Love - Forever changes

Plaats reactie
Tonyvdb
Rock Legend
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Love - Forever changes

Bericht door Tonyvdb » di 21 apr 2009, 12:25

Deze classic, zoals zo vele topplaten ook uit 1967 (wat zat er toch in het leidingwater in dat jaar?), slingerde al geruime tijd rond op mijn bureau, zonder er eens echt mijn tijd voor te nemen... wat ik wel deed het voorbije weekend en daar heb ik geen spijt van gekregen : wat een fantastische plaat !

Het gebeurt me, jammer genoeg, minder en minder dat ik echt onder de indruk ben van iets 'nieuws', wat mij als tiener en jonge twintiger wel vaker overkwam, maar vrijdagavond had ik nog eens dat oude bekende gevoel : 'Forever changes' staat bol van quasi perfecte, veelgelaagde, intelligente popmuziek.
Heb geen tijd, noch veel inspiratie (en goesting) om hier een diepgravende recensie te schrijven, maar aan alle muziekfans : doe jezelf een plezier en neem dit juweeltje op in je collectie !

Keiem
Rock Legend
Contacteer:

Re: Love - Forever changes

Bericht door Keiem » di 21 apr 2009, 13:03

er bestaat sinds kort zelfs een uitgebreide versie van:
http://www.rhino.com/store/productdetai ... mber=76717

berwt
Superstar

Re: Love - Forever changes

Bericht door berwt » di 21 apr 2009, 16:03

Ik heb die uitgebreide versie vorig jaar gekocht. En wat zetten ze daar dan op om hem te vullen? Ik vermoed dat het die 'tracking sessions highlights' is: Je hoort iets als dit (int engels uiteraard):
- take 1
(1 akkoord)
- cut! take 2
(zelfde akkoord)
- stop! Niet zo hard aanslaan. take 3
(3 akkoorden)
- stop! take 4
...

en dat gaat voort tot 30 of 40 takes. Wat de hek heb ik daar aan? Ik hoef niet te weten dat die gitarist 30 keer een fout maakt die ik niet hoor. En dat noemen ze dan highlights... :think: :nono:

Voorts, inderdaad, schitterend plaatje. Vooral de eerste 3 nummerkes, daarna lijkt het ietwat te gaan vervelen, maar het laatste reguliere nummer ('You set the scene') is dan weer een pareltje. 'Forever changes' leg ik uitsluitend op bij stralend weer zoals we nu hebben. Kan ik vanavond misschien weer doen.

Plaats reactie