Muziekquizzen.be

Het is momenteel Do 20 Sep 2018, 00:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Auteur Bericht
 Titel: Re: Muziekquizzen.be website
BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr 2018, 14:29 
Administrator
Gebruikers-avatar

Methos schreef:
bart depauw schreef:
Methos schreef:
bart depauw schreef:
Ik ga ervan uit dat de inschrijvingsgelden de organisatie dekken, en de opbrengst voor het benefiet van het drankverbruik zullen komen ;-)
Ik zou zelfs voor een totaal nieuw concept durven gaan; muziekquiz annex fuif. Om 12 uur stoelen en tafels aan de kant! :dance:

Enthousiasme ten top en daar kan ik me best in vinden! Er is nu voldoende opgehaald, zoals je zelf aangaf, dus we kunnen weer een tijdje verder. Zeer blij daarmee!

Een extra quiz juich ik sowieso altijd toe, da's evident, maar als je het als fundraiser ziet voor deze site (lees: geen geld te spenderen aan prijzen of attenties voor medewerkers, goedkope/gratis zaal maar wel volle opbrengst uit drank + inkom en nog eens een fuif erbovenop) dan stel ik me wel de vraag of het niet allemaal wat té overdreven is. We spreken dan nl. echt wel om een pak geld, veel meer dan nodig is om deze site te ondersteunen. Dienen we dit dan zomaar over te dragen? Lijkt me toch een faire bedenking?

Tot slot weet ik -met alle respect/ik speel maar actief sinds 2013-2014- ook aan geen kanten wie de eigenaar -in dit geval Bart De Pauw (niets persoonlijks uiteraard) - is, want ik zag Arthritic Monkees nog nooit op een muziekquiz. Het is niet mijn bedoeling te schofferen, maar ja, hier heb ik vragen bij. Het is nl. een stap verder om iemand met -laat ons zeggen- 1000€ toe te vertrouwen dan 10€, he. Just my two pence.

Ik herhaal: dit is puur objectief gesproken, los van gelijk welke persoon.

Ik snap je reactie; op die manier wordt het misschien wat grootschaliger dan nodig, het was ook niet mijn bedoeling dat de volledige opbrengst naar de website zou gaan. Het is ook totaal onnodig dat er op de rekening honderden euro's staan, vandaar dat ik ook meldde dat we er met de voorbij 'ophalingsronde' weer een tijdje tegenkunnen.
Anderzijds vind ik wel dat (muziek)quizorganisatoren best wel eens wat hoger mogen mikken dan alweer een quizje in een 'gratis' achterafzaaltje of muffe parochiezaal.
Er is potentieel, dus waarom daar niet op inspelen.
En ja, Arthritic Monkees spelen sinds geruime tijd geen muziekquizzen meer, enkel algemene quizzen maar dit lijkt mij naast de kwestie.

Met alle respect, Bart, dan nodig ik je toch eens uit om wat meer buiten te komen en effectief nog een muziekquiz te spelen. Die uitspraak vind ik nl. denigrerend t.o.v. onze hobby en ook geenszins correct. Ik deed mijn laatste muziekquizzen bijv. in een chique feestzaal waar trouwfeesten worden gegeven. Ik zeg niet dat dat de referentie altijd is, maar toch. Ik heb bovendien nog maar amper het gevoel gehad dat de locatie niet voldeed. Denk maar aan de Europahal in Tielt (amai!), de locatie waar Music Maestro in Tessenderlo doorging (met schermen in de lucht!) of zelfs een gewone zaal op een school die meer dan voldoende dienst doet. Ik pik ook wel eens een aq mee en da's zeker niets speciaals telkens.

Daar was ik trouwens bij, op je quiz in Eeklo. Top. Het was geenszins mijn bedoeling mij denigrerend uit te laten, en weet ook wel dat de kwaliteit, of het aangenaam spelen van een quiz -algemeen of muziek- op zich niks te maken heeft met de zaal. En ja 'muf achterafzaaltje' is een stereotiep, ik gebruik het dan ook op die manier. Ik zou meer emoticons moeten plaatsen soms denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr 2018, 15:04 
Superstar
Gebruikers-avatar

Ah, kijk, dat wist ik niet! Leuk! Hopelijk heb je je goed geamuseerd! Altijd welkom!

En ja, ok, geschreven komen zaken inderdaad altijd wel anders over dan bedoeld, no worries. Ik ben ook geen emoticonfan :-)

Wat beautiful freak schrijft, zet me eigenlijk ook wel aan het denken. Deze zin bijv. '"We spreken over een hosting van ongeveer 25 à 30 euro per jaar (ik ben de laatste om te roepen over transparantie, maar als je publieke inmenging vraagt, mag daar precies ook wel eens iets over verteld worden?)?" - Is dit accuraat qua schatting? Lijkt me nl. dan wel een terechte bedenking ook in deze tijden van transparantie?

Heb je het btw nog nooit overwogen de hosting over te dragen aangezien je hart niet meer in het muziekquizzen zit? Enige tijd geleden heb ik nl. exact hetzelfde gedaan met een site waar ik 15 jaar beheerder van was, maar tijden en in dit geval mijn interesses veranderen gewoon.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr 2018, 15:13 
Administrator
Gebruikers-avatar

beautiful freak schreef:
Komt daarbij de vraag of al die opbrengst écht nodig is om een forum als dit te kunnen runnen. We spreken over een hosting van ongeveer 25 à 30 euro per jaar (ik ben de laatste om te roepen over transparantie, maar als je publieke inmenging vraagt, mag daar precies ook wel eens iets over verteld worden?)? Of is dat geld allemaal nodig om complexe IT-constructies op te zetten die nog meer geld uit de site kunnen halen? Rechtvaardigheidsgevoel, was het, zeker?

