Charlie Winston - Hobo

Plaats reactie
Spider Murphy
Popstar

Charlie Winston - Hobo

Bericht door Spider Murphy » zo 28 mar 2010, 22:00

Wie naar 'Hobo' van Charlie Winston luistert, is er rotsvast van overtuigd dat hier een zwarte aan het werk is. Niets is minder waar! De soulstem komt van een blanke 32-jarige Britse dandy die in Parijs woont en in Frankrijk met zijn muziek mooier weer maakt dan in zijn thuisland. Ook in Wallonië is hij een ster. Peter Gabriel was 3 jaar geleden bewust van zijn talent, nam hem mee op tournee en liet hem tekenen op zijn platenlabel Real World Records.

Hobo is een album dat neigt naar pop zonder té commercieel of té plat te klinken. Bijna alle songs kennen een hele sterke opbouw naar een hoogtepunt. In tegenstelling tot vele andere singer-songwriters bereikt Charlie Winston ook dat hoogtepunt. Een luisterbeurt naar 'Hobo' zorgt er ook voor dat de melodieën voor de rest van de dag in het hoofd blijven zitten. Het cowboygefluit tijdens 'Like a Hobo' –dat ons een beetje aan Ennio Morricone doet denken- is hier het beste bewijs van.

Charlie Winston is doorheen de cd niet vies van gitaar, piano, strijkers en blazers in zijn muziek. In het midden van het album bij 'Boxes' en bij het laatste nummer 'My name' resulteert dit in een prachtig symfonisch samenspel dat losbarst. Nu nog wachten tot zijn carrière in Vlaanderen losbarst!

Lars
Rock Legend

Re: Charlie Winston - Hobo

Bericht door Lars » di 30 mar 2010, 22:19

het min-of-meer-titelnummer "Like a hobo" zette ik op 6 januari ll op dit eigenste forum al op nummer 8 in mijn top 10 over 2009 :D

Spider Murphy
Popstar

Bericht door Spider Murphy » wo 31 mar 2010, 17:10

Bij mij stond ie op 1 :banana:

Heb Charlie Winston vorig jaar deze tijd leren kennen op Classic 21 en was meteen verkocht.
Reden van de late bespreking is dat ik onlangs een cursus muziekjournalistiek gevolgd heb, en had wat huiswerk te doen. :)

Lars
Rock Legend

Bericht door Lars » wo 31 mar 2010, 19:40

Spider Murphy schreef:Reden van de late bespreking is dat ik onlangs een cursus muziekjournalistiek gevolgd heb, en had wat huiswerk te doen. :)
Geslaagd met onderscheiding :app:

Maar is het niet "Peter Gabriel was ZICH 3 jaar geleden bewust van ... " ? Anders kreeg je misschien wel grote onderscheiding. :P

Plaats reactie