Experiment loopt verkeerd af.

Plaats reactie
Keiem
Rock Legend
Contacteer:

Experiment loopt verkeerd af.

Bericht door Keiem » ma 09 jun 2008, 16:46

My Morning Jacket - Evil Urges
Afbeelding
In 4 albums tijd is deze band uitgegroeid van indie-geheim tot stadionrockers. Het verhaal van het ingetogen The Tennessee Fire tot het sublieme Z is er één vol schitterende muziek en gedreven live-performances. Maar met Evil Urges is er een voorlopig einde gekomen aan de progressie. Uiteraard staan er opnieuw heel wat sterke nummers op het album: Touch Me I'm Going to Scream of Aluminum zijn pareltjes die bij het beste van de groep behoren. Maar de drang tot experiment heeft ze tot ondingen als Highly Suspicious gedreven: een song waarvan ik telkens blij ben dat het gedaan is. Disco-hardrock (!) die klinkt als Word Up van Cameo gecoverd door Weird Al Jankovic. Nooit de skip toets nodig gehad bij deze jongens... tot nu. Je moet het horen om te geloven. Op bepaalde tracks gaan ze dan weer de traditionele country kant op en dat hoefde eigenlijk ook niet. Ook mis ik die typische reverb-stem die klinkt alsof hij vanuit een kerk is opgenomen. Nog een laatste minpuntje is de lelijke hoes. Zelfs ik kan beter photoshoppen. Helaas, maar slechts:
5.5/10

Edit: Tip: Probeer liever het debuut van Fleet Foxes.

Guess Who s Ozzy
Popstar

Bericht door Guess Who s Ozzy » di 17 jun 2008, 10:22

Yep, ik denk er net zo over. Evil Urges wordt het eerste MMJ album dat niet in mijn collectie zal terecht komen. Vooral die falset stem in een aantal nummers vind ik ronduit verschrikkelijk; Prince is al niet mijn ding, en dan dit...Benieuwd of Jim James de ballen evenzeer zal dicht knijpen op Rock Werchter. Een acapella versie van "I will be there when you die" zou misschien veel kunnen goedmaken...

Tonyvdb
Rock Legend
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb » vr 05 sep 2008, 22:16

beter laat dan nooit, maar heb mij eindelijk deze plaat aangeschaft en ik ben niet akkoord met de vele slechte kritieken ... vind deze plaat minstens even goed als de vorige, zoniet beter.

Plaats reactie