Huh? Ik ben weliswaar de oprichter van deze site, samen met eLMO, zo'n 10 jaar geleden. Het beheert gebeurt momenteel grotendeels door Keiem.
De bankrekening van muziekquizzen.be staat op mijn naam, dus ik heb zicht op de balans, vandaar dat ik de oproep lanceerde.
Transparantie, geen probleem:
Hosting Starter (25 GB) - 12 maanden EUR 23,88
Jaarlijks domeintarief (.be) EUR 9,00
+21% BTW EUR 6,90
Totaal factuurbedrag in EUR: EUR 39,78
+ de beheerskosten van de bankrekening, zal dus al met al zo'n 50 euro in totaal zijn per jaar.
Het saldo van de rekening bedraagt momenteel 138,92 euro

Ik liet mij misschien wat meeslepen met het idee van een benefietquiz om de komende jaren ook te sponsoren, omdat het mij een beter idee leek om de persoonlijke bijdragen lager te maken maar ook eerlijker verdeeld.
Ik heb ook al gemeld dat men niet meer hoeft te storten omdat er nu voldoende fondsen zijn voor de komende twee jaar, ik zou niet willen dat er mensen zijn die denken dat ik dit voor het geld doe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr 2018, 15:22 
Administrator
Gebruikers-avatar

Methos schreef:
Heb je het btw nog nooit overwogen de hosting over te dragen aangezien je hart niet meer in het muziekquizzen zit? Enige tijd geleden heb ik nl. exact hetzelfde gedaan met een site waar ik 15 jaar beheerder van was, maar tijden en in dit geval mijn interesses veranderen gewoon.

Alle ernstige biedingen zullen overwogen worden. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr 2018, 16:18 
Rock Legend
Gebruikers-avatar

bart depauw schreef:
Methos schreef:

Goh, ik wil de site en het beheer ervan gerust overnemen, maar ik denk dat het nog altijd wel een beetje jullie 'kindje' is, en dat jullie liever dat in eigen beheer houden. Ik heb dat jaren geleden eens voorgesteld aan eLMO en die deed dat toen inderdaad liever niet. Ik heb reeds enkele sites, waaronder die van onze bandencentrale. Er kan er altijd ééntje bij. De €40 per jaar zou ik gerust willen sponsoren, al zou er dan wel eens een banner ('bander'?) kunnen verschijnen... :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr 2018, 16:31 
Administrator
Gebruikers-avatar

Keiem schreef:
bart depauw schreef:
Methos schreef:

Goh, ik wil de site en het beheer ervan gerust overnemen, maar ik denk dat het nog altijd wel een beetje jullie 'kindje' is, en dat jullie liever dat in eigen beheer houden. Ik heb dat jaren geleden eens voorgesteld aan eLMO en die deed dat toen inderdaad liever niet. Ik heb reeds enkele sites, waaronder die van onze bandencentrale. Er kan er altijd ééntje bij. De €40 per jaar zou ik gerust willen sponsoren, al zou er dan wel eens een banner ('bander'?) kunnen verschijnen... :lol:

Het was dan ook niet ernstig bedoeld, maar enkel als reactie op Methos zijn suggestie. Het domein is niet te koop of over te nemen.
Ondanks het feit dat ik sinds een tijd maar heel sporadisch aan een muziekquiz deelneem, heb ik er -in tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt door mijn verkeerd begrepen uitspraken- nog wel een hart voor.
En for what it's worth vind ik het voor mijzelf nog steeds een 'verwezenlijking' waar ik best trots op mag zijn, dat de site die ik 10 jaar geleden heb opgericht nog steeds de thuis is voor alle muziekquizzers in vlaanderen. Dus ja, zoals je zegt, een beetje ons kindje. Ik ben er redelijk zeker van dat Raf er nog steeds zo over denkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do 12 Apr 2018, 16:49 
Groupie

bart depauw schreef:
Het was dan ook niet ernstig bedoeld, maar enkel als reactie op Methos zijn suggestie. Het domein is niet te koop of over te nemen.
Ondanks het feit dat ik sinds een tijd maar heel sporadisch aan een muziekquiz deelneem, heb ik er -in tegenstelling tot wat gesuggereerd wordt door mijn verkeerd begrepen uitspraken- nog wel een hart voor.
En for what it's worth vind ik het voor mijzelf nog steeds een 'verwezenlijking' waar ik best trots op mag zijn, dat de site die ik 10 jaar geleden heb opgericht nog steeds de thuis is voor alle muziekquizzers in vlaanderen. Dus ja, zoals je zegt, een beetje ons kindje. Ik ben er redelijk zeker van dat Raf er nog steeds zo over denkt.

Net zoals Steven De Ceuster aan de basis ligt van de Vlaamse QuizRanking. Of de (inmiddels gestopte) quizploeg LosFlippos van het Algemene Quizforum. Deze werden allemaal ondergebracht bij de BQB. Een structuur die met open financiën en een heleboel sterke vrijwilligers zorgt voor de continuïteit van dat alles. Daar wordt jaarlijks een vrijwillige bijdrage gevraagd, maar sluiten ze ook niemand uit.

Misschien dat dit geen slecht idee is voor dit forum?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Ma 16 Apr 2018, 10:32 
Administrator
Gebruikers-avatar

En tenslotte ook nog bedankt aan Wilcoow voor zijn bijdrage! :handgestures-thumbupright:

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun 2018, 20:32 
Administrator
Gebruikers-avatar

Ook nog dank aan Paul van Langenhoven en vooral The Four Reasons voor hun respectievelijke bijdrage!

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Alle tijden zijn UTC + 1 uur