijn conclusie dat er momenteel heel wat (gelegenheids)ploegen in de ranking staan die eigenlijk eerder bestaan uit 'vaste waarden' van andere ploegen?
Als mijn vraag niet duidelijk is ... misschien moet ik ze dan als volgt herformuleren:

Hoeveel personen spelen eigenlijk mee in één of meerdere ploegen? En hoeveel van die andere ploegen staan ook in de ranking?

Als je de vergelijking zou maken met het klassement van het voetbal ... elke speler kan daar maar deel uitmaken van één ploeg.
Of nog anders gesteld ... als 1 topquizzer gedurende een gans jaar afwisselend meespeelt met 4 verschillende teams (ik overdrijf nu wel een beetje) ... dan zullen die 4 teams waarschijnlijk allemaal heel hoog in de ranking eindigen.

Ik ben waarschijnlijk weer veel te ver aan 't redeneren. En ik wil bij deze duidelijk stellen dat ik niemand (noch personen, noch ploegen) viseer. Ik ben vooral luidop aan 't nadenken.

Anderzijds ... het is ook eigen aan het muziekquizcircuit (ook bij Rock Monsieur) dat ploegen nogal eens in een wisselende bezetting spelen. Het zal wel onmogelijk zijn om dat allemaal in parameters en vergelijkingen te vatten.

Laat de 'uitvinders' van de quizranking bijgevolg maar verder doen zoals ze bezig zijn ... het is een leuk lijstje om op te volgen, het heeft een waarheidsgetrouw beeld van de verhoudingen tussen quizploegen onderling en ... niemand van ons ligt er toch wakker van :amazed: echt niet.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: de muziekquizranking

Bericht door berwt »

Een ploeg die 5 muziekquizzen in een jaar doet, verdient wel een plaatsje in de ranking vind ik. Wijzelf (De Flosseklosser) hebben er 8 gedaan. Het is niet dat de ranking voor mij gemaakt wordt, maar ik zou het een beetje jammer vinden als wij er binnenkort uitvliegen.
Aan Rock Monsieur: tot nog toe hebben wij nog nooit in een andere ploeg mee gespeeld. Op de scary monkey-quiz zal ik wel éénmalig meedoen met polkaheer en co, maar ik denk niet dat dat veel zal uitmaken voor de ranking (en als het al zo is, zal het niet in positieve zin zijn allicht). Mag die quiz dan niet meetellen voor Polkaheer & co?
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: de muziekquizranking

Bericht door Rubby »

dendaffe schreef:
bart depauw schreef:Bij deze, aangepast reglement vind je hier (scroll naar 'reglement')

Enkel nog het minimum aantal deelgenomen quizzen per jaar staat nog open voor discussie, momenteel staat dit op vijf.
Er volgt een poll om dit aantal te bepalen.
Ik was blijkbaar net mijn tekst aan het intypen toen Bart deze suggestie deed. Mijn mening: 10.
10 lijkt me ook een goed aantal (ow mss beter 12 = 1 per maand :roll: )
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: de muziekquizranking

Bericht door Rubby »

berwt schreef:Een ploeg die 5 muziekquizzen in een jaar doet, verdient wel een plaatsje in de ranking vind ik. Wijzelf (De Flosseklosser) hebben er 8 gedaan. Het is niet dat de ranking voor mij gemaakt wordt, maar ik zou het een beetje jammer vinden als wij er binnenkort uitvliegen.
:doh: oeps sorry :violent:
Plaats reactie