Muziekquiz voor 80-plussers

Plaats reactie
eLMO
Administrator
Contacteer:

Muziekquiz voor 80-plussers

Bericht door eLMO » do 20 feb 2020, 17:09

Ik kreeg vandaag volgend mailtje: "Ik zit in de wijk werking van de 80 plussers en willen eens een nederlandse muziek quiz organiseren met liedjes van toen . maar onze vraag is hoe we daar moeten aan beginnen kan jij meschien even een 30 tal titels door mailen met de naam van het vlaamse lied en de zanger . "

Heeft er iemand toevallig een geschikte ronde daarvoor liggen? Of kent er iemand een goede bron hiervoor?

kasenco
Rock Legend

Re: Muziekquiz voor 80-plussers

Bericht door kasenco » vr 21 feb 2020, 11:35

Cd reeks De Tijd Van Toen is hier wel op zijn plaats denk ik 🤪

Luk
Superstar

Bericht door Luk » vr 21 feb 2020, 23:27

Ik kan wel helpen.

Ik heb eind vorig jaar een compilatie gemaakt van + 120 nederlandstalige "hits" voor een vriend van mijn ouders zaliger, een tachtiger met dementie, die de teksten van die liedjes uit de fifties, sixties en (zelfs) seventies blijkbaar vlot kon meezingen...
Intussen is hij overleden.
Het kan snel gaan...

Ik zou dan ook graag meehelpen aan zo'n initiatief!
Elmo, je weet me wel te contacteren?

Luk
Superstar

Bericht door Luk » ma 30 mar 2020, 00:29

Zijn er muziekquizzers in contact met familie of vrienden of in een professionele band met Woonzorgcentra of ziekenhuizen die misschien wat aangepaste nederlandstalige muziek (lees meezingers 30-40-50-60-70-jaren) kunnen gebruiken?

Dat muziekquizgedoe hoeven zij nu wellicht niet... wellicht ook geïsoleerd en zonder animatie. :(

Ik kan een betreffend radiokanaal met een paar uur vullen voor wie het nodig heeft, via een Wetransferlink.

Een wrange/trieste smiley moet nog uitgevonden worden...
En een lockdown-geste van SABAM evenzeer. :silent:

Overigens: aanbod is ook geldig voor wie ouders/grootouders heeft die hier iets aan kunnen hebben...

Plaats reactie