Black Taxi - Things of That Nature (2009)

berwt
Superstar

Black Taxi - Things of That Nature (2009)

Bericht door berwt » di 14 dec 2010, 22:16

Dit wilde ik hier toch even kwijt. Het album Things of That Nature van Black Taxi heb ik immers ontdekt na aanbeveling van Maledictus op de 'Talent ontdekt?'-topic.

Ik zou het indiefunkrock noemen. Soms bouwen ze een feestje op de manier die Kasabian en Talking Heads ook voor ogen hebben/hadden, soms bedwelmen ze je in southern weemoed die je doet denken aan Kings of Leon, Tom Petty of Jayhawks. Het opzwepende 'Up here for thinking, down there for dancing' (die door Maledictus was gepost) en 'Shoeshine' illustreren het feestje, het werkelijk sublieme 'It's a ball' (met die heeeerlijke outro) en 'Get to know you' doen dat bijvoorbeeld voor de weemoed. 'Allen & Ruth' is dan weer een echt Van Jets-nummer: smerige, vette rock, opgebouwd rond een kinderlijk eenvoudig refrein van 3 woorden. Die meerspalt is de enige (potentiële) achillespees van de plaat. Soms word je ongewild uit je feestje gerukt omdat het volgende nummer je nu eenmaal eerder een traan wil doen wegpinken. Maar na enkele maten vind je het niet meer zo erg. Ach, eens huilen kan ook deugd doen. Zo'n sterke nummers zijn het, stuk voor stuk. Voor mij mogen nog meer artiesten zo rammelen met mijn emoties.

Blij dat ik deze heb aangeschaft (merci, Maledictus). De recensie in onderstaande link (en de reacties erop) bevestigt dat ik niet overdrijf. Integendeel, ze doen er nog een schepje bovenop. Zo schijnen ze live dus ook nog eens een ware belevenis te zijn. De eerste naam van mijn Pukkelpoplijstje voor volgend jaar is gekend.
http://dirtyfuckinghipster.wordpress.co ... at-nature/

Plaats reactie