Deerhunter - Microcastle

Keiem
Rock Legend
Contacteer:

Deerhunter - Microcastle

Bericht door Keiem » za 07 jun 2008, 09:40

Ik ben niet de meest taalvaardige, maar ik hou er wel van om dit soort recensies op te stellen, daarom is hier de volgende:

Deerhunter - Microcastle
Er zijn er elk jaar een tiental tegenwoordig: hypes. De meesten gaan via blogs, myspace of downloads. Deze is er ook zo ééntje. Al komt Deerhunter zeker niet uit het niets. Ze maakten al enkele platen die aansloegen bij de underground indie-kids. Het was nooit echt mijn ding wegens te ambient-drone achtig. Lang uitgesponnen noise stond in de weg van de onderliggende songs. Deze is anders, volledig anders. Dat maakt deze plaat ook zo'n verrassing. Het is altijd goed als een band leert evolueren en erop vooruitgaat. De productie is beter, de sound is beter en de songs zijn top! Dit is perfecte poprock geworden. Af en toe hoor je nog distortion, fuzz en feedback, maar het klinkt dan zowaar als Sonic Youth in hun glorieperiode. Geen bezwaar dus.
Andere hypes zoals Vampire Weekend (redelijk) en Fleet Foxes (goed) waren leuk, maar dit is uitstekend. Het zal geen Arcade Fire/Funeral effect hebben omdat dit nooit zo'n stadionrockband zal zijn, maar het zal normaliter wel in elk eindejaarslijstje voorkomen in december. Komt pas uit binnen enkele maanden.
9.0/10

Plaats reactie