Muziekquizzen.be

Het is momenteel Zo 23 Jul 2017, 19:37

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: The Offspring - Ixnay on the hombre (1997)
BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr 2009, 22:40 
Superstar
Gebruikers-avatar

Een eigen tekstje geplukt van www.musicmeter.nl

Ik heb zo mijn theorie over dit album.
Met Smash kwam een ongeziene commerciële doorbraak. Offspring (en mindere mate Green Day) brachten skatepunk op deze manier naar de mainstream. Lichtjes extremere punkers als NoFX en Pennywise profiteerden daar mee van hoewel zij nooit de commerciële successen van Offspring konden evenaren. Vele van deze extremere punkers verweten Offspring echter geen "echte" te zijn. Dit was echter vooral te wijten aan de keuze van singles uit Smash. Come out and play, Self Esteem en zeker gotta get away waren veruit de minst punke nummers van de plaat.
2 jaar later snoert ze de monden door naar buiten de komen met de punkste single die ik ooit gehoord heb. 1'50", yaya's en o-o-oh's in overvloed, onvolgbare snaredrums, energievolle distortion-gitaren en een tekst die zonder rond de pot te draaien zegt "kust mijn kloten, ik doe mij goesting!". All I want was de opwarmer voor het album Ixnay on the hombre. Dit album bleek dan echter geen haartje punker te klinken dan zijn voorganger. Met tweede singel Gone away leken ze zowaar zelfs Seattelse grungers te zijn. En dit vind ik schitterend. Ondanks de 'kritieken' uit de punkelite te volgen doen ze toch gewoon verder waar ze goed in zijn: punk en andere pop maken. Deze attitude zorgt dat ze voor mij echt punk zijn, niet dat ze buiten de lijntjes kleuren. Respect!

Ondanks mijn lovende woorden aan hen, vind ik dat het album naast geniale nummers (bovengenoemde + the meaning of life + I choose) net wat te veel flauwe nummers heeft.
3,5*

Bijlagen:
the offspring - ioto.jpg
the offspring - ioto.jpg [ 17.74 KiB | 1976 keer bekeken ]
 Profiel  

Titel: Re: The Offspring - Ixnay on the hombre (1997)
BerichtGeplaatst: Wo 17 Sep 2014, 20:43 
Fan

Voor mij is dit een goed The Offspring-album. Na Americana werd het wat te poppy naar mijn smaak, maar Ixnay is een leuke, oppeppende album.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]